بهترین بازی های شبیه ساز برای تمام پلتفرم‌ها ؛ سفری به دنیای واقعی و فراتر از آن

آیا دوست دارید کارهای مختلف دنیای واقعی را در کامپیوتر یا گوشی خود تجربه کنید؟ بهترین بازی های شبیه ساز اینجا هستند تا شما را به دنیای واقعی ببرند.

در دنیای بازی‌های ویدئویی، ژانر شبیه‌سازی جایگاه ویژه‌ای دارد. این بازی‌ها با شبیه‌سازی جنبه‌های مختلف زندگی واقعی، از رانندگی کامیون و کشاورزی گرفته تا مدیریت یک شهر یا حتی امپراطوری، به ما اجازه می‌دهند تا تجربیات منحصر به فردی را داشته باشیم، اما بهترین بازی های شبیه ساز کدامند؟


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار بازی، می‌توانید به بخش اخبار بازی یا کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


چه به دنبال چالش‌های مدیریتی پیچیده باشید، چه خواهان غرق شدن در دنیایی آرامش‌بخش و خلاقانه، یا فقط می‌خواهید مهارت‌های رانندگی خود را محک بزنید، در میان انبوه بازی‌های شبیه‌سازی، بی‌شک عنوانی برای سلیقه شما پیدا خواهد شد.

بهترین بازی های شبیه ساز

در ادامه لیست پلتفرم‌های بهترین بازی های شبیه ساز را مشاهده خواهید کرد:

بهترین بازی های شبیه ساز
بهترین بازی های شبیه ساز کدامند؟

در این مطلب، سفری به دنیای گسترده بازی‌های شبیه‌سازی خواهیم داشت و به تعدادی از بهترین عناوین این ژانر برای پلتفرم‌های مختلف می‌پردازیم. با ما همراه باشید تا با شبیه‌سازی‌های جذاب و سرگرم‌کننده، مرزهای بین دنیای واقعی و مجازی را پشت سر بگذارید.

بهترین بازی های شبیه ساز اندروید

بازی های شبیه سازی شده اندروید به دلایل متعددی جذاب هستند. چه بخواهید یک مزرعه را اداره کنید، یک شهر بسازید یا یک زندگی مجازی را تجربه  کنید، این بازی‌های شبیه‌ساز همه جا در گوشی شما در دسترس هستند.

Stardew Valley

بهترین بازی های شبیه ساز

  • سال انتشار: 2016
  • دیگر پلتفرم‌ها: نینتندو سوییچ، مک، پلی استیشن، iOS

Stardew Valley بازی فوق‌العاده محبوبی است که المان‌هایی از عناوین شبیه‌ساز کشاورزی کلاسیک مانند Harvest Moon را به یک بازی مدرن و اورجینال آورده است.

در نگاه اول، به نظر می‌رسد یک بازی شبیه‌ساز کشاورزی نسبتاً ساده است؛ بازی کاملاً آرام و با کاشتن و آبیاری تعدادی شلغم شروع می‌کند و به مرور جذاب‌تر می‌شود. Stardew Valley را می‌توان بیشتر به عنوان یکی از بهترین بازی های شبیه سازی اجتماعی توصیف کرد. با تکمیل وظایف و ملاقات با ساکنان دره، خود را درگیر شبکه پیچیده روابط، آرزوها و چالش‌های این جامعه کوچک خواهید دید.

این یک بازی درخشان است که پر از جادو، هیولا و گیاهانی با قدرت تحمل باورنکردنی را به تصویر می‌کشد. شاید مسخره به نظر برسد، اما پس از مدتی حس می‌کنید جامعه در Stardew Valley واقعی است.

Game Dev Tycoon

بهترین بازی های شبیه ساز
بهترین بازی های شبیه سازی
  • سال انتشار: 2012
  • دیگر پلتفرم‌ها: نینتندو سوییچ، مک، لینوکس، ویندوز، iOS

بازی کردن لذت‌بخش است، اما اغلب فراموش می‌کنیم که پشت صحنه برای آن‌ها چه زحمتی کشیده می‌شود. در حالی که Game Dev Tycoon دیدگاهی جذاب و ساده از این موضوع ارائه می‌دهد، اما در مورد اینکه بازی چقدر می‌تواند وحشتناک باشد، با شما تعارف ندارد.

در Game Dev Tycoon، شما به عنوان یک توسعه دهنده بازی فعالیت می‌کنید. بعد از انتشار بازی شما، مجموعه‌ای از نقدهای بی رحمانه و صادقانه را دریافت خواهید کرد که در آن با حقیقت نهایی همه پروژه‌های خلاقانه آشنا می‌شوید و گاهی اوقات، مردم از بازی شما متنفر خواهند بود. در این زمینه، Game Dev Tycoon بهترین بازی های شبیه ساز زندگی در این لیست است.

Goat Simulator

بهترین بازی های شبیه ساز

  • سال انتشار: 2014
  • دیگر پلتفرم‌ها: پلی استیشن، نینتندو سوییچ، ایکس باکس

برای کسانی که تا به حال نام این بازی فوق‌العاده موفق را نشنیده‌اند، Goat Simulator به معنای واقعی کلمه یک شبیه‌ساز نیست. این بازی بیشتر شبیه یک عنوان نقش‌آفرینی (RPG) است، اما به هر حال یک شوخی سرگرم‌کننده با سبک‌های شبیه‌سازی و نقش‌آفرینی به حساب می‌آید و جزو بهترین بازی های شبیه ساز جنگی قرار می‌گیرد.

در دنیایی موازی، بزها قدرت خدایان و تمایل به تخریب را دارند. Goat Simulator نگاهی واقع‌گرایانه (البته با کمی طنز) به زندگی این بزها ارائه داده و به شما اجازه می‌دهد تا با جهیدن، غلت‌زدن و ضربه سر، از میان انبوهی از اشیاء جاندار و بی‌جان رد شوید. در بازی با خرابکاری امتیاز کسب می‌کنید و با کشف باگ‌هایی که عمداً نادیده گرفته شده‌اند، امتیازهای خوبی به دست می‌آورید.

بهترین بازی های شبیه ساز برای کامپیوتر

بازی در کامپیوتر همیشه حس و حال خاص خود را دارد. گشت و گذار در دنیای عناوین بزرگ با ماوس و کیبورد، از تجربیاتی است که هر گیمری آن را می‌پسندد. حالا فکر کنید که با کامپیوتر به تجربه بهترین بازی های شبیه سازی بپردازید؛ قطعا فوق‌العاده خواهد بود.

Euro Truck Simulator 2

بهترین بازی های شبیه ساز
بازی های شبیه سازی شده
  • سال انتشار: 2012
  • دیگر پلتفرم‌ها: فقط روی کامپیوتر موجود است

چه کسی فکر می‌کرد بازی در مورد رانندگی کامیون بتواند تا این حد جذاب باشد؟ بدیهی است که شرکت «SCS Software» این موضوع را درک کرده بود، زیرا دنباله بازی شبیه ساز کامیون‌رانی آن‌ها در حال حاضر یکی از عناوین با امتیاز بالا در «استیم» است که حتی از بازی‌های مطرحی مانند Dishonored، Civilization V و Half-Life 2 نیز بالاتر قرار گرفت.

حقیقت این است که Euro Truck Simulator 2 ترکیبی فوق العاده از آرامش بخش و در عین حال سرگرم‌کننده بودن را ارائه می‌دهد. سفرهای لذت بخش در طول مسیرهای تجاری تعیین شده شما، با مقاطعی از استراتژی عمیق همراه است، زیرا باید عواملی مانند سوخت، امور مالی و ارتقاء دادن کامیون خود با آپگریدهای جدید را در نظر بگیرید.

Not for Broadcast

بهترین بازی های شبیه ساز

  • سال انتشار: 2019
  • دیگر پلتفرم‌ها: پلی استیشن، نینتندو سوییچ، ایکس باکس

دنیای تلویزیون حتی در بهترین حالت هم فضایی پر سرعت و پر استرس است، حالا تصور کنید در یک دهه 80 میلادیِ موازی و تخیلی که همه چیز سانسور می‌شود، اوضاع چقدر بدتر خواهد بود.

شما در بازی Not for Broadcast، تنها یک نظافتچی هستید که به طور اتفاقی پشت میز کارگردانی بزرگ‌ترین برنامه خبری تلویزیون، یعنی National Nightly News، قرار می‌گیرید. بدون هیچ صلاحیتی و با ریسک اینکه گرفتار نیروهای پشت پرده مرموز شوید، وظیفه شما انتخاب تصاویر دوربین‌ها، سانسور کردن کلمات رکیک و انتخاب تیترهایی است که به مردم نشان داده می‌شود.

مشابه بازی Papers Please که یک شبیه‌ساز بوروکراسی بود، در اینجا هم می‌توانید مثل یک مهره مطیع عمل کنید یا عمداً دردسر درست کنید. هر تصمیمی که بگیرید، فقط چند ثانیه برای واکنش دارید، چون برنامه به صورت زنده پخش می‌شود.

PC Building Simulator

بهترین بازی های شبیه ساز
بهترین بازی های شبیه ساز زندگی
  • سال انتشار: 2018
  • دیگر پلتفرم‌ها: اندروید، نینتندو سوییچ، پلی استیشن، ایکس باکس

کمربند ضد الکتریسیته ساکن خود را آماده کنید و خمیر سیلیکون را بردارید؛ بازی PC Building Simulator اینجا است و رضایت‌بخش‌تر از چیزی بوده که ما می‌توانستیم پیش‌بینی کنیم.

برعهده گرفتن یک کسب و کار کوچک کامپیوتر و حل کردن مشکلات سخت‌افزاری مشتریان، تک به تک، آرامش عجیبی دارد. این شبیه‌ساز فوق‌العاده دقیق است، به این معنی که قبل از اینکه حتی به قطعات اصلی برسید، باید پیچ‌ها را باز کرده و سیم‌ها را مرتب کنید. همچنین، با مجموعه‌ای عظیم از قطعات سخت‌افزاری واقعی مانند برندهای اینتل، ای‌ام‌دی و انویدیا می‌توانید کار کنید تا به ساخت نهایی خود اعتبار ببخشید.

علاوه بر این، یک حالت ساخت‌وساز رایگان برای ساختن کامپیوتر گیمینگ رویایی‌تان وجود دارد. حتی ممکن است بعد از تمام شدن بازی، احساس کنید که می‌خواهید کامپیوتر شخصی خود را در دنیای واقعی بسازید.

بهترین بازی های شبیه ساز برای ایکس باکس

ایکس باکس یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌های بازی است. این کنسول، با ارائه بازی‌های فوق‌العاده و کیفیت بالا، توانسته در دل بسیاری از کاربران جا باز کند. همچنین عناوین شبیه ساز خیره‌کننده‌ای روی ایکس باکس وجود دارند که از تجربه آن‌ها پشیمان نخواهید شد.

Microsoft Flight Simulator

بهترین بازی های شبیه ساز

  • سال انتشار: 2020
  • دیگر پلتفرم‌ها: کامپیوتر

با عرضه‌ی Microsoft Flight Simulator در سال 2020، این سری برای اولین بار روی کنسول‌ها هم در دسترس قرار گرفت و بلافاصله جایگاه خودش را روی سرویس ایکس باکس گیم‌پس پیدا کرد. استودیوی «Asobo» با این شبیه‌ساز فوق‌العاده، به آرزوهای پرواز کردن گیمرهایی که کامپیوتر قدرتمندی ندارند، جامه‌ی عمل پوشاند.

این بازی از نظر بصری خیره‌کننده بوده و سطح واقع‌گرایی که در زمینه‌ی فنون پرواز به کار رفته، همزمان هم تاثیرگذار و هم ممکن کمی ترسناک است. خبر خوب این است که اگر فقط دلتان می‌خواهد بلند شوید و مناظر را تماشا کنید، می‌توانید همه‌ی کمک‌کننده‌های بازی را روشن کنید و Microsoft Flight Simulator به یک تجربه‌ی گردشگری بی‌نظیر تبدیل شود.

به‌عنوان خلبان، می‌توانید کل کره‌ی زمین را با جزئیات خیره‌کننده‌ی 4K و آب‌وهوای واقعی کاوش کنید. فرقی نمی‌کند بخواهید عجایب دنیا را ببینید یا فقط خانه‌ی خودتان را پیدا کنید، Microsoft Flight Simulator با کمال میل شما را همراهی خواهد کرد.

PowerWash Simulator

بهترین بازی های شبیه ساز
بهترین بازی های شبیه ساز جنگی
  • سال انتشار: 2022
  • دیگر پلتفرم‌ها: کامپیوتر

بهترین بازی‌های شبیه‌ساز، کارهایی را که به طور معمول خسته‌کننده به نظر می‌رسند، به تجربه‌ای فوق‌العاده جذاب تبدیل می‌کنند. PowerWash Simulator هم از این قاعده مستثنی نیست. با اینکه هیچ‌کس در واقعیت از تمیز کردن با فشار آب لذت نمی‌برد، اما در این بازی با انبوهی از کثیفی و لجن روبرو می‌شویم که تنها کاری که می‌خواهیم انجام دهیم برداشتن دستگاه با نازل‌های مختلف و شروع به تمیزکاری است.

در بخش داستانی بازی، پاک کردن نقشه‌ها با ناپدید شدن کثیفی زیر حجم زیادی از آب، حس آرامش عجیبی دارد. با تمیز کردن هر قسمت، صدای دلنشینی به عنوان پاداش پخش می‌شود که باعث ترشح دوپامین در مغزتان خواهد شد. فقط چند صد قسمت دیگر باقی مانده تا همه جا برق بزند. همچنین می‌توانید از یک دوست برای بازی به صورت دونفره دعوت کنید و با هم از تمیزکاری حسابی لذت ببرید.

Planet Coaster

بهترین بازی های شبیه ساز

  • سال انتشار: 2016
  • دیگر پلتفرم‌ها: پلی استیشن، کامپیوتر

قطعا نمی‌توانستیم لیستی از بهترین بازی های شبیه سازی شده داشته باشیم، بدون اینکه صدای جیغ از یک ترن هوایی با طراحی خطرناک به گوش برسد.

استودیوی «Frontier Developments»، متخصص بازی‌های شبیه سازی مدیریت، با Planet Coaster اینجا است تا حس نوستالژی شما نسبت به بازی Rollercoaster Tycoon را ارضا کند. ساخت دیزنی لند یا یونیورسال، استودیوی شخصی‌تان هیچوقت به این اندازه سرگرم‌کننده نبوده است، چون شما می‌توانید پارک رویایی خود را از گلکاری‌ها تا آسمان بنا کنید.

برای بازیکن‌‎های تازه کار ممکن است کمی دلهره‌آور باشد، چون چیزهای زیادی برای یاد گرفتن وجود دارد، از ساخت و ساز تا سازماندهی و استخدام کارکنان برای پارک؛ اما به محض اینکه اصول را یاد بگیرید، Planet Coaster حس خوب بی‌انتهایی به شما القا می‌کند.

همچنین با وجود بسته‌های الحاقی بی‌پایان، هیچوقت کمبود وسیله یا وسایل جدید نخواهید داشت، پس هر نوع پارکی که دوست دارید بسازید، در اینجا همه چیزهایی را که دوست دارید پیدا خواهید کرد.

بهترین بازی های شبیه ساز برای پلی استیشن

امروزه، پلی استیشن به عنوان یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های جهان شناخته می‌شود. از زیبایی ظاهری گرفته تا بازی‌های بی‌نظیر که هر کدام ما را به دنیای منحصر به فرد خود می‌برند. بازی‌های شبیه‌سازی که روی این پلتفرم منتشر شده‌اند، بی‌نظیر هستند و حتما باید آن‌ها را تجربه کنید.

The Sims 4

بهترین بازی های شبیه ساز
بهترین بازی های شبیه ساز برای پلی استیشن
  • سال انتشار: 2014
  • دیگر پلتفرم‌ها: ایکس باکس، کامپیوتر

شرکت «Maxis» طی سال‌های گذشته آنقدر بسته‌های الحاقی بزرگ و کوچک برای بازی The Sims 4 منتشر کرده که حالا این بازی حکم صدها بازی مختلف را در یکجا دارد. شاید دوست داشته باشید از یک خانواده کامل خون‌آشام یا گرگینه مراقبت کنید، یا شاید بخواهید بهترین خانه‌ی کوچک ممکن را برای خود بسازید، یا لب ساحل زندگی کنید، یا در نقش افراد ثروتمند و مشهور باشید، یا حتی ساعت‌ها مشغول ساختن عمارتی بی‌نظیر در حومه شهر شوید.

چه بخواهید فقط خانه بسازید یا اینکه وارد دنیای سبک زندگی این بازی شوید (که دائماً با تنوع و عمق بیشتر به‌روز می‌شود)، The Sims 4 هنوز هم یکی از  بهترین بازی های شبیه ساز زندگی است.

Two Point Campus

بهترین بازی های شبیه ساز

  • سال انتشار: 2022
  • دیگر پلتفرم‌ها: نینتندو سوییچ، ایکس باکس، کامپیوتر

حاضرید به مدرسه برگردید؟ نگران نباشید، لازم نیست خیلی به عقب بروید. Two Point Campus درباره ساختن بهترین دانشگاه ممکن است و اگر Two Point Hospital را بازی کرده باشید، با لحن طنزآمیز این شبیه‌ساز مدیریت پیچیده آشنا خواهید شد.

برخلاف Two Point Hospital که در آن می‌توانستیم به کلینیک به عنوان یک تصویر کلی نگاه کنیم و خیلی نگران تبدیل شدن بیماران به روح در راهروها نباشیم، Two Point Campus ما را مجبور می‌کند که واقعاً به دانش‌آموزانمان اهمیت بدهیم. اگر آن‌ها از یادگیری آشپزی یا سوارکاری و مبارزه با نیزه در مدرسه‌ی سواره‌کاری لذت نبرند، پس دیگر حاضر نخواهند شد برای تحصیل به شما پول پرداخت کنند.

علاوه بر آن، باید به زندگی اجتماعی آن‌ها هم اهمیت دهیم؛ برگزاری جشن در اتحادیه دانشجویان و حتی اضافه کردن وسایلی برای کمک به آن‌ها برای ایجاد دوستی. شما باید مطمئن شوید که آن‌ها بهترین دوران زندگیشان را سپری می‌کنند.

Farming Simulator 22

بهترین بازی های شبیه ساز
بهترین بازی های شبیه ساز برای کامپیوتر
  • سال انتشار: 2021
  • دیگر پلتفرم‌ها: ایکس باکس، کامپیوتر

اساس گیم‌پلی Farming Simulator همچنان ثابت باقی مانده است: خرید زمین‌های بیشتر، ارتقاء تجهیزات و لذت بردن از کارهای روزمره در میان تپه‌های سرسبز. گستره ماشین‌آلات و تجهیزاتی که در اختیار دارید فوق‌العاده وسیع است و شامل برندهای شناخته‌شده‌ای می‌شود.

این بازی به عنوان یکی از تجربه‌‌‌های اصیل کشاورزی که می‌توانید بدون کثیف کردن چکمه‌هایتان داشته باشید، با به‌روزرسانی‌های بصری، مزرعه‌های قابل‌ شخصی‌سازی و اسب‌های قابل‌سواری، حتی جذاب‌تر هم شده است. Farming Simulator 22 بهترین نسخه‌ی این سری تا به امروز بوده و حالا با قابلیت کراس‌پلی، امکان کشاورزی به همراه دوستان‌تان را نیز فراهم می‌کند.

بهترین بازی های شبیه ساز برای نینتندو

بسیاری از ما عاشق کنسول نینتندو هستیم. اگر حتی یک بار تجربه بازی با این کنسول را داشته باشید، می‌دانید که چه لذتی دارد. بازی‌های شبیه ساز در این کنسول بسیار سرگرم‌کننده هستند و طرفداران را به خود جذب کرده‌اند.

Thief Simulator

بهترین بازی های شبیه ساز

  • سال انتشار: 2018
  • دیگر پلتفرم‌ها: کامپیوتر

آیا شما یک مجرم حرفه‌ای هستید؟ پس بازی Thief Simulator ساخته شده توسط «Noble Muffins» برای شما مناسب نیست. اگر یک آدم معمولی هستید که آرزوی یک زندگی شرورانه را در سر دارید، این شبیه‌ساز دزدی در دنیای آزاد ممکن است همان چیزی باشد که به دنبالش می‌گردید.

برای پیدا کردن خانه‌هایی که می‌خواهید سرقت کنید، محله را زیر نظر بگیرید و با جاسوسی روی ساکنین، برنامه‌های روزانه آن‌ها را کشف کنید. سپس زمان آن فرا رسیده است که با ون مشکی درب و داغان و مجموعه‌ی متنوعی از ابزارهای دزدی وارد عمل شوید و هر چیزی را که دوست دارید بدزدید. قفل‌ها را باز کنید، سیستم‌های امنیتی را دور بزنید و برای اینکه بهترین آدم بد محله شوید، سوراخ‌هایی روی پنجره‌ها ببرید. فقط مطمئن شوید که گیر نمی‌افتید.

Cooking Simulator

بهترین بازی های شبیه ساز
بهترین بازی های شبیه سازی
  • سال انتشار: 2019
  • دیگر پلتفرم‌ها: کامپیوتر، ایکس باکس، پلی استیشن

آیا تا به حال آرزو کرده‌اید که تنها عضو یک آشپزخانه حرفه‌ای باشید؟ پاسخ درست این است: «بله سرآشپز!» و بازی Cooking Simulator اینجاست تا مهارت‌های شما را در یک آشپزخانه بزرگ و واقع‌گرایانه آزمایش کند.

اگر تنها تجربه شما از بازی‌های آشپزی، مامان آشپز است، این بازی را به عنوان پریدن از تابه داغ به آتش در نظر بگیرید. مشتریان شما سخت‌گیر هستند و آشپزی فقط به هم زدن سس با یک قاشق چوبی در قابلمه خلاصه نمی‌شود. در عوض، شما باید تمام مواد را به طور دقیق اندازه بگیرید، گوشت و سبزیجات را خرد کنید و هر ماده را به طور کامل در قابلمه مناسب بپزید.

Chef Life: A Restaurant Simulator

بهترین بازی های شبیه ساز

  • سال انتشار: 2023
  • دیگر پلتفرم‌ها: کامپیوتر، ایکس باکس، پلی استیشن

Chef Life: A Restaurant Simulator به شما کنترل کامل بر همه چیز می‌دهد، از ظاهر رستوران تا چیدن تک تک نخودفرنگی‌ها روی بشقاب. وقتی یک رستوران را اداره می‌کنید، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. بنابراین، فراتر از یادگیری نحوه پخت و پز و تزیین هر غذا، باید تأمین‌کنندگان خود را نیز مدیریت کنید تا مطمئن شوید مواد اولیه کافی دارید و حواستان به شیفت‌های کاری تیم‌تان باشد.

اگر اشتباه کنید، زیر فشار سفارش‌های شام غرق می‌شوید، اما اگر همه چیز را درست انجام دهید، هیجان اداره کردن بی‌نقص رستوران را احساس خواهید کرد. اگر به اندازه‌ی کافی در این کار موفق باشید، رستوران شما را در کمترین زمان از یک کافه ساده به یک رستوران با ستاره میشلین تبدیل می‌کند.

سوالات متداول

بهترین بازی های شبیه ساز ورزشی چه نام دارند؟

از بهترین سری بازی‌های ورزشی شبیه ساز می‌توان NBA و WWE اشاره کرد.

بهترین بازی های شبیه ساز فوتبالی چه نام دارند؟

در حال حاضر دو بازی بزرگ در زمینه فوتبال وجود دارند که EA Sports FC و eFootball نام دارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین بازی های شبیه ساز چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *