تماشای جهان از دریچه‌ای ۱۳ میلیارد ساله ؛ اولین تصویر ارسالی تلسکوپ جیمز وب منتشر شد!

سرانجام روز دوشنبه 20 تیر طی مراسمی در کاخ سفید و با حضور جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از نخستین عکس ارسالی تلسکوپ جیمز وب رونمایی شد.

نخستین تصویر مخابره شده از تلسکوپ فضایی جدید ناسا رونمایی شد،  این عمیق‌ترین تصویری است که تا کنون از کیهان ثبت شده. در ادامه با خبر اولین عکس ارسالی تلسکوپ فضایی جیمز وب همراه فیگار بمانید.

نخستین عکس ارسالی تلسکوپ جیمز وب

اولین عکس ارسالی تلسکوپ جیمز وب

نخستین عکس ارسالی تلسکوپ جیمز وب
عکس تلسکوپ جیمز وب, اولین عکس ارسالی تلسکوپ جیمز وب, اولین عکس ارسالی تلسکوپ فضایی جیمز وب

عکس تلسکوپ جیمز وب

نخستین تصویر ارسالی تلسکوپ فضایی 10 میلیارد دلاری جیمز وب دورترین نمایی را که تاکنون بشر دیده است، چه از بعد مسافت و چه از بعد زمان، نشان می‌دهد، فضایی که به آغاز جهان و مرز کیهان نزدیک‌تر است. عکس‌های تازه دیگر جیمز وب قرار است روز سه‌شنبه در کنفرانسی توسط ناسا رونمایی شود.

بیل نلسون، رئیس‌ ناسا درباره عکس منتشر شده گفت: «این عمیق‌ترین تصویری است که تاکنون از جهان ما گرفته شده است… نسبت این تکه از آسمان به کل جهان، همچون نسبت یک دانه شن در نوک انگشتان یک انسان به کل زمین است!»

نخستین عکس ارسالی تلسکوپ جیمز وب
اولین عکس ارسالی تلسکوپ فضایی جیمز وب, تلسکوپ فضایی جیمز وب

این تصویر خیره‌کننده مملو از هزاران کهکشان است و کم‌نورترین اجرام تاکنون مشاهده‌شده را با رنگ‌های مادون قرمز تا آبی، نارنجی و سفید نشان می‌دهد. سحابی «شاه‌تخته» به دلیل ستون‌های سر به فلک کشیده‌اش، که شامل «کوه اسرارآمیز» می‌شود، یک قله کیهانی به طول سه سال نوری است که قبل از این در تصویری نمادین توسط تلسکوپ هابل شکار شده بود.

تلسکوپ فضایی جیمز وب در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۲۱، مصادف با چهارم دی ماه سال ۱۴۰۰ به فضا پرتاب شد. این رصدخانه پیشرفته فضایی پس از گذشت یک ماه به مقصد خود در نقطه لاگرانژ ۲ رسید و راه‌اندازی ابزارهای علمی پیشرفته آن به مدت شش ماه توسط محققان در زمین پیگیری و دنبال شد.

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نخستین عکس ارسالی تلسکوپ جیمز وب سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه  کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *