نقد قسمت پنجم سریال Love, Death and Robots ؛ علف بلند – فصل دوم

[yasr_overall_rating]در این نوشتار به نقد قسمت پنجم سریال Love, Death and Robots بنام The Tall Grass میپردازم. در ادامه با سایت فیگار همراه ما باشید تا بیشتر در رابطه با این قسمت از این مجموعه شگفت انگیز بدانید.

در این قسمت از سریال Love Death & Robots Volume 2 همه چیز برای سبک انیمیشنی که انتخاب شده بود تغییر میکند. همه چیز مانند یک نقاشی رنگ روغن با هیولاهایی خاص به تصویر کشیده میشود. نام این قسمت از سریال عشق مرگ و ربات ها در فصل دوم “چمن بلند” است.

این یکی توسط سیمون اتو و براساس داستانی از جو لانسدیل کارگردانی شده است. در حالی که این قسمت کوتاه مسیری را طی میکند که در بسیاری از فیلم ها و کتاب ها پیموده شده است، اما این کار را با واریانس کافی برای ترسیم وحشت جدیدی که در چمن های بلند پنهان شده است، انجام میدهد. در واقغ در طول 8 دقیقه همه چیز منتقل میشود. اما نه به خوبی قسمت های قبل.

نقد قسمت پنجم سریال Love, Death and Robots

علف بلند – فصل دوم

نقد قسمت پنجم سریال Love, Death and Robots ؛ نقد سریال عشق مرگ و ربات ها
نقد قسمت پنجم سریال Love, Death and Robots ؛ نقد سریال عشق مرگ و ربات ها

Tall Grass میبیند عشق، مرگ و روبات ها به یک ماجراجویی متحرک با سبک منحصر به فرد نیاز دارد، ماجراجویی که در آن قطار ناگهان متوقف میشود. و در حاشیه آن مزارع بی انتهای چمن بلند چراغ های عجیب و غریب از دور میدرخشند.

هادی میرسد و جلوی این انسان را که به این علف ها مینگرد، میگیرد که بیشتر از این غرق در این فضا نشود. به او تذکر میدهد که قبل از اینکه قطار راه بیافتد، باید سوار شود. با این حال، او توسط چراغ هایی که همچنان از فاصله دور میدرخشند و میرقصند، فریب میخورد. آن چراغ ها به نظر میرسد همچون آوازی فریبنده که باعث میشود این مرد راه خود را گم کند او را اغوا میکنند.

متأسفانه قطار راه میافتد و این مرد شانس خود را از دست میدهد و در آن خلسه ناشی از آن نورها گرفتار میشود. و زمانی که از این خلسه بیرون میاید خود را تنها وسط آن چمن های بلند میبیند.

موجودات عجیبی به او نزدیک میشوند. که در نهایت درگیری این موجودات میتواند حائز اهمیت باشد. موجوداتی که گویا زمانی انسان بودند و حالا باز برای یک انسان درگیر میشوند. آیا این درگیری برای حفظ بقاء میباشد یا برای حفظ جایگاه؟

نقد قسمت پنجم سریال Love, Death and Robots ؛ نقد سریال عشق مرگ و ربات ها
نقد قسمت پنجم سریال Love, Death and Robots ؛ نقد سریال عشق مرگ و ربات ها

نقد قسمت پنجم سریال Love, Death and Robots

Love، Death and Robots یک سبک متحرک واقعا منحصر به فرد را به نمایش میگذارد، سبکی که یک تعقیب و گریز ساده را به نمایش میگذارد اما این کار را با بسیاری از سوالات بی پاسخ انجام میدهد. این موجودات چیستند؟ آیا آنها واقعاً انسان هستند؟ چرا آنها از آتش میهراسند؟ و آیا واقعاً در آنجا درگاهی به دنیای دیگر وجود دارد؟

این قسمت مانند بسیاری از قسمت های دیگر این مجموعه بینظیر به راحتی میتواند نظر شما را جلب کند. شاید بخاطر اینکه شما را با سوال های بسیار تنها میگذارد و در دنیایی که برایتان ساخته است رها میکند.

در هر صورت، این اپیزود ویترین قابل توجهی از استعدادهای بالقوه را ارائه میدهد که با یک داستان ساده اما موثر و با فضاسازی های قوی به شکلی که شما خواه یا ناخواه غرق در این فضاسازی ها میشوید، همراه است.

اگر بخواهیم کمی دقیق تر به تحلیل این قسمت بپردازیم یتوان به شکل کلی گفت وقتی بخار مدرنیته متوقف میشود، دنیای قدیم با تمام وحشت خرافی خود بر ما مستولی میشود.

نقد قسمت پنجم سریال Love, Death and Robots ؛ نقد سریال عشق مرگ و ربات ها
نقد قسمت پنجم سریال Love, Death and Robots ؛ نقد سریال عشق مرگ و ربات ها

ساختار ؛ نقد قسمت پنجم سریال Love, Death and Robots

یک قطار بخار در وسط برخی از مزارع با علف هایی بلند متوقف میشود. یکی از مسافران، لایرد (جو دمپسی) برای کشیدن سیگار پیاده میشود. نگهبان به او هشدار داده است که نزدیک قطار بماند، اما چراغهایی خاص  او را وسوسه میکند تا نگاهی به اطراف بیاندازد. لایرد با شروع حرکت از قطار دور میشود و تا چشم بهم میزند خود را وسط علفزار میبیند.  و به مرور ترس او به وحشت تبدیل میشود.

این قسمت در حقیقت یک طرح کاملاً ساده را دارد، کسی که با موجودات غریبی روبرو میشود و سعی دارد خود را زنده به قطار بازگرداند، در حالی که در این راه پیچ و تاب زیادی هم وجود نخواهد داشت.

از نقطه نظر انیمیشن ، شاید جالب ترین مورد تاکنون باشد. همانطور که گفته شد تصاویری که به نظر میرسد مانند یک نقاشی آبرنگ از CGI الهام گرفته شده است که در آن میتوانید ضربات قلم مو مجازی را ببینید.

از نظر داستان، در این قسمت شاید کمبودهایی را مشاهده کنید و مدت زمان کوتاه این قسمت حقیقتا زمان کوتاهی بود برای القا وحشتی بیگانه آلود. با وجود این، باز هم با بخشی حیرت انگیز از ایجاد فضاسازی های دقیق در این مجموعه رو برو میشویم.

و در انتها باید بگویم  که این قسمت کاملاً یک داستان ترسناک معمایی دارد. کمی از نظر مضمونی شاید کم گذاشته شده باشد، چرا که هیچ رباتی در آن وجود ندارد و عشق در آن هیچونه ته مایه ای هم ندارد، اما داستان از بعضی جوانب جذاب است.

بیشتر بخوانید:

دوستان و همراهان عزیز سایت فیگار اشتراک نظرات شما در رابطه با نقد قسمت پنجم سریال Love, Death and Robots مایه افتخار و خرسندی ماست. شما میتوانید نظرات خود را زیر همین نوشتار در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *