بهترین کتاب های علمی جهان ؛ داستان‌هایی در پیدایش کشف حقیقت

کتاب‌هایی که داستان‌های علمی را دنبال می‌کنند، در ادبیات به عنوان بهترین کتاب های علمی جهان شناخته می‌شوند که به 10 تا از آن‌ها خواهیم پرداخت.

بهترین کتاب های علمی جهان

ادبیات غیرداستانی علمی ، حوزه‌ی وسیع و متنوعی با آثار کلاسیک بی‌شماری دارد که نگرش ما از جهان امروز را کاملاً تغییر می‌دهد. بهترین کتاب های علمی به سرآغاز هر چیزی که در این دنیا فکرش را بکنید مکاشفه را آغاز می‌کنند و تا انتها شما را با پایان همان چیز همراه می‌کنند تا شما درک بهترین از درک هر چیزی داشته باشید.

اگر شما با داستان‌های مختلف ارتباط برقرار نمی‌کنید و صرفاً کتاب‌ها و رمان‌ها را برای یادگیری علم خاصی دنبال می‌کنید، ما در این نوشتار، برترین کتاب های علمی را در اختیار شما قرار دادبم تا بتوانید با آنها، مکاشفه‌ای به قلب زمین و حتی فراتر از منظومه‌ی شمسی بروید.

بیشتر بخوانید:

بهترین رمان های جهان

بهترین کتاب های علمی جهان

  • داستان‌هایی در پیدایش کشف حقیقت

شما می‌توانید فهرست بهترین کتاب های علمی جهان را در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین کتاب های علمی جهان
بهترین کتاب های علمی جهان

کشف پیدایش یک عنصر از علم، کمک بزرگی به ما می‌کند تا لذت بیشتری از کتاب ببریم و اگر آن کتاب را درست انتخاب کرده باشیم، می‌توانیم به هر عنصری از علم، دست پیدا کنیم. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین کتاب های علمی جهان بپردازیم.

ژن: تاریخچه‌ای خودمانی

بهترین کتاب های علمی جهان
بهترین کتاب های علمی جهان
  • نویسنده : سیزارتا موکرچی
  • سال انتشار : 2016

سیزارتا موکرجی، سرطان‌شناس و پزشک هندی آمریکایی در رمان ژن: تاریخچه‌ی خودمانی، بافت بی‌نهایت پیچیده‌ی هویت ما را به روایتی تعریف می‌کند که به همان اندازه که قابل درک و گیرا است، ما را به عمق آن سفر برای مکاشفه، ایجاد کند.

اگرچه داستان به صورت پانوپتیکی پیش می‌رود و خوانندگان را در طول زمان با کاوش در فرضیه‌های چهره‌هایی از فیثاغورث تا روزالیند فرانکلین می‌برد، اما نگاه اجمالی و تلخی از تاریخچه‌ی خانوادگی نویسنده نیز ارائه می‌شود. در مجموع، هم گواهی بر موفقیت انسان است و هم هشداری برای اینکه ما به پیامدهای اخلاقی ژنتیک توجه می‌کنیم تا به آینده وراثت انسانی نگاه بیاندازیم.

مرگ با تشریفات پزشکی

بهترین کتاب های علمی جهان
بهترین کتاب های علمی جهان
  • نویسنده : آتول گاواند
  • سال انتشار : 2014

در این رمان، که یکی از برترین رمان های علمی دنیا می‌باشد، نگاهی اجمالی از فرآیندهای اجتناب‌ناپذیری که زندگی ما و عزیزانمان را شکل می‌دهد، را می‌خوانیم. نویسنده از طریق تحقیقات و تجربیاتی که در طول زندگی حرفه‌ای خود به عنوان جراح به دست آورده است، به بررسی تأثیر پزشکی بر طول عمر می‌پردازد و تصورات جامعه ما از مرگ و میر، مراقبت از پایان زندگی و مرگ را بررسی می‌کند.

تاریخچه‌ی زمان، از انفجار بزرگ تا سیاهچاله‌ها

بهترین کتاب های علمی جهان
رمان های علمی برتر جهان
  • نویسنده : استیون هاوکینگز
  • سال انتشار : 1988

این کتاب، ضرورتی در کیهان‌شناسی و مفاهیم پیچیده‌ای مانند فضا، زمان و سیاه‌چاله‌ها را از نقطه نظر علمی برای افراد عادی توضیح می‌دهد. این کتاب که در سال 1988 منتشر شد و به عنوان یکی از علمی ترین کتاب های تاریخ در تمام دوران نام گرفت. از آن زمان تاکنون، ده میلیون نسخه از این رمان فروخته شده و برای نشان دادن پیشرفت‌های فناوری در دو دهه گذشته بازبینی شده است. از طریق آن، خوانندگان قادر خواهند بود، پیچیدگی جهان را به درستی درک کنند.

بهار خاموش

بهترین کتاب های علمی جهان
بهترین کتاب های علمی جهان
  • نویسنده : ریچل کارسون
  • سال انتشار : 1962

این اثر، برجسته‌ترین رمان از طرفداری، جرقه‌ی جنبش مدرن محیط زیستی را با بررسی خطرات انتشار سموم در محیط زیست برانگیخت. این کتاب که در ابتدا به‌عنوان مجموعه‌ای از مقالات در نیویورکر بین سال‌های 1958 و 1962 منتشر شد، اثرات مضر مواد شیمیایی مانند DDT را بر دنیای اطراف ما آشکار کرد و از قوانینی را الهام گرفت که چنین اثراتی را تحت کنترل نگه می‌دارد.

ده دلیل اشتباه ما، در مورد جهان

بهترین کتاب های علمی جهان
بهترین کتاب علمی جهان
  • نویسنده : هانس روزلینگ
  • سال انتشار : 2018

چند درصد از جمعیت جهان در فقر زندگی می کنند؟ امسال چند دختر در کشورهای کم درآمد نمی‌توانند مدرسه ابتدایی را تمام کنند؟ تعداد تلفات ناشی از بلایای طبیعی در قرن گذشته چگونه تغییر کرده است؟ پاسخ به این سؤالات، به طور شگفت‌انگیزی، بهتر از آن چیزی است که ما انتظار داریم.

در واقع، ادراک ما از جهان ناقص است. تا حدی که یک شامپانزه به طور تصادفی پاسخ‌هایی را برای سؤالات مربوط به روندهای جهانی انتخاب می‌کند، می‌تواند امتیازی بالاتر از موفق‌ترین افراد در رشته‌های دانشگاهی داشته باشد. روزلینگ این پدیده را با کنکاش در تعصبات، تمایلات و غرایز توضیح می‌دهد که مانع از توانایی ما برای نگریستن به جهان از دیدگاهی عینی می‌شود.

تاریخچه‌ی کوتاه همه‌چیز

بهترین کتاب های علمی جهان
بهترین کتاب های علمی جهان
  • نویسنده : بیل برایسون
  • سال انتشار : 2003

این کتاب، از حکایات و شرح‌های جالبی برای نشان دادن داستان‌های کامل اکتشافات علمی استفاده می‌کند که زندگی امروز ما را شکل داده است. برای کسانی که کنجکاو هستند که چرا اوضاع به همین شکل است اما از حفظ کردن تاریخ‌ها و خلاصه‌های خسته کننده ناراضی هستند، شوخ، سرگرم‌کننده و خواندنی می‌باشد.

منشع انواع

بهترین کتاب های علمی جهان
علمی ترین کتاب های تاریخ
  • نویسنده : چارلز داروین
  • سال انتشار : 1859

نویسنده‌ی این کتاب، آقای چارلز داروین، پایه‌های زیست شناسی تکاملی را با انتشار این کتاب کلاسیک پایه‌ریزی کرد که در علم، دین و جامعه به عنوان یک کل، بحث و جدل به راه انداخت. یک تصویر پیشگامانه از چگونگی تکامل بشر از طریق انتخاب طبیعی، که نحوه‌ی درک شما از جایگاه خود در جهان را تغییر خواهد داد.

خودسری اکونومیست به بررسی سمت پنهان از همه چیز

بهترین کتاب های علمی جهان
بهترین کتاب های علمی جهان
  • نویسندگان : استفن جی.دوبنر، استیون لویت
  • سال انتشار : 2005

والدین واقعاً چه تأثیری بر فرزندان دارند؟ رسانه چگونه بر جنایات خشونت آمیز تأثیر گذاشت؟ در این بهترین کتاب علمی جهان ، نویسندگان مسائل اجتماعی مرتبط را از منظر اقتصادی تحلیل می‌کنند و به موضوعاتی مانند اپیدمی در آمریکا، امور مالی کمپین‌ها و KKK از دریچه‌ای جدید به آن می‌پردازند. بینش‌ها و توضیحات شوخ‌آمیز آن، نحوه‌ی نگاه شما به جهان را شکل می‌دهد.

امپراطور تمامی دردها

بهترین کتاب های علمی جهان
بهترین کتاب های علمی جهان
  • نویسنده : سیزارتا موکرجی
  • سال انتشار : 2010

سفر در زمان به عنوان رمانی به نوشته‌ی موکرجی، تاریخچه‌ی دامنه‌ی بیماری مرموز را که نقش مهمی در سلامت انسان امروز ایفا می‌کند، به صورت مشتند به ما نشان می‌دهد. از اولین خاستگاه‌های سرطان، تا نبرد در قرن بیست و یکم برای غلبه بر این بیماری، این کتاب به طور جامع، رابطه‌ی بشریت با این بیماری را به تصویر می‌کشد و این سوال را بررسی می‌کند که آیا می‌توان آن را برای همیشه از جامعه‌ی ما ریشه کن کرد.

جواب‌های کوتاه، به سؤالات بزرگ

بهترین کتاب های علمی جهان
برترین رمان های علمی دنیا
  • نویسنده : استیون هاوکینگز
  • سال انتشار : 2018

آیا خدا وجود دارد؟ آیا بشریت باید فضا را مستعمره کند؟ آیا فناوری باعث پیشرفت جامعه می‌شود یا آن را نابود می‌کند؟ هاوکینگ در یکی از رمان های علمی برتر جهان ، کوتاه و در عین حال ضروری، به چنین سؤالی می‌پردازد که برای آینده، حیاتی هستند.

او چالش‌هایی را که امروزه با آن روبرو هستیم، مانند جنگ هسته‌ای، انتشار بالقوه موذیانه هوش مصنوعی و فناوری‌های مشابه، و تغییرات آب و هوا و همچنین اقداماتی را که بشریت باید برای مبارزه با چنین مشکلاتی انجام دهد، مورد بحث قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین کتاب های علمی جهان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


One thought on “بهترین کتاب های علمی جهان ؛ داستان‌هایی در پیدایش کشف حقیقت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *