بزرگ ترین تئوری های فیلم جوکر: جنون دو نفر (Joker: Folie à Deux)

حدس گمان‌های زیادی وجود دارد و تئوری های فیلم جوکر: جنون دو نفر همواره جذاب‌تر می‌شوند. در این مطلب به بهترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

یکی از موردانتظارترین و بهترین فیلم های 2024، فیلم جوکر 2 است که در حال حاضر جوکر: جنون دو نفر نام دارد. اگرچه جزئیات خاص داستان مخفی نگه داشته شده، اما مشخص است که این فیلم ماجرای «آرتور فلک» با نام مستعار «جوکر» را ادامه می‌دهد.

او این بار تنها نخواهد بود، زیرا «لیدی گاگا» در نقش «هارلی کوین» با «واکین فینیکس» همبازی خواهد شد. این دو با هم باعث هرج و مرج و شرارت در سرتاسر گاتهام خواهند شد که احتمالاً جرقه تلاش سرکش دیگری از گروه دلقک‌های آنارشیست جوکر خواهد بود. سوالات زیادی وجود دارد و طرفداران تئوری‌‎های مختلفی در این مورد بیان کرده‌اند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


از زمانی که فیلم Joker: Folie à Deux در سال 2022 معرفی شد، طرفداران حدس می‌زنند که قسمت بعدی داستان «آرتور» چه می‌تواند باشد. آیا بالاخره روزهای اولیه بتمن را خواهیم دید؟ آیا دیگر تبهکاران نمادین د‌ی‌سی (DC) اولین حضور خود را در این جهان خواهند داشت؟ آیا همه اینها صرفاً یک فانتزی عجیب در ذهن آرتور خواهد بود؟

تئوری های فیلم جوکر: جنون دو نفر

در ادامه لیست تئوری های فیلم جوکر: جنون دو نفر را مشاهده خواهید کرد. موارد زیر توسط کاربران ردیت مطرح شده است.

تئوری های فیلم جوکر: جنون دو نفر
تئوری های فیلم جوکر: جنون دو نفر

علی‌رغم اینکه اطلاعات اندکی در مورد اتفاقاتی که قرار است در فیلم رخ بدهد وجود ندارد، طرفداران بهترین حدس‌های خود را در مورد اینکه فکر می‌کنند داستان Folie à Deux چگونه خواهد بود را مطرح کرده‌اند. توجه داشته باشید که نکات گفته شده در این مقاله صرفا فرضیه هستند و امکان اشتباه بودن آن‌ها وجود دارد. در ادامه با تئوری های فیلم جوکر 2 همراه ما باشید.

جوکر علیه جوکر دوم؟

تئوری های فیلم جوکر: جنون دو نفر

از آنجایی که «آرتور فلک» در گاتهام سر و صدای زیادی به پا کرده به دیگران برای پیوستن به شورش خشونت آمیز خود الهام می‌بخشد، ممکن است کسی اکنون در حالی که او زندانی شده است، جای او را بگیرد. شاید در ادامه این داستان، «آرتور» نه تنها با پیامدهای اعمال خود روبرو شود، بلکه «جوکر» جدیدی را ببیند که سعی دارد قدرت و نفوذ او را داشته باشد.

این همان چیزی است که کاربری در ردیت به نام AwfulMurray فکر می‌کند و به نظر او می‌تواند در فیلم جوکر جدید اتفاق بیفتد. این کاربر در نوشت:

ترجیح می‌دهم که «جوکر» دوم ظاهر شود و محبوبیت بیشتری کسب کند و «آرتور» غبطه بخورد که او را در کانون توجه قرار داده است. سپس «جوکر» جدید او را مانند بقیه مسخره می‌کند و زندگی او بار دیگر به یک تراژدی تبدیل می‌شود.

جنون دو نفر از نگاه هارلی کوئین روایت خواهد شد

تئوری های فیلم جوکر: جنون دو نفر

یکی از تئوری های فیلم جوکر: جنون دو نفر به روایت متفاوت داستان اشاره می‌کند. بزرگ‌ترین تغییر در جدیدترین فیلم Joker معرفی «هارلی کوئین» و ارتباط او با «آرتور فلک» است. او می‌تواند بسیار بیشتر از یک مورد حمایت یا علاقه عاشقانه برای «آرتور» باشد. یک نظریه که توسط پادکست سیاره هفتگی در بخش فیلم‌های داغ آنها منتشر شد، ادعا می‌کند که دنباله از دیدگاه «هارلی روایت» می‌شود.

طرفداران علاقه خود را نسبت به این امکان و نحوه تطابق آن با عناصر موزیکال فیلم ابراز کرده‌اند، به طوری که کاربری به نام SpaceZombie13 در بحثی گفت:

اگر فیلم از دیدگاه «هارلی» باشد زیرا او عاشق جوکر شده است. داشتن اعداد آهنگ و رقص تصادفی کاملاً منطقی است.

جوکر 2 ادامه داستان فیلم قبلی نیست

تئوری های فیلم جوکر: جنون دو نفر

اگرچه اولین فیلم نشان می‌دهد که «آرتور فلک» پس از سال‌ها تحمل تراژدی شخصی، بیماری روانی و تمسخر اجتماعی، به شخصیت «جوکر» خود تبدیل می‌شود و منشأ این شخصیت هرگز آنقدرها بریده و خشک نیست. این ایده که «جوکر» مانند بسیاری از شخصیت‌های کتاب‌های مصور داستانی قطعی ندارد، همیشه عمدی بوده است، زیرا حس رمز و راز او را حفظ می‌کند.

کاربری به نام andrewginzberg این نظریه را مطرح می‌کند که «جوکر» می‌تواند دارای چندین داستان پس‌زمینه باشد که فیلم Joker: Folie à Deux درباره آن است. این کاربر نوشت:

اگر فیلم جوکر 2 دنباله‌ای قسمت قبلی نباشد چه می‌شود؟ اگر در عوض، این داستان منشا جوکر دیگری باشد چی؟  احتمالا دلایل کاملاً جدید و رویدادهای متفاوتی آشکار می‌شوند که او را به سمت شخصیت «جوکر» سوق می‌دهند. آنها حتی پیشنهاد می‌کنند که نام این «جوکر» ممکن است اصلاً «آرتور» نباشد. این یکی از تئوری های فیلم جوکر: جنون دو نفر است که احتمال وقوع آن زیاد نیست.

جوکر و هارلی بچه خواهند داشت

تئوری های فیلم جوکر: جنون دو نفر

با کنار هم قرار گرفتن «هارلی کوئین» و «جوکر» در این دنباله، منطقی است که فرض کنیم آنها پیوندی عاشقانه شبیه به اکثر تصویرهایشان در کمیک خواهند داشت. اکنون، یک رابطه پر سر و صدا بین «هارلی» و «جوکر» می‌تواند تنها چیزی باشد که از اتحاد آنها در فیلم جوکر جدید ناشی می‌شود. یک نظریه وجود دارد که موضع بلندپروازانه‌تری در مورد اینکه ارتباط سرنوشت‌ساز آنها می‌تواند داستان را به کجا برساند، اتخاذ می‌کند.

کاربری به نام MySockHurts این سوال را مطرح می‌کند که آیا شکوفایی عاشقانه «هارلی» و «جوکر» می‌تواند منجر به داستانی شود که در آن این دو یک فرزند با هم دارند؟ این تئوری به چندین خط داستانی در طول تاریخ «دی‌سی» مرتبط است، جایی که «جوکر» و «هارلی» بچه‌دار می‌شوند.

شرورهای جدید دی‌سی معرفی می‌شوند

تئوری های فیلم جوکر: جنون دو نفر

«برادران وارنر» و «دی‌سی» اخیراً کارهای زیادی با بتمن روی صفحه نمایش بزرگ انجام می‌دهند. «جیمز گان» در کنار اینکه «مت ریوز» سری فیلم‌های خود را با «رابرت پتینسون» ادامه می‌دهد، در حال کار بر روی نسخه جدیدی از شوالیه تاریکی برای دنیای بازسازی شده خود است. به وضوح در فیلم‌های «جوکر» جهان‌سازی بزرگ‌تری اتفاق می‌افتد و شاید به دیگر شخصیت‌های شرور «بتمن» اجازه دهد در Folie à Deux ظاهر شوند.

کاربری به نام Vigi1antee این نظریه را مطرح کرد و از آنجایی که آسایشگاه آرکام مکان اصلی فیلم خواهد بود، اعضای مستقر بیشتری از گالری سرکشان بتمن می‌توانند ظاهر شوند.

جوکر 2 ادای احترامی به فیلم One Flew Over the Cuckoo’s Nest خواهد بود

تئوری های فیلم جوکر: جنون دو نفر

جنبه‌های خاصی از «جوکر» مستقیماً با شخصیت‌ها و رشته‌های داستانی از کمیک‌های «دی‌سی» ارتباط دارد و به خوبی می‌توان اشاره کرد که دیدگاه کارگردان «تاد فیلیپس» برای جوکر، از فیلم‌هایی مانند راننده تاکسی و پادشاه کمدی الهام گرفته شده است. اکنون، یکی از طرفداران فکر می‌کند که قسمت دوم جوکر می‌تواند ادای احترام به یک فیلم کلاسیک دیگر مانند پرواز بر آشیانه فاخته باشد.

کاربری به نام DarthVaderIsMyWaifu فرض می‌کند که Folie à Deux می‌تواند عناصر داستانی فیلم One Flew Over the Cuckoo’s Nest را با داستانی که بیشتر متمرکز بر پناهندگی دنباله آن است، ترکیب کند.

داستان فیلم از کمیک Mad Love الهام گرفته است

تئوری های فیلم جوکر: جنون دو نفر

یکی از تئوری‌های اساسی‌تری که طرفداران برای فیلم Joker: Folie à Deux دارند، این است که فیلم می‌تواند اقتباسی ساده از یک داستان محبوب با حضور «جوکر» و «هارلی کوئین» باشد. کاربری به نام JJLong5 گفت که این فیلم می‌تواند از طرح کمیک «پل دینی» در سال 1994 با عنوان ماجراهای بتمن: عشق دیوانه دوباره استفاده کند.

در داستان این کمیک، «هارلی» ماجرای خود را به عنوان یک روانپزشک در آسایشگاه آرکام بازگو می‌کند و رابطه‌ای سخت را با «جوکر» پشت سر می‌گذارد که باعث می‌شود عشق خود را به او زیر سوال ببرد. در پایان، او تصمیم می‌گیرد زندگی جنایتکارانه خود را رها کند، اما متاسفانه دوباره تحت کنترل «جوکر» قرار می‌گیرد. این یکی از تئوری های فیلم جوکر: جنون دو نفر است که احتمال وقوع آن زیاد است و برای طرفداران جذاب خواهد بود.

احتمال حضور بتمن وجود دارد

تئوری های فیلم جوکر: جنون دو نفر

اگرچه قسمت اول فیلم Joker بروس وین را به عنوان یک پسر جوان معرفی می‌کند که از مرگ وحشتناک والدینش رنج می‌برد، اما بسیاری از بینندگان به این فکر می‌کردند که آیا هرگز شاهد بزرگ شدن «بروس» برای تبدیل شدن به «بتمن» خواهیم بود یا خیر؟ کاربری به نام Spyro08642 این موضوع را مطرح کرد که Joker: Folie à Deux زمانی است که «بروس» به نقش قهرمان خود وارد می‌شود.

این کاربر گفت:

آنها شاید بتوانند کمی پرش زمانی انجام دهند و بتمن را معرفی کنند.

رابطه جوکر و هارلی می‌تواند یک فانتزی باشد

تئوری های فیلم جوکر: جنون دو نفر

مسلماً تکان‌دهنده‌ترین اتفاق در قسمت اول فیلم جوکر این بود که نشان داد رابطه «آرتور» با همسایه‌اش، «سوفی» کاملاً در ذهن او بوده است. به همین دلیل، برخی از طرفداران فکر می‌کنند که Joker: Folie à Deux عناصر فانتزی آن لحظه را بسیار فراتر خواهد برد. کاربران در مورد اینکه چگونه فانتزی‌های «آرتور» می‌توانند به طرز باورنکردنی با رویکرد موسیقایی فیلم پیش بروند، صحبت کرد.

آنها نوشتند:

احساس می‌کنم خیلی باحال است که ببینم «آرتور» با هر موسیقی فقط با آدم‌های نامرئی می‌رقصد و صدای موسیقی در سرش پخش می‌شود.

کل ایده رابطه «جوکر» با «هارلی» که فقط یک فانتزی است، خطر تکرار نکات داستانی فیلم اول را دارد.

حضور جوکرهای دیگر در دنیای فیلم

تئوری های فیلم جوکر: جنون دو نفر

امروزه چه چیزی از موضوع چندجهانی پرطرفدارتر است؟ فقط در چند سال گذشته، مخاطبان داستان‌های زیادی را دنبال کرده‌اند که به شخصیت‌هایی می‌پردازد که با جهان‌های موازی یا نسخه‌های متفاوتی از خودشان در تعامل هستند. اکنون برخی طرفداران فکر می‌کنند که یکی از تئوری های فیلم جوکر می‌تواند وجود دنیاهای موازی باشد. یکی از کاربران گفت که این فیلم باید از جوکرهای قبلی مانند «جک نیکلسون» و «جرد لتو» استفاده کند.

اگر «نیکلسون» و «لتو» نقش‌هایشان را تکرار کنند، دیدن آن‌ها به‌عنوان صداهای متفاوتی در ذهن آرتور جالب خواهد بود. گفتگو در مورد جهان بینی متمایز آنها می‌تواند به تشریح ایدئولوژی‌های مختلف جوکرها، به یک نتیجه جذاب و هیجان انگیز منجر شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب تئوری های فیلم جوکر: جنون دو نفر چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *