شکایت صدا و سیما از مهران مدیری ؛ دلیل این شکایت چیست؟

به تازگی خبری در مورد شکایت صدا و سیما از مهران مدیری در رسانه های مجازی فارسی منتشر شده که حواشی بسیاری را در پی داشته است.

ناصر قدیر کاشانی، تهیه کننده برنامه “دورهمی”، درباره دادخواست صدا و سیما از مهران مدیری به عنوان مجری این برنامه، اظهار نمود:

“سازمان صدا و سیما شکایتی علیه آقای مدیری مطرح کرده است که بر اساس آن، وی موظف بود مبلغی را پرداخت کند که شامل هزینه تولید برنامه و همچنین هزینه‌های مرتبط با آگهی‌های بازرگانی می‌باشد که قرار بوده در برنامه پخش شوند؛ اما اکنون امکان پخش آن‌ها وجود ندارد. این مبلغ شامل خسارت و ضررها، تأخیر در تأدیه، هزینه وکیل و هزینه دادگستری بوده که به تقدیر سازمان صدا و سیما چند صد میلیارد تومان محاسبه شده است.”

بیشتر بخوانید:

لغو کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان

شکایت صدا و سیما از مهران مدیری

پیمان جبلی، رئیس صدا و سیما، در گذشته بارها انتقادات و شکایت‌های خود را اعلام کرده و به شبکه نمایش خانگی اتهاماتی همچون انتشار بی اخلاقی و… وارد کرده است؛ اما خبرهای منتشر شده در این باره نشان می‌دهد که صدا و سیما نیز برای آگهی‌هایی که در آینده پخش نخواهند شد، مهران مدیری را تحت فشار قرار داده و وی مجبور است با تهیه کننده برنامه به دادگاه مراجعه کند.

شکایت صدا و سیما از مهران مدیری

مهران مدیری پس از وقوع حوادثی در سال گذشته، روابط چندین ساله‌اش با صدا و سیما به خطر افتاد. او در نظر داشت برنامه «اسکار» را در شبکه نمایش خانگی تولید کند. این تصمیم مهران مدیری و تهیه کننده برنامه، باعث ایجاد یکسری حواشی شد و سازمان صداوسیما دوباره تلاش کرد تا این امتیازی که از دست داده‌ (مانند برنامه پرمخاطب و پردرآمد دورهمی) را از شبکه نمایش خانگی بازیابی کنند و به رقیب اجازه ندهند از آن بهره‌برداری کند.

حواشی درباره دادخواست صدا و سیما از مهران مدیری

در روزهای اخیر خبرهایی درخصوص صدور مجوز برنامه «اسکار» و عدم اعلام آن از سوی ساترا منتشر شده بود که ابهاماتی را به وجود آورد. به نظر می‌رسد سازمان صدا و سیما، برای اخذ تعهد از مهران مدیری برای تولید این برنامه، صدور مجوز را در حالی که رای مثبت شورای پروانه ساترا صادر شده، نهایی نکرده است.

ناصر قدیر کاشانی درمورد این موضوع گفت:

“بعد از این حواشی و مشکلات مربوط به صدور مجوز برای برنامه “اسکار” و مهران مدیری، من با “ناصر قدیر کاشانی”، تهیه کننده برنامه “دورهمی” گفتگو کردم. او تأکید می‌کند که هیچ بدهی نقدی یا تعهد تولید برنامه به سازمان صدا و سیما ندارد و هرگونه ادعایی در این زمینه غیرصحیح است. در واقع، هیچ قرارداد یا تعامل مالی مستقیمی بین آقای مدیری و سازمان صدا و سیما وجود نداشته است. آقای مدیری یک قرارداد با تهیه کننده برنامه دارد و در حال حاضر هیچ بدهی یا طلبی نیز ندارد.”

همچنین ناصر قدیر کاشانی در ادامه افزود:

“درباره برنامه “دورهمی”، تا پایان فصل چهارم، همه برنامه‌ها به سازمان تحویل داده و پخش شده‌اند. در مورد فصل پنجم “دورهمی”، قرار بوده تا ۱۰۰ قسمت تولید شده و تحویل سازمان شود. تاکنون ۸۰ قسمت از این تعداد تولید و تحویل شده‌اند و ۴۵ قسمت دیگر نیز تولید و تحویل سازمان شده است. اما سرانجام تصمیم پخش این قسمت‌ها بر عهده آقای جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما قرار دارد و تا کنون پخش نشده‌اند. به عبارت دیگر، تهیه کننده برنامه هیچ تعهدی برای تولید و تحویل برنامه “دورهمی” به سازمان ندارد.”

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *