ضعیف ترین نسخه های بتمن از نگاه سایت فیگار

برخی از نسخه‌های بتمن هیچ توانایی خارق‌العاده‌ای ندارند و بسیار ضعیف می‌باشند. در ادامه به معرفی ضعیف ترین نسخه های بتمن می‌پردازیم.

بتمن یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین شخصیت‌های کمیک های دی سی می‌باشد که در طول سال‌ها توانسته است تا به عنوان نمادی از عدالت، شجاعت و تلاش برای مبارزه با جرم و فساد در ذهن مخاطبان جا بیفتد. اما همانطور که هر ابرقهرمانی در کمیک دارای نسخه‌های متفاوتی هستند، نسخه‌های مختلف این شخصیت در کمیک های بتمن نیز شاهد برخی ورژن‌های ضعیف بوده است.

ضعیف ترین نسخه های بتمن

بهترین نسخه های ضعیف بتمن

شما می‌توانید فهرست ضعیف ترین نسخه های بتمن را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

ضعیف ترین نسخه های بتمن
ضعیف ترین نسخه های بتمن

نگاهی به تاریخچه‌ی کمیک‌های بتمن نشان می‌دهد که در طول سال‌ها، نویسندگان و هنرمندان مختلف تلاش زیادی در بازتعریف و بازسازی این شخصیت داشته‌اند. این تلاش‌ها گاهی با ارائه‌ی نسخه‌های جدید و متفاوتی از بتمن همراه بوده‌اند که در برخی موارد، به دلیل تغییرات نامتناسب یا از دست دادن جوانب کلیدی این شخصیت، منجر به نسخه‌هایی با قدرت ضعیف‌تری شده‌اند. پس در ادامه همراه ما بمانید تا با ضعیف ترین نسخه های Batman آشنا شوید.

Batman ’66

ضعیف ترین نسخه های بتمن
ضعیف ترین ورژن های بتمن

در ابتدای مقاله ضعیف ترین نسخه های بتمن ، در حالی که نسخه آدام وست بتمن برای اولین بار در دهه 60 در کنار دیک وارد در نقش رابین در یکی از شناخته شده‌ترین Dynamic Duo در تلویزیون ظاهر شد، این گروه در سال 2013 با ادامه مجموعه‌ای به نام بتمن ’66 دوباره در کمیک‌ها ظاهر شدند.

با وجود جلوه‌های گرافیکی این کمیک برای بتمن، بزرگ‌ترین ویژگی‌های این نسخه از بتمن، قدرت باورنکردنی یا قدرت جنگیدن او نبود. این نسخه از بتمن بیشتر بر روی ابزارهای خفاشی، اسپری‌های ضد همه چیز، و هوش و ذکاوت خود او متمرکز بود.

Elliot Ness/Bat-Man

ضعیف ترین نسخه های بتمن
Elliot Ness/Bat-Man

Batman: Scar of the Bat یک داستان درباره دنیای دیگری بود که در شیکاگو در دوران ممنوعیت اتفاق افتاد و به عنوان یک داستان متفاوت بر روی مامور FBI الیوت نس متمرکز بود، که ممکن است بیشتر به عنوان رهبر گروه پلیس شناخته شود. آنها در این کمیک قصد داشتند آل کاپون گانگستر را سرنگون کنند.

Scar of the Bat’s Nes تصمیم گرفت تحت محدودیت‌های پلیس عمل کند، بنابراین او یک لباس محافظ نقابدار برای فعالیت خارج از قانون ایجاد کرد. فیلم خفاش در سال 1959 الهام بخش لباس او بود. نس پس از اینکه اولین بار یک خفاش چوبی در دست داشت به عنوان مرد خفاشی شناخته شد، اگرچه در نهایت او لباس خود را به یک تامی گان مناسب ارتقاء داد.

Silver Age Batman

ضعیف ترین نسخه های بتمن
Silver Age Batman

در حالی که طرفداران این شخصیت را به خاطر موارد تاریک و گاهی بالغ که او هر روز در شهر گاتهام با آن سر و کار داشت دوست داشتند، نسخه عصر نقره‌ای بتمن کمی با دیگر نسخه‌های بتمن متفاوت است. پس از ایجاد اداره کد کمیک که به شدت کمیک‌های آمریکایی را سانسور می‌کرد، ماجراجویی های بتمن بسیار سبک‌تر شد.

در این کمیک بتمن به فضا سفر کرد و در کنار خانواده خفاش‌های ضعیف کار کرد که سانسورکنندگان را راضی نگه داشت. این کاراکتر به ندرت مبارزه می‌کند و نمی‌تواند در مواجهه با نسخه‌های مدرن این شخصیت جان سالم به در ببرد.

Widening Gyre’s Batman

ضعیف ترین نسخه های بتمن
Widening Gyre’s Batman

کوین اسمیت، نویسنده/کارگردان و والت فلانگان، مرد کمیک‌ها، برای Batman: The Widening Gyre با هم همکاری کردند، که برداشتی از بتمن را معرفی کرد که مورد استقبال طرفداران قرار نگرفت. در این داستان بروس وین دوباره یک رابطه عاشقانه با سیلور سنت کلود را آغاز کرد، در حالی که بتمن با شریک جدیدی به نام بافومت شروع به کار می‌کند.

در حین گفتگو با بافومت، بتمن فاش کرد که در اولین حضور نمادین خود در شهر گاتهام از بتمن: سال اول، اشتباه بزرگی را در شناسایی مواد منفجره کرده بود. گرما و نیروی تکان دهنده باعث شد که ظاهراً بتمن دچار اسپاسم مثانه شود، که اندکی لحظه حماسی را خنده دار کرد.

Azrael Batman

ضعیف ترین نسخه های بتمن
Azrael Batman

پس از اینکه بن در جریان Knightfall کمر بروس وین را شکست، او ژان پل ولی/عزرائیل را به عنوان جانشین خود انتخاب کرد. او امیدوار بود که شستشوی مغزی القا شده در سیستم به او کمک کند تا برای این نقش آماده شود و او کاملا درست بود. متأسفانه، سیستم کنترل دره را نیز به دست گرفت و او بار دیگر به فرشته انتقام جو معروف به عزرائیل تبدیل شد.

والی برای افزایش قدرت خود، زره و تسلیحات جدید را به لباس باتوم خود مجهز کرد، که ممکن است باعث شود بیشتر طرفداران او را قدرتمندتر ببینند. با این حال، زمانی که او آدم‌خوار قاتلی به نام کشتارگاه را به قتل رساند، نتوانست از ارزش‌های سخت‌گیرانه خود دفاع کند. او یکی از ضعیف‌ترین نسخه‌های بتمن بود زیرا نمی‌توانست فشار کار خود را تحمل کند.

Victorian Batman

ضعیف ترین نسخه های بتمن
Victorian Batman

اولین نسخه Elseworlds از بتمن برداشتی از دوران ویکتوریا از شوالیه تاریکی بود. او Jack the Ripper را از گسترش ولگردی قتل‌آمیز خود به شهر گاتهام منع کرد. در حالی که نسخه مدرن بتمن با بزرگترین مبارزان جهان مبارزه می‌کرد و بر تعدادی از هنرهای رزمی تسلط داشت، بتمن Gotham by Gaslight با ذهن‌های درخشانی مانند زیگموند فروید و هری هودینی تمرین می‌کرد.

در حالی که Gotham ساخته شده توسط Batman Gaslight هنوز یک جنگجوی صلیبی نقاب دار بسیار توانا بود، او فاقد فناوری پیشرفته نسخه مدرن بتمن است. او می‌تواند مانند بهترین بوکسور با زانو خود در جهان مبارزه کند، اما در بسیاری از تکنیک‌های مبارزه به اندازه سایر انواع بتمن از سراسر جهان چندگانه DC مهارت کافی ندارد.

Kingdom Come’s Batman

ضعیف ترین نسخه های بتمن
Kingdom Come’s Batman

مینی سریال Kingdom Come در آینده‌ای جایگزین اتفاق می‌افتد که هویت بتمن دیگر مخفی نیست. او سال‌ها آزار جسمی ناشی از مبارزه با شرورهای بزرگ را متحمل شده است و روبات‌های مسلح او به نام شوالیه‌های خفاش، گاتهام را برای او امن نگه می‌دارند. با آشکار شدن هویت بروس، او به ویژه آسیب پذیر است.

سال‌ها درگیری بر سلامتی بروس تأثیر گذاشت. در پاسخ، او یک اسکلت خارجی زرهی مخصوص را به بدنش پیوند زد تا به او این توانایی را بدهد حرکت کند. هنگامی که سوپرمن از بتمن بازدید کرد، متوجه شد که بروس نه تنها می‌تواند از طریق اسکلت بیرونی راه برود، بلکه یک لباس زرهی ساخته است که به او اجازه می‌دهد تا برای یکی از بهترین پایان‌های کمیک دی‌سی دوباره وارد عمل شود.

Batman Beyond’s Terry McGinnis

ضعیف ترین نسخه های بتمن
Batman Beyond’s Terry McGinnis

سریال Batman Beyond که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، یک داستان آینده‌نگر بود که بروس وین را در اثر کهولت سن نشان داد و او را مجبور به بازنشستگی کرد. او پس از سال‌ها مبارزه با جرم و جنایت، شنل و نقاب خود را برداشت. شاگرد جوانی به نام تری مک گینس میراث او را ادامه داد، اگرچه او برای مبارزه با جنایات به چیزهای زیادی از جمله فناوری عصر جدید متکی بود.

بروس وین تری را آموزش داد که به تدریج با باربارا گوردون، مکس گیبسون و دیک گریسون متحد شد. تری و بروس همیشه در مورد همه چیز توافق نداشتند، اما تری در نهایت ثابت کرد که جانشین شایسته‌ای برای بتمن است. با این حال، بر اساس اتفاقات کمیک، تری یکی از نسخه های ضعیف بتمن می‌باشد.

The Original Batman

ضعیف ترین نسخه های بتمن
The Original Batman

در انتهای مقاله ضعیف ترین نسخه های بتمن ، اولین منشأ بتمن نسخه‌ای نسبتاً ساده از “جایی که همه چیز برای بروس وین شروع شد” است. این داستان درباره بتمن و چگونگی پیدایش او می‌باشد. افسانه بتمن از شبی آغاز می‌شود که پدر و مادر بروس، توماس و مارتا وین توسط قاتلی جانشان را از دست می‌دهند. چند روز بعد، بروس تصمیم می‌گیرد بقیه عمر خود را در جنگ با جنایتکاران بگذراند.

بروس یک دانشمند چیره دست شد، بدن خود را به کمال رساند و لباس مبدل خفاش خود را پذیرفت. علیرغم سفر تاریخی بروس وین برای تبدیل شدن به مراقب اصلی گاتهام، این نسخه ساده بتمن در مقایسه با نسخه‌های دیگر از نظر قدرت بسیار ضعیف است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار ضعیف ترین نسخه های بتمن سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *