هر چیزی که پیش از دیدن فصل دوم سریال ارباب حلقه‌ها باید بدانید

پخش فصل دوم سریال ارباب حلقه ها : حلقه‌های قدرت تا چند روز دیگر آغاز می‌شود و بد نیست مروری داشته باشیم به اتفاقاتی که در فصل ابتدایی رخ داد.

نزدیک به دو سال از پخش سریال حلقه های قدرت قسمت ۱ می‌گذرد و باورمان نمی‌شود که فصل دوم این سریال فانتزی پرمخاطب به زودی منتشر خواهد شد. با پایان فصل اول و همه‌ی افشاگری‌های آن، بسیاری از مخاطبان به این فکر فرو رفته‌اند که این سریال پرماجرا در ادامه به کدام سمت خواهد رفت.

چه شما به دنبال داستان‌های «گالادریل» (با بازی مورفید کلارک) و «الندیل» (با بازی لوید اوون) باشید و چه ماجراهای «الروند» (با بازی رابرت آرامایو) و «دورین چهارم» (با بازی اواین آرتور) را دنبال کنید، یا به داستان «نوری» (با بازی مارکلا کاوناگ) و «غریبه» (با بازی دانیل ویمان) علاقه‌مند باشید، این پیش‌درآمد از دنیای ارباب حلقه‌ها، شما را در فصل دوم هم هیجان‌زده خواهد کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


هر چیزی که پیش از دیدن فصل دوم سریال ارباب حلقه ها باید بدانید

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

سریال ارباب حلقه ها
سریال ارباب حلقه ها

اگر به یاد ندارید که در پایان فصل اول سریال حلقه های قدرت ، این شخصیت‌ها در چه وضعیت‌هایی قرار داشتند، در ادامه نگاهی مختصر به آن‌ها خواهیم داشت.

معرفی و تحلیل بهترین سریال های شبیه ارباب حلقه ها

افشاگری سائورون

سریال ارباب حلقه ها

سریال حلقه‌های قدرت با پایان فصل اول خود، یکی از مهم‌ترین رازهای خود را فاش کرد. «هالبرد» (با بازی چارلی ویکرز)، که همراه با «گالادریل» در طول فصل اول پیش می‌رفت، در واقع همان ارباب تاریکی «سائورون» است.

«سائورون»، با فریب «گالادریل»، او را به کمک خود برای بازپس‌گیری قدرت و تاج و تخت خود در سرزمین جنوبی (که اکنون موردور نامیده می‌شود)، دعوت می‌کند. «سائورون» با همکاری «سلبرینبور» (با بازی چارلز ادواردز)، موفق می‌شود سه حلقه از حلقه‌های قدرت را بسازد. با وجود اینکه «گالادریل» پیشنهاد «سائورون» را رد می‌کند، اما این شرور موفق می‌شود فرار کرده و به موردور بازگردد.

در طول فصل اول، ما شاهد حضور «آدار» (با بازی جوزف ماول)، رهبر گروهی از اورک‌ها، هستیم که ساکنان انسانی سرزمین جنوبی را از خانه‌های خود بیرون رانده است. در نهایت، نیروهای «آدار» که مسئول فوران کوه اورودروین (همچنین به نام کوه سرنوشت شناخته می‌شود) هستند، باعث تاریکی کامل سرزمین موردور و مرگ تعداد نامعلومی از مردم می‌شوند.

از گفت‌وگوی «آدار» با «سائورون» متوجه می‌شویم که این دو نفر احتمالاً در مورد نحوه حکومت بر اورک‌های موردور اختلاف نظر دارند. در پایان فصل اول، «آدار» به عنوان «موردور» معرفی می‌شود و بر سرزمین سابق جنوبی حکومت می‌کند. او ارتشی وفادار دارد که ممکن است بتواند با قدرت فعلی «سائورون» رقابت کند. با توجه به پیشروی داستان، باید منتظر فصل دوم ارباب حلقه ها حلقه های قدرت بمانیم تا ببینیم هدف «سائورون» چیست

والینور یا سرزمین جاودانگی کجاست؟

چه بلایی سر مردم نومنور آمد؟

سریال ارباب حلقه ها
سریال ارباب حلقه ها

در ادامه سریال حلقه‌های قدرت، «گالادریل» تلاش می‌کند تا نومِنوری‌ها را برای پیوستن به او در سرزمین جنوبی متقاعد کند و «هالبرد» را به عنوان پادشاه بازگرداند. با وجود مخالفت پادشاه «تار-پالانتیر»، ملکه «میریل» سرانجام با دریافت آنچه که آن را نشانه‌ای از والار می‌داند، تصمیم می‌گیرد به «گالادریل» کمک کند.

«ایسیدور»، پسر «الندیل» که پیش از این به گارد دریایی تبعید شده بود، پس از نجات بسیاری از نومِنوری‌ها، در کشتی کار پیدا می‌کند و در نهایت به نبرد در سرزمین جنوبی می‌پیوندد. در هنگام فوران اورودروین، «ایسیدور» گم می‌شود و امکان دارد که مرده باشد.

«الندیل»، با وجود غم از دست دادن پسرش، همچنان به تعهد خود به «فالار» باقی می‌ماند و به همراه «میریل» و گروهی از نومِنوری‌ها، به سرزمین جنوبی می‌رود. پیش‌بینی تار-پالانتیر درباره تاریکی سرزمین جنوبی به حقیقت می‌پیوندد و «میریل» پس از فوران «اورودروین»، نابینا می‌شود. او مجبور است به «الندیل» دستور دهد تا همه را به نومِنور بازگرداند؛ اما پس از بازگشت به خانه، متوجه می‌شود که تار-پالانتیر مرده است.

10 حقیقت درباره الف های حلقه های قدرت

چه اتفاقی برای دورف‌ها افتاد؟

سریال ارباب حلقه ها

در فصل اول سریال ارباب حلقه‌ها شاهد آغاز رابطه بین «الدار» و «دورین چهارم»، شاه کوتوله‌های موریا، بودیم. «دورین چهارم» به «الدار» درباره اطلاعات یک سنگ معدنی افسانه‌ای که در معادن موریا کشف کرده است، اعتماد می‌کند. این سنگ معدنی که «الدار» آن را «میتریل» می‌نامد، می‌تواند قدرت بسیار زیادی را در سریال حلقه های قدرت فصل ۲ به الف‌ها بدهد.

«گیل-گالاد» پادشاه الف‌ها، متوجه شده است که قدرت الف‌ها در سرزمین میانه در حال کاهش است و اعتقاد دارد که «میتریل» می‌تواند این قدرت را بازگرداند. او از «الدار» می‌خواهد تا به «دورین چهارم»، برای استخراج «میتریل» کمک کند؛ اما «دورین سوم»، پدر «دورین چهارم»، با این همکاری مخالف است و «الدار» را از معدن بیرون می‌برد.

در حالی که «دورین سوم» و «الدار» در حال کشمکش هستند، یک «بالروگ» در زیر معادن موریا بیدار می‌شود. این موجود قدرتمند، تهدیدی جدی برای تمام موجودات سرزمین میانه است.

با وجود تلاش‌های «الدار» برای ایجاد اتحاد بین الف‌ها و دورف‌ها، این تلاش‌ها به نتیجه نرسیده است. «دورین سوم» همچنان با «الدار» مخالفت می‌کند و هیچ نشانه‌ای از کمک به همسایگان در حال مرگ خود نشان نمی‌دهند.

10 واقعیت درباره حلقه های قدرت که فقط هواداران میدانند

پیشروی نوری و غریبه به سمت شرق

سریال ارباب حلقه ها
سریال ارباب حلقه ها

در سوی دیگر سرزمین میانه، «نوری برندیباک» و بهترین دوستش، «پاپی پراودفلو» (مگان ریچاردز)، در حین سفر با قبیله خود، با یک غریبه مرموز برخورد می‌کنند. «نوری» و «پاپی»، به دلیل مرد مرموزی که از آسمان سقوط کرده و به یک زبان عجیب صحبت می‌کند، وارد ماجراهای زیادی می‌شوند.

یکی از بزرگ‌ترین ماجراهای آن‌ها در قسمت پایانی فصل اول، زمانی که غریبه تلاش می‌کند تا باغ میوه‌ای که به دلیل فوران اورودروین سوخته بود را بازسازی کند، رخ می‌دهد. با وجود موفقیت غریبه در بازسازی باغ، او «نوری» و خانواده‌اش را می‌ترساند و باعث می‌شود که آن‌ها او را تبعید کنند.

پس از این اتفاق، سه زن مرموز به دیدار غریبه می‌آیند و او را «سائورون» می‌نامند. «نوری» با این زنان مقابله می‌کند. غریبه موفق می‌شود آن‌ها را به دنیای نامرئی تبعید کند و با صحبت کردن به زبان جادویی، برخی از خاطرات خود را به یاد می‌آورد. او متوجه می‌شود که یکی از ایستاری‌ها (همان نژاد جادوگرانی که گاندالف، سارومان و راداگاست از آن هستند) است و باید به سمت شرق سفر کند.

با تشویق خانواده‌اش و خداحافظی با «پاپی»، «نوری» تصمیم می‌گیرد تا غریبه را در سفر همراهی کند. این اتفاق، آغاز یک ماجرای جدید و هیجان‌انگیز برای «نوری» و غریبه است. با توجه با این خط داستانی، سریال ارباب حلقه ها فصل دوم خود را می‌تواند روی این دو شخصیت متمرکز کند.

10 تفاوت بین سریال خاندان اژدها و حلقه های قدرت

فصل دوم ارباب حلقه‌ها درباره چه چیزی خواهد بود؟

سریال ارباب حلقه ها

فصل اول این سریال، با روایت داستانی پیچیده و شخصیت‌های جذاب، توانست مخاطبان را جذب کند. با توجه به تریلر سریال ارباب حلقه ها فصل 2 ، می‌توان انتظار داشت که این فصل جنگ‌های بیشتری خواهد داشت.

«جای‌دین پین» و «پاتریک مک‌کی»، سازندگان سریال، قصد دارند در فصل دوم سریال the lord of the rings the rings of power ، بیشتر به افسانه‌های «تالکین» بپردازند و شخصیت‌های محبوب طرفداران را معرفی کنند. امید است که فصل دوم بهبودهایی نسبت به فصل اول داشته باشد و بیش از حد به اشاره‌های مستقیم به داستان اصلی متکی نباشد.

با بازگشت «سائورون» و تهدید روزافزونی که او برای سرزمین میانه ایجاد می‌کند، فصل دوم نیز به اندازه فصل اول هیجان‌انگیز خواهد بود. علاوه بر این، حضور شخصیت محبوب «تام بامبادیل» (با بازی روری کینیر) از برادری حلقه در این فصل، یکی دیگر از جذابیت‌های آن است.

فصل اول حلقه‌های قدرت با واکنش‌های مختلفی از طرفداران دنیای «تالکین» مواجه شد. برخی از هواداران، شیوه‌ای که سریال به توضیح ناسازگاری‌ها و پرسش‌های طولانی مدت از افسانه‌ها پرداخته است را دوست داشتند و برخی دیگر امیدوار بودند که چیزی بیشتر شبیه به آثار اصلی ارباب حلقه‌ها ببینند. هر دو دیدگاه قابل قبول هستند، اما به نظر می‌رسد که فصل دوم با تمرکز بیشتر بر افسانه‌ها، می‌تواند رضایت هر دو گروه را جلب کند.

نقد سریال ارباب حلقه ها: حلقه‌های قدرت

سوالات متداول

فصل دوم ارباب حلقه ها چند قسمت است ؟

فصل 2 سریال حلقه‌های قدرت مانند فصل اول، هشت قسمت خواهد داشت.

فصل دوم ارباب حلقه ها کی منتشر میشود ؟

سه قسمت ابتدایی این سریال در تاریخ 29 اوت 2024 (8 شهریور 1403) منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب هر چیزی که پیش از دیدن فصل دوم سریال ارباب حلقه ها باید بدانید چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *