بهترین بازی های نقش آفرینی ؛ برای اندروید، کامپیوتر، PS4 و PS5

بازی های نقش آفرینی از محبوب‌ترین بازی‌های سال‌های اخیر به شمار می‌روند. پس با فیگار همراه باشید تا بهترین بازی های نقش آفرینی را بشناسید.

در بازی‌های نقش آفرینی، شما یک وظیفه بسیار مهم دارید؛ شما باید نقش یک انسان و یا یک شخصیت فانتزی را ایفا کنید و در تمام طول بازی،‌ او را راهنمایی کنید. برای او تصمیم بگیرید و یا در تصمیمات گرفته شده،‌ او را کنترل کنید. این نحوه کار بازی‌های نقش آفرینی است!

بهترین بازی های نقش آفرینی

برای اندروید، کامپیوتر، PS4 و PS5

شما می‌توانید فهرست بهترین بازی های نقش آفرینی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین بازی های نقش آفرینی
بهترین بازی های نقش آفرینی

پیش‌تر بازی‌های بسیار زیادی همچون بهترین بازی های ریسینگ 2022 و یا بهترین بازی های ریسینگ 2022 را در فیگار به شما معرفی کردیم؛ اما اکنون زمان آن رسیده است تا بهترین بازی های نقش آفرینی را به شما معرفی کنیم.

اگر به ایفای نقش شخصیتی خیالی علاقه دارید، و داستان‌های خطی و بازی‌های جهان باز را دوست دارید، بازی‌های نقش آفرینی مناسب شما خواهند بود. پس تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین بازی نقش آفرینی را انتخاب کنید. البته که شما می‌توانید نوشتار بهترین بازی های نقش افرینی در سال 2021 را نیز در فیگار مطالعه نمایید.

 بهترین بازی های نقش آفرینی برای موبایل

بهترین بازی های نقش آفرینی
بهترین بازی های نقش آفرینی, بهترین بازی های نقش آفرینی موبایل

با توجه به حجم عظیمی از بازی‌های نقش آفرینی در موبایل، انتخاب بهترین بازی نقش آفرینی موبایل کمی دشوار است. پس به همین دلیل، 3 عدد از بهترین بازی های نقش آفرینی موبایل را انتخاب کردیم و قصد داریم تا آن‌ها را به شما معرفی نماییم.

بیشتر بخوانید:

Stardew Valley

بهترین بازی های نقش آفرینی
بهترین بازی های نقش آفرینی, بهترین بازی نقش آفرینی موبایل

پدربزرگ شما فوت شده و در نامه‌ای احساسی، به شما می‌گوید که مزرعه‌اش را در منطقه‌ای به دور از شهر برای شما به ارث گذاشته است. اکنون شما نیز تصمیم می‌گیرید تا زندگی شلوغ شهری را رها کرده و به مزرعه پدربزرگتان نقل مکان کنید. مزرعه را آباد کنید، گیاهانی جدید بکارید،‌با همسایه‌ها آشنا شوید و یا حتی عاشق (بهترین بازی های عاشقانه کامپیوتر 2022) شوید!

بازی Stardew Valley شباهت زیادی به بازی‌های کشاوری ندارد؛ المان اصلی این بازی مشاورزی است اما مسائل بسیار زیادی هستند که باید به آن‌ها رسیدگی کنید. درواقع می‌توان Stardew Valley را یک بازی شبیه ساز زندگی در مزرعه نامید!

بیشتر بخوانید:

Minecraft

بهترین بازی های نقش آفرینی
بهترین بازی های نقش آفرینی, بهترین بازی نقش آفرینی موبایل

چشمانتان را بگشایید و جهان عظیمی که در مقالبتان قرار گرفته است را بنگرید؛ در این جهان بی‌پایان جه خواهید کرد؟ یک بنای تاریخی غول پیکر می‌سازید و یا خانه‌ای کوچک در یک غار می‌سازید؟ سطلی از گدازه را بر خانه دوستتان می‌ریزید و یا پانداهایی دوست داشتنی را پرورش می‌دهید؟ همه چیز برعهده شما است!

بازی Minecraft یکی از بهترین بازی های جهان باز اندروید و آیفون 2022 و همچنین جزو بهترین بازی های نقش آفرینی برای موبایل است. همچنین Minecraft پرفروش‌ترین بازی تاریخ است که شما را به جهانی بسیار جذاب و خلاقانه می‌برد. اگر به ساخت جهانی کوچک در موبایلتان علاقه دارید، بازی Minecraft را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

Arcane Quest Legends

بهترین بازی های نقش آفرینی
بهترین بازی های نقش آفرینی, بهترین بازی های نقش آفرینی موبایل

بازی Arcane Quest Legends یک RPG بسیار جذاب برای موبایل است. این بازی،‌یک داستان فرعی از سری بازی‌های مشهور Diablo است. همچنین در سال اخیر،‌ یک سریال انیمیشینی بسیار جذاب و محبوب از این سری بازی ساخته شده است؛ همچنین شما می‌توانید نقد فصل اول سریال Arcane را در فیگار بخوانید.

بیشتر بخوانید:

 بهترین بازی های نقش آفرینی برای کامپیوتر

بهترین بازی های نقش آفرینی
بهترین بازی های نقش آفرینی, بهترین بازی های نقش آفرینی کامپیوتر

کامپیوتر این اجازه را می‌دهد که بازی‌هایی عظیم‌تر و با گرافیکی بالاتر، (بهترین بازی های گرافیکی 2022 و 2021) منتشر شوند. از این رو، بازی‌های نقش آفرینی نیز در کامپیوتر بسیار محبوب‌ واقع شده‌اند. پس اکنون همراه با فیگار باشید تا  بهترین بازی های نقش آفرینی کامپیوتر را به شما معرفی نماییم.

بیشتر بخوانید:

The Witcher 3: Wild Hunt

بهترین بازی های نقش آفرینی
بهترین بازی های نقش آفرینی, بهترین بازی نقش آفرینی کامپیوتر

عده زیادی قسمت سوم بازی ویچر را  بهترین بازی نقش آفرینی کامپیوتر می‌نامند. البته که این بازی جزو بهترین بازی‌ های اکشن کامپیوتر نیز محسوب می‌شود. این بازی شما را به جهانی بسیار عظیم و فانتزی، با تاریخی غنی می‌برد. با هیولاها بجنگید، وارد داستان‌های حماسی و یا حتی درام شوید و عشق خود را در این بازی بیابید!

بازی The Witcher 3: Wild Hunt اختیار عمل بسیار زیادی به شما می‌دهد. این اختیار عمل به حدی است که هر تصمیم شما، می‌تواند زندگی عده زیادی را تغییر دهد. می‌توان گفت که هر نبرد، نه تنها لحظه‌ای اکشن، بلکه راهی برای آشنایی با مردم جدید و داستان‌های آن‌ها است. بی‌شک بازی The Witcher 3: Wild Hunt را می‌توان جزو بهترین بازی های نقش آفرینی برای کامپیوتر نامید.

بیشتر بخوانید:

Fallout: New Vegas

بهترین بازی های نقش آفرینی
بهترین بازی های نقش آفرینی, بهترین بازی های نقش آفرینی برای کامپیوتر

بازی Fallout: New Vegas یکی از بهترین بازی‌های مجموعه Fallout، و بهترین بازی نقش آفرینی کامپیوتر است. این بازی اختیار عمل بسیار زیادی به شما می‌دهد. در هنگام آغاز بازی، شما یکی از بی‌شمار بازماندگان در این جهان هستید. اکنون باید تصمیم بگیرید تا قصد شما از زندگی چیست؟

می‌توانید خوب و مهربان باشید و یا غرق در شرارت شوید! هرچه که بخواهید،‌ در بازی Fallout: New Vegas  وجود دارد. از سکانس‌های طنز تلخ، تا داستان‌هایی بسیار احساسی و زیبا که شما از آن‌ها لذت خواهید برد.

بیشتر بخوانید:

Star Wars Knights of the Old Republic II: The Sith Lords

بهترین بازی های نقش آفرینی
بهترین بازی های نقش آفرینی, بهترین بازی نقش آفرینی کامپیوتر

بازی Star Wars Knights of the Old Republic II: The Sith Lords را می‌توان بهترین بازی از مجموعه جنگ ستارگان به حساب آورد. این بار خبری از تقابل بین امپراطوری و جمهوری نیست؛ هنگامی که آن‌ها در جنگ با یکدیگر هستند، شما باید زندگی‌ای ساده و تاریک را در کهکشان به سر ببرید.

این بازی در ارتباط با نیرو و تاثیرات بسیار زیاد آن است. شما در این بازی خواهید آموخت تا چگونه از نیرو استفاده نمایید. بدین صورت، می‌توانید زندگی خود را پیش ببرید و  ادامه دهید. شاید این بازی غم‌انگیزترین داستان را از دنیای جنگ سنارگان روایت کرده باشد؛ اما در هر صورت،‌جزو بهترین بازی های نقش آفرینی کامپیوتر است.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های نقش آفرینی برای PS4

بهترین بازی های نقش آفرینی
بهترین بازی های نقش آفرینی, بهترین بازی نقش آفرینی PS4

PS4 کنسولی است که در رشد بازی‌های نقش آفرینی نقش بسیار زیادی داشته است. به همین دلیل است که لیست بهترین بازی های نقش آفرینی PS4 بسیار ارشمند خواهد بود. البته که اگر از کنسول‌های پلی استیشن استفاده نمی‌کنید، می‌توانید نوشتار بهترین بازی های ایکس باکس 2022 را در فیگار مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید:

Neverwinter

بهترین بازی های نقش آفرینی
بهترین بازی های نقش آفرینی, بهترین بازی نقش آفرینی PS4

بازی Neverwinter یک بازی MMORPG رایگان برای کامپیوتر است. اگر به فضاهای تاریخی علاقه دارید و از بازی در کنار دیگر بازیکنان لذت می‌برید، احتمالاً بازی Neverwinter مناسب‌ترین گزینه برای شما خواهد بود. همچنین با توجه به رایگان بودن این بازی، شما می‌توانید به سادگی و بدون هیچ مشکلی آن را تجربه نمایید. اگر به دنبال بازی‌های رایگان هستید، نوشتار بهترین بازی های رایگان استیم 2021 برای شما ساخته شده است!

بیشتر بخوانید:

Pillars of Eternity

بهترین بازی های نقش آفرینی
بهترین بازی های نقش آفرینی, بهترین بازی های نقش آفرینی PS4

اکنون زمان آن رسیده است تا بهترین بازی نقش آفرینی PS4 را تجربه کنید. این بازی شما را وارد جهانی فانتزی، اما کاملاً واقع گرایانه می‌کند. شما باید با اژدهاها و هیولاهای مختلف و عجیب بجنگید. اما در همین حین، شما درحال تعامل در جهانی هستید که دارای جزئیاتی بسیار ریز و زیبا است.

فلسفه، جنگ و اختلاف طبقاتی، از حمله مسائلی است که در بازی Pillars of Eternity به آن‌ها پرداخته شده است. پس اگر قصد دارید تا فضای فانتزی و تاریک را در کنار یکدیگر تجربه کنید،‌این مورد از بهترین بازی های نقش آفرینی برای PS4 مناسب شما است.

بیشتر بخوانید:

Vampire: The Masquerade – Bloodlines

بهترین بازی های نقش آفرینی
بهترین بازی های نقش آفرینی, بهترین بازی های نقش آفرینی PS4

شما هم اکنون به یک خون آشام تبدیل شده‌اید! نه در عصر جادوگران و یا فضایی باستانی؛ شما یک خون آشام در لوس آنجلس مدرن هستید! شابد این فضا کمی عجیب باشد اما بازی Vampire: The Masquerade – Bloodlines به خوبی از پس آن برآمده است.

شما می‌توانید در مجالس پنهانی خون‌آشام‌ها شرکت کنید و به مکان‌های بسیار ترسناکی بروید. همچنین این بازی را می‌توان یکی از ترسناک‌ترین (بهترین بازی های ترسناک اندروید 2022) بازی‌ها RPG تاریخ نامید!

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های نقش آفرینی برای PS5

بهترین بازی های نقش آفرینی
بهترین بازی های نقش آفرینی, بهترین بازی نقش آفرینی PS5

امروزه که کنسول‌های PS5 روانه بازار شده‌اند، بازی‌های قدیمی و گاهاً جدید زیادی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را در PS5 تجربه نمایید. پس با ما باشید تا بهترین بازی های نقش آفرینی PS5 را به شما معرفی نماییم. همچنین شما می‌توانید نوشتار بهترین بازی های PS5 و بهترین بازی های PS5 در سال 2021  را نیز در فیگار مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید:

Cyberpunk 2077

بهترین بازی های نقش آفرینی
بهترین بازی های نقش آفرینی, بهترین بازی نقش آفرینی PS5

بازی Cyberpunk 2077 جزو اولین بازی‌هایی بود که برای کنسول PS5 منتشر می‌شد. شما وارد یک شهر سایبرپانکی بسیار بزرگ و عجیب می‌شوید. شما وظیفه دارید تا ماموریت‌هایی را در عنوان یک یاغی واقعی انجام دهید که در مسیرتان، با افراد بسیار عجیبی آشنا خواهید شد.

بازی Cyberpunk 2077 در ابتدا مشکلات بسیار زیادی داشت. اما به مرور زمان، تمامی این مشکلات رفت شدند و بازی بسیار بهبود یافت. به همین دلیل است که اکنون می‌توانیم آن‌ها بهترین بازی نقش آفرینی PS5 بنامیم.

بیشتر بخوانید:

The Elder Scrolls V: Skyrim

بهترین بازی های نقش آفرینی
بهترین بازی های نقش آفرینی, بهترین بازی های نقش آفرینی PS5

همانند ویچر،‌ خود را آماده کنید تا وارد جهانی عظیم و جذاب شوید. Skyrim نام منطقه‌ای بسیار بزرگ و سرزمینی زیبا است که شما در آن زندگی می‌کنید. اما نکته اصلی آن‌جا است که اختیار همه چزی برعهده خود شما قرار دارد. شما می‌توانید سرپرستی یک کودک بی‌خانمان را قبول کنید و یا به یک فرقه قاتلان بی‌رحم بپیوندید؛ مرز بین خوب و یا بد بودن،‌ تنها بر عهده شما است.

بازی The Elder Scrolls V: Skyrim جزو بهترین بازی‌های نقش آفرینی تاریخ است. همچنین اخیراً نسخه‌ای با گرافیک بهبود یافته از این بازی منتشر شده است. دلیل انتشار این نسخه، ورود این بازی به کنسول‌های نسل جدید و تبدیل شدن به بهترین بازی نقش آفرینی PS5 بوده است. پس دور از انتظار نیست که از آن در لیست بهترین بازی های نقش آفرینی PS5 یاد کنیم.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین بازی های نقش آفرینی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین بازی های نقش آفرینی

بهترین بازی نقش آفرینی تاریخ کدام بازی است؟

با استناد به منابع مختلف، می‌توان مطمئن بود که The Witcher 3: Wild Hunt بهترین بازی نقش آفرینی تا به امروز بوده است.

بهترین بازی های نقش آفرینی چگونه انتخاب شده‌اند؟

ما در فیگار سعی کرده‌ایم تا بهترین بازی های نقش آفرینی را برای هر سلیقه‌ای و در هر پلتفرمی اعم از موبایل، کامپیوتر و کنسول‌های پلی‌استیشن انتخاب کنیم.
{“@context”:”https://schema.org”,”@type”:”FAQPage”,”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”بهترین بازی نقش آفرینی تاریخ کدام بازی است؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”با استناد به منابع مختلف، می‌توان مطمئن بود که The Witcher 3: Wild Hunt بهترین بازی نقش آفرینی تا به امروز بوده است.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”بهترین بازی های نقش آفرینی چگونه انتخاب شده‌اند؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”ما در فیگار سعی کرده‌ایم تا بهترین بازی های نقش آفرینی را برای هر سلیقه‌ای و در هر پلتفرمی اعم از موبایل، کامپیوتر و کنسول‌های پلی‌استیشن انتخاب کنیم.”}}]}


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *