فیلم نگهبان شب نماینده ایران در اسکار 2024 است

چندی پیش، رسانه‌های معتبر اروپایی و آمریکایی، خبری را تحت عنوان فیلم نگهبان شب نماینده ایران در اسکار 2024 است ، منتشر کردند.

بنیاد سینمایی فارابی، چندی پیش اعلام کرد که فیلم “نگهبان شب” به کارگردانی سید رضا میرکریمی، تنها نماینده ایران در اسکار 2024 خواهد بود. این فیلم، برنده نهایی بین سه فیلم ایرانی بود و توانست به مسابقه اسکار راه پیدا کند.

نگهبان شب نماینده ایران در اسکار 2024

فیلم نگهبان شب، در کنار دو فیلم دیگر نامزد نهایی اسکار امسال بود. این دو فیلم، “شهرک” به کارگردانی علی حضرتی و “ملاقات خصوصی” به کارگردانی امید شمس، بودند که فیلم نگهبان شب، از بین این دو فیلم، نماینده ایران شد.

بیشتر بخوانید:

استایل ژیلا شاهی و لاله مرزبان در اکران نگهبان شب

نماینده شدن فیلم نگهبان شب برای اسکار اتفاق خوبی برای کارگردان فیلم و حتی سینمای ایران است. مرضیه برومند، کارگردان و مدیرعامل خانه سینما، درباره نمایندگی نگهبان شب در اسکار 2024 ، اظهاراتی داشت. او گفت:

اگرچه در حال حاضر سینماگران به سمت ساخت فیلم‌های سرگرم‌کننده روی آورده‌اند؛ اما باید به خاطر داشت که سینمای اجتماعی بسیار مهم است و باید به این نوع سینما توجه و تحقیق بیشتری شود.

داستان فیلم نگهبان شب

نگهبان شب نماینده ایران در اسکار 2024

“نگهبان شب” داستانی درباره رسول، یک جوان ساده‌لوح روستایی است. او با اعتماد به بهنام، که مهندسی در یک پروژه ساختمانی است، زندگی آرام و بی‌دغدغه‌ای دارد؛ اما زندگی او با ورود به این رابطه چالش‌هایی را پیش رویش قرار می‌دهد.

بازیگران نگهبان شب

نگهبان شب نماینده ایران در اسکار 2024

کمیته انتخاب نماینده ایران در رقابت اسکار نود و ششم، شامل منوچهر شاهسواری، رسول صدرعاملی، علیرضا حسینی، احمد مرادپور، احمد داوودی، اکبر نبوی، پرویز شیخ‌طادی، بهروز شعیبی و رائد فریدزاده بودند.

بازیگرانی همچون محسن کیانی، تورج الوند، لاله مرزبان، علی اکبر اصانلو، صفورا خوش طینت، فهیمه هرمزی، زهرا اسلامی، ویشکا آسایش و کیومرث پوراحمد در این فیلم حضور دارند. “نگهبان شب” در جشنواره فجر برنده جایزه بهترین کارگردانی در چهلمین دوره این جشنواره شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نگهبان شب نماینده ایران در اسکار 2024 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *