بیوگرافی پروین خواننده معروف | صفر تا صد زندگی پروین نوری وند

پروین نوری وند معروف به پروین از خوانندگان خوش صدا بود که در گدشت. بیوگرافی پروین یا همان پروین نوری وند خواننده معروف را در ادامه ببینید…

پروین نوری وند معروف به پروین متولد سال ۱۳۱۷ در تهران میباشد. پروین نوری وند خواننده قدیمی یکی از خوانندگان قدیمی قبل از انقلاب بوده که با ترانه غوغای ستارگان مشهور شد.

بیوگرافی پروین

پروین نوری وند ملقب به پروین متولد سال ۱۳۱۷ در تهران میباشد. پروین نوری وند خواننده قدیمی یکی از خوانندگان قدیمی قبل از انقلاب بوده که با ترانه غوغای ستارگان مشهور شد. پروین خواننده متولد ۱۳۱۷ در تهران بود که متاسفانه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ در سن ۸۵ سال درگذشت. صدا و توانایی او را با خواننده‌ای همچون دلکش مقایسه می‌کردند.

بیوگرافی پروین
زندگی هنری پروین

زندگی شخصی پروین

پروین نوری وند ملقب به پروین، از بهترین خوانندگان زن ایرانی بود. وی پیش از ورود به خوانندگی به عنوان کارمند بانک بازرگانی مشغول به کار بود. او بعدها با توجه به صدای خاص و منحصر بفرد، توسط همایون خرم و به کمک یکی از بستگان خود پا به عرصه هنر موسیقی و خوانندگی نهاد.

زندگی هنری پروین

بانو پروین یکی از بهترین خوانندگان زن ایرانی می‌باشد، که با خواندن بیش از ۳۰۰ ترانه و آواز در دهه ۳۰ و ۴۰ کارنامه درخشانی دارد. از مهمترین آهنگ‌ها و ترانه‌های ابشان می توان به غوغای ستارگان، پیک سحری، درد عشق و انتظار، زمستان و .. اشاره کرد.

پروین خواننده خوش صدای قدیمی در طول فعالیت هنری خود همکاری مستمری با آهنگسازانی همچون همایون خرم ، حسین صمدی، مرتضی حنانه، رضا ناروند، مرتضی محجوبی، جواد لشگری، انوشیروان روحانی ، امین الله رشیدی و… داشت. او همچنین ترانه سرایانی همچون پرویز وکیلی، کریم فکور، رحیم معینی کرمانشاهی، پرویز خطیبی، هدایت اله نیرسینا، عبداله الفت، تورج نگهبان، مهدی سهیلی، بهادر یگانه و… داشته‌است

بازخوانی ترانه‌های پروین

بعد از انقلاب به دلیل ممنوعیت صدای زن خوانندگان خوش صدای بسیاری از خلق آثار جدید منع شدند. اما آثار باقی‌مانده از آن‌ها چنان کشش و جذابیتی برای نسل قدیم و جدید داشت که خوانندگان مرد بعد از انقلاب آثار بسیاری از بزرگان موسیقی ایران را بازخوانی کردند. از جمله می‌توان به بازخوانی ترانه‌های خانم پروین با صدای دیگر خوانندگان اشاره کرد.

بیوگرافی پروین
زندگی شخصی پروین

فوت پروین

پروین خواننده ایرانی در شامگاه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ به علت کهولت سن درگذشت. او که‌ تا پایان عمر مقیم تهران بود، در سن هشتاد و پنج سالگی درگذشت.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *