معنای واجو چیست ؟ ؛ معنای Wajo در سریال هجوم با بازی گلشیفته فراهانی

در فصل 1 سریال هجوم اپل تی وی+، قسمت 3 با یک معما به پایان می‌رسد زیرا هیناتا کلمات عجیبی را بیان می ‌کند، اما معنای واجو چیست ؟ با فیگار بمانید.

سریال Invasion اپل تی‌وی پلاس با پایان دادن به قسمت‌های ابتداییش در اذهان غریبگی خاص اما آشنایی ایجاد کرده است. مخاطبان را کنجکاو رها می‌کند که واجو چه معنایی باید داشته باشد. با نوشتار معنای Wajo چیست ؟ همراه فیگار بمانید.

معنای واجو چیست ؟

معنای Wajo در سریال هجوم با بازی گلشیفته فراهانی

معنای واجو چیست, واجو به چه معناست, معنای Wajo چیست, معنی واجو سریال هجوم
معنای واجو چیست, واجو به چه معناست, معنای Wajo چیست, معنی واجو سریال هجوم

Invasion داستان افراد مختلفی را روایت می‌کند که در سراسر جهان پخش شده اند، که هر کدام باید با پیامدهای اجتماعی و روانی یک بیگانه قریب الوقوع دست و پنجه نرم کنند.

به عنوان چیزی شبیه به یک سریال با ریتم کند اما گیرا، Invasion از Apple TV پلاس انبوهی از فضاسازی‌های ماورایی را در هر قسمت در ذهن بیننده‌اش تا جایی که می‌تواند فرو می‌کند، نشان به آن نشان که همراهان این سریال را همچون شخصیت‌های داخل سریال هجوم با بازی گلشیفته فراهانی با کلمه wajo، لابلای انبوهی از سرنخ های متفاوت فرازمینی رها می‌کند.

در اوج این سریال، میتسوکی یاماتو (شیولی کوتسونا) مشتاق است تا سرنوشت معشوقش هیناتا (رینکو کیکوچی) را دریابد. میتسوکی با کمک تکنیسین وفادار خود کایتو (دایسوکه تسوجی) وارد اتاق سوابق JASA شده و به آخرین فیلم ویدئویی ماموریت شاتل فضایی که گویا از بین رفته است، دسترسی و افشاگری هولناکی را کشف می‌کند.

میتسوکی ویدیوی آرشیوی آخرین لحظات هیناتا را در حالی که او به فضا مکیده می‌شود، می‌بیند، در حالی که خدمه شاتل فقط می‌تواند یک کلمه نا مفهوم را زمزمه کند: “واجو”، و مخاطبان Invasion را به تعجب وا می‌دارد که دقیقا معنی آن چیست.

واجو به چه معناست

معنای واجو چیست, واجو به چه معناست, معنای Wajo چیست, معنی واجو سریال هجوم
معنای واجو چیست, واجو به چه معناست, معنای Wajo چیست, معنی واجو سریال هجوم

در حقیقت، کلمه واجو در زبان ژاپنی به معنای «قلعه» است که به مقیاس حضور بیگانگان اشاره دارد که شاتل JASA را نابود کرده است. سخنان پایانی هیناتا ابعاد یک تهدید را که بشریت در Invasion با آن روبروست روشن می‌کند، شیئی که او قبل از منهدم شدن می‌بیند به اندازه یک قلعه است. این استفاده از واجو تأیید می‌کند که یک کشتی بیگانه عظیم به شاتل هیناتا حمله یا برخورد کرده است، که فیلم آن احتمالاً به اولین لحظه ساختاری در روایت سریال هجوم تبدیل خواهد شد.

در آخرین لحظات قسمت سوم سریال هجوم ، انتخاب کلمات هیناتا استفاده‌ای گویا از زبان برای خط داستانی Invasion است و رویارویی شوم را برای بشریت ایجاد می‌کند. هیناتا و دیگر اعضای شاتل JASA بدون شک در شناسایی و ارتباط با دیگر فضاپیماها آموزش دیده اند، به این معنی که هر آنچه که هیناتا از کنار شاتل می‌بیند، بدون توصیف اضافی باید آن را ندا دهد. کلمه قلعه نشان دهنده یک موقعیت عظیم و مستحکم است، که در طرح اصلی Invasion به عنوان پودر شدن شاتل JASA دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید:

در حالی که سایر برخوردهای فرازمینی Invasion تا قسمت سوم، گذرا بوده است، مرگ هیناتا شواهد عینی را در تعامل بیگانه با انسان تأیید می‌کند. از نظر پیامدهای آن برای خط داستانی Invasion، به احتمال زیاد JASA سازمانی است که زنگ هشدار تسلط بیگانگان را به صدا در می آورد، به ویژه با توجه به تأیید ایکورو (توکو ایگاوا) مبنی بر قطع ارتباط با ماهواره های دیگر کشورها.

به این ترتیب، مشاهده و شنیدن کلمه واجو توسط هیناتا به عنوان یک لحظه ساختاری برای داستان Invasion عمل می‌کند، با توجه به مفاهیم شناخته شده از یک قلعه. در حالی که تهدید واجو به مثابه یک قلعه هجومی از سمت یک بیگانه بوده که در حال حاضر هنوز به تصویر کشیده نشده است، میتسوکی با کشف تصاویر شاتل JASA این مجموعه را در مسیری غیرقابل تحمل برای تماس مداوم با بیگانگان قرار می‌دهد. در حالی که، تنها تروانته (شمیر اندرسون) و جوخه‌اش در قندهار به شکلی شبیه به جنگ جهانیان در فضا قرار می‌گیرند، توصیف هیناتا از یک قدرت غول‌پیکر ترسناک‌ترین لحظه حمله تا به قسمت سوم سریال را نشان می‌دهد.

مشخصات فیلم

  • ژانر علمی-تخیلی
  • سازنده سیمون کینبرگ و داوید ویل
  • کارگردان یاکوب وربرگن و آماندا مارسالیس
  • بازیگران سم نیل، شامیر اندرسون، گلشیفته فراهانی، فایرز نصار و کوتسونا شیئوری
  • کشور سازنده ایالات متحده
  • زبان اصلی انگلیسی ؛ معنای واجو چیست
  • تهیه‌کننده‌های اجرایی، یاکوب وربرگن، آدری چون، امی کافمن، اندرو بالدوین، سیمون کینبرگ، داوید ویل و الیسا الیس
  • تولیدکننده‌ها Boat Rocker و Genre Films
  • توزیع‌کننده اپل ؛ معنای واجو چیست
  • شبکهٔ اصلی اپل تی‌وی پلاس

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار معنی واجو سریال هجوم سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *