هر چیزی که در مورد فیلم سوپرمن جیمز گان می‌دانیم ؛ آخرین اخبار و اطلاعیه‌ها

اطلاعات زیادی درباره فیلم Superman (سوپرمن)، اولین اثر از دنیای سینمایی جدید دی‌سی (DC)، فاش شده است؛ برای دانستن تمام جزئیات تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

این اطلاعات شامل تاریخ اکران، تاریخ شروع فیلمبرداری و بازیگران اصلی برای دو نقش کلیدی می‌شود. «جیمز گان»، کارگردان و «پیتر سافران»، تهیه‌کننده، پس از انتصاب به عنوان مدیرعامل‌های مشترک استودیوهای «دی‌سی»، در نوامبر 2022، برنامه‌های اولیه خود را برای این دنیای سینمایی در ژانویه 2023 اعلام کردند.

با ریبوت دنیای DC توسط فیلم «فلش»، برنامه‌ی جدید «گان» باعث گسترش این فرنچایز در سینما، تلویزیون و بازی‌های ویدیویی می‌شود که با گروه ضربت موجودات (Creature Commandos)، والر (Waller) و سوپرمن که در آن بازیگری جدید نقش «کال‌ال» را بر عهده خواهد گرفت، آغاز خواهد شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


به دنبال موفقیت آخرین پروژه‌ی «گان» در استودیو «مارول»، یعنی نگهبانان کهکشان 3، هیجان برای سوپرمن در حال افزایش است. این پس از خبر جنجالی مبنی بر کناره‌گیری «هنری کویل» از نقش «سوپرمن» به وجود آمد، زیرا «گان» می‌خواست روی نسخه‌ی جوان‌تری از این شخصیت تمرکز کند.

از فیلم Superman جیمز گان چه می‌دانیم؟

در ادامه می‌توانید لیست تمام چیزهایی که از فیلم سوپرمن جدید می‌دانیم را مشاهده کنید:

فیلم Superman
فیلم Superman Legacy

همانطور که گفته شد، از فیلم سوپرمن جیمز گان اطلاعات زیادی موجود است، اما تقریباً اکثر آن‌ها به صورت پراکنده در اینترنت قابل مشاهده هستند. در این مقاله از فیگار، تمامی این اخبار و اطلاعات را به صورت کامل برای شما به صورت یک‌جا آماده کرده‌ایم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آخرین اخبار از فیلم Superman

فیلم Superman

جدیدترین اطلاعات در مورد فیلم سوپرمن مربوط به رونمایی از لباس این ابرقهرمان در تاریخ 6 آوریل 2024 (18 فروردین 1403)، از طریق حساب کاربری «جیمز گان» در اپلیکیشن Threads است. لباس «سوپرمن» از زمان اعلام ساخت فیلم، یکی از داغ‌ترین مباحث بوده و انتشار رسمی آن، به‌ویژه با توجه به اشاراتی که به جزئیات فیلم و برداشت آن از یکی از نمادین‌ترین ابرقهرمانان تمام دوران دارد، موضوع مهمی در مورد این پروژه محسوب می‌شود.

به نظر می‌رسد لباس «سوپرمن» با بازی «دیوید کورنسوت»، ترکیبی از عناصر لباس‌های قبلی مرد فولادی است که ظاهری تازه و در عین حال نوستالژیک به آن بخشیده است. همچنین حالتی کارکشته به آن اضافه شده که نشان می‌دهد سوپرمن «کورنسوت» تازه‌کار نیست و پیش از این رویارویی، با نبردهایی روبرو بوده است.

طبیعتاً، عناصری که طرفداران از قبل به‌شدت در مورد آن‌ها بحث می‌کردند، مانند شلوار قرمز منحصربه‌فرد این لباس که در چندین لباس دیگر سوپرمن حذف شده است، منجر به بحث‌های بیشتری در فضای مجازی شده، به‌طوری که برخی از بینندگان این لباس را دوست دارند و برخی دیگر از آن متنفرند.

این رونمایی از لباس همچنین با تصویری مرموز پشت سوپرمن همراه است که در آن یک کره‌ی درخشان سبز، صورتی و بنفش، نوعی انفجار انرژی را شلیک می‌کند. به نظر می‌رسد این همان تهدیدی بوده که مرد فولادی مجبور است برای رویارویی با آن لباس بپوشد.

این موضوع منجر به تئوری‌هایی در مورد نقش «لکس لوتر» و «برانیاک» در فیلم شده، زیرا «برانیاک» به‌طور معمول با هر دو رنگ مرتبط است و زره جنگی و لباس اپکس لکس (Apex Lex) نیز همین ترکیب رنگ را دارند، به این معنی که هر دوی آن‌ها می‌توانند به راحتی پشت تهدید در پس‌زمینه باشند.

غیر از این، آخرین اخبار مهم در مورد این فیلم سینمایی جیمز گان در دنیای DC شامل تأیید شروع فیلمبرداری در اواخر فوریه 2024 و اعلام عنوان آن می‌شود، زیرا این قسمت اکنون به جای عنوان قبلی، یعنی فیلم Superman Legacy ، رسماً Superman نامیده می‌شود، همانطور که «جیمز گان» در فوریه 2024 اعلام کرد.

«گان» در پست شبکه‌ی اجتماعی که در این مورد بحث می‌کرد، اظهار داشت تا زمانی که پیش‌نویس نهایی را ببندم، مشخص بود که عنوان باید SUPERMAN باشد که نشان می‌دهد این حرکت بازتابی از محتوای اولین فیلم دنیای DC است و نشان‌دهنده‌ی هیچ تغییری در رویکردی نیست که در قبال توسعه‌ی آینده‌ی دنیای DC اتخاذ می‌شود.

کارگردان فیلم سوپرمن کیست؟

فیلم Superman
فیلم سینمایی جیمز گان

«جیمز گان» و «پیتر سافران» در ژانویه 2023 از فاز اول دنیای DC جدید با عنوان فصل 1: خدایان و هیولاها رونمایی کردند. با وجود اینکه فیلم سوپرمن جدید بعد از گروه ضربت موجودات و والر اکران خواهد شد، «گان» و «سافران»، شروع واقعی این فرنچایز را با اکران فیلم سینمایی Superman در نظر می‌گیرند.

«گان» تأیید کرد که نویسنده و کارگردان فیلم سوپرمن خودش خواهد بود، با این حال او در جستجوی کارگردان‌های دیگری برای ساخت فیلم‌های بعدی دنیای DC است، از جمله فیلم‌های اتوریتی، شجاع و جسور و سوپرگرل: زن فردا که کارگردانی آن به «اندی موشیتی»، کارگردان فیلم فلش سپرده شد. همچنین «جیمز منگولد» برای ساخت فیلم مرداب انتخاب شده است.

تاریخ اکران فیلم سوپرمن جیمز گان چه زمانی است؟

فیلم Superman

با وجود اینکه سریال‌های گروه ضربت موجودات و والر، هر دو برای انتشار در اواخر سال 2024 در نظر گرفته شده‌اند، در حال حاضر فیلم سوپرمن جدید تنها پروژه‌ی دنیای DC است که تاریخ اکرانش رسماً اعلام شد. اکران سوپرمن برای 11 جولای 2024 (20 تیر 1404) برنامه‌ریزی شده است که زمان کافی را در اختیار «گان» و تیم DC قرار می‌دهد تا جدیدترین داستان مرد فولادی را به بهترین شکل بسازند.

2025 قرار است سال بزرگی برای سینمای ابرقهرمانی باشد، زیرا اکران فیلم چهار شگفت‌انگیز از استودیو «مارول» و پروژه‌ی بتمن 2 از دنیای دیگر «دی‌سی» (Elseworlds) نیز برای اکتبر 2025 برنامه‌ریزی شده‌اند.

چه بازیگرانی در فیلم سوپرمن حضور دارند؟

فیلم Superman
سوپرمن جیمز گان

تا به حال نام چندین بازیگری که در دنیای جدید دی‌سی حضور دارند، اعلام شده است. در ادامه نام بازیگران و نقش آن‌ها در فیلم سوپرمن جیمز گان را مشاهده خواهید کرد:

  • «دیوید کورنسوت» در نقش «کلارک کنت» (سوپرمن)
  • «ریچل برازناهان» در نقش «لوئیس لین»
  • «ناتان فیلیون» در نقش «گای گاردنر» (فانوس سبز)
  • «ادی گاتگی» در نقش «آقای فوق‌العاده» (Mister Terrific)
  • «ایزابلا مرسد» در نقش «هاوک‌گرل»
  • «ماریا گابریلا دی فاریا» در نقش «آنجلا اسپیکا» (انجینیر)
  • «آنتونی کاریگان» در نقش «متامورفو»
  • «وندل پیرس» در نقش «پری وایت»

«هنری کویل» قرار نیست نقش «کلارک کنت» را در فیلم Superman از دنیای DC بازی کند، اما «جیمز گان» جانشین مناسبی برای او پیدا کرده است. «دیوید کورنسوت» در ژوئن 2023 به عنوان آخرین مرد پولادین، جایگزین «هنری کویل» شد.

«کورنسوت» به خاطر شباهت ظاهری‌اش به «کویل» و «کریستوفر ریو» فقید که شباهت زیادی به شخصیت کمیک بوکی داشتند، اغلب به عنوان بازیگر مورد علاقه‌ی طرفداران برای نقش سوپرمن در دنیای DC مطرح می‌شد. خوشبختانه، «گان» متوجه شد که توانایی بازیگری «کورنسوت» می‌تواند به این شخصیت را جان ببخشد و او را برای نقش اصلی در فیلم سینمایی Superman انتخاب کرد.

نقش «لوییز لین» توسط «ریچل برازناهان» ایفا خواهد شد. «برازناهان» بیشتر برای نقش اصلی در سریال خانم میزل شگفت‌انگیز از «آمازون پرایم» شناخته می‌شود و رقبای دیگری مانند «اما مکی» و «فیبی دای‌نوور» را برای ایفای نقش دیگر ستون اصلی بازیگران سوپرمن کنار زد. «گان» درک می‌کند که انتخاب بازیگر برای «لوییز لین» به اندازه‌ی «سوپرمن»، یا حتی مهم‌تر از اوست.

علاوه بر این دو نفر، چندین انتخاب هیجان‌انگیز دیگر از بازیگران در ماه‌های گذشته برای فیلم سوپرمن فاش شده است، از جمله «آنتونی کریگن» در نقش «متامورفو»، «ادی گثیگی» در نقش «آقای فوق‌العاده»، «ناتان فیلیون» در نقش «فانوس سبز»، «ایزابلا مرسد» به عنوان «هاوک‌گرل» و «ماریا گابریلا دی فاریا» در نقش «انجینیر». نقش آخر به ویژه قابل توجه است، زیرا این شخصیت بخشی از گروه اتوریتی بوده که نشان می‌دهد سایر اعضای گروه احتمال دارد در مسیر ساخت فیلم مستقل آن‌ها در دنیای DC ظاهر شوند.

اخیراً، هالیوود ریپورتر اعلام کرده که «اسکایلر جیزوندو» در نقش «جیمی اولسن» و «سارا سامپایو» در نقش «ایو تسشمکر»، دستیار «لکس لوتر»، انتخاب شده‌اند. برای تکمیل فهرست شخصیت‌های مهم در زندگی غیر ابرقهرمانی «کلارک کنت»، «وندل پیرس» به عنوان بازیگر نقش «پری وایت»، رئیس کلارک در دیلی پلنت، معرفی شده است.

شخصیت دیگری که برای داستان این فیلم سینمایی جیمز گان حیاتی خواهد بود، یعنی شخصیت شرور «لکس لوثر»، گزارش نوامبر 2023 از «ددلاین» نشان داد که «نیکلاس هولت» برای این نقش پیشتاز بوده است که بعداً توسط پست «جیمز گان» در اپلیکیشن Threads با خوش‌آمدگویی به او تایید شد.

از آنجایی که «گان» همچنین فاش کرده است که «لکس لوثر» شرور اصلی سوپرمن خواهد بود، مشخص می‌شود که این فیلم فرصت خوبی را برای «هولت» فراهم می‌کند تا پس از نقش‌هایی که توانایی او را در بازی‌های شرورانه ثابت کرده است، یک‌بار دیگر مهارت‌های بازیگری شرورانه‌اش را به رخ بکشد.

خلاصه داستان فیلم Superman

فیلم Superman

به نقل از «هالیوود ریپورتر»، «پیتر سافران» اعلام کرده که فیلم Superman قرار نیست داستان چگونگی تبدیل شدن «کلارک کنت» به «سوپرمن» باشد، بلکه بر ایجاد تعادل این ابرقهرمان بین میراث بیگانه‌ی او و تربیت انسانی‌اش تمرکز می‌کند.

شخصیت اصلی که نام فیلم را یدک می‌کشد، در حال حاضر به عنوان «کلارک کنت» در دیلی پلنت کار می‌کند و با شخصیت‌هایی مانند «لوییس لین» ملاقات کرده است، بنابراین قرار نیست شاهد بازگوییِ داستان‌های کلیشه‌ای گذشته باشیم.

سوپرمن بر اساس ارزش‌های سنتی‌ای که این شخصیت را تعریف می‌کنند خواهد چرخید، اما همچنین تفسیری مدرن از چگونگی تلقی آن آرمان‌ها ارائه خواهد داد. همانطور که «سافران» اشاره کرد، او تجسم حقیقت، عدالت و سبک آمریکایی است. او مهربانی در دنیایی خواهد بود که فکر می‌کند مهربانی قدیمی شده است.

«جیمز گان» فاش کرد که این فیلم از مجموعه کمیک‌های سوپرمن: تمام‌ستاره‌ که بین سال‌های 2005 تا 2008 منتشر شد، الهام می‌گیرد. در این داستان، «سوپرمن» به دلیل قرار گرفتن بیش از حد در معرض پرتوهای خورشید، در آستانه‌ی مرگ قرار می‌گیرد و در تلاش برای ایجاد صلح قبل از مرگش، کارهای قهرمانانه‌ی زیادی انجام می‌دهد که به عنوان دوازده کار سوپرمن شناخته می‌شوند.

این انتخاب جالبی برای اولین حضور این ابرقهرمان در دنیای DC جدید است و با تأکید مکرر بر این موضوع همخوانی دارد که این فرنچایز، قهرمانان محبوب «دی‌سی» را به روش‌های جدید و تازه‌ای معرفی خواهد کرد.

همچنین قرار است «لکس لوثر»، شخصیت شرور نمادین «سوپرمن»، در این فیلم حضور داشته باشد و درخواست بازیگری برای نقش «اپکس» نشان می‌دهد که ممکن است «اپکس لکس» نقشی در داستان داشته باشد.

با تأیید «جیمز گان» در آوریل 2024 مبنی بر اینکه «لکس» واقعاً شخصیت شرور اصلی داستان خواهد بود، حتی محتمل‌تر به نظر می‌رسد که ممکن است طرح داستان به سمت نسخه‌ای از این شخصیت با قدرت فیزیکی بیشتر متمایل شود، به خصوص اگر قصد این باشد که در نقطه‌ای از روایت، «لوثر» بتواند از نظر فیزیکی با دشمن اصلی خود به رقابت بپردازد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب هر چیزی که در مورد فیلم سوپرمن جیمز گان می‌دانیم چیست؟ بنظر شما برای کدام فیلم «دی‌سی» یا «مارول» چنین مقاله‌ای بنویسیم؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *