سریال سووشون در نوروز 1403 پخش خواهد شد

چندی پیش، به صورت رسمی اعلام شد که سریال سووشون به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه‌کنندگی محمد حسین قاسمی ساخته شده و نوروز 1403 پخش می‌شود.

طبق گفته رسانه‌های داخلی، فیلمنامه این سریال، بر اساس رمان سووشون اثر «سیمین دانشور» نوشته شده و فیلمبرداری آن از خرداد ماه سال 1401 در باغ عفیف‌آباد شیراز در جریان است و در حال حاضر در مراحل فنی نهایی قرار دارد. مجموعه سوشوون قرار است در ایام نوروز، از شبکه نمایش خانگی پخش شود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


سریال سووشون در نوروز 1403 پخش خواهد شد

نکته قابل توجه این است که «همایون شجریان» به عنوان خواننده در این سریال حضور خواهد داشت. داستان این سریال، زندگی یک خانواده کُرد را در طول سال‌های پس از جنگ جهانی دوم و قبل از شروع جنگ ایران و عراق در ایران روایت می‌کند. این داستان از دیدگاه شاهین، دختر جوان خانواده، نقل می‌شود که شاهد تغییراتی چشمگیر در زندگی خود و خانواده خود است. داستان اصلی رمان سووشون، نقش مردم شیراز را در مقابله با استعمار و آغاز قحطی در ایران روایت می‌کند.

سریال سووشون

این رمان، نخستین اثر «سیمین دانشور»، نویسنده برجسته ایرانی است که در سال 1347 منتشر شد. «بهنوش طباطبایی» و «میلاد کی‌مرام» بازیگران اصلی این سریال هستند و بازیگران معروف دیگری مانند «سام درخشانی»، «آزاده صمدی»، «ترلان پروانه» و «هوتن شکیبا» نیز در این سریال حضور دارند. همانطور که ذکر شد، این سریال قرار است در ایام نوروز از شبکه نمایش خانگی پخش شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی پخش این سریال در نوروز چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *