نگاه نکنید: پشت پرده چمدان هدیه عربستان به حجاج [+فیلم]

انتشار فیلم هدایای دولت عربستان به تمامی حجاج در فضای اجتماعی و شبکه‌های خبری وایرال و همچنین توجه زیادی را به‌خود جلب کرده است.

ویدیو هدیه دولت عربستان به تمامی حجاج تحت عنوان هدایای عربستان به تمامی حجاج در صفحات مجازی خبرساز شد. در ادامه با فیلم هدیه به حجاج از طرف دولت عربستان همراه فیگار بمانید.

هدایای دولت عربستان به تمامی حجاج

فیلم هدیه دادن به حجاج در مکه

مراسم حج ۲۰۲۳ در حالی آغازشده است که گفته شده خدمات متعددی برای نخستین‌بار به زائران شرکت‌کننده ارائه می‌شود. اتوبوس‌های برقی خودران نیز برای خدمت به زائران راه‌اندازی شده است. این اتوبوس‌ها از هوش مصنوعی، دوربین‌ها و حسگرهای اطراف استفاده می‌کنند.

هدایای دولت عربستان به تمامی حجاج
هدیه عربستان به حجاج چیست ؟

فیلم هدایای عربستان به حجاج

مکه مقدس‌ترین شهر مسلمانان با وجود گرمای شدید که عربستان را فرا گرفته است پذیرای بیش از یک نیم میلیون زائر برای برگزاری مراسم حج بود! مقامات عربستان با اشاره به جمعیتی که پس از سه سال محدودیت در مکه گردهم خواهند آمد، ‌ گفته‌اند امسال شاهد بزرگترین حج تاریخ خواهیم بود.

بزرگترین مراسم حج تاریخ در عربستان آغاز شد ؛ بیش از یک و نیم میلیون زائر از سراسر جهان!

موردانتظارترین اعلامیه برای مسلمانان سراسر جهان در این فصل، لغو محدودیت‌هایی بود که از سه سال پیش برای مهار گسترش همه‌گیری کووید-۱۹ اعمال شد.

مواردی که داخل چمدان وجود دارد، نشان می‌دهد که کالا‌های موجود در این چمدان‌ها که به عنوان هدیه داده می‌شود، برای اعمال حج است؛ زیرا در آن لباس احرام، کیسه برای جمع کردن سنگ برای رمی جمرات و دیگر ملزومات مناسک حج وجود دارد که مشخص می‌کند اگر چنین هدیه‌ای هم داده شده باشد برای پیش از عید قربان است.

برای نخستین‌بار در حج ۲۰۲۳، سطح صدا برای حفظ محیطی آرام و راحت برای زائران، پایش و کنترل می‌شود. اتوبوس‌های برقی خودران نیز برای خدمت به زائران راه‌اندازی شده است. این اتوبوس‌ها از هوش مصنوعی، دوربین‌ها و حسگرهای اطراف استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *