بازی dying light 2 ؛ بررسی و گیم پلی

در نوشتار بازی dying light 2 به تمام اطلاعاتی که از بازی دایینگ لایت 2 منتشر شده است، می‌پردازیم. در برسی بازی دایینگ لایت 2 همراه فیگار باشید.

بازی دایینگ لایت 2 از زمانی که در سال 2018 معرفی شد بسیار مورد توجه طرفداران سری بازی Dying Light قرار گرفت. اخبار زیادی هم در این چند وقت گذشته از بازی منتشر نشده است. در ادامه این مقاله به تمامی اخبار و اطلاعاتی که از داستان بازی Dying Light 2 گیم پلی بازی Dying Light 2 ، تریلر ، بخش آنلاین این بازی و تاریخ انتشار بازی Dying Light 2 خواهیم پرداخت.

بازی dying light 2

تمام اطلاعاتی که از بازی دایینگ لایت 2 منتشر شده است

در فهرست زیر، لیستی از تمام اطلاعات منتشر شده از بازی دایینگ لایت 2 ذکر شده است.

  • داستان بازی دایینگ لایت 2
  • گیم پلی بازی دایینگ لایت 2
  • تریلر بازی دایینگ لایت 2
  • نسخه‌های Deluxe و Ultimate بازی دایینگ لایت 2
  • بخش آنلاین بازی دایینگ لایت 2
  • تاریخ انتشار بازی دایینگ لایت 2

داستان بازی دایینگ لایت 2

بازی Dying Light 2
بررسی بازی دایینگ لایت 2

در بازی دایینگ لایت 2 بازیکنان در نقش یک بازمانده آلوده هستند که از مهارت های استثنایی اش برای زنده ماندن در یک جهان در حال مرگ استفاده میکند. مدیر قسمت داستانی در این باره گفت: “بازی دارای یک اکوسیستم می‌باشد که در انواع مختلفی به کارها و انتخابات شما واکنش نشان میدهد” به گفته Techland در بازی دایینگ لایت 2 به بازیکنان اجازه داده خواهد شد که جهان بازی را به سبک دلخواه خود  شکل دهند.

در قسمتی از داستان این بازی مشاهده می‌شود گروهی به نام The PeaceKeepers از شخصیت اصلی بازی درخواست می‌کند که با یک گروه بازمانده در رابطه با واگذاری کنترل یک منبع آب مذاکره کند. و وقتی که شخصیت اصلی اقدام به این کار می‌کند، دو انتخاب دارد. انتخاب اول او این است که می‌تواند عضوی از گروه بازماندگان یاد شده شود در حالی که انتخاب دوم او تحویل منبع آب به گروه مذکور است.

با توجه به انتخاب بازیکن این عمل دو نتیجه مختلف دربر خواهد داشت. اگر بازیکن همکاری با گروه The Peacekeepers را انتخاب کند به ذخایر منابع آن ها اضافه خواهد شد و آن ها به یک منبع مهم برای داد و ستد، یعنی آب که در دنیای Dyling Light بسیار حائز اهمیت است، دست خواهند یافت. اگر هم بازیکن گزینه دوم را انتخاب کند این گروه پایداری و کنترل مناطق مشخصی را به دست میگیرند و به غیرنظامی ها دسترسی یک منبع ذخیره آب قابل اطمینان میدهند.

گیم پلی بازی دایینگ لایت 2

بازی Dying Light 2
بررسی بازی دایینگ لایت 2

بازی دایینگ لایت 2 از طریق زیبا سازی ویژگی های بصری جهان بازی، بهینه کردن سیستم پارکور بازی و افزایش تاثیر انتخاب های بازیکن روی محیط اطرافش اش به جذابیت این نسخه نسبت به نخسه های پیشین افزوده است. به گفته تایمن اسمکتالا سرپرست بخش طراحی بازی بخش داستانی بازی در بازه ای بین ۱۵ تل ۲۰ ساعت گیم پلی در اختیار بازیکنان قرار خواهد داد.

بازی دایینگ لایت ۲ تلاش میکند که با گشترش مکانیک های پارکور تعامل بازیکنان با محیط را افزایش دهد. در واقع، در این نسخه بازیکنان میتوانند از دریچه ها بالا بروند، از ساختمان ها به پایین بپرند، با استفاده از فرو کردن دو جسم تیز در یک علامتی از جنس پارچه سرعت سقوطشان را کم کنند، حتی از یک لوله تاب بخورند و به یک دشمنی که در لبه جایی ایستاده است لگد بزنند.

در این نسخه نیز همانند نسخه قبلی، بازیکنان میتوانند با جمع آوری منابع و آیتم های مختلف، اسلحه بسازند و سطح آن ها را ارتقا دهند. در ادامه توضحیات گیم‌پلی گفتی است، یک منطقه قرنطینه شده در بازی وجود دارد که شامل معما های مختلف، زامبی ها و راهزن ها است. اما بهتر جلوه گیم‌پلی شاید وجود یک قلاب برای بالا رفتن است که نه تنها به شما اجازه کاوش کردن در بازی را می دهد، بلکه در مبارزات میتوانید از آن به شیوه های مختلفی استفاده کنید.

تریلر بازی دایینگ لایت 2

بازی Dying Light 2
بررسی بازی دایینگ لایت 2

تریلر جدیدی از عنوان Dying Light 2 Stay Human منتشر شد که در آن اتفاقات زیادی می‌افتد. تریلر با پارکور شخصیت اصلی بازی یعنی اِیْدن شروع می شود که در حال رفتن به یک بیمارستان متروکه است، از روی پشت‌بام‌ها می‌پرد و دیوار‌های آجری را به هم می‌ریزد. هنگامی که وارد بیمارستان می‌شود، همه چیز به تلاش برای بقا ختم شده و قهرمان بازی مجبور است از این بیمارستان فرار کند. شما می‌توانید تریلر بازی Dying Light 2 را در لینک زیر تماشا کنید


تماشا در Youtube


نسخه‌های Deluxe و Ultimate بازی دایینگ لایت 2

بازی Dying Light 2
بررسی بازی دایینگ لایت 2

استودیوی تک‌لند (Techland) در کنار رونمایی از برخی جوانب گیم‌پلی بازی دایینگ لایت 2 و مشخص کردن تاریخ انتشار آن، از نسخه‌های ویژه‌ی Deluxe Edition و Ultimate Edition این عنوان نیز پرده برداری کرد و به توضیح در مورد ویژگی‌های هر کدام پرداخت.

طبق اطلاعات منتشر شده، نسخه‌های Deluxe Edition و Ultimate Edition بازی Dying Light 2 شامل لباس‌های منحصر به فرد (Cosmetics) و DLC های داستلنی هستند. همچنین پیش سفارش بازی برای بازیکنان جوایز ارزشمندی به مانند لباس Reload و اسکین های (Skin) جذاب برای اسلحه‌ها و پاراگلایدر به همراه خواهد داشت.

با نگاهی دقیق‌تر می‌توان دریافت که نسخه‌ی Deluxe Edition بازی دایینگ لایت 2 شامل لباس Legendary، اسکین های مختلف برای سلاح‌ها و Charm های ویژه (نوعی کازمتیک یا آیتم تزئینی که به اسلحه مانند یک جا سوییچی وصل می‌شود) خواهد بود. به همراه موارد یاد شده، بازیکنان با خرید این نسخه یک کمیک دیجیتالی، آلبوم موسیقی‌های متن بازی، کتاب هنری و پوسترهای جذاب را دریافت خواهند کرد.

همچنین کد دسترسی به DLC داستانی که در ماه‌های پس از انتشار بازی دایینگ لایت 2 عرضه خواهند شد نیز در اختیار خریداران نسخه‌ی Deluxe Edition قرار می‌گیرد. در نسخه‌ی Ultimate Edition، بازیکنان علاوه بر تمامی محتوای نسخه‌ی Deluxe می‌توانند به Night XP Boost دو ساعته و مواد اولیه‌ی کمیاب جهت استفاده در سیستم ساخت و ساز بازی دسترسی داشته باشند.

طبق اعلام استودیوی تک‌لند، یک نسخه‌ی Collector’s Edition منحصر به فرد نیز برای علاقه‌مندان به بازی دایینگ لایت 2 به تعداد بسیار محدود عرضه خواهد شد. این نسخه علاوه بر دارا بودن بازی اصلی و کلیه‌ی محتویات نسخه‌ی Ultimate Edition، شامل آیتم‌های فیزیکی ارزشمند همچون چراغ فرابنفش، کتاب هنری فلزی، نامه‌ی تشکر توسعه‌دهندگان، برچسب‌های فرابنفش، نقشه‌ی The City و تندیس فوق‌العاده‌ی Defender of the city’ over 10 به همراه تزئینات با لامپ‌های فرابنفش خواهد بود.

علاوه بر معرفی نسخه‌های مختلف بازی دایینگ لایت 2، استودیوی تک‌لند اعلام کرد که بازیکنان می‌توانند 2 DLC داستانی را در قالب Expansion Pass چند ماه پس از انتشار بازی دریافت نمایند.

بخش آنلاین بازی دایینگ لایت 2

بازی Dying Light 2
بررسی بازی بازی دایینگ لایت 2

جهان بازی Dying Light 2 به گونه ای طراحی شده است که بخاطر انتخاب های بازیکنان دائم تغییر می‌کند. پس این بار بخش آنلاین بسیار متفاوت تری را شاهد خواهیم بود. مثل همیشه تعداد بازیکنان به 4 نفر محدود است. همچنین بازیکنان نمی توانند باهمدیگر در تکمیل مراحل و پیشروی در داستان همکاری کنند. تنها وقتی می‌توانند در داستان پیش بروندکه خودشان میزبان (Host) باشند. این به این دلیل است که توسعه دهندگان بازی قصد دارند نتیجه تصمیمات بازیکن منحصر به فرد و مربوط به انتخاب های انفرادی‌شان باشد.

تهیه کننده بازی دایینگ لایت 2 در این باره گفت انتخاب ها، داستان بازی و عواقب تصمیمات بازیکن در بازی بسیار وسیع است و این موارد در بازی دوستان شما متفاوت است.

تاریخ انتشار بازی دایینگ لایت 2

بازی Dying Light 2
بررسی بازی دایینگ لایت 2

شرکت سازنده این بازی تاریخ انتشار بازی دایینگ لایت 2 را نیز اعلام کرده است. بازی دایینگ لایت 2 در تاریخ 16 آذر (۷ دسامبر) برای PS5 , PS4 , Xbox X ,S ,One و همچنین برای PC عرضه خواهد شد.


بیشتر بخوانید:


نظر شما درباره بازی دایینگ لایت 2 چیست؟ آیا شما هم جزو علاقه مندانی سری بازی های Dying Light هستید؟ آیا بازی دایینگ لایت 2 می‌تواند از نسخه قبلی خود موفق تر عمل کند؟

نظرات خود را با ما در بخش نظرات سایت فیگار به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *