آیا سریال قطب شمال از سریال ترکی ازل کپی‌برداری کرده است؟

سریال قطب شمال یکی از جدیدترین آثار نمایش خانگی است که اخیراً با حواشی عجیبی رو به رو شده و برخی آن را یک کپی‌برداری از سریال ازل می‌دانند.

سریال قطب شمال به کارگردانی «امین محمودی‌یکتا» و با بازی «فرزاد فرزین»، «بهادر زمانی»، «امیرحسین فتحی»، «آناهیتا درگاهی» و «نازنین بیاتی» از روز جمعه از شبکه نمایش خانگی پخش خود را آغاز کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


کپی برداری سریال قطب شمال از سریال ترکی ازل

داستان این سریال به طور خلاصه درباره «همایون» و «ارغوان» است که در آستانه ازدواج هستند، اما دوست «همایون» به نام «سامان»، به دلیل علاقه خود به «ارغوان»، برای رقیب عشقی خود پاپوش درست می‌کند و او را به زندان می‌اندازد تا بتواند با «ارغوان» ازدواج کند. «همایون» پس از آزادی از زندان و با چهره‌ای تغییریافته سراغ دشمنان خود می‌رود تا انتقام بگیرد.

سریال قطب شمال

شباهت به سریال ازل

بسیاری از مخاطبان پس از مشاهده قسمت اول این سریال، آن را کپی از سریال ترکی ازل دانستند. داستان کلی این دو سریال بسیار به یکدیگر شباهت دارد.

ازل هم داستانی درمورد عشق، خیانت و انتقام دارد و روایتگر ماجرای مرد جوانی به نام «عمر» است که پس از یک دزدی منجر به قتل، به زندان می‌افتد و دوستانش او را به قتل متهم می‌کنند. «عمر» در زندان با چهره‌ای جدید آزاد می‌شود و به دنبال انتقام از دوستان و معشوقه‌اش می‌رود.

قطب شمال در قسمت اول نقدهای مثبت و منفی دریافت کرده است. برخی منتقدان داستان را ضعیف و شباهت زیاد آن به سریال ازل را آزاردهنده دانسته‌اند. برخی دیگر بازی «فرزاد فرزین» و شباهت او به «بهادر زمانی» را تحسین کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی کپی برداری قطب شمال از ازل چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *