بهترین موسیقی فیلم های انیو موریکونه ؛ برجسته‌ترین موزیسین مکتب رُنسانس

در طول تاریخ سینما، موسیقی فیلم‌های نمادین بر عهده‌ی انیو موریکونه، بوده است. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین موسیقی فیلم های انیو موریکونه بپردازیم.

انیو موریکونه، از آهنگسازان (بهترین آهنگ سازهای تاریخ سینما) و رهبران ارکستر برتر مکتب رُنسانس بود که سال 1928 در رم ایتالیا به دنیا آمد و در سال 2020 میلادی در گذشت. او از نخستین کسانی بود که پایه‌گذار موسیقی متن در سینمای کلاسیک و پایه‌گذار جنبش حضور موسیقی ضبط شده درون یک فیلم بود.

او در خانواده‌ای اهل هنر و موسیقی چشم به جهان گشود و در سن 10 سالگی، موسیقی را با نوازندگی ترومپت را آغاز کرد. او تحصیلاتش را در عرصه‌ی موسیقی در دانشگاه و مدرسه نیز ادامه داد. او در سن 14 سالگی به کنسرواتواری رم فرستاده شد، و مشغول به تحصیل نوازندگی در ارکستر رم پرداخت. او همزمان با تحصیل، برای نمایش‌نامه‌های رادیویی شروع به نواختن ساز کرد و توانست چند قطعه‌ی ارکسترال برای ترومپت نیز بسازد.

موریکونه نهایت در سال 1946 توانست موفق به دریافت دیپلم از آکادمی سانتاسیسیلیا شد و توانست موفق به فارق‌التحصیلی شود، و در همان سال‌ها بود که به آمریکا مهاجرت کرد و توانست به یکی از بزرگ‌ترین آهنگسازان دوران خودش تبدیل شود.

بهترین موسیقی فیلم های انیو موریکونه

برجسته‌ترین موزیسین مکتب رُنسانس

نگاهی به اسامی بهترین موسیقی فیلم های انیو موریکونه بیاندازیم.

بهترین موسیقی فیلم های انیو موریکونه
بهترین موسیقی فیلم های انیو موریکونه

موریکونه، اکنون با بیش از 400 قطعه‌ی کلاسیک مختلف برای سینمای هالیوود، به نمادی بی‌نظیر و سمبل موسیقی متن شناخته، و او همچنین با بیش از 100 قطعه‌ی مستقل برای قطعات ارکسترال، به یکی از آهنگسازان بزرگ دنیا تبدیل شده بود. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین موسیقی فیلم های انیو موریکونه بپردازیم.

A Fistful Of Dollars

بهترین موسیقی فیلم های انیو موریکونه
بهترین موسیقی فیلم انیو موریکونه
  • سال انتشار : 1964
  • امتیاز : 8.0

فیلم بخاطر یک مشت دلار، اولین همکاری موریکونه با سرجیو لئونه بود که در سبک وسترن (بهترین فیلم های وسترن 2022 و 2021) ساخته شده بود. موسیقی این فیلم، چند عنصر موسیقیایی مختلف را به این صنعت معرفی کرد که برداشت منحصر به‌فرد موریکونه را از وسترن بیان می‌کند.

استفاده از ساز‌های زهی به همراه تک‌نوازی ترومپت و گروه کُر، فضایی با‌شکوه را در سکانس‌های حساس فیلم ایجاد می‌کند که وصف آن در زبان انسان نمی‌گمجد. الگوی اصلی موسیقی این فیلم، در کار‌های بعدی موریکونه به کار رفته است.

تم اصلی موسیقی بخاطر یک مشت دلار، با استفاده از صدا‌های سوت‌های مکرر، تداعی‌کننده‌ی حماسی‌ترین (بهترین فیلم های حماسی 2022) سکانس تاریخ سینما نیز می‌باشد.

Investigation Of A Citizen Above Suspicion

بهترین موسیقی فیلم های انیو موریکونه
برترین موسیقی های فیلم انیو موریکونه
  • سال انتشار : 1970
  • امتیاز : 8.1

این فیلم شاید شناخته‌شده‌ترین موسیقی انیو موریکونه را دارا نباشد، اما یک درام (بهترین فیلم های درام 2022 و 2021) و جنایی (بهترین سریال های جنایی نتفلیکس) ایتالیایی (بهترین فیلم های ایتالیایی زامبی محور) جذاب می‌باشد که یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های دهه‌ی 70 اروپا بوده است.

با توجه به جذابیت‌های داستانی فیلم، چیزی جز یک شاهکار از انیو موریکونه نیز انتظار نداریم. این موسیقی با توجه به عناصر موسیقی‌های برنارد هرمن، با ریتم‌های تند و ملودی‌های اغوا کننده از ساز گیتار، شکل گرفت.

The Battle Of Algiers

بهترین موسیقی فیلم های انیو موریکونه
موسیقی های فیلم برتر انیو موریکونه
  • سال انتشار : 1966
  • امتیاز : 8.1

فیلم نبرد الجزایر، یکی از بهترین فیلم‌های جنگی (بهترین فیلم های جنگی 2022) است که در طول تاریخ ساخته شده است و حضور انیو موریکونه نیز در این اثر، کمک شایانی در موفقیت‌های بسیار این فیلم انجام داد. نبرد الجزایر، که در خیابان‌های الجزایر فیلم‌برداری شده است، بر اساس رویداد‌های واقعی (بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت) سال‌های 1954 تا 1957 می‌باشد، و تلاش نیرو‌های الجزایری برای بیرون راندن نیرو‌های فرانسوی را نشان می‌دهد.

موسیقی که موریکونه برای این فیلم ساخته، یکی از تیره‌ترین و بدون شک بهترین موسیقی فیلم انیو موریکونه است که با ضربات پی در پی طبل‌های نظامی، زشتی‌های جنگ را نشان می‌دهد. این نوع موسیقی که موسیقی اکسپرسیونیستی نیز نام داشت، در ابتدا در سال 1918، و توسط آرنولد شوئنبرگ ساخته شد، و باعث شد تا انیو موریکونه از آن سبک، در موسیقی فیلم نبرد الجزایر استفاده کند.

The Legend Of 1900

بهترین موسیقی فیلم های انیو موریکونه
بهترین موسیقی فیلم های انیو موریکونه
  • سال انتشار : 1998
  • امتیاز : 8.1

در سال ۱۹۰۰ یک کارگر کشتی در موتورخانه، کودکی را پیدا می‌کند. او نام ۱۹۰۰ را برای کودک انتخاب کرده و تصمیم می‌گیرد او را بزرگ کند. با توجه به ماهیت موسیقی طرح فیلم، جَز نقش مهمی در موسیقی متن بازی می‌کند، که با موسیقی ارکستری موریکونه ترکیب شده است و سبکی جدید را به سینما تزریق می‌کند.

The Thing

بهترین موسیقی فیلم های انیو موریکونه
برترین موسیقی های فیلم انیو موریکونه
  • سال انتشار : 1982
  • امتیاز : 8.1

یکی از معدود‌ترین فیلم‌های جان کارپنتر معروف، که خودش موسیقی متن این فیلم را بر عهده نگرفت. او به دنبال موسیقی بود که تنش خاصی را دریافت کند و ترسناک (بهترین فیلم های ترسناک 2022) جلوه‌اش بدهد و این‌کار را بتواند قانع کننده انجام دهد.  موریکونه توانست این موسیقی را تا حد امکان باشکوه و ترسناک (بهترین فیلم های ترسناک نتفلیکس 2022) جلوه‌اش بدهد و این کار را با عناصری بر پایه‌ی موسیقی الکترونیک تلفیق کر تا بتواند تنش‌های موجود را نیز خلق کند.

For A Few Dollars More

بهترین موسیقی فیلم های انیو موریکونه
بهترین موسیقی فیلم های انیو موریکونه
  • سال انتشار : 1965
  • امتیاز : 8.2

از بسیاری از جهات، فیلم برای چند مست دلار بیشتر، پیشرفت‌های بسیاری نسبت به نسخه‌ی اولیه‌ی فیلم دارد. این فیلم پیشرفت چندانی در بخش موسیقی نیز دریافت کرده است. موریکونه با حساسیت بیشتری بر روی این کار تمرکز کرد تا بتواند یکی از قوی‌ترین موسیقی‌هایش را خلق کند.

در سرتاسر این فیلم هنر موریکونهه نیز دیده می‌شود و روح دیدنی به فیلم بخشیده است. موریکونه بر اساس موضوعات موسیقیایی وسترن خودش استوار است و تلاش می‌کند تا یک شاهکار دوئل مانند را برای ما تداعی کند.

بیشتر بخوانید:

Once Upon A Time In America

بهترین موسیقی فیلم های انیو موریکونه
بهترین موسیقی فیلم های انیو موریکونه
  • سال انتشار : 1984
  • امتیاز : 8.3

آخرین فیلم سرجیو لئونه، که یکی از موسیقی های فیلم برتر انیو موریکونه را دارا است. یک فیلم گانسگتری و مافیایی (بهترین فیلم های گانگستری و مافیایی 2022 و 2021) که درباره‌ی دو مرد جوان یهودی است، که در دنیای نیویورک روایت می‌شود. موسیقی متن موریکونه، به بهترین شکل ممکن با فیلم همراهی می‌کند.

حس خلأیی که فلوت در این فیلم برای بیننده تداعی می‌کند، بسیار شباهت به آثار مافیایی دهه‌ی 70 میلادی دارد.

Cinema Paradiso

بهترین موسیقی فیلم های انیو موریکونه
بهترین موسیقی فیلم انیو موریکونه
  • سال انتشار : 1988
  • امتیاز : 8.5

موسیقی موریکونه همیشه همراهی کننده‌ی عالی، برای فیلم‌های درام (بهترین انیمه های درام) بوده است. این فیلم زندگی سالواتوره توتو، کودکی است عاشق فیلم و سینماست و تنها تفریح او رفتن به سینما می‌باشد. این موضوع باعث شکل گیری رابطه‌ای عمیق بین او و آلفردو، آپاراتچی تنهای سینما پارادیزو می‌شود.

تم اصلی موسیقی این فیلم، لایت موتیف است، که با ترکیب جلوه‌های بصری و تدوین فوق‌العاده فیلم بهترین لحظات سینمای ایتالیا را خلق می‌کند که در مونتاژ‌های پایانی اثر به اوج خودش می‌رسد. لایت موتیف، یکی از جنبش‌های موسیقیایی بود که در قرن 19 به وجود آمد و به گونه‌ای است که آهنگساز یک الگوی اصلی را انتخاب می‌کند و همان الگو را در واریاسیون‌های مختلف ارائه می‌کند.

Once Upon A Time In The West

بهترین موسیقی فیلم های انیو موریکونه
بهترین موسیقی فیلم های انیو موریکونه
  • سال انتشار : 1968
  • امتیاز : 8.5

لئونه و موریکونه که هر دو پس از سه‌گانه‌ی یک مشت دلار در اوج شهرت خود به سر می‌بردند، و این ژانر وسترن بود که محبوبیت فراوانی در عامه‌ی مردم کسب کرده بود. موسیقی این فیلم غمگین (بهترین فیلم های غمگین 2022 و 2021)، و پایان‌بندی یک دوره را تشدید می‌کند.

موریکونه، برای هر شخصیت یک موسیقی فراموش‌نشدنی خلق می‌کند، که حماسه‌ای غیر‌قابل تکرار را برای فرانک با ساز هارمونیکا تداعی کند. روایت تلخ و بی‌رحم فرانک با استاکاتو‌های گیتار الکتریک، و جیل نیز با ترومپتی ملایم فیلم را به زیبا‌ترین شکل ممکن به اوج خودش می‌رساند.

The Good, The Bad And The Ugly

بهترین موسیقی فیلم های انیو موریکونه
موسیقی های فیلم برتر انیو موریکونه
  • سال انتشار : 1966
  • امتیاز : 8.8

بدون شک نمادین‌ترین موسیقی فیلم انیو موریکونه، که بدون شک شایسته‌ترین موسیقی تاریخ سینما است که جایگاهش را در 10 فیلم برتر IMDB (بهترین فیلم‌ها و سریال‌های IMDB 2022) حتی پس از گذشت 50 سال حفظ کرده است.  فضای شوم فیلم، به همراه موسیقی که از طبیعت الهام‌برداری شده، موسیقی موریکونه را به بن‌بستی بی‌حد و حصر تبدیل می‌کند.

موسیقی ارکسترالی که با کلوزآپ‌های شدید لئونه در سکانس معروف دوئل فیلم روایت می‌شود، فیلم را حماسی‌ترین شکل ممکن جلوه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین موسیقی فیلم های انیو موریکونه سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

اولین اثر انیو موریکونه در چالی ساخته شد؟

اولین اثر سینمایی او در سال 1960، برای فیلم فاشیست ساخته شد.

انیو موریکونه برای چه فیلمی برنده‌ی اسکار بهترین موسیقی فیلم را دریافت کرد؟

موریکونه در سال 2015، و برای فیلم هشت نفرت‌انگیز برنده‌ی جایزه‌ی اسکار شد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *