ببینید: چهره باورنکردنی و واقعی سمندون ؛ قیافه خفن و شیک بازیگر سمندون [+بیوگرافی]

چهره باورنکردنی و واقعی سمندون بعد از سی سال نمایان شد. سمندون سریال تلویزیونی به نویسندگی و کارگردانی ناصر هاشمی جز خاطره‌انگیزترین سریال های دهه 70 است.

سمندون بچه غول دوست داشتنی 2000 ساله بود که در زیر زمین خانه‌ای قدیمی زندگی می‌کرد. در این مجموعه ناصر هاشمی، رشید اصلانی، داریوش اسدزاده، حمیده خیرآبادی ایفای نقش کردند و طراح چهره پردازی آن را جلال‌الدین معیریان برعهده داشت.

چهره باورنکردنی و واقعی سمندون

قیافه خفن و شیک بازیگر سمندون

مجموعه تلویزیونی سمندون به نویسندگی و کارگردانی ناصر هاشمی در سال ۱۳۷۳ تولید و در سال ۱۳۷۴ از تلویزیون ایران پخش شد.

چهره باورنکردنی و واقعی سمندون
قیافه واقعی سمندون

قیافه واقعی بازیگر سمندون

در منزل عمه (حمیده خیرآبادی) زیرزمین اسرارآمیزی وجود دارد که برادرزادهٔ عمه (ناصر هاشمی) می‌خواهد از آن استفاده کند. بعد از اینکه به این زیرزمین پا می‌گذارد متوجه می‌شود که یک بچه دیو ۲۰۰۰ ساله در آنجا زندگی می‌کند و در انتظار رسیدن مادرش است.

بازیگر این بچه دیو که اسم آن سمندون بود با هنرنمایی رشید اصلانی در دهه 70 به کارگردانی ناصر هاشمی ساخته شده است.

رشید اصلانی (زاده ۱۳۱۰ خورشیدی – درگذشتهٔ ۲۹ مرداد ۱۳۸۱) بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران بود. اصلانی در هفده سالگی به تئاتر دهقان رفت و اغلب در نمایش‌های کمدی بازی کرد و سپس فعالیتش را در تئاترهای دیگری از جمله فردوسی و جامعهٔ باربد ادامه داد.

نخستین فیلم رشید اصلانی خواب‌های طلایی (معزالدین فکری، ۱۳۳۰) بود. رشید اصلانی فعالیتش در تلویزیون بسیار محدود بود و سریال سمندون بود که باعث شد مدتی نامش بر سر زبان‌ها بیافتد. اصلانی در فیلم‌های سوته‌دلان، کمال‌الملک و دلشدگان (علی حاتمی)، ناصرالدین شاه آکتور سینما و هنرپیشه (محسن مخملباف) و هامون (داریوش مهرجویی) ظاهر شد و آخرین نقش سینمایی اش در عشق طاهر (محمدعلی نجفی، ۱۳۷۸) بود.

بیشتر بخوانید:

جهت خواندن اخبار درباره چهره‌ها به دسته اخبار سلبریتی و اخبار هنرمندان ترکیه مراجعه کنید. در ادامه حتما نظر خود را در خصوص این خبر برای ما کامنت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *