خاطره مت دیمن از کارگردانی دیوید فینچر ؛ ذهنی نفرین شده مثل کوبریک

خاطره مت دیمن از کارگردانی دیوید فینچر دوباره نگاه مخاطبان را به این کارگردان مطرح، معطوف کرد. خاطره‌ای عجیب که به نگاه نفرین‌شده دیوید فینچر مربوط می‌شود.

مت دیمون که  دوست صمیمی بن افلک  است روزی در پشت صحنه فیلم دختر رفته حاضر می‌شود. دیمون خاطره‌ای عجیب از آن روز را تعریف کرده. خاطره‌ای که به کارگردانی پروسواس فینچر مربوط می‌شود.

خاطره مت دیمن از کارگردانی دیوید فینچر

ذهنی نفرین شده مثل کوبریک

دیوید فینچر، تهیه کننده و کارگردان آمریکایی است که در سال 1962 متولد شد. فینچر، خالق شخصیت ماندگار در سینمای هالیوود است.

خاطره مت دیمن از کارگردانی دیوید فینچر

خاطره دیمن از کارگردانی فینچر

حال خاطره دیمن از فینچر توجه به دقت و وسواس این فیلمساز بزرگ را نشان می‌دهد، مت دیمن می گوید:

زمانی که بن در فیلم «دختر رفته» بازی می‌کرد یک روز به محل فیلمبرداری این فیلم رفتم، من پشت سر فینچر وقتی که داشت یک سکانس رو کارگردانی می‌کرد نشستم، سکانس پیچیده‌ای نبود، بن و رزمند پایک داشتند در یک کتابفروشی راه می‌رفتند، تا فیلم‌‌برداری شروع شد و دستیار فینچر گفت سیاهی لشگرها حرکت کنند، یک نفر از پشت بن و رزماند رد شد هنوز صحنه شروع نشده بود که فینچر شروع کرد آروم حرف زدن و می‌گفت: کی آخه اینجوری راه می‌ره!، بازیگرها داشتند بازی می‌کردند ولی من فهمیدم که هیچی مهم نیست و قرار هست دوباره آن سکانس را بگیرند.مت دیمون ادامه داد: سکانس تموم شد و تا گفتند کات فینچر رو به من گفت: این چی بود دیگه؟ همون لحظه گریمور وارد صحنه شد فینچر داد زد ببینید آدم اینجوری راه می‌رود نه آنجور که شماها بازی می‌کنید.

از دیوید فینچر خالق شخصیت های ماندگار این میزان وسواس بعید نیست. مت دیمن در ادامه خاطره‌اش اضا می کند که :

فینچر یه ذهنی مثل کوبریک داره انگار نفرین شده است نمی تواند چیزی را که می‌بیند، نادیده بگیرد. حتی اگر اصلا مهم نباشند، برای همین شاید هر سکانس را بارها تکرار کند

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *