بررسی و معرفی بهترین سریال های عاشقانه ماورالطبیعی از نگاه سایت فیگار

بهترین سریال های عاشقانه ماورالطبیعی به آثاری می‌پردازد که عشق و مسائلِ شبه‌ِعلم و شاید فانتزی را به هم گره زده و به آن‌ها پرداخته‌اند. همراه فیگار بمانید.

موجودات تاریک مانند خون آشام‌ها، گرگینه‌ها و جادوگران در گذشته مسائلِ وحشتناکی بودند و سال‌هاست که وارد سینما و سریال شده‌اند. فیلم‌هایی مانند گرگ و میش به محبوبیت ژانر عاشقانه ماوراء‌طبیعی کمک کردند، اگرچه این ژانر سال‌ها قبل در کتاب‌ها، فیلم‌ها و سریال‌ها وجود داشت.

بررسی و معرفی بهترین سریال های عاشقانه ماورالطبیعی

از نگاه سایت فیگار

فهرست مطالبی که در نوشتار بهترین سریال های عاشقانه ماورالطبیعی خواهید خواند به شرح زیر است:

بهترین سریال های فانتزی عاشقانه, بهترین سریال های عاشقانه جهان, سریال های عاشقانه امریکایی, سریال ماوراء الطبیعه, سریال های ماورایی امریکایی, بهترین سریال های عاشقانه ماورالطبیعی, بهترین سریال ماوراء الطبیعه
بهترین سریال های فانتزی عاشقانه

به عنوان مثال سریال‌هایی مانند Charmed و فیلم The Craft، هر دو به محبوبیت جادوگران کمک کردند و آنها را افرادی شیک و جذاب ساختند که ریشه در پرداخت به وجهِ انسانیِ آن‌ها داشت. این در حالی بود که عاشقانه کردن این موجودات که اغلب خشن و هیولاوار بودند چالش‌برانگیز بود.

کشف جادوگران

بهترین سریال های عاشقانه ماورالطبیعی
بهترین سریال های عاشقانه ماورالطبیعی

کشف جادوگران سریال تلویزیونی فانتزی انگلیسی است که پخش آن از تاریخ ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۸ در ۸ قسمت آغاز گردیده است. این مجموعه بر پایه سه‌گانه مشهوری با نام تمام ارواح اثر دبورا هارکنز نویسنده و مورخ آمریکایی تولید گردیده است.این سریال درسال ۱۳۹۹از شبکه من و تو با دوبله فارسی پخش گردید. این اثر شاید بهترین سریال ماوراء الطبیعه باشد که در سال‌های اخیر تولید شده است.

بررسی کشف جادوگران

بهترین سریال های عاشقانه ماورالطبیعی
بهترین سریال های عاشقانه ماورالطبیعی

داستان A Discovery Of Withches درباره‌ی ظهور دوباره‌ی جادوگران و خون‌آشام‌ها است. آن‌ها دوباره توانسته‌اند قدرت خود را احیا کنند. دکتر دایانا بیشاپ پروفسور تاریخ دانشگاه آکسفورد در جریان مطالعاتش به نسخه‌ی کتابی از نویسنده‌ای قدیمی به نام اَشمول دست پیدا می‌کند که سالیان سال است کسی نتوانسته است آن را پیدا کند.

این کتاب درباره‌ی زندگی موجودات پیش از انسان است و عده‌ای از جادوگران، خون‌آشام‌ها و شیاطین معتقدند که با این کتاب راز سربه‌مهر حیات و قدرت خود را باز خواهند یافت. پروفسور بیشاپ که خود نژاد جادوگری دارد با دست یافتن به این کتاب توجه بقیه‌ی موجودات غیرعادی را به خود جلب می‌کند و در این راه پر پیچ و خم و خطرناک با خون‌آشامی به نام متیو کلایمونت آشنا می‌شود که سعی دارد از او در برابر کتاب و دیگران محافظت کند. با توجه به اقتباسی بودن داستان A Discovery Of Withches ، بخش‌های ابتدایی سریال با ریتم بسیار بالایی در جریان است.

کشف جادوگران

بهترین سریال های عاشقانه ماورالطبیعی
بهترین سریال های عاشقانه ماورالطبیعی

دیگر از معرفی و شخصیت‌پردازی‌های معمول خبری نیست و داستان جذاب همراه با جلوه‌های ویژه‌ی بسیار قدرتمند، مخاطب را ناگهان در میانه‌ی سریال می‌برد و از آسمان به روی زمین لندن رها می‌کند. جدال و دیالوگ مابین شخصیت‌های مختلف از انواع مختلف موجودات اساس این سریال و موتور محرکه‌ی آن را تشکیل می‌دهد.

مانند دیگر سریال انگلیسی یعنی شرلوک، این سریال نیز سعی دارد همچنانی که از فرهنگ انگلستان به عنوان چیزی متفاوت از فرهنگ آمریکا محافظت کند، مقوله‌های مدرن را نیز مورد استفاده قرار دهد. گرچه لوکیشن اصلی سریال در دانشگاه آکسفورد است اما جریان فیلم به گونه‌ای است که سبک زندگی انگلیسی همواره در آن تبلیغ می‌شود.

وفاداری به سنت‌ها و قوانین مخصوص هر موجودی در رابطه‌ای تنگاتنگ با وفاداری به سنت انگلیسی حس می‌شود. حتی ابراز علائق و صمیمیت‌ها با هیئتی جدی‌تر و سنگین‌تر از سریال‌های آمریکایی در جریان است و آداب دانی بورژوایی انگلیسی در صحنه صحنه‌ی سریال متجلی است.

خاطرات خون‌آشام

The Vampire Diaries
The Vampire Diaries

خاطرات خون‌آشام یک مجموعه تلویزیونی فراطبیعی درام است که توسط کوین ویلیامسون و جولی پلک بر اساس مجموعه کتاب‌هایی با همین نام، به نوشته ال جی اسمیت ساخته شده‌ است. این مجموعه از شبکه سی‌دابلیو پخش می‌شد. این از بهترین سریال های عاشقانه ماورالطبیعی است.

بررسی خاطرات خون‌آشام

بهترین سریال های عاشقانه ماورالطبیعی
بهترین سریال های عاشقانه ماورالطبیعی

خاطرات یک خون‌آشام محصول سال 2009 به بعد است و یک سریال در ژانر تخیلی و عاشقانه است. این سریال داستان یک شهر به نام میستیک فالز را روایت می‌کند که سال‌هاست با موجودات ماورایی رودرروست و حالا یک دختر انسان به نام الینا عاشق یک خون‌آشام به نام استفن می‌شود و به راز او پی می‌برد.

این سریال بین نوجوانان محبوبیت خاصی دارد. شخصیت‌های اصلی فیلم را نوجوانان تشکیل می‌دهند و اتفاقات سریال در دوره‌ی نوجوانی آن‌ها و از 16سالگی‌شان شروع می‌شود. این سریال در ژانر ترسناک هم قرار می‌گیرد. خون‌آشام‌ها از خون انسان‌ها تغذیه می‌کنند و برای این کار بیشتر مواقع دندان‌های نیششان را در گلو و یا مچ فرد فرو می‌برند.

خاطرات خون‌آشام

بهترین سریال های عاشقانه ماورالطبیعی
بهترین سریال های عاشقانه ماورالطبیعی

همچنین انسان‌ها اگر از خون خون‌آشام بنوشند و بمیرند به‌عنوان یک خون‌آشام دوباره زنده می‌شوند و میل شدیدی به شکار انسان دارند. در این فیلم، شخصیت‌ها (خون‌آشام و گرگینه و…) مدام در یک جنگ درونی با غریزه‌ی خود هستند و می‌خواهند از انسان‌ها درمقابل خودشان محافظت کنند.

تلاش می‌کنند میل شدید خود را کنترل کنند که البته کنترل‌نکردن میلشان فجایع بسیاری مانند قتل‌عام انسان‌ها به همراه دارد. مسئله‌ی قابل‌توجه در این فیلم روابط عاشقانه‌ی فیلم است که گاهی بدون ‌تعهد و وفاداری به نظر می‌رسد. دو برادر عاشق یک دختر می‌شوند و روابط دوستانه‌ی شخصیت‌ها به روابط عاشقانه تبدیل می‌شود و گاهی به‌سرعت از بین می‌رود. دیمن مدام با دختران مختلف قرار می‌گذارد و با آن‌ها می‌خوابد. کاترین مدام هر دو برادر را گول می‌زند و هردو را باهم می‌خواهد.

اصیل‌ها

The Originals
The Originals

اگر به دنبال سریال ماوراء الطبیعه هستید اصیل‌ها پیشنهاد خوبی به نظر می‌رسد. اصیل‌ها یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی ماوراءالطبیعه درام و یک اسپین-آف از سریال خاطرات خون‌آشام است که از ۳ اکتبر ۲۰۱۳ از شبکه سی دابلیو پخش آن آغاز شد و در ۱ اوت ٢۰۱٨ پس از ۵ فصل به پایان رسید. این یکی از سریال های عاشقانه امریکایی است.

بررسی اصیل‌ها

بهترین سریال های عاشقانه ماورالطبیعی
بهترین سریال های عاشقانه ماورالطبیعی

سریال اصیل ها یکی از بهترین سریال هایی است که می توانیم به طرفداران خون آشان ها و طرفداران ژانر فانتزی و ماورائی معرفی کنیم. همان طور که گفتیم، این سریال اسپین آف ساخته شده از روی مجموعه خاطرات خون آشام می باشد که به شکل کاملا واضحی از سریال اصلی موفق تر عمل کرد.

شاید برای بسیاری از افراد این سوال پیش بیاید که آیا برای تماشا کردن و متوجه شدن داستان این سریال حتما نیاز است تا خاطرات خون آشام را هم تماشا کنیم یا خیر. در این مورد باید بگوییم که تماشای سریال خاطرات خون آشام می تواند کمک بزرگی مخصوصا در فصل اول برای درک داستان داشته باشد، اما اگر خاطرات خون آشام را نگاه نکنید هم اتفاق خاصی رخ نمی دهد.

اصیل‌ها

بهترین سریال های عاشقانه ماورالطبیعی
بهترین سریال های عاشقانه ماورالطبیعی

تمام داستان های اصلی این سریال صرفا مربوط به این سریال است و نیازی نیست مجموعه اصلی را تماشا کنید. صرفا در چندین قسمت و بخش های کوتاهی از اصیل ها، برخی از شخصیت های سریال خاطرات خون آشام وارد این سریال شده و به دنبال انجام کاری هستند.

اما این موارد اصلا به داستان اصلی ارتباطی ندارد و همان چند قسمت کوتاه هم به گونه ای نیست که اصلا متوجه داستان نشوید. پیشنهاد می کنیم اگر وقت کافی دارید هر دو مجموعه را تماشا کنید زیرا خاطرات خون آشام هم با تمام حواشی و انتقادات هنوز هم اگر نگوییم بهترین، اما یکی از بهترین سریال های ساخته شده از روی خون آشام ها می باشد.

تین ولف

بهترین سریال های عاشقانه ماورالطبیعی
بهترین سریال های عاشقانه ماورالطبیعی

تین ولف یا گرگینه نوجوان یک مجموعه تلویزیونی محصول ایالات متحدهٔ آمریکا است که توسط جف دیویس، برای شبکه ام‌تی‌وی ساخته شده‌است. این سریال بر اساس فیلمی به همین نام – که در سال ۱۹۸۵ اکران شده‌- ساخته شده است. این سریال یکی از بهترین سریال های عاشقانه جهان و همچنین از سریال های ماورایی امریکایی است.

 

بررسی تین ولف

بهترین سریال های عاشقانه ماورالطبیعی
بهترین سریال های عاشقانه ماورالطبیعی, بهترین سریال های فانتزی عاشقانه, بهترین سریال های عاشقانه جهان, سریال های عاشقانه امریکایی, سریال ماوراء الطبیعه, سریال های ماورایی امریکایی, بهترین سریال های عاشقانه ماورالطبیعی, بهترین سریال ماوراء الطبیعه

سریال Teen Wolf روایت گر زندگی پسری بی دست پا به نام اسکات است؛ داستان این سریال از اونجایی شروع میشه که روزی اسکات به جنگل میره و با حمله یه گرگ زخمی میشه و پس از گذشت یک روز او شاهد تغییرات فراوانی در بدنش میشه، از جمله این تغییرات میتوان شنوایی بهتر، بینایی بهتر و … را اشاره نمود.

بعد از این اتفاقات تازه داستان سریال گرم میشه و اتفاقات پشت سر هم رخ میدهد و بیننده را جذب خود میکند … شخصیت اصلی سریال (اسکات) شخصیتی مهربان و دلسوز است و البته در ابتدای سریال بسیار بی دست پا است، او همیشه سعی در بهتر زندگی کردن دوستانش دارد و… یکی دیگر از شخصیت های کلیدی سریال استایلز است.

تین ولف

بهترین سریال های عاشقانه ماورالطبیعی
بهترین سریال های عاشقانه ماورالطبیعی, بهترین سریال های فانتزی عاشقانه, بهترین سریال های عاشقانه جهان, سریال های عاشقانه امریکایی, سریال ماوراء الطبیعه, سریال های ماورایی امریکایی, بهترین سریال های عاشقانه ماورالطبیعی, بهترین سریال ماوراء الطبیعه

او بهترین دوست اسکات است و در تمامی مراحل همیار و رفیق فابریک اسکات میباشد یکی از عوامل زیبا کننده این سریال به صراحت همین شخصیت استایلز هست، استایلز شخصیتی بسیار شوخ و بانمک دارد و با وجود او Teen Wolf چاشنی لذت بخش طنز را به خود گرفته است. درک تکمیل کننده راه اسکات است، او گرگینه ی محبوب Teen Wolf است و به اسکات در جهت کنترل کردن خودش کمک شایانی میکند.

شخصیت بعدی آلیسون، دختری ضعیف و ترسو در ابتدا و طبق معمول قوی و نترس در انتها است! او نیز یکی از شخصیت های مهم Teen Wolf است. Teen Wolf سریالی خوب با عوامل استاندارد در سبک خودش میباشد و نکات مثبت زیادی با خود به همراه دارد. از جمله نکات مثبت Teen Wolf میتوان به شخصیت پردازی قوی، داستانی پیچیده با چاشنی معمایی و بازیگرانی که نقش خود را بخوبی ایفا میکنند اشاره کرد. در آخر باید گفت که سریال Teen Wolf (گرگینه ی جوان) یا بقول ما گیمرها بچه گرگینه سریالی استاندارد در سبک خود بوده و میتواند شما را به عنوان یک انسان به گرگینه علاقه مند کند! این از بهترین سریال های فانتزی عاشقانه است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین سریال های عاشقانه ماورالطبیعی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *