بهترین سریال های ترسناک تاریخ سینمای جهان ؛ 18 سریال ترسناک جدید و قدیمی که باید ببینید

برای آشنایی با بهترین سریال های ترسناک تاریخ سینما، در این نوشتار سعی شده تا با بررسی دقیق سایت‌های معتبر سینمایی لیستی را تهیه کنیم که بعد از خواندنش به هیچ نوشتار دیگه‌ای نیاز نداشته باشید.

ژانر ترسناک همواره یکی از محبوب‌ترین ژانرها در فیلم‌ها و سریال‌ها بوده است. بسیاری از افراد علاقه‌مند به تجربه حس واقعی ترس و هیجان هستند و سریال‌ها و فیلم‌های ترسناک می‌توانند این نیاز را برآورده کنند. هر ساله تعداد زیادی فیلم و سریال خارجی ترسناک ساخته می‌شوند.

این نوع سریال‌ها در ژانر ترسناک می‌توانند شما را وارد دنیایی تاریک و وهم‌آلود کنند. این ماجراجویی‌های وحشتناک و پر از ترس و هیجان، شما را به سمت تجربه‌هایی هدایت می‌کنند که در زندگی واقعی ممکن است از آنها فاصله داشته باشید.

معمولاً در سریال‌ها و فیلم‌های ترسناک، عواملی مانند موجودات غریب، زامبی‌ها، جن‌ها، روح‌ها، قاتلان سریالی و مکان‌های ترسناک مانند خانه‌های خرابه وجود دارند. این آثار هنری معمولاً از جهان دیگری الهام گرفته شده‌اند که می‌توانند شما را به دنیای ناشناخته و خطرناکی ببرند. با تماشای بهترین سریال ترسناک خارجی یا حتی ایرانی، می‌توانید به تجربه‌هایی پر از هیجان و ترس دست پیدا کنید.

بهترین سریال های ترسناک تاریخ سینمای جهان

بهترین سریالهای ترسناک

مقالات مکمل:

بهترین سریال های ترسناک جهان
بهترین سریال های ترسناک جهان

سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۱ هر دو دارای سریال‌های ترسناک جذابی هستند. به همین دلیل، شناخت بهترین سریال های ترسناک جدید می‌تواند به شما در تجربه حس ترس کمک کند. با این حال، تماشای ترسناک ترین سریال های دنیا می‌تواند حتی بیشتر از سریال ترسناک جدید شما را به حس ترس نزدیک کند.

اگر قصد آشنایی با بهترین سریال های ترسناک تاریخ و سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ را دارید، می‌توانید تا انتهای این متن با ما همراه باشید. در ضمن در این لیست بهترین سریال های ترسناک آمریکایی هم معرفی شده‌اند؛ چرا که برای برخی از طرفداران این ژانر آمریکایی بودن سریال‌ها به شدت مهم است.

1899

بهترین سریال های ترسناک تاریخ جهان

۱۸۹۹ یکی از بهترین سریال های ترسناک نتفلیکس به زبان آلمانی در ژانر درام تاریخی-حماسی و ترسناکِ معمایی است که توسط یانتیه فریزه و باران بو اودار ساخته شده است. این سریال در ۱۷ نوامبر ۲۰۲۲ در نتفلیکس نمایش داده شد. نقدهای منتقدان به این مجموعه عموماً مثبت بود و در زمینهٔ بازیگری، کارگردانی و فیلم‌برداری مورد تحسین قرار گرفت. سازندگان آن ایده‌هایی برای ساخت دو فصل دیگر دارند.

داستان سریال در سال ۱۸۹۹، درست در آغاز قرن جدید، به دنبال گروهی از مهاجران اروپایی است که از لندن با یک کشتی بخار به نام کربروس سفر می‌کنند تا زندگی جدیدی را در شهر نیویورک آغاز کنند. در حالی که مسافران کشتی در خوش‌بینی کاملی نسبت به آینده به سر می‌برند، ناگهان با یک کشتی مهاجر دیگری که در دریای آزاد سرگردان است، روبرو می‌شوند. حالا سفر ساده آنها به سرزمین موعود به کابوسی وحشتناک تبدیل می‌شود. اگر به دنبال یک سریال ترسناک برتر از کمپانی سینمایی نتفلیکس هستید، قطعا این سریال باید انتخاب اول شما باشد، چرا که از هر لحاظ روایت گیرایی را دارد.

بیشتر بخوانید:

نقد و بررسی سریال 1899

حقایق پنهان سریال 1899

شاینینگ ویل (Shining Vale)

بهترین سریال های ترسناک تاریخ جهان

این سریال که پخش خودش را در سال ۲۰۲۲ آغاز کرد، داستان یک خانواده را روایت می‌کند که به یک خانۀ نفرین شده در شهری کوچک مهاجرت می‌کنند. این سریال به عنوان یک سریال ترسناک جنی بسیار جذاب امتیاز خوبی را هم در سایت IMDB دریافت کرده است. برای کسانی که بدنبال یکی از بهترین سریال های ترسناک تاریخ هستند و امتیاز آن هم مهم هست، این سریال را باید ببینند.

مصاحبه ای با خون آشان (Interview with the Vampire)

بهترین سریال های ترسناک تاریخ جهان

این سریال به عنوان یکی از بهترین سریال های ترسناک تاریخ بر اساس رمانی به قلم «آن رایس» ساخته شده است و داستان خون آشامی را روایت می‌کند که درحال تعریف کردن زندگی‌اش برای یک روزنامه نگار است. این سریال تا به این لحظه در سایت آی‌ام‌دی‌بی امتیاز ۷ از ۱۰ را از ۱۲ هزار بیننده دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: خون آشامی ترین سریال 2023 و تمام دوران

خدمتگزار (Servant)

بهترین سریال های ترسناک تاریخ جهان

این سریال که تا به این لحظه در سایت آی‌ام‌دی‌بی امتیاز ۷٫۵ از ده را از مخاطبینـش دریافت کرده است داستان یک زوج را روایت می‌کند که پس از از دست دادن کودکشان، یک عروسک را جایگزین او می‌کنند. شاید این سریال را بتوان یک سریال ترسناک روحی دانست که برای علاقه‌مندان به دنیای ارواح جالب باشد.

آنچه در سایه انجام می‌دهیم (What We Do in the Shadows)

بهترین سریال های ترسناک تاریخ جهان

این سریال به عنوان یکی از بهترین سریال های تریناک تاریخ ، داستان چهار خون آشام را روایت می‌کند که به مدت یک قرن در یک جزیره در کنار همدیگر زندگی کرده‌اند. این سریال تا به این لحظه در سایت آی‌ام‌دی‌بی امتیاز ۸٫۶ از ۱۰ را از ۷۹ هزار بیننده دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: 12 قانون از فیلم‌های خون آشامی

قفسه عجایب (Cabinet of Curiosities)

بهترین سریال های ترسناک تاریخ جهان

گریمو دلتورو نیازی به معرفی ندارد؛ این سریال که توسط این کارگردان بزرگ مکزیکی ساخته شده است ۸ کابوس وحشتاک را در ۸ قسمت روایت می‌کند. این سریال تا به این لحظه در سایت آی‌ام‌دی‌بی امتیاز ۷٫۱ را از ۳۹ هزار بیننده دریافت کرده است. شاید یکی از برجسته‌ترین و بهترین سریال های ترسناک جهان که بشود آن را دید و از دیدنش پشیمان نشویم همین سریال باشد.

Resident Evil

بهترین سریال های ترسناک تاریخ جهان
بهترین سریال های ترسناک تاریخ

اولین سریال ترسناک زامبی محور که به عنوان بهترین سریال ترسناک تاریخ معرفی می‌شود، Resident Evil نام دارد. این سریال ترسناک براساس یک بازی ویدیویی با همین نام ساخته شده است.

داستان این سریال ترسناک جدید درباره یک مامور فدرال به نام لئون اس. کندی است. اخبار شیوع یک ویروس زامبی در جهان به گوش رسیده و این مامور فدرال، برای شکل دادن به داستان یکی از بهترین سریال های ترسناک جهان قدم برمی‌دارد و تمام تلاش خود را برای مبارزه با زامبی‌ها می‌کند.

نقد و بررسی فصل 1 سریال رزیدنت اویل (Resident Evil 2022)

Wrecked

 

بهترین سریال های ترسناک تاریخ جهان

سریال Wrecked، یکی از بهترین سریال های ترسناک تاریخ در سال 2022 است که داستان پسری 19 ساله به نام جیمی را روایت می‌کند. او اکنون یک سرباز است که تلاش می‌کند تا خواهر گمشده‌اش را پیدا کند. او در راه یافتن خواهر گمشده‌اش به خدمه ساکرامنتوم می‌پیوندد و در همین حین اتفاقات ترسناکی برای او رخ می‌دهد. شاید یکی از پرچالش‌ترین و پیچیده‌ترین روایت‌های یک سریال ترسناک را در اپیزودهای این سریال هیجان‌انگیز تجربه کنید.

Army of the Dead: Lost Vegas

بهترین سریال های ترسناک تاریخ جهان

فیلم محبوب ارتش مردگان، در سال 2022 دارای یک اسپین آف است. این اسپین آف ارتش مردگان: وگاس گمشده (بر وزن لاس وگاس) نام دارد و داستان آن درباره شخصی به نام اسکات و خدمه او است که تمام تلاششان را برای نجات تمام کسانی که دوسشان دارند در روزهای اول شیوع ویروس زامبی در لاس وگاس، می‌کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های زامبی محور تاریخ سینما

زک اسنایدر با مفهوم زامبی و حواشی اطراف این موجود در یک داستان تاریک و پر از تنش از سرمایه‌داری با بیننده وارد دیالوگ می‌شود. بهترین فیلم اسنایدر از زمان اولین حضور خود در دنیای فیلم‌های سینمایی بلند، فیلم زامبی “Dawn Of The Dead (2004)” بوده و حالا سریال “Army Of The Dead” به عنوان یکی از بهترین سریال های تاریخ واقعا جذاب به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: نقد فیلم ارتش مردگان (Army of the Dead 2021)

Yellowjackets

بهترین سریال های ترسناک تاریخ

سریال Yellowjackets یکی از بهترین سریا‌ل های ترسناک تاریخ در ژانر بقا روایت می‌شود. داستان این سریال، به سقوط هواپیمای یک تیم فوتبال در بیابان انتاریو می‌پردازد. بازماندگان این سقوط هواپیما، مجبورند تا ماه‌ها برای نجات صبر کنند و در طول سریال دست به آدمخواری می‌زنند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های ترسناک جهان ؛ با ترسناکترین فیلم های سینمایی آشنا شوید

Midnight Mass

بهترین سریال های ترسناک تاریخ
بهترین سریال های ترسناک تاریخ

مینی سریال ترسناک Midnight Mass، جزو یکی از بهترین سریال های کوتاه ترسناک نتفلیکس نیز محسوب می‌شود. این مینی سریال مضامین بسیار مهمی را نظیر مرگ، ایمان، گناه، اعتیاد و قدرت اراده آزاد بررسی می‌کند.

این مینی سریال با اپیزودهایی با ریتم پایین کار خود را آغاز می‌کند. اما تمامی آن‌ها، تنها زمینه چینی برای یک پایان غیر منتظره و بی‌نظیر هستند. همچنین در تمام سریال، ایفای نقش هامیش لینکلیتر در نقش پدر پل هیل که یک کشیش بسیار مرموز را به تصویر می‌کشد، بسیار قابل تحسین است.

در این مینی سریال ژانر وحشت فلانگن، کارگردان سریال مراسم نیمه شب مهارت عجیبی در خلق داستان‌های وحشتناک و ترسناک دارد. این سریال کوتاه دلهره آور، شخصیتی که درگیر گوشه‌گیری و انزوا است را با ترس و وحشت به مخاطبش نشان می‌دهد، این مینی سریال ترسناک جدید با فضاسازی‌های مذهبی خود ترس هیچکاکی عجیبی را به جان بیننده‌ی خود می‌اندازد.

داستان این مینی سریال ژانر ترسناک بین مردمان جزیره‌ای دور افتاده به نام کروکت اتفاق می‌افتد، داستان درباره‌ی شخصیتی به نام ریلی فلین با بازی زک گیلفورد است، مردی که در بین اهالی از احترام و ارزش خاصی برخوردار نیست، او پس از اتفاق وحشتناکی که برایش می‌افتد به سمت خانه و خانواده‌اش برمی‌گردد، چرا که چاره‌ای جز این ندارد.

اما دلیلی که او را به خانه برمی‌گرداند، اتفاق وحشتناکی نیست که برای او افتاده، بلکه او برای دیدن صحنه‌ای می‌آید که یک کشیش آن را انجام می‌دهد، صحنه‌ای به ظاهر معجزه آسای یک کشیش که با بازی همیش لینکلتر دراماتیک می‌شود. یکی از جدیدترین مینی سریال های ترسناک که میان بسیاری از سریال های کوتاه ترسناک 2022 باید ببینید و لذت دیدنش را از دست ندهید همین سریال است.

نقد مینی سریال Midnight Mass (مراسم نیمه شب)

حرف از بهترین سریال نتفلیکس شد، در ادامه توجه شما را جلب می‌کنیم به سریال های ترسناک برتر نتفلیکس که قبل از مرگ باید آن‌ها را ببینید:

Slasher

بهترین سریال های ترسناک تاریخ

سریال Slasher سریالی نسبتاً متفاوت است. با این حال، هیچ داستان واحدی در سریال Slasher  وجود ندارد. شیوه این سریال بدین شکل است که هر اپیزود، داستانی کاملاً متفاوت و جدید را با تیمی کاملاً جدید و متفاوت از بازیگران به شما نمایش می‌دهد. به همین دلیل، تنوع بسیار زیادی در سریال Slasher وجود دارد و تنها کافی است تا به ژانر ترس علاقه داشته باشید؛ این سریال هرچیزی که شما بخواهید را به عنوان یکی از بهترین سریال های ترسناک تاریخ درون خود دارا است.

Hellbound

بهترین سریال های ترسناک تاریخ

در ابتدا ایده اولیه سریال Hellbound کمی احمقانه به نظر می‌رسد. اما کاملاً واضح است که این سریال توانسته اکثر بینندگان را راضی نگه‌داشته و موفق عمل کند. سریال Hellbound یک سریال کره‌ای که توسط نتفلیکس ساخته شده است و جزو بهترین سریال های ترسناک نتفلیکس محسوب می‌شود.

داستان این سریال، در رابطه با افرادی است که یک هشدار دریاف می‌کنند؛ هشداری مبنی بر زمانی که قرار است زندگی آن‌ها به پایان برسد. اکثر این افراد به آن هشدار بی‌اعتنایی می‌کنند و این ادعا را کذب و دروغ می‌دانند. اما هنگامی که زمان موعود فرا می‌رسد، هیولاهایی سیاه و ترسناک به سراغ آن افراد می‌روند و آن‌ها را به جهنم می‌کشانند. شما می‌توانید نقد فصل اول سریال Hellbound را در فیگار مطالعه نمایید و اطلاعات جامع و مفید بیشتری را کسب کنید.

بیشتر بخوانید: حقایق پنهان سریال عازم جهنم (Hellbound)

Stranger Things

بهترین سریال های ترسناک تاریخ
بهترین سریال های ترسناک تاریخ

تفاوتی ندارد که شما سریال Stranger Things را تماشا کرده‌ باشید یا خیر؛ امروزه سریال Stranger Things یکی از محبوب‌ترین سریال‌های ترسناک فرهنگ عامه است و بی‌شک شما نیز با این سریال و طرفداران آن آشنایی دارید.

هیولا‌هایی که در این سریال حضور دارند، بسیار وحشتناک‌تر از هر سریال ترسناک خارجی دیگر هستند که حس ترس را بهتر به بیننده القا می‌کنند. ظاهری وحشتناک، با دیالوگ‌ها و صدا‌هایی که ترس را به وجود شخصیت‌ها می‌اندازد، از نقاط قوت شیطان‌محوری هستند که در فصل چهارم این سریال ترسناک آمریکایی بیشتر دیده می‌شود.

در ادامه تمام سعی تیم تحریریه‌ی فیگار بر این بوده که چند تا از بهترین سریال های ترسناک جهان را که قبل از مرگ باید ببینید معرفی کند. لذا با بررسی‌های دقیقی که انجام شده این سریال‌ها نه تنها از نظر سایت‌ها و مجلات معتبر سینمایی تایید شده‌اند بلکه سریال‌بازان در ژانر ترسناک هم این عناوین را تایید کرده‌اند.

The Munsters

بهترین سریال های ترسناک کمدی
بهترین سریال های ترسناک کمدی

اکثر اقتباس‌های رمان فرانکنشتاین اثر مری شلی در سال ۱۸۱۸ معمولاً به همین ترتیب اجرا می‌شوند. دانشمند ویکتور فرانکنشتاین هیولایی می‌سازد و سپس ویران می‌کند. با این حال، The Munsters با تبدیل هیولا به یک “مرد خانواده” با خون آشام، لیلی، به عنوان همسر محبوبش، خود را متمایز می‌کند.

بنابراین، بیشتر زمان پخش به طنز زندگی خانوادگی حومه‌ای در آمریکا و فیلم‌های هیولایی می‌گذرد. چند لحظه آزاردهنده وجود دارد، اما از آنجایی که این یک سریال کمدی است، The Munsters به ​​طور کلی ترس‌های جامپ اسکیر را با عناصر مشکوک و ارجاعات خنده‌دار فرهنگ پاپ عوض می‌کند. گنجاندن کنت دراکولا نیز باعث می‌شود که نمایش مانند یک اثر هیولایی کامل به نظر برسد.

Chucky

بهترین سریال های ترسناک اقتباسی از فیلم سینمایی

عروسک چاکی سر از یک حراجی در حومه شهر در می‌آورد، یک شهر آمریکایی ایدئالستیک، که به علت چند قتل وحشتناک درگیر بحران شده است… این سریال یکی از سریال های برتر ترسناک با اقتباس از فیلم است که دیدنش ضرر ندارد.

All Of Us Are Dead

بهترین سریال های ترسناکی که می توانند بازی داشته باشند
بهترین سریال های ترسناکی که می توانند بازی داشته باشند

All of Us Are Dead یک درام کره‌ای است که زامبی‌ها را مورد توجه قرار می‌دهد. در این سریال دانش آموزانی در مدرسه به دام توسط تعداد زیادی زامبی به دام می‌افتند، باید هر کاری که می‌توانند برای زنده ماندن و محافظت از خود در برابر این موجودات انجام دهند.

اکنون قصد داریم تا بهترین سریال های ترسناک دنیا را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با سریال‌هایی آشنا شوید که تاکنون تاثیر بزرگی بر ژانر وحشت گذاشته‌اند.

Dead Of Summer

 

بهترین سریال های ترسناک تاریخ

سریال Dead Of Summer (تابستان مرگبار) به عنوان یک ترسناک ترین سریال جهان، داستان مردی به نام دب را روایت می‌کند. اکنون سال 1989 است و دب تصمیم می‌گیرد تا از یک کمپ تابستانی بازدید کند.

او خیلی زود متوجه خواهد شد که این کمپ از تصورات او بسیار دور است. اکنون او در کمپی غیرعادی و ترسناک گیر افتاده است.

The Walking Dead

بهترین سریال های ترسناک تاریخ
بهترین سریال های ترسناک تاریخ

ریک گرایمز، معاون کلانتر مورد اصابت یک گلوله قرار می‌گیرد و به کما می‌رود. هنگامی که او از خواب بیدار می‌شود، خود را در یک آخرالزمان زامبی می‌بیند. او که هنوز نمی‌داند چه کاری باید انجام دهد، تصمیم می‌گیرد تا خانواده‌اش را پیدا کند. پس از پیدا کردن خانواده‌اش، به گروهی می‌پیوندند و رهبری آن را برعهده می‌گیرد. گروهی که ریک گرامیز به آن می‌پیوندد، سعی می‌کنند تا زنده بمانند، غذا پیدا کنند و مکانی برای زندگی بیابند.

تقریباً تمام طرفداران ترسناک ترین سریال های دنیا با سریال معروف مردگان متحرک آشنا هستند. سریالی که جهانی تازه در سبک زامبی خلق کرد و جهان‌ را عاشق زامبی‌ها کرد.

بیشتر بخوانید: معرفی سریال The Walking Dead: Dead City 2023

Harper’s Island

 

بهترین سریال های ترسناک تاریخ

سریال جزیره هارپر طرفداران زیادی ندارد اما بر اساس بررسی‌های تیم تحریریه‌ی فیگار این سریال جزو یکی از بهترین سریال های ترسناک تاریخ محسوب می‌شود که قبل از مرگ باید آن را ببینید.

شخصیت اصلی این سریال، ابی نام دارد. او قصد دارد تا به شهری که والدینش در آن به قتل رسیده‌اند بازگردد تا بتواند در جشن عروسی دوست خوبش هنری شرکت کند.

هنگامی که او به این شهر باز می‌گردد، خاطرات کودکی و والدینش او را آزار می‌دهند. با این حال، پس از گذشت مدتی، تنها خاطرات نیستند که ابی را آزار می‌دهند؛ خیلی زود او متوجه می‌شود که یک قاتل در شهر است و به همین ترتریب، داستان یکی از بهترین سریال های ترسناک جهان شکل می‌گیرد.

American Horror Story

بهترین سریال های ترسناک تاریخ

داستان ترسناک آمریکایی، یکی از سریال های ترسناک خارجی است که توسط رایان مورفی و براد فالچاک خلق و تهیه‌کنندگی شده است. هر فصل از این سریال داستانی مجزا دارد که در پایان همان فصل داستان پایان می‌یابد اما اکثر بازیگران اصلی سریال، در تمام فصل‌ها با نقش‌های متفاوت حضور دارند. ما در تیم تحریریه‌ی فیگار این سریال را دنبال کرده‌ایم و بر خلاف بقیه‌ی سریال های ترسناکی که در این مقاله به آن اشاره شد، این سریال را بر اساس نظر شخصی خودمان انتخاب کردیم و به شما هم توصیه می‌کنیم این سریال را به عنوان یکی از بهترین سریال های تاریخ جهان بشناسید و از دیدنش لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار ترسناک ترین سریال های جهان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

بهترین سریال های ترسناک تاریخ


One thought on “بهترین سریال های ترسناک تاریخ سینمای جهان ؛ 18 سریال ترسناک جدید و قدیمی که باید ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *