جایزه بازیگر پالم اسپرینگز 2023 به کیلین مورفی و اما استون تعلق گرفت!

برندگان جایزه بازیگر پالم اسپرینگز 2023 (بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن) از دید منتقدان فیلم این جشنواره مشخص شده‌اند.

جشنواره بین‌المللی فیلم پالم اسپرینگز (Palm Springs International Film Festival) نام یک جشنواره فیلم است که همه ساله در ماه ژانویه، در شهر پالم اسپرینگزِ ایالت کالیفرنیا، در کشور آمریکا برگزار می‌شود.

بهترین فیلم بلند داستانی و بهترین فیلم بلند مستند به انتخاب تماشاگران، بهترین فیلم زبان خارجی، بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن به انتخاب منتقدان فیلم، از جمله مهمترین جوایز این جشنواره است. بازیگر اوپنهایمر 2023 و بازیگر فیلم بیچارگان، کیلین مورفی و اما استون برنده جایزه بازیگر پالم اسپرینگز در این سال جاری شدند.


ادامه مطلب در ادامه 

بیشتر بخوانید:


جایزه بازیگر پالم اسپرینگز 2023

کیلین مورفی که در فیلم اوپنهایمر کریستوفر نولان، نقش فیزیکدان جی رابرت اوپنهایمر را ایفا کرده است، جایزه دستاورد نخل صحرا برای یک بازیگر را از جوایز بین‌المللی فیلم پالم اسپرینگز ۲۰۲۳ دریافت خواهد کرد. مراسم اهدای جوایز سینمایی این جشنواره چهارم ژانویه برگزار خواهد شد.

جایزه بازیگر پالم اسپرینگز 2023
جایزه بازیگر پالم اسپرینگز 2023

نظر رییس جشنواره، ناخاتار سینگ چاندی، درباره مورفی:

مورفی تصویر خیره‌کننده‌ای از جی رابرت اوپنهایمر به‌عنوان دانشمندی با روحیات متضاد که تولید اولین بمب اتمی جهان را رهبری می‌کند، ارایه کرد.

اِما استون در فیلم «بیچارگان» ساخته یورگوس لانتیموس به ایفای نقش پرداخت و برای آن، در این جشنواره جایزه بازیگری نخل صحرا را دریافت خواهد کرد. رییس جشنواره درباره اما اتسون نیز گفت:

او یکی از مهم‌ترین بازیگران زن این نسل است که بازی‌هایش بدون توجه به نقش، همیشه استثنایی بوده و برای بازی در «بیچارگان» نمی‌توان هیچ کس را مناسب‌تر از وی تصور کرد.

دیگر جوایز جشنواره پالم اسپرینگز

  • جایزه پیشتاز – فیلم “قاتلان ماه کامل” اسکورسیزی

این جایزه به بازیگران و کارگردان یک فیلم برای کار جمعی آن‌ها در یک پروژه سینمایی استثنایی اهدا می‌شود. مارتین اسکورسیزی، لئوناردو دی کاپریو و لیلی گلادستون در مراسم ۴ ژانویه این جایزه را دریافت می‌کنند.

نظر رییس جشنواره درباره فیلم “قاتلان ماه کامل”:

این فیلم بابت نمایش داستانی پیچیده درباره قتل‌های مشکوک مردم قبلیه اوسیج، فیلمی قدرتمند و مهم است که به شرارت‌های نژادپرستی و فساد می‌پردازد. در عین حال قاتلان ماه کامل یک شعر سینمایی است.

جشنواره فیلم پالم اسپرینگز از ۴ تا ۱۵ ژانویه (۱۴ تا ۲۵ دی) برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اهدای جایزه بازیگر پالم اسپرینگز 2023 به کیلیون مورفی و اما استون چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *