حقوق کامل فرانچایز Control به استودیو رمدی رسید

استودیو بازیسازی «رمدی» به طور رسمی اعلام کرد که حقوق کامل فرانچایز Control را از شرکت «505Games» گرفته و اکنون کنترل کامل را روی آن دارد.

اعلامیه‌ای از طریق وبسایت مخصوص سرمایه‌گذاری «رمدی» منتشر شده و بر اساس آن، این استودیو اکنون تمامی حقوق مربوط به نشر و بازاریابی بازی Control و تمام پروژه‌های آینده این سری، از جمله بازی چندنفره Codename Condor و Control 2 را در اختیار دارد. به این ترتیب، «رمدی» از حالا به بعد تصمیم گیرنده نهایی در امور ساخت و انتشار این مجموعه و تبدیل آن به یک فرنچایز طولانی‌مدت محسوب می‌شود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، می‌توانید به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


فرانچایز Control

پیش از این اعلامیه، کمپانی «505Games» لایسنس انتشار بازی‌های Control 2 و Codename Condor را در اختیار داشت؛ اما پس از فسخ قرارداد با «رمدی»، دیگر حقوقی در این زمینه ندارد. طبق توافقی که با این استودیو داشته، نسخه اول بازی کنترل تا انتهای سال 2024 همچنان توسط «505Games» منتشر می‌شود؛ اما پس از آن این شرکت هیچ حقی در این بازی نخواهد داشت.

فرنچایز Control

هزینه انتقال حقوق این سری از بازی به «رمدی» حدود 17 میلیون یورو اعلام شده، یعنی معادل پولی که «505Games» برای ساخت دو بازی بعدی Control پرداخت کرده است؛ اما «رمدی» مجاز به کم کردن این مبلغ است تا هزینه کم‌تری را پرداخت نماید. این استودیو قرار است هزینه خرید را طی 12 ماه آینده در سه نوبت پرداخت کند.

«رمدی» بیان کرده که با این خرید، اکنون می‌تواند به صورت مستقل یا با همکاری با ناشر دیگر، در مورد انتشار این بازی‌ها تصمیم‌گیری کند. با توجه به جایگاه Control به عنوان یک فرنچایز موفق و همچنین موفقیت بازی Alan Wake 2، این استودیو اعتقاد دارد که می‌تواند در مذاکرات آینده شرایط بهتری را برای همکاری با ناشران جدید به دست آورد و این بازی‌ها را با موفقیت بیشتری منتشر کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی فرنچایز Control چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *