نخستین اکران آنلاین در پلتفرم فیلم نت

روند اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی توسط پلتفرم فیلم نت که وی‌اودی نام گرفته، در جامعه باعث ایجاد مشکلاتی در صنعت نمایش خانگی شده و صدای هنرمندان زیادی را درآورده است.

اخیراً، پلتفرم فیلم‌نت اقداماتی جدید در زمینه اکران آنلاین فیلم‌ها آغاز کرد. در این اقدام جدید، برای اولین‌بار یک فیلم کوتاه به صورت تک‌فروشی و بدون دسترسی برای مشترکان پلتفرم نمایش داده شد. این فیلم کوتاه که وضعیت اورژانسی نام داشت و با ۱۵ دقیقه بود، بهای بلیت 25 هزار تومانی داشت.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


نخستین اکران آنلاین در پلتفرم فیلم نت

تا به حال، طرح اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی بیشتر مرتبط بوده با فیلم‌های بلند و در پلتفرم‌های اصلی قرار داشته است؛ اما این بار با نمایش یک فیلم کوتاه، این طرح به صورت تک‌فروشی در حال اجرا است. به عنوان مثال، بهای بلیت این فیلم 25 هزار تومان است که کمتر از بهای بلیت اکران آنلاین فیلم‌های بلند محسوب می‌شود. بلیط اکران آنلاین، معمولاً بین 60 تا 80 هزار تومان است.

پلتفرم فیلم نت

اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی در ایران برای اولین‌بار در زمان تعطیلی سالن‌های سینما و لغو شد اکران نوروزی فیلم‌هایی مانند شنای پروانه و خوب، بد، جلف: ارتش سری معرفی شد. سپس در اواخر فروردین سال 99، فیلم خروج به عنوان نخستین فیلم سینمایی در پلتفرم‌های فیلیمو و نماوا با بهای بلیت 12 هزار تومان به نمایش درآمد.

تاکنون، آمار بلیت‌فروشی فیلم‌های اکران آنلاین در پلتفرم‌ها اعلام نشده؛ اما به نظر می‌رسد تعداد بلیت‌های به‌فروش‌رسیده برای هر فیلم به حدی کم است که پلتفرم‌ها دلایلی برای اعلام آن و استفاده از ظرفیت تبلیغاتی خود ندارند.

در مجموع، اکران آنلاین فیلم‌ها در پلتفرم‌های وی‌اودی و سایر رقبا، تأثیر قابل توجهی بر صنعت نمایش خانگی و سینما خواهد داشت. این تغییرات منجر به مشکلاتی شده که صنعت نمایش خانگی و سینما باید با آن‌ها سازگار شوند و راهکارهای مناسبی را برای حفظ جذابیت و رقابت‌پذیری خود در برابر پلتفرم‌های آنلاین پیاده کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *