بهترین خوانندگانی که بازیگر شدند ؛ از آواز تا پرده نقره‌ای

از قدیم الایام و حتی در دنیای امروز، برخی از خوانندگان وجود داشتند که علاوه بر حضور در حرفه خود، با گذشت زمان، به عنوان بهترین خوانندگانی که بازیگر شدند ، شهرت بیشتری پیدا کردند.

با وجود اینکه آن‌ها جوایز بی‌شماری را در این حوزه دریافت کرده‌اند و میلیون‌ها دلار در دنیای موسیقی به دست آورده‌اند؛ اما حاضر نبودند تا استعداد خود را فقط به خوانندگی محدود کنند. در طول سال‌های گذشته، تعدادی از نوازندگان از همه ژانرها، به دنیای فیلم (یا تلویزیون) رفته‌اند و به طور کلی، نتایج نیز بسیار تماشایی است. برخی از خواننده های خارجی که بازیگر شدند توانستند، با این کار شهرت خود را افزایش داده و بسیاری دیگر موفق نبودند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


از «فرانک سیناترا» تا افرادی مانند «مدونا» و «لیدی گاگا»، 10 تا از برترین خواننده هایی که بازیگر شدند هستند که در ادامه این مقاله به بررسی فیلم‌ها و موفقیت آن‌ها در این رشته خواهیم کرد.

بهترین خوانندگانی که بازیگر شدند

در ادامه لیست بهترین خوانندگانی که بازیگر شدند را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه نوشته شده است.

بهترین خوانندگانی که بازیگر شدند
بهترین خوانندگانی که بازیگر شدند

دنیای هنر همواره شاهد حضور هنرمندانی بوده که در عرصه‌های مختلفی استعداد خود را به اثبات رسانده‌اند. خوانندگان بسیاری پا به عرصه بازیگری گذاشته‌اند و با هنرنمایی خود در فیلم‌ها و سریال‌ها، به برترین خوانندگانی که فیلم بازی کردند ، طیف وسیع‌تری از خودشان را نشان دادند. برخی از این خوانندگان به واسطه صدای دلنشین و محبوبیت خود، به راحتی در نقش‌های مختلف جا افتاده و به چهره‌هایی شناخته شده در دنیای سینما و تلویزیون رسیده‌اند.

کریس کریستوفرسون (Kris Kristofferson)

بهترین خوانندگانی که بازیگر شدند

مدت‌ها قبل از اینکه «لیدی گاگا» و «بردلی کوپر» اولین اثر دهه 2000 خود را در فیلم ستاره‌ای متولد شد (A Star Is Born) را بازی کردند، «کریس کریستوفرسون» آن را بازی کرد و برای آن جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد را به خانه برد.

از آن زمان، «کریستوفرسون» در چندین فیلم ظاهر شد و اخیراً صداپیشگی را برای بازی ویدیویی فال‌آوت: نیو وگاس انجام داد. او هنوز هم بیشتر به خاطر آهنگ‌های کانتری کلاسیک مانند Sunday Mornin’ Comin’ Down و Me and Bobby McGee شناخته می‌شود؛ اما با بازی در آثار دیگری همانند Deadfall و سه‌گانه Blade، می‌توان از او به عنوان یکی از بهترین خواننده های معروفی که بازیگر شدند یاد کرد.

مدونا (Madonna)

بهترین خوانندگانی که بازیگر شدند
بهترین خوانندگانی که بازیگر شدند

تقریباً در همان زمانی که «مدونا» با آهنگ‌های جذابی مانند Like A Virgin به یکی از چهره‌های پر حاشیه جهان پاپ تبدیل شد، به سرعت خود را در حوزه بازیگری دید و از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

در سال 1985، «مدونا» اولین حضور سینمایی خود را در فیلم ناامیدانه به دنبال سوزان (Desperately Seeking Susan) انجام داد و سپس در سال 1992 در لیگ خودشان (A League of their Own) تماشاگران را مجذوب خود کرد و به یکی از بهترین خوانندگانی که بازیگر شدند تبدیل شد.

بیانس (Beyonce)

بهترین خوانندگانی که بازیگر شدند

در سال 2019، «بیانسه» با انتشار فیلم بازگشت به خانه (Homecoming: A Film by Beyoncé) در نتفلیکس، یک فیلم مستند درباره عملکرد افسانه‌ای کواچلا در سال 2018، کارگردانی فیلم را به رزومه طولانی خود اضافه کرد و به یکی از خوانندگانی که نقش خود را بازی کردند تبدیل شد. او پیش از آن، با نقش‌هایی در فیلم‌های Dreamgirls و Cadillac Records، در حالی که موفقیت چشمگیری در نمودارهای بیلبورد به دست آورده بود، روی خوش نشان داد.

مندی مور (Mandy Moore)

بهترین خوانندگانی که بازیگر شدند
بهترین خوانندگانی که بازیگر شدند

«مندی مور»، سال‌ها پیش از ایفای نقش اصلی خود در سریال این ما هستیم (This is Us)، در اقتباسی اشک‌آور از رمان پیاده‌روی به یادگار اثر «نیکلاس اسپارکس»، قلب نوجوانان را به دست آورد. او همچنین بازیگری خود را در فیلم‌های مستقلی مانند ذخیره شده (Chasing Liberty) در سال 2004 نشان داد.

«مندی مور» با بازی در فیلم‌های مختلف ثابت کرده که بازیگری با استعداد است و می‌تواند در نقش‌های مختلف بدرخشد. علاوه بر فیلم‌های ذکر شده، او در آثار دیگری همچون همیشه در کنار من 2005، آشفتگی 2005، رقص کثیف: شب‌های داغ 2007، کنار هم برای همیشه 2010 و اینجا به من تعلق دارد 2016 نیز به ایفای نقش پرداخته است.

ایس کیوب (Ice Cube)

بهترین خوانندگانی که بازیگر شدند

در دهه‌های 80 و 90، «آیس کیوب» عضوی از گروه رپ گانگستایی پیشرو N.W.A بود که به‌خاطر تفسیرهای بدون سانسور خود در مورد موضوعاتی مانند خشونت پلیس شهرت داشت.

او ابتدا در فیلم پسرا تو محله (Boyz n the Hood) «جان سینگلتون» ظاهر شد و پس از آن در مجموعه فیلم‌های جمعه و آرایشگاه بازی کرد و به یکی دیگر از بهترین خوانندگانی که فیلم بازی کردند تبدیل شد. «آیس کیوب» اکنون ستاره تعدادی از فیلم‌های خانوادگی است می‌توان او را به عنوان یک بازیگر شناخت.

ویل اسمیت (Will Smith)

بهترین خوانندگانی که بازیگر شدند
بهترین خوانندگانی که بازیگر شدند

ستاره شاهزاده تازه بل ایر (Fresh Prince of Bel-Air)، کار رپ خود را با «جف تاونز» با نام دو نفره «دی جی جازی جف» و «شاهزاده تازه» شروع کرد. اولین تک آهنگ آن‌ها Girls Ain’t Nothing But Trouble نام داشت که در سال 1986 نیز موفقیت‌آمیز بود. اولین آلبوم آن‌ها Rock the House، در سال 1987 منتشر شد و در بیلبورد برترین آثار 2000 قرار گرفت.

«اسمیت» ابتدا با فیلم The Fresh Prince of Bel-Air در سال 1991 کار خود را در بازیگری شروع کرد و سپس  Bel-Air» در سال 1991 شروع به کار کرد و پس از کسب موفقیت، به فیلم پسران بد (1995)، روز استقلال (1996) و مردان سیاه پوش (1997) پیوست.

«ویل اسمیت» حالا دیگر به عنوان یک خواننده رپ شناخته نمی‌شود و بیشتر به یک بازیگر مهم در سینمای هالیوود تبدیل شده است. او پس از بازی در فیلم‌های پرفروشی مانند مردان سیاه پوش، با بازی در نقش بوکسور «محمد علی کلی» که در سال 2001 نامزد جایزه اسکار شد، به سمت بازیگری جدی‌تر رفت و حالا از او می‌توان به عنوان یکی از خواننده های معروفی که بازیگر شدند یاد کرد.

جنیفر لوپز (Jennifer Lopez)

بهترین خوانندگانی که بازیگر شدند

اولین نقش اصلی «جنیفر لوپز»، ایفای نقش او در فیلم بیوگرافی «سلنا کوئینتانیلا پرز» بود که به عنوان یکی از نمادین‌ترین نقش‌هایش نیز شناخته می‌شود. در طول سال‌های دراز، «لوپز» نشان داد که به عنوان یک بازیگر، دارای طیف جدی است و همه‌چیز را از یک پلیس فاسد در فیلم سایه‌های آبی تا یک مادر خسته در فیلم اندازه کافی در سال 2002 به تصویر می‌کشد.

فرانک سیناترا (Frank Sinatra)

بهترین خوانندگانی که بازیگر شدند
بهترین خوانندگانی که بازیگر شدند

«فرانک سیناترا» که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خوانندگان قرن بیستم شناخته می‌شود، در عرصه بازیگری نیز فعالیت‌های درخشانی داشت و یکی دیگر از خواننده های خارجی که بازیگر شدند بود. او در طول دوران حرفه‌ای خود در بیش از 60 فیلم به ایفای نقش پرداخت و با کارگردانان و بازیگران مطرحی همچون «جان فورد»، «راتسیل وایلد»، «مارلین دیتریش» و «گریس کلی» همکاری کرد.

او حرفه بازیگری خود را به طور جدی با فیلم لنگرها را بکشید (Anchors Aweigh) در سال 1945 آغاز نمود. در سال 1953، او جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای ایفای نقش در فیلم از اینجا تا ابدیت (From Here to Eternity) دریافت کرد. «سیناترا» در ژانرهای مختلفی از جمله موزیکال ، درام ، کمدی و جنایی به ایفای نقش پرداخته و با نقش‌آفرینی‌های ماندگارش، نام خود را در تاریخ سینما ثبت کرده است.

لیدی گاگا (Lady Gaga)

بهترین خوانندگانی که بازیگر شدند

«لیدی گاگا» پس از بیش از یک دهه صدرنشینی در جدول بهترین خوانندگانی که بازیگر شدند ، حالا در فیلم جوکر می‌خواهد نقش «هارلی کویین» را ایفا کند. او اولین اثر خود را در سال 2018 با فیلم ستاره ای متولد شد به کارگردانی «بردلی کوپر» انجام داد و به قدری خوش درخشید که جایزه اسکار را هم برد.

«لیدی گاگا»، خواننده و ترانه‌سرای مشهور آمریکایی، علاوه بر شهرت جهانی در عرصه موسیقی، با بازی در فیلم‌های مختلف، در یک دهه اخیر استعداد خود را در زمینه بازیگری نیز به اثبات رساند و خودش را یه یکی از مشهورترین خواننده های معروفی که بازیگر شدند تبدیل کرد.

الویس پریسلی (Elvis Presley)

بهترین خوانندگانی که بازیگر شدند
بهترین خوانندگانی که بازیگر شدند

«پریسلی» با ورود به دنیای موسیقی در اواسط دهه 50 میلادی، مدت کوتاهی پس از آن در دنیای سینما به شهرت رسید و در فیلم هایی مانند Jailhouse Rock ،Blue Hawaii و Viva Las Vegas بازی کرد. «الویس پریسلی»، اسطوره موسیقی راک اند رول، در طول دوران کوتاه عمر خود، در 33 فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت و به عنوان یکی از ستاره‌های محبوب سینما در دهه‌های 1950 و 1960 شناخته می‌شد. فیلم‌های او به طور کلی در ژانر موزیکال و کمدی بودند و محبوبیت بالایی داشتند.

سوالات متداول

چه فیلم هایی راجب خوانندگان ساخته شده است؟

فیلم‌هایی مانند «الویس»، اخیراً منتشر شدند که به عنوان بهترین فیلم هایی راجب خوانندگان شناخته می‌شود.

خواننده های خارجی که بازیگر شدند موفق بودند؟

بله. برخی از آن‌ها فیلم‌ها و آثار خوبی بازی کردند که آن‌ها را به بهترین خواننده های معروفی که بازیگر شدند تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین خوانندگانی که بازیگر شدند چه بود؟ شما چه خوانندگانی را می‌شناسید که بازیگر شدند؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *