استراتژی های جدید SONY ؛ بهترین سال های شرکت SONY

SONY در طول سه سال آینده، معادل ۱۸.۳۹ میلیارد دلار را در سرمایه‌گذاری‌های استراتژی این شرکت هزینه خواهد کرد. در ادامه نوشتار استراتژی های جدید SONY با فیگار همراه باشید تا بپردازیم به جدید ترین اخبار های SONY.

تمامی محصولات SONY اکنون در مجموع ۱۶۰ میلیون بازیکن قرار گرفته‌ است. این عدد طی چند سال با اهداف و استراتژی های درست به یک میلیارد خواهد رسید. در جدیدترین اخبار و اسناد که سونی برای سرمایه‌گذاران خود تهیه کرده، قرار است که آن‌ها ازطریق فروش PS5، بیش از ۵۰ درصد سهم بازار کنسول‌ها را تصاحب کنند.

از ماه های آینده‌، سونی نسخه‌ی استاندارد PS5 با قیمت ۵۰۰ دلار را بدون هیچ گونه ضرر به فروش خواهد رساند و در ماه های متوالی سود فروش هر کنسول بیشتر از قبل خواهد شد. سونی همچنین پس از ۶ سال دوری به‌ دنیای بازی‌های موبایل بر خواهد گشت. سیستم عامل‌های اندروید و iOS تعداد بسیاری از بازی ها را درخود جای داده‌اند. شرکت سونی قصد دارد ذوباره وارد بازار این پلتفرم شود.

استراتژی های جدید SONY ؛ برنامه ها جدید SONY

بهترین سال های شرکت SONY

لیست مطالبی که در ادامه نوشتار استراتژی های جدید SONY خواهید خواند، به شرح زیر است:

  • سونی به دنبال تصاحب نیمی از بازار کنسول ها است
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ میلیارد دلاری سونی در برنامه‌های استراتژیک خود
  • برنامه های سونی برای رسیدن به میلیون ها گیمر
  • کاهش هزینه تولید پلی استیشن افزایش سود فروش
  • کلام آخر
استراتژی های جدید SONY ؛ بهترین سال های شرکت SONY
استراتژی های جدید SONY ؛ بهترین سال های شرکت SONY

رقابت بین کنسول‌ها در نسل نهم بسیار داغ‌تر از گذشته شده است و در این‌ میان شرکت های بزرگ مانند ماکروسافت و سونی در تلاش هستند تا با سیاست ها و استراتژی های درست پیروز این میدان شوند. با تمام مشکلاتی که PS5 بعد از تولید داشت با این حال فروش خوبی را برای سونی رقم زد و  حتی توانسته رکورد PS4 را در این زمینه بشکند.

حال در جدیدترین اخبار و اسناد SONY که برای سرمایه‌گذاران تهیه شده است، این شرکت برنامه‌هایی برای فروش کنسول جدید خود شرح داده است. در یکی از صفحات این اسناد اشاره کرده که سهم PS4 از بازار کنسول‌ها ۴۵ درصد بوده است و سونی قصد دارد ازطریق فروش PS5، آن را بیشتر کرده و بیش از ۵۰ درصد سهم بازار کنسول‌ها را در نسل نهم به‌دست آورد.

مسلما تصاحب 50 درصد سهم بازار برای شرکت SONY کار سختی است و از طرفی مایکروسافت از دوران Xbox One تغییرات بزرگی را به خود دیده است و حالا با سرویس‌های گیمینگ و شرکت های بازی سازی زیرمجموعه‌ خود، رقیب قدرت مندی برای سونی به حساب می‌آید. در طرف دیگر نینتندو که با فروش عالی نینتندو سوییچ همچنان یکی از ستون‌های پایدار بازار کنسول‌ها به شمار می‌آید.

برنامه‌ی سونی برای کسب سهم بیش از ۵۰ درصدی از بازار، منفعت نه‌تنها برای طرفداران PlayStation، بلکه برای سایر طرفداران شرکت های رقیب هم محسوب می‌شود. رقابت داغ در نسل نهم بین سونی و رقبایش شکل خواهد گرفت و شرکت های بزرگ تمام تلاش خود میکنند تا در نسل نهم به برتری برسند و این یعنی باعث می‌شود تا بازی‌ها و سرویس‌های بهتر برای طرفداران سونی، مایکروسافت و نینتندو به ارمغان بیاورد.

استراتژی های جدید SONY ؛ بهترین سال های شرکت SONY
استراتژی های جدید SONY ؛ بهترین سال های شرکت SONY

سرمایه‌گذاری ۱۸ میلیارد دلاری سونی در برنامه‌های استراتژیک خود ؛ برنامه ها جدید شرکت SONY

در روز چهارشنبه سخنگوی شرکت سونی در گزارشی اعلام کرد، شرکت سونی در طول سه سال، نزدیک به ۲ تریلیون ین را در حوزه‌های مختلف از گسترش مخاطبان سرویس‌های بازی این شرکت سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

در این بیانیه شرکت سونی اعلام که قصد دارد حضور خود در زمینه موبایل و سرویس‌های آنلاین را بیشتر خواهد کرد و جامعه‌ی بازیکنان سرویس‌های بازی شرکت سونی از ۱۶۰ میلیون به یک میلیارد مشترک افزایش خواهد یافت.


بیشتر بخوانید :

سونی 4 Uncharted را برای PC منتشر خواهد کرد ؛ بازی اختصاصی Playstation برای PC!

آپدیت جدید بازی Apex Legends ؛ اگر لفت بدی جریمه میشی!


شرکت سونی تمرکز خود را در تجارت الکترونیکی در حوزه بازی، فیلم و محتویاتی که از پلتفرم‌های اختصاصی این شرکت به فروش می‌رسند، خواهد گذاشت. این شرکت با حجم بسیاری از تقاضا برای PS5 مواجه بوده است و در رسیدگی به این تقاضا ها در بازار، تلاش میکند. کمبود  تراشه‌های الکترونیکی در جهان موجب شده است تا شرکت سونی قادر به پاسخگویی تمامی این حجم از تقاضا ها نباشد.

سونی در آغاز سال جاری خود از اول آوریل ۲۰۲۱، هدف خود را فروش ۱۴.۸ میلیون واحد کنسول PS5 در سراسر جهان قرار داده است. به گزارش گروه تحقیقات آماری (Ampere Analysis) ۲.۸۳ میلیون PS5 در سه ماه اول سال ۲۰۲۱  فروخته شده است.

تعداد Xbox سری ایکس‌ و سری اس‌ در همین سه ماه اول نیز ۱.۳۱ میلیون دستگاه فروخته شده است. PS5 در مقایسه با PS4 در این بازه زمانی از نظر تعداد نرم‌افزار‌های فروخته شده، ۱۱ درصد فروش بیشتری داشته است. همچنین کاربران PS5 نسبت به PS4 پس از عرضه‌ی این کنسول ۸۱ درصد زمان بیشتری را روی کنسول‌‌های خود گذرانده‌ است.

استراتژی های جدید SONY ؛ بهترین سال های شرکت SONY
استراتژی های جدید SONY ؛ بهترین سال های شرکت SONY

برنامه های سونی برای رسیدن به میلیون ها گیمر ؛ برنامه ها جدید شرکت SONY

در جدیدترین گزارش رسمی، PlayStation در حال سپری کردن موفق‌ترین دوران خود در تاریخ شرکت سونی است.غیر از لوازم جانبی جدید این شرکت همچون PlayStation VR و عرضه انواع‌ و اقسام بازی‌های برای PS5، سونی برنامه‌ها و هدف های دیگری را نیز دنبال می‌کند. یکی از این هدف ها رساندن بازی‌های اختصاصی PlayStation به تعداد بسیار بیشتری از گیمرها است.

سونی با عرضه‌ی بعضی از بازی‌های انحصاری قدیمی خود روی کامپیوترهای شخصی این کار را شروع کرده است. و همچنین می‌دانیم که بازار بازی‌های موبایل در حال گسترش است و تعداد بسیار زیادی از گیمرهای بازی آیفون و اندروید هرگز سراغ PC و کنسول‌ها نخواهند رفت.

به همین دلیل نه تنها سونی بلکه شرکت های بزرگ دنیای بازی های ویدیویی در آینده‌ی نزدیک محصولات و بازی های خود را برای گوشی‌های هوشمند عرضه خواهند کرد.

جیم رایان مدیر اجرایی و رئیس PlayStation، در این رابطه می‌گوید: «در ۲۵ سال گذشته، استودیوهای PlayStation مجموعه‌ای غنی از IP های مختلف را به وجود آورده است. بازی‌هایی که تجربه‌های هیجان انگیز و احساس‌برانگیز را برای گیمیر های PlayStation اراعه داده است.

ما به چگونگی گسترش جامعه‌ی گیمرهایمان فکر کردیم و در برسی این موضوع به نتایج قابل قبولی رسیدیم، در ارائه‌ی بازی‌ها و نرم‌افزارهای PlayStation به موبایل به دنبال ورود به داخل پلتفرم موبایل هستیم تا با میلیون‌ها گیمر بیشتر ارتباط برقرار کنیم.

سونی می‌تواند روش‌های مختلفی برای آوردن بازی‌های خود به گوشی‌های هوشمند به کار بگیرد. مثلا مجموعه بازی کیلزون می‌تواند یک مولتی‌پلیر پرمخاطب جذاب در قالب بازی آیفون و بازی اندروید داشته باشد.

استراتژی های جدید SONY ؛ بهترین سال های شرکت SONY
استراتژی های جدید SONY ؛ بهترین سال های شرکت SONY

کاهش هزینه تولید پلی استیشن افزایش سود فروش؛ برنامه ها جدید شرکت SONY

شرکت سونی کنسول PS5 را تا به امروز با ضرر به فروش رساند است و هزینه‌ی تولید دستگاه بیشتر فروش آن بوده است. اما با گذر زمان قیمت خرید عمده‌ی قطعات مورد نیاز برای ساخت PS5 پایین خواهد آمد و این‌ گونه PS5 می‌تواند با همان قیمت قبلی به سود دهی دست پیدا کند. قیمت نسخه‌ی استاندارد (دیسک خور) PS5 معادل ۵۰۰ دلار/۵۰۰ یورو/۴۵۰ پوند و قیمت نسخه‌ی دیجیتالی (بدون دیسک خور) پلی PS5 معادل ۴۰۰ دلار/۴۰۰ یورو/۳۶۰ پوند است.

جیی رایان، اعلام کرد که در ماه جوئن سال ۲۰۲۱ میلادی، نسخه‌ی استاندارد PS5 بدون هیچ گونه ضرر مالی فروخته خواهد شد. همچنین بعد از آن در ماه های متوالی هزینه تولید PS5 کمتر و سود فروش هر کنسول بیشتر از قبل می‌شود.

درصد بسیاری از PS5 های فروخته شده را مدل استاندارد (دیسک‌خور) تشکیل می‌دهد. به گفته جیم رایان، در سال‌های آینده درصد PS5 دیجیتالی بیشتر خواهد شد. اما همچنان تعداد PS5 های استاندارد فروخته‌ شده بیشتر از PS5 های دیجیتالی است

با این حال نیاز سونی به کسب سود از کنسول ها بسیار کمتر از قبل شده است. در سال ۲۰۱۳ میلادی، ۴۸ درصد درآمد PlayStation از فروش کنسول‌ها بود است. ولی در سال ۲۰۲۰ میلادی درآمد فروش از کنسول به 20 درصد رسیده است.

تجارت نینتندو با شرکت سونی و شرکت مایکروسافت تفاوت دارد. زیرا کنسول‌های نینتندو سوییچ از همان روز عرضه با سود به فروش می‌رسند.

سونی در آخرین گزارش خود نوشت، به‌زودی فروش مستقیم کنسول و بازی‌های فیزیکی به بازیکنان در اروپا با گسترش PlayStation Direct به‌شدت بیشتر از قبل خواهد کرد. از دیگر اخبار بازی منتشرشده مرتبط با سونی می‌توان به عرضه بازی آنچارتد 4 برای کامپیوترهای شخصی در آینده اشاره کرد.

کلام آخر

جیم رایان : با سرمایه‌گذاری روی مجموعه بازی‌های خود، همکاری‌های گروهی داخل شرکت و سرمایه‌گذاری روی تجربه‌های اجتماعی و بازار موبایل، ما خوشحال هستیم که فرصت گسترش جامعه‌ی مخاطب‌های خود را داریم  هدف تمامی این برنامه‌ها، افزایش تعداد مخاطب‌های سونی است تا تعداد بسیار زیادی از گیمرهای جدید قدم به دنیای پلی استیشن بگذارند

بیشتر بخوانید :

  • سیزن ۴ Call of Duty Warzone ؛ تغییراتی بزرگ در راه است
  • لیست بازی های PS5 (قسمت دوم) ؛ بهترین ها را با ما بشناسید
  • معرفی و بررسی بازی Biomutant ؛ مبارزه ای هیجانی به سبک کنگ فو
  • اطلاعات جدید در مورد بازی Overwatch 2 ؛ PvP های پنج نفره!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *