وزیر ارشاد: برخی تولیدات شبکه خانگی با خطوط اخلاقی ما تطابق ندارد

در گفتگویی با خبرنگاران، وزیر ارشاد اسلامی اعلام کرد که مشکلی با نمایش خانگی ندارد، اما در زمینه محتوایی از آن نگران است و در حال تلاش برای رفع این نگرانی‌ها هستند.

محمدمهدی اسماعیلی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در یک گفتگو درباره مسائل مرتبط با نمایش خانگی اظهار داشت:

ما از نمایش خانگی در این دوره حمایت کردیم، اما برخی انتقادات محتوایی داریم که در بخشی از فیلم‌ها بر عهده ماست و در تلاش برای برطرف کردن آن هستیم. همچنین بخشی از مسائل مرتبط با سریال‌ها نیز وجود دارد که امیدواریم با نظارت، این مسائل نیز حل شود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


وزیر ارشاد: برخی تولیدات شبکه خانگی با خطوط اخلاقی ما تطابق ندارد

وی افزود که برای وزارت ارشاد، اصل موضوع نمایش خانگی مهم نیست، بلکه مسائل محتوایی و موضوعاتی از این دست است که بررسی و رفع آن‌ها در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد. وزیر ارشاد بیان کرد که دولت و وزارت ارشاد در زمینه نمایش خانگی یک فرصت فرهنگی می‌بینند، اما نظارت و انتقاداتی نسبت به محتواها دارند و این نقاط می‌تواند با همکاری خوب بین وزارت ارشاد و ارائه‌دهندگان محتوا حل شود.

وی اظهار کرد که سازوکار مناسبی برای نظارت در حوزه نمایش خانگی تاکنون وجود نداشته، اما با مصوبه شورای عالی فرهنگی، این مسئله حل شد. وزیر ارشاد ادامه داد:

این مصوبه مشخص می‌کند که نظارت وزارت ارشاد بر فضای واقعی و مجازی وجود دارد و این نظارت به‌زودی با استفاده از یک سامانه مناسب تحت نظارت سازمان سینمایی اجرا خواهد شد.

وی همچنین درباره نظارت بر سریال‌ها در حوزه نمایش خانگی گفت:

ما قبلاً با ارائه‌دهندگان درباره نظارت بر سریال‌ها توافق داشتیم و اکنون این موضوع در دست بررسی است تا توافق نهایی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عمل آید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی صحبت‌های محمدمهدی اسماعیلی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *