نقد قسمت چهارم سریال Love, Death and Robots ؛ برف در صحرا – فصل دوم

در این نوشتار به نقد قسمت چهارم سریال Love, Death and Robots بنام Snow in the Desert میپردازم. در ادامه با سایت فیگار همراه ما باشید تا بیشتر در رابطه با این قسمت از این مجموعه شگفت انگیز بدانید.

بلافاصله پس از “Pop Squad” داستان هیجان انگیز دیگری از دیستوپین را مشاهده میکنیم که همچنین به جاودانگی میپردازد. “برف در صحرا” به کارگردانی لئون برل، دومینیک بویدین، ​​رمی کوزیرا، ماکسیم لوئر، یکی دیگر از این مجموعه بسیار زیبا میباشد.

براساس داستان Neal Asher، این فیلم کوتاه با اکشن خوبش، طراحی های خیره کننده شخصیتهایش برای شخصیت های شبیه انسان بسیار خوب عمل کرده و جزئیات بسیار واقع گرایانه آنچنان دقیق کار شده که میتوانید منافذ پوست هر شخصیت را ببینید.

علاوه بر این، خطر و عشق دو مفهومی است که در قسمت چهارم فصل دوم عشق، مرگ و ربات ها در “برف در صحرا” نشان داده شده. در کل این قسمت نفس گیر و در لحظاتی دلخراش است. مناظر طبیعی نیز به قدری واقعی هستند که میتوانید سرما و باد را احساس کنید.

نقد قسمت چهارم سریال Love, Death and Robots

برف در صحرا – فصل دوم

نقد قسمت چهارم سریال Love, Death and Robots ؛ نقد سریال عشق مرگ و ربات ها
نقد قسمت چهارم سریال Love, Death and Robots ؛ نقد سریال عشق مرگ و ربات ها

Snow in the Desert تصاویر خود را با یک سرگردانی تنها به نام Snow میباشد که در حال گذر از این بیابان عقیم و خفه شده آغاز میکند. آب کم است و این مرد فراری تحت تعقیب میباشد.

اسنو در یک بار محلی مخفی شده و اطراف خود را بررسی میکند. طولی نمیکشد که گروهی از جایزه بگیرها حاضر میشوند که توسط تاجری به نام باریس استخدام شده اند.

Snow در ادامه به چالش کشیده میشود و سرانجام موفق میشود دو نفر را بکشد در حالی که نفر سوم، مردی با سلاح کمری، توسط زنی به نام هیرالد کشته میشود. اسنو دست خود را به عنوان نشانه دوستی – همان دستی که قطع نشده است – به سمت هیرالد میبرد و آنها به بیابان میروند. با شکستن و تمام شدن روز، آنها در داخل یک چادر روزانه پنهان میشوند، تنها جایی که برای محافظت از آنها در برابر بدترین گرما وجود دارد.

در طول شب، این دو نفر که پیمان دوستی باهم بسته اند دوباره حرکت حرکت میکنند. معلوم میشود که اسنو خواص احیا کننده دارد و به همین دلیل است که شکارچیان به دنبال بیضه های او هستند.

هیرالد برای اطلاعات مرکزی زمین کار میکند و همه چیز را در مورد او میداند. آنها همان کاری را از هیرالد میخواهند که شکارچیان انجام میدهند اما با توجه به اینکه توسط هوش مصنوعی کنترل میشوند، بی اعتماد است.

مشخص نیست که اسنو چه مدت زنده است اما حداقل چند قرن به نظر میرسد. در سکانسی هیرالد که بیدار میشود میبیند که تخت خالی است و اسنو از رفته است. او کاملاً آگاه است که باریس یک تیم تهاجمی را علیه وی راه اندازی کرده است و هر بار گروهی از آنها را بیرون میکشد تا برای بدست آوردن بیضه های او تلاش خود را بکنند. در درگیری دیگری باز هیرالد به نجات اسنو میاید که در این درگیری تیری به سر هیرالد میخورد.


بیشتر بخوانید:

نقد فیلم کروئلا 2021

نقد فیلم من همه دختران هستم (I Am All Girls 2021)


بعد از این ضربه مشخص میشود که هیرالد در واقع یک هوش مصنوعی است. شلیک گلوله به سر و صورت او، پوست انسان را جدا میکند تا قسمتهای مصنوعی او آشکار شود.

نقد قسمت چهارم سریال Love, Death and Robots

نقد قسمت چهارم سریال Love, Death and Robots ؛ نقد سریال عشق مرگ و ربات ها
نقد قسمت چهارم سریال Love, Death and Robots ؛ نقد سریال عشق مرگ و ربات ها

در ادامه ما متوجه میشویم که بیشتر مغز او مغز انسان میباشد و به نظر میرسد که او از طرف یک انسان بازسازی شده است. اما خبر خوب و انگیزه ای برای اسنو میباشد. بالاخره اسنو کسی را دارد که با او زندگی کند. حتی با یک ربات!

Snow in the Desert اپیزودی است که واقعاً هوشمندانه نوشته شده است، بخشی از آن الهام گرفته از The Mandalorian است اما موفق میشود دنیایی زنده و نفسِ وجود جاودانانی را ایجاد کند که میتوانند دوباره احیا شوند و برای همیشه زنده بمانند. همانند اپیزود قبلی نکته جالبی در این اپیزود هم وجود دارد. اینکه زنده ماندن یا جاودانگی به چه قیمتی؟

دانشمندان و سایر شکارچیان به ناچار میخواهند DNA اسنو را بدزدند و این جاودانگی را تکرار کنند، و این منطقی است که چرا او یک مرد تحت تعقیب باشد. افشاگری در مورد هیرالد هرچند واقعاً حس خوبی به آدم نمیدهد اما برای اسنو سوی امیدی را برای ادامه دادن این جاودانگی میدهد. تنها نبودن. اما نباید این نکته را از یاد بببریم که این تنها نبودن با از خودبیگانگی بیشتری ادامه خواهد یافت. با وسیع تر شدن خلا درونی ادامه خواهد یافت.

در پایان حس عدالت شاعرانه وجود دارد، اسنو اکنون قادر است سرانجام با شخص دیگری زندگی کند که میتواند این زندگی جاودانه را با او به اشتراک بگذارد. با این حال، هنوز مشخص نیست که اسنو دقیقاً چه مدت زنده است.

این نکات به جذابیت و فتنه این قسمت می افزاید، فتنه ای متقابل با انسانیت. همچنین این انیمیشن فوتورالیستی بنام عشق، مرگ و ربات ها همچنان کالاها را در تحویل میدهد تا ما مصرف کنیم.

درنهایت این را بگویم که درست است این مجموعه در فصل دوم باز هم مسائل بنیادینی را از انقراض انسان ها بیان میکند. اما بیشتر روی مسائل فنی تمرکز کرده است.

بیشتر بخوانید:

دوستان و همراهان عزیز سایت فیگار اشتراک نظرات شما در رابطه با نقد قسمت چهارم سریال Love, Death and Robots مایه افتخار و خرسندی ماست. شما میتوانید نظرات خود را زیر همین نوشتار در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *