واقعی نبودن مشهورترین نقل قول هایائو میازاکی ؛ انیمه یک اشتباه نیست

به تازگی واقعی نبودن مشهورترین نقل قول هایائو میازاکی توسط منابع معتبر تایید شد. در ادامه این مطلب همراه ما بمانید تا به جزئیات این خبر بپردازیم.

در اینترنت میم‌های بی شماری وجود دارد که هایائو میازاکی صحنه‌ای مسالمت آمیز را ترسیم می‌کند و بحث برانگیزترین نقل قولش را به زبان می‌آورد، «انیمه یک اشتباه بود». فقط یک مشکل بزرگی با این نقل قول وجود دارد – میازاکی هرگز این حرف را نزده است.

به نظر می رسد این نقل قول به اشتباه از مصاحبه‌ای در سال 2014 برداشته شده است که در آن این فیلمساز مشهور در حال بحث درباره مشکل با طرز فکر بسیاری از هنرمندان در صنعت انیمه مدرن است. از نگاه او، انیمه یک اشتباه نیست، بلکه ناتوانی در اتصال آن به واقعیت اشتباه است.

بیشتر بخوانید: قشنگ ترین سکانس ها در انیمه های استودیو جیبلی

واقعی نبودن مشهورترین نقل قول هایائو میازاکی

نقل قولی که در آن میازاکی انیمه را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد از یک سری از مصاحبه‌های منتشر شده در وب سایت ژاپنی Golden Times می‌آید. ترجمه انگلیسی مصاحبه نشان می‌دهد که در حالی که این نقل قول واقعاً گفته نشده است، میازاکی هنوز نظرات محکمی در مورد صنعت انیمه، به‌ویژه هنرمندانی که بخشی از آن هستند، دارد.

او می‌گوید:

‘اگر وقت خود را صرف تماشای افراد واقعی نکنید، نمی‌توانید یک انیمه خوب بسازید، زیرا با اسنسان‌های واقعی آشنا نیستید. تمام انیمیشن‌های ژاپنی تقریباً با هیچ مبنایی برگرفته از مشاهده افراد واقعی تولید می‌شوند… این انیمیشن توسط انسان‌هایی تولید می‌شود که تحمل نگاه کردن به انسان‌های دیگر را ندارند. و به همین دلیل است که این صنعت پر از اوتاکو است!’

واقعی نبودن مشهورترین نقل قول هایائو میازاکی
نظر واقعی هایائو میازاکی درباره مشکلات صنعت انیمه

نظر واقعی هایائو میازاکی درباره مشکلات صنعت انیمه

این خود انیمه نیست که میازاکی با آن مشکل داشته باشد. در عوض، نگرانی او این است که آنهایی که در این صنعت هستند، بیش از حد به انتظارات خود درباره سطح انیمه تکیه می‌کنند و این داستان‌ها به اندازه کافی بر تجربیات انسانی نیستند. همه می‌دانند که او استانداردهای بالایی در مورد انیمه دارد، و این یکی از دلایل بسیاری است که او نمیتواند در بازنشستگی باقی بماند. به نظر می‌رسد که ساده‌ترین راه برای تلاش و رعایت آن استانداردها این است که فقط از صفحه نمایش فاصله بگیرید.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *