جشنواره فیلم دریای سرخ با فیلم عاشقانه فانتزی عربستانی “HWJN” افتتاح می‌شود

روز گذشته، مشخص شد که جشنواره فیلم دریای سرخ، با فیلم HWJN ، که یک فیلم عاشقانه فانتزی، محصول کشور عربستان است افتتاح می‌شود.

این فیلم عربستانی که بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده، داستان یک جن نیکوکار را دنبال می‌کند. این اثر، اولین فیلم محلی است که به عنوان افتتاحیه یک جشنواره بین‌المللی انتخاب می‌شود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


افتتاحیه جشنواره فیلم دریای سرخ با فیلم HWJN

جشنواره فیلم دریای سرخ ، برای نخستین‌بار با نمایش فیلم محلی از کشور عربستان سعودی افتتاح خواهد شد. این فیلم عاشقانه و فانتزی را «یاسر الیاسری» کارگردانی کرده و پرده نخست دور سوم این رویداد را در تاریخ 30 نوامبر 2023 (9 آذر 1402)، در شهر جده باز می‌کند.

فیلم HWJN

فیلم عربستانی هوجن که برگرفته از رمان فانتزی پرفروش «ابراهیم عباس» است، ادغامی از افسانه‌های عربی و موضوعات مدرن را در جده امروزی به تصویر می‌کشد. «یاسر الیاسری»، کارگردان عراقی این فیلم که پیش از این فیلم‌های دیگری مانند «شباب شیاب و «122» را کارگردانی کرده بود، در رابطه با راه‌یابی فیلم جدیدش به افتتاحیه جشنواره فیلم دریای سرخ گفت:

بازنمایی این رمان محبوب به صورت فیلم، یک سفر فوق‌العاده و یک دستاورد بزرگ برای سینمای منطقه است.

جشنواره فیلم دریای سرخ، یکی از بزرگترین و معتبرترین جشنواره‌های فیلم در منطقه خاورمیانه است. این جشنواره، سالانه در شهر جده برگزار می‌شود. هدف اصلی این جشنواره، ترویج هنر سینما و حمایت از فیلم‌های بومی و بین‌المللی است. در جشنواره فیلم دریای سرخ، فیلم‌های مستقل، فیلم‌های بزرگ بین‌المللی و آثار برجسته منطقه خاورمیانه به نمایش گذاشته می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی جشنواره دریای سرخ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.

منبع: Hollywood Reaporter


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *