حقایق پنهان و ایستراگ های انیمیشن The Super Mario Bros. Movie

انیمیشن The Super Mario Bros. Movie یکی از مهم‌ترین انیمیشن‌های سال 2023 بود که منتشر شد و در ادامه به حقایق پنهان انیمیشن Super Mario Bros خواهیم پرداخت.

فیلم برادران سوپر ماریو یا همان Super Mario Bros. Movie، یک انیمیشن آمریکایی، محصول سال ۲۰۲۳ است که بر اساس مجموعه بازی‌های ویدیویی ماریو نینتندو سوئیچ ساخته شده است.

این فیلم توسط ایلومینیشن، یونیورسال پیکچرز و نینتندو تولید شده و کمپانی یونیورسال، وظیفه‌ی توزیع آن را بر عهده گرفته است. این انیمیشن، توسط آرون هوروث و مایکل جلنیک بر اساس فیلمنامه‌ای از متیو فوگل کارگردانی شده است و مملو از ایستراگ های انیمیشن جدید Super Mario می‌باشد.

از صداپیشگان این انیمیشن محبوب، می‌توان به کریس پرت، آنیا تیلور جوی، چارلی دی، جک بلک، کیگان-مایکل کی، ست روگن و فرد آرمیسن اشاره کرد. این فیلم داستان منشأ برادران ماریو و لوئیجی، لوله‌کش‌های ایتالیایی آمریکایی را نشان می‌دهد که به دنیایی جایگزین منتقل می‌شوند و درگیر نبردی بین پادشاهی قارچ به رهبری پرنسس هلو و کوپاها به رهبری بوسر می‌شوند.

این انیمیشن، در دو روز ابتدایی اکران خود، توانست رکورد فروش بهترین انیمیشن را در روز افتتاحیه اکران بزند و به یکی از انیمیشن‌های مهم چند سال اخیر تبدیل شود. همچنین این انیمیشن، تعداد زیادی ایستراگ دارد که در نوشتار حقایق مخفی انیمیشن برادران سوپر ماریو به آن خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

نقد و بررسی انیمیشن The Super Mario Bros. Movie 2023

کمدی ترین انیمیشن های سال 2023

بهترین انیمیشن های 2023

کامل‌ترین فهرست بهترین فیلم های 2023

حقایق پنهان انیمیشن Super Mario Bros

  • نکات مخفی The Super Mario Bros Movie

شما میتوانید فهرست ایستراگ کارتون سوپر ماریو را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

حقایق پنهان انیمیشن Super Mario Bros
حقایق مخفی انیمیشن برادران سوپر ماریو

نینتندو، فیلم برادران سوپر ماریو را بالاخره در سینماها عرضه کرد تا به طرفداران دقیقاً همان چیزی را که می‌خواهند ارائه دهد. مطمئناً، داستان فیلم ممکن است تماشاچی را بالاتر از رشد شخصیت قرار دهد، اما این مانع از آن نمی‌شود که ایلومینیشن پادشاهی قارچ را به شکلی که قبلاً ندیده‌ایم زنده کند و این کار را با نکات مخفی The Super Mario Bros Movie که درون سریال گنجانده، نشان دهد.

فیلم برادران سوپر ماریو، روشن، رنگارنگ و مملو از ایستراگ کارتون سوپر ماریو و ارجاعاتی است که به بیش از چهار دهه بازی‌های سوپر ماریو ادای احترام می‌کنند. علاوه بر این، این فیلم همچنین راه‌های هوشمندانه‌ای برای ترغیب مردم برای این بازی به دیگر ویژگی‌های محبوب نینتندو پیدا می‌کند. چیزهای زیادی برای باز کردن و موشکافی این انیمیشن وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

تأثیرات کمپانی نینتندو بر بروکلین

حقایق پنهان انیمیشن Super Mario Bros
ایستراگ های انیمیشن جدید Super Mario

وقتی فیلم برادران سوپر ماریو آغاز می‌شود، ماریو و لوئیجی هنوز در بروکلین زندگی می‌کنند، غافل از اینکه یک قلمرو جادویی وجود دارد که مملو از قارچ‌های زنده و لاک پشت‌های وحشتناک است. این بدان معنا نیست که این بخش از فیلم با ایستراگ‌های فراوانی پر شده است؛ زیرا هر کجا را که نگاه می‌کنیم می‌توانیم تأثیر نینتندو را ببینیم.

فیلم از پیتزا فروشی Punch-Out شروع می‌شود، مکانی خیالی که در Punch-Out می‌باشد. فرنچایز بازی در داخل پیتزا فروشی، می‌توانیم عکس‌های قاب‌بندی‌شده چند جنگنده از بازی‌های چندگانه Punch-Out را ببینیم، اما تصویری از یک اردک در حال پرواز از روی چمن‌ها وجود دارد که به Duck Hunt اشاره دارد؛ همان بازی کلاسیک NES که در آن از یک تفنگ لیزری برای تیراندازی استفاده می‌کنیم.

صفحه تلویزیون این پیتزافروشی، همچنین دارای یک ماشین آرکید “Jump Man” است که بازی Donkey Kong در سال 1981 را نشان می‌دهد. این سکانس، همچنین آگهی تبلیغاتی ماریو و لوئیجی را در یک تلویزیون نشان می‌دهد که در آن، آنها در حال پرواز با شنل‌ها، درست مانند بازی Super Mario World در سال 1990 دیده می‌شوند.

با خروج از پیتزا فروشی Punch-Out و قدم زدن در اطراف بروکلین، طرفداران همچنان می‌توانند یک اتصال Castle Burger به شکل قلعه‌های برادران سوپر ماریو در سال 1985 را مشاهده کنند. منطقه ساخت و ساز Mario and Luigi traverse نیز شبیه مرحله اول بازی است که پلتفرمینگ را به عنوان یک سبک بازی ویدیویی تقویت می‌کند.

در سکانس‌های دیگر نیز هنوز می‌توانیم تأثیر نینتندو را در بروکلین ببینیم. به عنوان مثال، یک رستوران فرانسوی “Chasse au Canard” وجود دارد که وقتی ماریو و لوئیجی به فاضلاب می‌روند، به بازی شکار اردک ادای احترام می‌کند.

پوستر فالکون

حقایق پنهان انیمیشن Super Mario Bros
نکات مخفی The Super Mario Bros Movie

خانه ماریو و لوئیجی نیز مملو از حقایق مخفی انیمیشن برادران سوپر ماریو است. مثلاً، صداپیشگی پدر قهرمانان توسط چارلز مارتینت نیز انجام می‌شود، که تشخیصی تأثیرگذار از نحوه کمک صداپیشه به خلق هر دو شخصیت است.

در داخل اتاق، برادرِ ماریو همچنین در حال بازی در نقش Kid Icarus در سال 1986، یک پلتفرمر الهام گرفته از اساطیر یونانی دیده می‌شود. ماریو و لوئیجی در تلویزیون خود مدلی از کشتی جنگی سری Star Fox را نیز دارند. و پشت تخت ماریو، می‌توانیم پوستر فالکون را ببینیم که به قهرمان فرنچایز F-Zero اشاره می‌کند.

کتاب کهکشان

حقایق پنهان انیمیشن Super Mario Bros
ایستراگ کارتون سوپر ماریو

وقتی ماریو و لوئیجی با اولین مشتری خود تماس می‌گیرند، به خانه‌ای می‌روند که مملو از ایستراگ کارتون سوپر ماریو است. در داخل خانه، نقاشی از سگی وجود دارد که اردک‌هایی را که در شکار اردک می‌کشید را احیا می‌کند.

همچنین مجسمه‌ای شیشه ای از Pikmin وجود دارد؛ موجودات کنجکاوی که نام فرنچایز استراتژی بلادرنگ را به همین نام می‌برند. همچنین در مهم‌ترین بخش این سکانس، صاحب‌خانه، در حال خواندن کتابی به نام “کهکشان” است که در جلد آن، اشاره‌ای به بازی کهکشان سوپر ماریو در سال 2007 می‌کند.

موسیقی محبوب ماریو در حضور پادشاه قارچ‌ها

حقایق پنهان انیمیشن Super Mario Bros
حقایق پنهان انیمیشن Super Mario Bros

به محض ورود ماریو و لوئیجی به فاضلابی که آنها را به سمت قلمرو قارچ‌ها می‌برد، می‌توانیم آهنگ World 1-2 برادران سوپر ماریو را بشنویم که یکی از محبوب‌ترین آهنگ‌های مجموعه بازی‌ها این فرانچایز است.

تم کلاسیک سوپر ماریو نیز به محض اینکه ماریو برای اولین بار پادشاه قارچ را دید، پخش می‌شود. و همچنین آهنگی که در داخل قلعه هلو پخش می‌شود، همان آهنگی است که در سال 1996 در Super Mario 64 می‌شنویم.

کلاهک دیوانه ماریو

حقایق پنهان انیمیشن Super Mario Bros
حقایق پنهان انیمیشن Super Mario Bros

ماریو در حالی که در خیابان‌های قلرویی قارچ قدم می‌زند، از کنار یک فروشگاه می‌گذرد که در آن، کلاهک دیوانه، مربوط به بازی Super Mario Odyssey را می‌بینیم. همچنین یک مغازه عتیقه فروشی وجود دارد که می‌توانیم گل بومرنگ را از Super Mario 3D Land در سال 2011، جعبه موسیقی از Super Mario Bros. 3 در سال 1988، و چکش پیکسیلی که Jump Man در Donkey Kong در سال 1981 استفاده می‌کند را ببینیم.

و در نهایت، هنگامی که ماریو به قلعه هلو می‌رسد، نگهبانان می‌گویند که شاهزاده خانم در قلعه دیگری است؛ این دقیقا همان پیامی است که بازیکنان هنگام پایان دادن به یک جهان در اولین Super Mario Bros دریافت کردند.

در داخل قلعه، ما می‌توانیم نقاشی‌هایی را ببینیم که سطوح Super Mario 64 را نشان می‌دهند. نقشه در وسط اتاق تاج و تخت هلو، مکان‌های کلاسیک جزیره یوشی و صحرای الهام گرفته از Super Mario Bros. 3 سطح شنی را نشان می‌دهد.

اولین نگاه ماریو به شاهدخت

حقایق پنهان انیمیشن Super Mario Bros
حقایق پنهان انیمیشن Super Mario Bros

در نهایت، وقتی که ماریو به شاهدخت نگاه می‌اندازد، دقیقاً همان نگاه برای بیننده تداعی می‌شود که در پایان بازی دیده بودیم. استایل و خاصیت نگاه‌های ماریو، بیننده را به نوستالژی‌های خودش در کودکی، می‌کشاند.

Super Shroom

حقایق پنهان انیمیشن Super Mario Bros
حقایق پنهان انیمیشن Super Mario Bros

در طول مونتاژ آموزشی، هلو مانند سوپر ماریو Bros. 2 در سال 1988 به دوره چالش شناور می‌شود (حرکتی که به دلیل اصلی‌ترین عنصر برای شخصیت در هر بازی دیگر است). مونتاژ آموزشی همچنین به عنوان معرفی رسمی Super Shroom عمل می‌کند که قدرتی است که باعث می‌شود ماریو رشد کند و قوی‌تر شود. پس ما در حقایق مخفی انیمیشن برادران قارچ خور ، قدرت Super Shroom را خواهیم دید.

عمارت لوئیجی

حقایق پنهان انیمیشن Super Mario Bros
حقایق پنهان انیمیشن Super Mario Bros

به محض اینکه لوئیجی در سرزمین‌های تاریک از خواب بیدار می‌شود، می‌توانیم موضوع عمارت لوئیجی را بشنویم؛ همان فرنچایز ترسناکی که گرین ماریو در آن ستاره است. او همچنین با یک چراغ قوه معیوب بازی می‌کند و این در حالی است که ماریو و لوئیجی از کلاه‌های نمادین خود به عنوان لباس کار استفاده می‌کنند.

در همین جا ما یک فلش بک دریافت می‌کنیم که در آن طراحی کلاسیک Baby Mario و Baby Luigi را می‌بینیم که کلاه‌های یکسانی بر سر دارند، درست مانند اولین بار در سال 1995 در بازی Super Mario World 2: Yoshi’s Island.

دانکی کُنگ

حقایق پنهان انیمیشن Super Mario Bros
حقایق پنهان انیمیشن Super Mario Bros

به محض اینکه Donkey Kong با صدای ست روگن وارد می‌شود، آهنگ “DK Rap” را می‌شنویم که به عنوان مقدمه Donkey Kong 64 در سال 1999 عمل می‌کند. در غرفه‌های اطراف میدان، ما همچنین نگاهی نزدیک به برادر دی‌کی داریم که در سال 1994 در Donkey Kong Country دبیو کرد.

دوست دختر دیدی، دیکسی کونگ، که اولین بار در سال 1995 در Donkey Kong Country 2: Diddy Kong’s Quest ظاهر شد، نیز در کنار او است. همچنین از Donkey Kong Country 2 ،Swanky Kong، کارآفرین سبیلی خانواده کنگ که او نیز در میان جمعیت است، حضور دارد. یکی دیگر از اعضای گروه میمون‌ها چانکی کونگ، شخصیت قابل بازی Donkey Kong 64 است نیز در این انیمیشن است.

ماریو کارت

حقایق پنهان انیمیشن Super Mario Bros
حقایق پنهان و ایستراگ های انیمیشن The Super Mario Bros. Movie

هنگامی که ماریو، هلو و وزغ باید نحوه ساخت چرخ دستی‌های خود را انتخاب کنند، ابزارهای مورد استفاده برای انتخاب هر قطعه شبیه صفحه انتخاب Mario Kart 8 در سال 2014 است.

Mario Kart 8، همچنین چرخ‌های ضد جاذبه را معرفی کرد و می‌بینیم در دنباله تعقیب و گریز مورد استفاده قرار می‌گیرند، در حالی که گلایدر توسط Mario Kart 7 در سال 2011 معرفی شد. البته، اکثر صحنه‌های کارتینگ در «جاده رنگین کمان» اتفاق می‌افتد (سطحی که در هر بازی Mario Kart وجود دارد).

در طول دنباله تعقیب و گریز، ما همچنین شاهد استفاده رانندگان از آیتم‌های کلاسیک Mario Kart، مانند موز، پوسته سبز، اسکناس گلوله و حتی پوسته آبی وحشتناک هستیم که در فیلم The Super Mario Bros هستند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار حقایق پنهان انیمیشن Super Mario Bros سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *