بهترین فیلم‌ های روفیا ؛ ماه جهان سلوکی بازیگر زن پیش از انقلاب

بانو روفیا بازیگر پیش از انقلاب در 88 سالگی درگذشت. با مهم ترین و بهترین فیلم‌ های روفیا ماه جهان سلوکی در فیگار همراه ما بمانید.

روفیا، بازیگر قدیمی سینمای ایران، متاسفانه در استرالیا فوت کرد. وی که با نام اصلی ماه جهان سلوکی شناخته می‌شد، از سال ۱۳۳۴ با بازی در نقش فرخ‌لقا در فیلم «امیر ارسلان نامدار» به فعالیت سینمایی خود پرداخت. برخی از فیلم‌هایی که روفیا در آنها نقش آفرینی کرد عبارتند از: «زندگی شیرین است»، «رستم و سهراب»، «طوفان در شهر ما»، «فرشته وحشی»، «زن‌ها فرشته‌اند» و «آلیش دختر کولی».

بهترین فیلم‌ های روفیا

مهم ترین فیلم‌ های روفیا 

در طول ۱۲ سال فعالیت بازیگری، در ۹ فیلم سینمایی حضور داشت. آخرین فیلمی که وی در آن بازی کرد، «قربانی سوم» نام داشت و در سال ۱۳۴۶ اکران شد. شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم‌ های روفیا را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین فیلم‌ های روفیا
بهترین فیلم‌ های روفیا

قبل از انقلاب، روفیا به استرالیا مهاجرت کرد. او در سال ۱۳۱۴ در شیشوان، عجب شیر به دنیا آمد و در زمان درگذشتش ۸۸ سال سن داشت. در ادامه با فیلم شناسی روفیا بازیگر قبل از انقلاب و تاثیرگذارترین فیلم های روفیا همراه باشید.

 امیر ارسلان نامدار  ۱۳۳۴

در داستان “امیر ارسلان نامدار”، شخصی به نام امیر ارسلان، که عاشق و شیفتهٔ فرخ‌لقا است، تصمیم می‌گیرد به دنبال او به سرزمین فرنگ سفر کند. در این سفر، او با دو وزیر پطروس شاه روبرو می‌شود. یکی از این وزیران به نام “شمس وزیر”، یاری‌رسان و حامی اوست و دیگری به نام “قمر وزیر”، دشمن او و مخالف او می‌باشد. امیر ارسلان پس از پشت سرگذاشتن ماجراهای مختلف و رخ دادن وقایع متنوع، در نهایت به وصال فرخ‌لقا می‌رسد.

  • کارگردان : شاپور یاسمی
  • بازیگران: ایلوش خوشابه · روفیا ، محمد ابراهیم مفیدی ، حسین امیرفضلی، کوروش کوشان، فرامرز معطر، سهیلا سخن‌سنج، ابراهیم کوشان
  • فیلمبرداران: عنایت‌الله فمین، محمود کوشان

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های فلسفی ایرانی

شب‌نشینی در جهنم ۱۳۳۵

بهترین فیلم‌ های روفیا
بهترین فیلم‌ های روفیا

“جبار” یک مرد ثروتمند است که به دلیل کارهای خسته‌کننده‌اش به ویژه خساستش مورد سرزنش خانواده قرار می‌گیرد. او قصد دارد برای کسب ثروت بیشتر، دخترش را به ازدواج با یک پیرمرد بیوه درآورد و به علاقه‌ای که بین پروین و پسرعمویش وجود دارد، توجهی نمی‌کند. همچنین او به پسرش که در مشکلات سراشیبی در حال سقوط است، توجهی ندارد. در این شرایط، سلامت جبار به خطر می‌افتد و در یک شب، در خواب کابوسی از جهنم می‌بیند. وقتی از خواب بیدار می‌شود، تصمیم می‌گیرد ثروت خود را بین خانواده تقسیم کند.

  • کارگردانان : ساموئل خاچیکیان و موشق سروری
  • بازیگران: عزت اله وثوق، ارحام صدر، روفیا ، پرخیده، هوشنگ مرادی، علی زندی، کنعان کیانی، ابراهیم باقری، اکبر خواجوی، رحیم روشنیان، مهدی رئیس فیروز
  • فیلمبردار: عنایت‌الله فمین

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی تاریخ سینما

زندگی شیرین است ۱۳۳۵

بهترین فیلم‌ های روفیا
بهترین فیلم‌ های روفیا

“حبیب” که به عنوان یک آگهی‌چسبان کار می‌کند، یک روز یک کیف پیدا می‌کند و آن را به صاحبش، که دختری به نام “محبوبه” است، تحویل می‌دهد. این آشنایی باعث می‌شود که روابط عاشقانه بین آنها شکل بگیرد و به یکدیگر علاقه‌مند شوند، اما اختلاف طبقاتی آن دو از رسیدن به این عشق جلوگیری می‌کند.

حبیب که استعداد هنرپیشگی و خوانندگی دارد، به زودی شهرت فراوانی پیدا می‌کند. چندی بعد، او محبوبه را با یک افسر می‌بیند و متوجه می‌شود که آنها قصد ازدواج با یکدیگر را دارند. افسر چشمانش را در یک مأموریت از دست داده و محبوبه به دلیل ترحم، به ازدواج با او می‌پذیرد. حبیب برای اینکه محبوبه زندگی خوبی داشته باشد، یک چشم خود را به افسر اهدا می‌کند.

  • کارگردان : مجید محسنی
  • بازیگران : مجید محسنی ، روفیا، حمید قنبری، تهمینه اطمینان مقدم، معزالدیوان فکری، اکبر خواجوی، حسین محسنی، عباس دماوندی
  • فیلمبردار: ژرژ لیچنسکی

بهترین فیلم های ایرانی نتفلیکس

رستم و سهراب ۱۳۳۶

بهترین فیلم‌ های روفیا
بهترین فیلم‌ های روفیا, فیلم شناسی روفیا بازیگر قبل از انقلاب

در قسمتی از شاهنامه، ماجراهای شخصیت “رستم” روایت می‌شود و نسبت‌هایش با “تهمینه”، دختر شاه سمنگان که “سهراب” را به دنیا می‌آورد. سهراب در جوانی با دسیسه‌های “هومان” روبرو می‌شود و در یک مبارزه، به دست رستم کشته می‌شود.

  • کارگردان : مهدی رئیس فیروز
  • بازیگران: حسین معطر، روفیا، تهمینه اطمینان مقدم، پرویز تقوی، دلبر، اکبر خواجوی
  • فیلمبردار: ژرژ لیچنسکی

بهترین اپلیکیشن ها و سایت های رایگان دانلود فیلم و سریال ایرانی و خارجی

طوفان در شهر ما ۱۳۳۷

بهترین فیلم‌ های روفیا
بهترین فیلم‌ های روفیا

یک فرد دیوانه و زخمی به نام “آرمان” از بیمارستان فرار می‌کند و به یک خانه غیرمسکونی پناه می‌برد. در این خانه، “سیمین” که به تازگی شوهرش را از دست داده، همراه با فرزندش زندگی می‌کند.

سیمین با یک جوان به نام “سعید” آشنا می‌شود و با حضور او، امید و انگیزه جدیدی برای ادامه زندگی پیدا می‌کند. در همین حال، خواهر سعید که به جوانی خوش‌گذران علاقه‌مند است، به طور ناگهانی به آن خانه راه پیدا می‌کند و قبل از اینکه برادر و پلیس دخالت کنند، فراری دیوانه به یاری دختر می‌رسد و جوان را از پای درمی‌آورد و خود در گرفتاری قرار می‌گیرد.

  • کارگردان : ساموئل خاچیکیان
  • بازیگران: حسین دانشور، آرمان، روفیا، منصور سپهرنیا، گرشا رئوفی، واهان آقامالیان، اکبر خواجوی، سوسن، محمد متوسلانی، ویدا قهرمانی
  • فیلمبردار: واهاک وارطانیان

بهترین فیلم های جنگی ایرانی تاریخ سینما

فرشته وحشی ۱۳۳۸

بهترین فیلم‌ های روفیا
بهترین فیلم‌ های روفیا, تاثیرگذارترین فیلم های روفیا

مهدی رئیس فیروز، یک تاجر ورشکسته همراه با همسرش، اشرف کاشانی، دختر کوچکشان، فرشته (شامیلا بشارتیان) را سر راه قرار می‌دهند و قصد دارند خودکشی کنند با ایستادن روی ریل‌های قطار. اما در لحظه‌ی آخر، زن منصرف می‌شود و آنها به سمت دخترشان می‌روند…

  • کارگردان : مهدی رئیس فیروز
  • بازیگران: روفیا ، عبداله خرمی، مهدی رئیس فیروز، اشرف کاشانی، رقیه چهره آزاد، شامیلا بشارتیان، مهری قاجار، فریده نصیری، فهیمه، لادن، جینگو، الهامی، مهدی درجزی، محمد بختیاری، مسعود نمازی
  • فیلمبردار: محمود نوذری

جدیدترین و بهترین سایت های ایرانی نقد فیلم و سریال

زن‌ها فرشته‌اند ۱۳۴۲

بهترین فیلم‌ های روفیا
بهترین فیلم‌ های روفیا

جمشید کامیار به منظور تهیه هدیه تولد برای همسرش، مریم، از موجودی صندوق شرکت برداشت می‌کند. دوستان خلافکار جمشید، هرمز و جواد، یک گروه رهبری را به عهده دارند که زنان را فریب می‌دهند و آنها را به گمراهی می‌کشانند. آنها تلاش می‌کنند کانون خانوادگی جمشید را تضعیف کنند، او را به میز قمار می‌کشانند و با استفاده از تقلب، پولی که او از صندوق شرکت سرقت کرده بود را به دست می‌آورند.

سپس او را به همسرش مشکوک می‌کنند تا بتوانند پس از جدایی آن دو، مریم را به فساد بکشانند. داش ابرام، همسایه آنها، با کمک مریم متوجه امر می‌شود و وقتی مریم به دست هرمز و افرادش می‌افتد، با کمک سوسن، همسر سابق جمشید و نامزد هرمز، آنها را در دام پلیس گیر می‌آورد. در حین فرار، مریم زخمی می‌شود و سوسن کشته می‌شود. پس از درمانش، مریم زندگی جدیدی را در کنار شوهر و فرزندش، پرویز، آغاز می‌کند.

  • کارگردان : اسماعیل پورسعید
  • بازیگران: محمدعلی فردین، روفیا، سعید کامیار، محمود بصیری، دلیله نمازی، حسین محسنی، محمد پوستی زاده، تقی تقدسی، ونوس، یدالله محمدی‌نژاد، امیر پازوکی، ناصر بشیری، اکبر هاشمی،واهیک، بهزاد
  • فیلمبردار : سعید نیوندی

بهترین فیلم های طنز ایرانی تاریخ سینما

آلیش دختر کولی ۱۳۴۳

بهترین فیلم‌ های روفیا
بهترین فیلم‌ های روفیا

مهندس مهران و دوستش مجید وارد یک روستایی می‌شوند که به نام “مهران‌آباد” شهرت دارد. با ورود آنها به روستا، مهران به یاد می‌آورد که هفت سال پیش، رشیدخان، مالک ثروتمندی، او را برای رسیدگی به املاک خود فراخوانده بود. دختر رشیدخان به نام مهری، به مهران علاقه‌مند می‌شود، اما مهران به او توجه نمی‌کند.

یک روز، مهران و دوستش رمضان برای شکار به رفتن می‌روند و گلوله‌ای که رمضان شلیک می‌کند، به طور تصادفی دختری به نام آلیش را مجروح می‌کند. آلیش و مادرش، که او را کیمیاگر می‌دانند، در یک کلبه بالای تپه در آلونکی زندگی می‌کنند. مهران آلیش را به کلبه مادرش می‌برد و از آن پس به او علاقه‌مند می‌شود.

رجب‌علی، مباشر مالک ده، که به آلیش علاقه‌مند است، اهالی را علیه مهران تحریک می‌کند. مهران زخمی می‌شود و یک روستایی به نام شیرعلی از او مراقبت می‌کند. پس از آن، آلیش از مادرش می‌خواهد اجازه دهد با مهران ازدواج کند، اما فتنه تهدید می‌کند که او را نفرین خواهد کرد. آلیش به قهر، کلبه را ترک می‌کند و به جنگل پناه می‌برد.

چند تن از روستاییان کلبه فتنه را به آتش می‌کشند، و مهران به اعتقاد اینکه آلیش در آتش سوخته است، روستا را ترک می‌کند. پس از یادآوری این خاطرات، مهران و مجید با دختری به نام روح‌انگیز روبرو می‌شوند که می‌گوید نام مادرش آلیش است و آن دو را به کلبه خود می‌برد. سرانجام، زن و شوهر به هم می‌رسند.

  • کارگردان: صمد صباحی
  • بازیگران: روفیا، روزا، سونیا، واهیک، سیروس قهرمانی، صابر آتشین، ایرج فریدونی، هوشنگ رضایی، اسماعیل شهدوست، علی ناهیدی، صمد صباحی
  • فیلمبردار : عباس دستمال‌چی

قربانی سوم ۱۳۴۶

بهترین فیلم‌ های روفیا
بهترین فیلم‌ های روفیا, مهم ترین فیلم‌ های روفیا

یک گروه از تبهکاران، مرد ثروتمندی را به قتل می‌رسانند و کودک او را به عنوان گروگان در می‌آورند. آنها از همسر مرد ثروتمند می‌خواهند تا مبلغی از ثروت او را به آنها بدهد تا کودک را آزاد کنند. زن، به پلیس مراجعه کرده و با کمک آنها، قاتلان را دستگیر می‌کنند و در نهایت کودک خود را به دست می‌آورد.

  • کارگردان: ابوالقاسم ملکوتی
  • بازیگران: روفیا، کتایون ،علی آزاد سودابه، هوشنگ طهماسبی، هایک مارتین، ایران قادری
  • فیلمبردار : ریاض بسیم

ماه جهان سلوکی، بازیگر قدیمی سینمای ایران که با نام هنری روفیا شناخته می‌شد، در سن ۸۸ سالگی در استرالیا درگذشت.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم‌ های روفیا سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *