بهترین شخصیت های فیلم های دیوید فینچر ؛ خالق شخصیت های ماندگار

دیوید فینچر، خالق شخصیت ماندگار در سینمای هالیوود است و ما در این مقاله سعی داریم بهترین شخصیت های فیلم های دیوید فینچر را بررسی کنیم.

دیوید فینچر، تهیه کننده و کارگردان آمریکایی است که در سال 1962 متولد شد. فینچر مانند استیون اسپیلبرگ و جورج لوکاس، اولین فیلم خود را در سال 1992 ساخت که نتوانست منتقدان را تحت تاثیر قرار بدهد اما او نا امید نشد و سه سال بعد و در سال 1995 فیلم Se7en را ساخت که می‌توان گفت  پس از گذشت 27 سال همچنان یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینمای هالیوود می‌باشد.

همچنین این کارگردان دو نامزدی اسکار برای فیلم‌های بنجامین باتن و شبکه‌ی اجتماعی را در کارنامه‌ی هنری خود دارد و می‌توان گفت نقش محوری در تولید و ساخت سریال خانه‌ی کاغذی را هم بر عهده داشته است.

بهترین شخصیت های فیلم های دیوید فینچر

خالق شخصیت های ماندگار

با هم نگاهی به بهترین شخصیت های فیلم های دیوید فینچر بیاندازیم.

بهترین شخصیت های فیلم های دیوید فینچر
بهترین شخصیت فیلم های دیوید فینچر

دیوید فینچر تا به امروز 11 فیلم بلند را کارگردانی کرده که در هر کدام از این فیلم‌ها شخصیت‌های به یاد ماندنی را در تاریخ ماندگار کرده است. قاتلان زنجیره‌ای، هکرهای مشهور، آنارشیست‌ها و روشنفکران جزو شخصیت‌های محبوبی هستند که دیوید فینچر حول محور آنها فیلم ساخته است.

The Narrator In Fight Club

بهترین شخصیت فیلم های دیوید فینچر
بهترین شخصیت فیلم های دیوید فینچر

فیلم باشگاه مشت زنی شاید یکی از بهترین فیلم‌های اکشن (بهترین فیلم های اکشن 2022) و روانشناختی تاریخ سینما باشد که بر اساس رمان چاک پالانیوک است. دیوید فینچر در این فیلم یکی از کاریزماتیک ترین شخصیت‌های دنیای سینما یعنی ناراتور را ساخت.

ناراتور، با بازی جذاب و تکرار نشدنی ادوارد نورتون، تبدیل شد به یکی از قهرمانان این فیلم بی‌ظیر. به گفته‌ی ادوارد نورتون نقش ناراتور یکی از سخت‌ترین چالش‌‌های بازیگری‌اش بوده و همچنین او توانسته از این نقش سر بلند بالا بیاید و نظر منتقدین را به خودش جلب کند.

Meg Altman In Panic Room

شخصیت های برتر فیلم های دیوید فینچر
شخصیت های برتر فیلم های دیوید فینچر

یکی از کم طرفدار ترین فیلم‌های دیوید فینچر به اسم اتاق وحشت که محصول سال 2002 می‌باشد، که داستان یک مادر و دختر با بازی جودی فاستر و کریستین استوارت را روایت می‌کند که تحت محاصره‌ی دزدان مسلح در خانه‌ی خود می‌باشند.

جودی فاستر در نقش مِگ آلتمن، نقش مادری باهوش و شجاع را بازی می‌کند. تلاش جودی فاستر برای استفاده از هوش مادرانه‌اش در فیلم ستودنی و قابل ستایش است.

وجود ترس و اضطراب در چهره‌ی جودی فاستر است که این شخصیت را به یکی از برترین شخصیت های فیلم های دیوید فینچر تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید:

Herman J. Mankiewicz In Mank

بهترین شخصیت های فیلم های دیوید فینچر
بهترین شخصیت فیلم های دیوید فینچر

فیلم منک نامه‌ی عاشقانه‌ی (بهترین فیلم های عاشقانه 2022) فینچر به فیلم‌سازی کلاسیک است که در سال 2020 ساخته شده، که زندگینامه‌ی (بهترین فیلم های بیوگرافی 2022) هرمان مانکیویچ، با بازی گری اولدمن را روایت می‌کند.

حتی یک بازی ساده از گری اولدمن برای تبدیل شدن به یک شخصیت بی‌نظیر کافی بود تا دوباره همه‌ی نگاه‌ها را به سمت خودش جذب کند. گری اولدمن در نقش منک، چگونگی نابود سازی یک نویسنده به دست خودش را به تصویر می‌کشد.

Amy Dunne In Gone Girl

بهترین شخصیت های فیلم های دیوید فینچر
بهترین شخصیت فیلم های دیوید فینچر

فیلم دختر گمشده، داستان امی و نیک دان، زن و شوهری را روایت می‌کند که دارای مشکلات جدی بین یکدیگر هستند. این فیلم فاقد قهرمان واقعی است و همچنین بیشتر بر روی نیک متمرکز است، اما این امی بود که به شخصیت برتر داستان تبدیل شد.

رُزاموند پایک در نقش امی نقش یک زن رنج کشیده اما با این حال یک متظاهر را به بهترین شکل ممکن به رخ بیننده‌های سینما نشان داد. با اینکه فیلم خیلی از مواقع بیننده را گول می‌زند اما امی همیشه نشان می‌دهد که یک قدم جلوتر است.

بیشتر بخوانید:

Marla Singer In Fight Club

بهترین شخصیت های فیلم های دیوید فینچر
برترین شخصیت های فیلم های دیوید فینچر

نقش دوم برجسته‌ی فیلم باشگاه مشت زنی، مارلا سینگر با بازی هلنا بونهام کارتر است. او زنی است که راوی داستان در یک جلسه‌ی گروه درمانی با او آشنا شد و در نهایت با او ازدواج کرد.

شخصیت مارلا سینگر که نقش زنی است که سعی می‌کند زندگی راوی را دنبال کند و در عین حال سلامت عقلی خود را حفظ کند چالش بزرگی برای هلنا بونهام کارتر بود. اما به گفته‌ی دیوید فینچر تنها کسی که می‌توانست از پس این نقش به خوبی بر بیاید همین بازیگر بود.

Mark Zuckerberg In The Social Network

بهترین شخصیت های فیلم های دیوید فینچر
شخصیت های برتر فیلم های دیوید فینچر

فینچر هنگام ساخت فیلم درامِ (بهترین فیلم های درام 2022 و 2021) شبکه‌ی اجتماعی کار سخت و دشواری را داشت زیرا می‌خواست بدترین شکل از مردی که همچنان فیس بوک را اداره، و حقیقت پنهان آن را به جهانیان نشان دهد.

جسی آیزنبرگ در نقش مارک زاکربرگ یک اجرای بی نقص و در حد اسکار را به نمایش گذاشت و توانست سربلند از این پروژه بیرون بیاید. در حالی که برخی‌ها معتقد هستند که بازی اندرو گارفیلد بود که فیلم را جذاب کرده بود اما همچنان این آیزنبرگ بود که در صدر فیلم می‌درخشید.

جسی آیزنبرگ توانست با بازی کردن نقش مردی پیچیده تمام ویژگی‌های زاکربرگ را به بیننده القا کند و خودش را تبدیل به یکی از شخصیت های برتر فیلم های دیوید فینچر کند.

Nicholas Van Orton In The Game

بهترین شخصیت های فیلم های دیوید فینچر
بهترین شخصیت فیلم های دیوید فینچر

فیلم بازی یکی از بهترین فیلم‌های دیوید فینچر در کارنامه‌ی هنری‌اش با بازی قدرتمند مایکل داگلاس در نقش نیکولاس فن اورتون می‌باشد. مردی خودمحور و ثروتمند که ارتباطش را با انسان‌ها از دست داده است.

این اثر را می‌توان یک اثر مافیایی و گاگستری (بهترین فیلم های گانگستری و مافیایی 2022 و 2021) دانست و می‌توان گفت بازی مسلط مایکل داگلاس است که این فیلم را به یکی از بهترین فیلم‌های دیوید فینچر تبدیل می‌کند.

Rooney Mara In The Girl With The Dragon Tattoo

بهترین شخصیت های فیلم های دیوید فینچر
برترین شخصیت های فیلم های دیوید فینچر

خالکوبی‌های اژدها و یک هکر تازه کار خصوصیاتی بودند که الیزابت سالاندر، بازیگر سوئدی در نقش رونی مارا در فیلم دختری با خالکوبی اژدها بازی می‌کرد.

شاید دنیل کریگ بزرگ‌ترین نام فیلم بود اما این الیزابت سالاندر بود که با بازی ‌ماندگار خود توانست فیلم را برای خود کند. زنی که می‌توانست از خودش دفاع کند اما کاملا آسیب پذبر بود. الیزابت سالاندر با خشمی سوزان و میل به صدمه زدن توانست یکی از بهترین نقش‌هایش را برای فیلم بازی کند و در تاریخ فیلم‌های فینچر قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

Tyler Durden In Fight Club

بهترین شخصیت های فیلم های دیوید فینچر
شخصیت های برتر فیلم های دیوید فینچر

بدون شک بهترین شخصیت فیلم های دیوید فینچر دوردن در فیلم باشگاه مشت زنی می‌باشد. تایلر دوردن با بازی برد پیت یکی از ماندگار ترین شخصیت‌های تاریخ سینمای هالیوود می‌باشد.

شاید شخصیت تایلر واقعی نباشد اما بازی برد پیت کاری را انجام می‌دهد که بیننده دچار همراهی و همدردی با آن شخصیت شود. برد پیت در نقش تایلر همان نقش ایده‌آلی بود که دیوید فینچر از او می‌خواست.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین شخصیت های فیلم های دیوید فینچر سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین شخصیت های فیلم های دیوید فینچر

بهترین شخصیت های فیلم های دیوید فینچر کدامند؟

بر اساس دسته بندی که سایت فیگار انجام داده است بهترین شخصیت های فیلم های دیوید فینچر تیلور داردن و رونی مارا هستند.

ماندگار ترین شخصیت های فیلم های دیوید فینچر چه کسانی هستند ؟

شاید ماندگار ترین شخصیت های فیلم های دیوید فینچر ناراتور و تایلر دوردن باشند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *