نقد فیلم امور خانوادگی (A Family Affair 2024) ؛ عاشقانه‌ای بد در انتظار دارید

در نقد فیلم امور خانوادگی ، به تحلیل ساختاری و روایی این اثر سینمایی را خواهیم پرداخت و بررسی خواهیم  کرد که آیا این اثر ارزش دیدن دارد یا خیر.

فیلم A Family Affair یک اثر کمدی، رمانتیک و آمریکایی محصول سال 2024 به کارگردانی «ریچارد لاگراونیس» و نویسندگی «کری سولومون» است. در این فیلم «نیکول کیدمن»، «زک افران»، «جوی کینگ»، «لیزا کوشی» و «کتی بیتس» به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم در تاریخ 28 ژوئن 2024 (8 تیر 1403) توسط نتفلیکس منتشر شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


در ژوئن 2022 اعلام شد که «نیکول کیدمن»، «زک افران» و «جوی کینگ» به عنوان سه بازیگر اصلی انتخاب شده‌اند. فیلمبرداری از اوت تا اکتبر 2022 در آتلانتا انجام شد. در مرحله پس از تولید، به دلیل اعتصابات انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) و انجمن بازیگران سینما و تلویزیون آمریکا (SAG-AFTRA) در سال 2023، فیلمبرداری مجدد دو آخر هفته در بازار ترانکاس کانتری در مالیبو، کالیفرنیا انجام شد تا پایان جدید فیلمبرداری شود.

نقد فیلم امور خانوادگی

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

نقد فیلم امور خانوادگی
نقد فیلم امور خانوادگی

فیلم A Family Affair قرار بود در ابتدا در 17 نوامبر 2023 (26 آبان 1402) توسط نتفلیکس منتشر شود، اما انتشار این فیلم به دلیل تأثیر اعتصاب انجمن بازیگران سینما و تلویزیون آمریکا (SAG-AFTRA) در سال 2023 بر تبلیغ فیلم به تعویق افتاد. در نهایت اکران این فیلم به 28 ژوئن 2024 (8 تیر 1403) موکول شد.

نقد و بررسی منتقدین

نقد فیلم امور خانوادگی

در وبسایت گردآوری نقدهای سینمایی راتن تومیتوز، نقد فیلم A Family Affair از 100 درصد، توانست نمره 47 درصد از 49 نقد منتقد را به دست آورد که میانگین امتیاز 5 از 10 است. متاکریتیک که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، امتیاز 45 از 100 را به فیلم اختصاص داد که نشان‌دهنده نقدهای مختلط یا متوسط است.

«تومیرس لافلی» از نشریه ورایتی، فیلم را از جنبه‌های مختلف مورد انتقاد قرار داد. او گفت:

از بازیگری که شیمی کمی بین «نیکول کیدمن» و «زک افران» وجود دارد، تا کارگردانی که به‌طور عجیبی خشک و خسته‌کننده است.

«ویلیام بیبیانی» از وارپ اشاره کرد که تقریبا ارزش دیدن را فقط به خاطر جذابیت «زک افران» و «نیکول کیدمن» دارد. «تانیا حسین» از کولایدر خاطرنشان کرد که این فیلم بدون اینکه هرگز مانند آثار اورجینال قبلی این شبکه [نتفلیکس] برجسته شود، برای پیدا کردن جای پای خود و سبک منحصر به فردش تلاش می‌کند.

«آنی هان» از هالیوود ریپورتر از بازی «کیدمن» و «افران» تمجید کرد و گفت:

شیمی بین آن‌ها شیرین و دلنشین است که هیچ شباهتی به پویایی زننده‌ای که در فیلم پسر روزنامه‌ای به رخ می‌کشیدند، ندارد.

«پیت هموند» از ددلاین نیز اشاره کرد که برجسته‌ترین نکته فیلم، شیمی بین «کیدمن» و «افران» بود و مخاطبان فورا این شیمی را علی‌رغم اختلاف سنی 21 ساله‌ی بین دو ستاره باور می‌کنند.

بررسی روایی فیلم A Family Affair

نقد فیلم امور خانوادگی
نقد فیلم امور خانوادگی

«زارا»، دختر 24 ساله‌ای است که از کم محلی در شغلش به عنوان دستیار شخصی «کریس کول»، ستاره خودخواه هالیوود، خسته شده است. مدت کوتاهی پس از اینکه «زارا» کارش را رها می‌کند، «کریس» برای پیشنهاد یک موقعیت به عنوان دستیار تهیه‌کننده به خانه‌ی او می‌رود؛ اما در آنجا فقط «بروک»، مادر «زارا» را پیدا می‌کند چون او برای انجام کارهای بیرون از خانه رفته است.

«کریس» تصمیم می‌گیرد منتظر «زارا» بماند و در همین حین او و «بروک» با هم صمیمی می‌شوند. وقتی «زارا» برمی‌گردد، ناخواسته وارد اتاق شده و آن‌ها را در حال برقراری رابطه جنسی می‌بیند. پس از این اتفاق به «زارا» قول داده می‌شود که دیگر چنین اتفاقی نیفتد، اما «کریس»، «بروک» را به شام ​​دعوت می‌کند و قبل از اینکه متوجه شوند، رئیس «زارا» وارد یک رابطه عاشقانه مخفی با مادر بیوه او شده است.

اینجا هیچ غافلگیری‌ای وجود ندارد؛ اما لحظات درخشان و نکات تیزبینانه‌ای هستند که باعث می‌شود بیننده کشش داشته باشد تا ادامه فیلم را ببیند. امور خانوادگی، درست به اندازه‌ی عنوانش معمولی و بی‌مایه است. شخصیت‌هایی با ویژگی‌ها و انگیزه‌های قابل پیش‌بینی که به طور تصادفی تغییر می‌کنند تا در یک خط داستانی کلیشه‌ای قرار بگیرند، این فیلم را به یک کمدی رمانتیک ضعیف تبدیل کرده‌اند.

بررسی فیلم امور خانوادگی

همانطور که در فیلم عاشقانه‌ی ماه گذشته یعنی ایده‌ی تو (The Idea of You) شاهد بودیم، این فیلم نیز یک بازیگر زن برنده‌ی اسکار زیبا را در نقش یک زن میان‌سال نشان می‌دهد که عاشق یک ستاره‌ی سرشناس بسیار جوان‌تر می‌شود.

مونتاژ ابتدایی فیلم که «کریس» را به عنوان یک ستاره‌ی بزرگ معرفی می‌کند، همه‌ی نکات کلیدی را در بر می‌گیرد. ایده‌ی یک پسر خوش‌چهره در صنعت سرگرمی که تنها بزرگ‌شده، کلیشه‌ای و تکراری است.

رابطه‌ی بین «کریس» و «بروک»، هرگز حتی به حداقل استانداردهای لازم برای یک فیلم عاشقانه‌ی کلیشه‌ای با بازی آدم‌های زیبا نمی‌رسد. بخش پایانی فیلم نیز بسیار ضعیف است و با یک اشتباه غیرضروری پیش می‌رود.

فیلم A Family Affair جایی که باید به مخاطب درس بدهد، لنگ می‌زند. بهترین بخش فیلم، مقدمه آن است؛ صحنه‌هایی که «بروک» و «کریس» با هم آشنا می‌شوند. کارگردان در به تصویر کشیدن صمیمیت فزآینده «کریس» و «بروک»، عجیب‌و‌غریب و خسته‌کننده پیش می‌رود.

جمع‌بندی

نقد فیلم امور خانوادگی

در دنیای اغراق‌آمیز و وابسته به جلب توجه ما، همه چیز یا بهترین است یا بدترین؛ اما فیلم امور خانوادگی، نمی‌تواند هیچکدام از آن‌ها باشد. این فیلم متوسط، معمولی و دقیقا همان چیزی است که از اکثر محتواها انتظار داریم و این همان مشکلی است که وجود دارد.

علی‌رغم بازیگران مشهور و عملکرد خوب «جوی کینگ»، A Family Affair به همان اندازه روابط کاری و شخصی متضاد که به تصویر می‌کشد، آشفته است. از آن بدتر، «نیکول کیدمن» و «زک افران» نیز نمی‌توانند گرمایی را که قبلاً در فیلم پسر روزنامه‌ای در سال 2012 را ایجاد کرده بودند، دوباره شعله‌ور کنند.

نمره وب‌سایت فیگار به این فیلم، 3 از 10 است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب نقد فیلم امور خانوادگی چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *