«خلیل عقاب» پدر سیرک ایران درگذشت [+جزئیات]

به تازگی خبر درگذشت خلیل عقاب پدر سیرک ایران تایید شد. در ادامه مطلب درگذشت خلیل طریقت‌ پیما به علت مرگ پدر سیرک ایران خواهیم پرداخت.

خبر مرگ خلیل طریقت‌ پیما در فضای مجازی بسیاری از افراد را داغدار کرده است. وی در سن 98 سالگی در پنجشنبه شب جان خود را از دست داد. علت مرگ ایشان هنوز اعلام نشده است. خلیل عقاب متولد 1 فروردین 1303 در شیراز، پهلوان نامدار و قدیمی بود.

او تا دیپلم تحصیل کرده و با فعالیت ورزش باستانی و چند رکورد و ثبت آن در گینس شناخته شد تا اینکه در انگلستان و ایتالیا با نمایش‌های سیرک درخشید. او یک خواهر بزرگتر از خود دارد و خودش فرزند سوم خانواده است. برادر بزرگتر‌اش در 2 سالگی در حوض افتاد و خفه شد اما خواهرش هنوز زندست و نزدیک صد سال دارد، برادر کوچکتر نیز لیسانس زبان انگلیسی دارد.

درگذشت خلیل عقاب پدر سیرک ایران

درگذشت خلیل عقاب پدر سیرک ایران
مرگ خلیل طریقت‌ پیما

مسئول بیناد انجمن زنده یاد خلیل عقاب پنجشنبه شب با این اعلام این خبر در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت:

پهلوان عقاب مدت 36 روز در بیمارستان پیوند اعضا بستری بود و به دلیل کهولت سن به دیار باقی پرواز کرد.

او درباره خود در مصاحبه‌ای گفت:

از کودکی جنب و جوش خاصی داشتم، جثه‌ام هم نداشتم اما زورم زیاد بود، راستش علاقه‌ای به تحصیل و درس نداشتم و دیپلم را هم به اکراه گرفتم در مدرسه چوب فلک بود و در خانه هم پدرم مرا کتک می‌زند، اما این‌ها باعث نشد آن شر و شوری من کم شود.

درگذشت خلیل طریقت‌ پیما

درگذشت خلیل عقاب پدر سیرک ایران
علت مرگ پدر سیرک ایران

برخی از افتخارات خلیل عقاب:

بلندکردن وزنه ۴۵۰ کیلویی با دندان، عبور کامیون و اتوبوس از روی سینه، گذاشتن سنگ ۲ تنی بر روی سینه و تحمل ضربات پتک ، پیچادن آهن به دور دست ،خم کردن تیرآهن ۱۴ و ۱۲ با گردن، مهار ۲ خودرو سنگین ارتش از حرکت، بلند کردن فیل ۲ تنی با فاصله ۵۰ سانتی از زمین اجرای نمایش در سیرک با حیوانات همچون شیر و خرس از جمله کارهای نمایشی این پهلوان شیرازی است.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *