نقد فیلم سرزمین های مرزی 2024 (Borderlands) ؛ یک ایده جذاب که به فاجعه تبدیل شد

با نقد فیلم سرزمین های مرزی 2024 (Borderlands)، یکی از آثار مورد انتظار امسال، همراه ما باشید تا ببنیم که آیا این فیلم ارزش دیدن دارد یا خیر؟

بوردرلندز یک فیلم علمی تخیلی و کمدی اکشن است که در سال 2024 منتشر شد. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی «الی راث» ساخته شد. این فیلم از یک بازی ویدیویی محبوبی به همین نام اقتباش شده و این موضوع آن را به یکی از مورد انتظارترین آثار 2024 تبدیل کرد.

«کیت بلانشت» در این فیلم نقش «لیلث» را بازی می‌کند، یک قانون‌شکن که با گروهی از افراد نامتعارف متحد می‌شود تا دختر گمشده‌ی قدرتمندترین مرد جهان را پیدا کند. در کنار «بلانشت»، بازیگرانی مانند «کوین هارت»، «جک بلک»، «ادگار رامیر»، «آریانا گرینبلات»، «فلوریان مونتانو»، «جینا گرشون» و «جیمی لی کرتیس» نیز حضور دارند.

دانلود فیلم سرزمین‌های مرزی 2024 (Borderlands) با زیرنویس فارسی


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


نقد فیلم سرزمین های مرزی 2024

در ادامه لیست نقد فیلم سرزمین های مرزی 2024 را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

نقد فیلم سرزمین های مرزی 2024
نقد فیلم سرزمین های مرزی 2024

فیلم Borderlands نقدهای منفی از منتقدان دریافت کرد و در گیشه نیز با شکست مواجه شد، به طوری که تنها 30.9 میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشت در حالی که بودجه تولید آن بین 110 تا 120 میلیون دلار بود. قبل از نقد سرزمین های مرزی 2024 ابتدا نگاهی به نظرات و امتیازات منتقدان خواهیم داشت.

نقد فیلم Borderlands 2024 توسط منتقدان و بینندگان

نقد فیلم سرزمین های مرزی 2024

نقد و بررسی فیلم Borderlands توسط منتقدان با نمرات بسیار پایینی همراه بود. این فیلم از وب‌سایت Metacritic نمره 26 از 100، از وب‌سایت Rotten Tomatoes نمره 10 از 100 و از وب‌سایت Imdb نمره 4.3 از 10 را دریافت کرد. در ادامه نظر برخی از منتقدان در مورد این فیلم را مشاهده خواهید کرد:

Screen Rant / تاتیانا هلندر: 70

«بلانشت» دقیقاً می‌داند که در چه نوع فیلمی بازی می‌کند و به نظر می‌رسد که در تلاش است تا خود را در قالب یک قهرمان بازی ویدئویی جا بیندازد و از این تجربه لذت می‌برد.

TheWrap / ویلیام بیبیانی: 40

تمام زوایای فیلم صاف شده‌اند تا بتواند ایمن و عامه‌پسند باشد، اما بیش از حد پیش رفته‌اند و تقریباً چیزی باقی نمانده است. این فیلم تکنیکاً بر اساس بوردرلندز ساخته شده است. اما چیزی بیشتر از این نیست.

The New York Times / امی نیکلسون: 40

شما می‌توانید شوخی‌ها را ببینید، اما بیشتر آنها تأثیرگذار نیستند. با این حال، اگر کمی دقت کنید، می‌توانید طراحی‌های جذابی را مشاهده کنید.

The A.V. Club / جارد جونز: 33

هر فیلمی که این شخصیت مانیای پیکسی مانند الن ریپلی را دارد نمی‌تواند کاملاً بد باشد، اما بوردرلندز مطمئناً سعی دارد به آن سمت برود.

RogerEbert.com / برایان تالریکو: 25

هیچ چیزی از ویژگی‌های بازی‌ها که در این فیلم به درستی اقتباس شده باشد وجود ندارد. این یک اثر فیلمسازی زشت، خسته‌کننده و واقعاً ناتوان است، فیلمی که بیشتر آن سال‌ها پیش فیلمبرداری شده و باید حتی مدت بیشتری در قفسه باقی می‌ماند. شاید برای همیشه.

بررسی و نقد Borderlands

نقد فیلم سرزمین های مرزی 2024
نقد فیلم سرزمین های مرزی 2024

مدت‌هاست که صحبت‌هایی در مورد نفرین اقتباس از دنیای بازی در فضای مجازی وجود دارد. این صحبت‌ها از آنجایی شروع شد که بسیاری از اقتباس‌ها از دنیای گیم با شکست مواجه می‌شدند و انتظارات را بر آورده نمی‌کردند. به طور کلی نمی‌توان گفت که این موضوع یک نفرین است، زیرا ساختار برخی از آثار اقتباسی تا حدی بد هستند که قابل دیدن نخواهند بود؛ Borderlands یکی از آن‌ها است.

داستان فیلم روی شخصیت «لیلیث» با بازی «کیت بلانشت» تمرکز دارد که یک جایزه بگیر حرفه‌ای است و توسط یکی از قدرتمندترین مردان جهان استخدام می‌شود تا دختر او را پیدا کند. این فیلم خسته‌کننده، هیچ‌کدام از هرج‌ومرج‌های خلاقانه، ماجراجویی و طنز پر از اکشن بازی‌های اصلی را که منبع الهام این فیلم بودند، به تصویر نمی‌کشد.

تمام هیجان گشت و گذار در مناطق پر از Skag و پایگاه‌های Psycho در پاندورا کنار گذاشته شده، زیرا «راث» شخصیت‌های اصلی خود را در یک مأموریت واحد قرار می‌دهد تا از دست قدرتمندترین مرد جهان فرار کنند و گنجینه را بیابند.

نقد فیلم سرزمین های مرزی 2024

ضعف فیلمنامه و عدم منطقی بودن داستان کاملا در فیلم نمایان خواهد بود. واضح است که نویسندگان می‌دانستند داستان را می‌خواهند به چه شکل طراحی کنند، اما راهی که برای رسیدن به هدف خود انتخاب کرده‌اند بسیار ساده و ابتدایی است که هر بیننده‌ای با دیدن آن‌ها خنده‌اش می‌گیرد.

صحنه‌های اکشن اگرچه از جلوه‌های بصری خود برخوردار هستند، اما تقریبا هیچ هیجانی برای مخاطب ایجاد نمی‌کنند و فیلم نمی‌تواند آن چیزی که می‌خواهد را به بیننده منتقل کند. مأموریت آنها به نظر می‌رسد که چالش‌برانگیز باشد؛ اما هر چالشی که با آن مواجه می‌شوند، با کمترین تهدید به پایان می‌رسد.

«لیلیث» به‌طور تصادفی یک شیء مهم را با باز کردن یک کشو پیدا می‌کند، در حالی که «رولند» به‌طور معجزه‌آسایی از مرگ حتمی توسط سایکوها جان سالم به در می‌برد و این باعث می‌شود که هیچ حس خطری وجود نداشته باشد. این شبیه تماشای بازی در حالت God Mode با جان بی‌نهایت است و این شخصیت‌ها حتی آسیبی هم نمی‌بینند، پس هدف چیست؟

نقد فیلم سرزمین های مرزی 2024
نقد فیلم سرزمین های مرزی 2024

از طرفی بازیگران فیلم، به درستی نقش خود را نمی‌شناسند و با بی‌روح‌ترین حالت ممکن ایفای نقش می‌کنند. هر چقدر هم سعی کنید، نمی‌توانید با هیچ یک از این شخصیت‌ها ارتباط درستی برقرار کنید و از دیدن آن‌ها لذت ببرید. هرچند که باید گفت عملکرد «جک بلک» در نقش «کلپ ترپ» خوب بوده و توانسته کمی از بار کمدی فیلم را به دوش بکشد.

در واقع این فیلم سعی دارد مانند فرانچایزهای موفقی مثل نگهبانان کهکشان و جوخه انتحازی (2021) یک تیم از خلافکاران و افراد عجیب را دور هم جمع کند، اما ظاهرا کارگردان نمی‌داند که صرفا در کنار هم بودن آن‌ها کافی نیست و بیننده یک زمینه بسیار منطقی و قابل قبول نیاز دارد تا آن‌ها را باور کرده و با شخصیت‌ها ارتباط برقرار کند.

به طور کلی Borderlands یک فیلم بسیار خشک و بی‌روح با داستانی فوق‌العاده ساده و بی‌اساس است به راحتی می‌توان از آن به عنوان بدترین فیلم 2024 یاد کرد.

جمع‌بندی

نقد فیلم سرزمین های مرزی 2024

بوردرلندز یک اتلاف وقت بزرگ برای یک فرنچایز محبوب است که گروهی عجیب از افراد خطرناک را می‌گیرد و روح را از اولین ماجراجویی آن‌ها خارج می‌کند. «الی راث» هیچ شباهتی به «جیمز گان» ندارد و این فیلم هیچ‌کدام از دیوانه‌های دوست‌داشتنی، تصاویر خیره‌کننده علمی تخیلی و داستان‌سرایی‌های فوق‌العاده سه‌گانه نگهبانان کهکشان گان را به تصویر نمی‌کشد. اگر قصد تماشای یک فیلم اکشن را دارید، Borderlands به هیچ وجه انتخاب خوبی نیست و می‌توانید آثار دیگری را تماشا کنید.

وب‌سایت فیگار به این فیلم نمره 3 از 10 را می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب نقد فیلم سرزمین های مرزی 2024 چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *