خبر فوری: درگذشت جیانگ زمین رئیس جمهور سابق چین در 96 سالگی!

درگذشت جیانگ زمین رئیس جمهور سابق چین در 96 سالگی! رئیس کمیسیون نظامی حزب کمونیست چین زاده ۱۷ اوت ۱۹۲۶ در 30 نوامبر 2022 درگذشت.

درگذشت جیانگ زمین رئیس جمهور سابق چین

جیانگ زمین (به چینی: 江泽民) زاده ۱۷ اوت ۱۹۲۶، از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۳ به ریاست جمهوری چین و ریاست کمیسیون نظامی حزب کمونیست چین رسید و بین سال‌های ۱۹۹۷–۲۰۰۲ دبیرکلی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین را نیز به عهده گرفت.

در سال ۲۰۰۲ مقام خود به عنوان دبیرکل کمیته مرکزی را به هو جینتائو واگذار کرد. جیانگ، بواسطهٔ تاریخچهٔ خانوادگی که برای خود نزد رهبران حزب کمونیست گفت، توانست در مدت چند سال از مقام یک افسر دون‌پایه به جانشینی وزیر صنعت الکترونیک برسد. در سی نوامبر 2022 جیانگ زمین درگذشت .

بیشتر بخوانید:

واکنش شدید رامبد جوان به شایعه ها درباره او [+جزئیات و عکس]

پوشش تمامی اخبار روز از تظاهرات در چین + [عکس و فیلم]

بیوگرافی جیانگ زمین

درگذشت جیانگ زمین رئیس جمهور سابق چین
بیوگرافی جیانگ زمین, درگذشت جیانگ زمین

او در زمان صدارتش، مقام دبیر حزب کمونیست چین در شهر شانگهای را داشت و همیشه خود را به رهبران ارشد حزب نزدیک می‌کرد. کشتار چهارم ژوئن ۱۹۸۹ در میدان تیان‌آن‌من، نقطهٔ به قدرت رسیدن جیانگ زمین بود.

وی با سرکوبی روزنامهٔ آزادی‌خواه پیک اقتصاد جهان (World Economic Herald) و دستگیری وان لی، رهبر کنگرهٔ مردمی در خانه‌اش و حمایت از کشتار میدان تیان‌آن‌من به مقام دبیر کلی حزب کمونیست چین رسید.

جیانگ زمین در ۱۷ اوت ۱۹۲۶ در شهر یانگ ژو در چین متولد شد. اجدادش اهل دهکده‌ای به نام جیانگ بودند. پدر جیانگ زمین که جیانگ شی‌جون نام داشت، زمانی یکی از افسران عالی‌رتبه ادارهٔ تبلیغات ضد چین متعلق به ارتش ژاپن در زمان اشغال و غارت استان جیانگ‌سو توسط ژاپن بود و خائن به چین محسوب می‌شد.

زمانی که جیانگ زمین ۱۷ سال داشت، جنگ ضد فاشیسم در همه جای جهان ادامه داشت و در آن زمان، جوانان برای دفاع از چین در مقابل ژاپن به جبهه می‌رفتند. اما جیانگ زمین در سال ۱۹۴۲ ادامه تحصیل در دانشگاه مرکزی را که تحت کنترل ژاپن تأسیس شده بود انتخاب کرد.

درگذشت جیانگ زمین رئیس جمهور سابق چین
جیانگ زمین درگذشت, درگذشت جیانگ زمین

پس از آنکه حزب کمونیست چین در جنگ‌های داخلی پیروز شد، جیانگ زمین برای ارتقاء مقام خود در حزب کمونیست چین گفت که او توسط عمویش بنام جیانگ شانگ‌چینگ بزرگ شده‌است. عموی جیانگ در دوران نوجوانی به حزب کمونیست چین پیوست و بعدها توسط راهزنان به ضرب گلوله کشته شد.

در سال ۱۹۹۹، جیانگ زمین کمپین مقابله با روش معنوی فالون‌گونگ (فالون‌دافا) را که ده‌ها میلیون تمرین‌کننده در چین دارد و از اصول حقیقت، نیک‌خواهی و بردباری پیروی می‌کنند، راه‌اندازی کرد.

وی در آن زمان از تعداد افراد بی‌شماری که به این روش معنوی می‌پیوستند و همچنین میزان جذابیت و محبوبیت آموزه‌های اخلاقی سنتی این روش هراس داشت. از میان هفت عضو دائم کمیتهٔ مرکزی حزب ک‌مونیست چین، جیانگ زمین تنها کسی بود که تأکید زیادی بر سرکوب‌کردن فالون گونگ داشت.

بیشتر بخوانید:

جیانگ زمین رئیس جمهور سابق چین درگشت


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *