بهترین بازی های موتور سواری 2021 ؛ معرفی بهترین عناوین کامپیوتر و گوشی

بازی های موتور سواری در صنعت گیم همیشه هواداران خاص خودشان را داشته‌ اند. در ادامه این مقاله قصد داریم به بهترین بازی های موتور سواری 2021 بپردازیم. با فیگار همراه باشید.

این سبک از بازی در صنعت گیم جزء سبک‌هایی است که کمتر کسی نسبت به سبک های دیگر به سراغ آن می‌رود و به همین دلیل مطالب و مقالات زیادی درباره آن نوشته نشده است. ولی با این حال این سبک از بازی هم طرفداران خاص خود را دارد.

هرچند که بازی های موتور سواری پرتعداد و مختلفی در طی این سال‌ها عرضه شده است و هر کدام از این بازی‌ها تجربه‌های متفاوتی را برای بازیکنان به ارمغان می‌آورند. ما در این مقاله قصد داریم بهترین بازی‌ های موتور سواری برای گوشی و کامپیوتر را برای طرفداران این سبک جذاب و لذت بخش معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین بازی های موتور سواری 2021 ؛ بهترین های 2021 را بشناسید

معرفی بهترین عناوین کامپیوتر و گوشی

در فهرست زیر لیستی از بهترین بازی های موتور سواری 2021 برای کامپیوتر و گوشی را می‌توانیم مشاهده کنیم.

  • Ride 2
  • Racing Fever: Moto
  • SBK X: Superbike World Championship
  • Traffic Rider
  • SuperBike TT
  • Racing Moto
  • Motorbike
  • SBK16
  • FIM Speedway Grand Prix 15
  • Gravity Rider
  • MX vs ATV Reflex
  • Asphalt 8 Airborne – Bike mode
  • Trials Fusion
  • motogp 15

Ride 2

بهترین بازی های موتور سواری 2021
بهترین بازی های موتور سواری 2021 ؛ بازی موتور سواری برای کامپیوتر

بازی Ride 2 یکی از بازی های سبک ورزشی و شبیه ساز است که توسط کمپانی Milestone S.r.l طراحی و ساخته شده و توسط شرکت سازنده برای پلتفرم PC عرضه شده است. و جزو بهترین بازی های موتور سواری در صنعت گیم حساب می‌شود. بیش از 170 نوع مختلف از موتورسیکلت ها در این نسخه از بازی حضور دارند.

بر اساس نسخه قبلی، بازی Ride 2 همان سطح هیجان و لذت را به ارث برده است اما با گرافیک بسیار بهتر. مسابقه در پیست ها در سراسر جهان با مجموعه وسیعی از موتورها، تجربه فوق‌العاده را برای شما رقم خواهد زد. گرافیک فوق‌العاده و خیره کننده این بازی یکی از مهمترین دلایلی است که چرا Ride 2 یکی از بهترین بازی موتور سواری برای کامپیوتر محسوب می‌شود.

Racing Fever: Moto

بهترین بازی های موتور سواری 2021
بهترین بازی های موتور سواری 2021 ؛ بازی موتور سواری برای اندروید

بازی Racing Fever: Moto یکی از بهترین بازی موتور سواری برای اندروید در سبک بازی‌های رسینگ و موتورسواری و ساخته شده توسط استودیو Gameguru برای اندروید است.

Racing Fever: Moto نسخه موتور از بازی Racing Fever می باشد که مانند نسخه ماشین بازی از محبوبیت خوبی تا کنون برخوردار بوده است. در این بازی مهیج شما می‌توانید از 16 موتورسیکلت مختلف استفاده کنید که هرکدام سرعت و هندلینگ متفاوت دارند. علاوه بر این، گزینه های برای سفارشی سازی موتور ها برای شما در این بازی وجود دارد.

وقتی از گرافیک بازی صخبت میکنیم، این بازی یکی از بهترین بازی ها است. همه عناصر در این بازی واضح و شگفت انگیز است. در این بازی شما در نقش فردی می باشید که قرار است در اتوبان و مسیر های مختلف به موتور سواری بپردازد و از بین ماشین های مختلف که در پیش روی خود می باشد سبقت بگیرد.

این بازی همچنین یک حالت به نام police escape (فرار از پلیس) دارد که در آن هنگام که سرعتتان از حد مجاز بیشتر می‌شود، ماشین های پلیس به دنبال شما می‌افتند. 4 زاویه دوربین مختلف و 4 گزینه کنترل در این بازی برای شما وجود دارد. این بازی بسیار بهینه شده است و حتی در ساعت‌ های بسیار بالا هیچگونه افت عملکردی وجود ندارد.


بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های ورزشی 2021

بهترین بازی های کامپیوتری ایرانی


SBK X: Superbike World Championship

بهترین بازی های موتور سواری 2021
بهترین بازی های موتور سواری 2021 ؛ بازی موتور سواری برای کامپیوتر

بازی SBK Superbike World Championship در سبک موتورسواری مسابقه ای می‌باشد که توسط استودیو Milestone S.r.l ساخته شده است و توسط شرکت ایتالیایی Black Bean Game در سال 2011 برای PC منتشر کرده است. این بازی شامل 3 مد گیم‌پلی می‌باشد که شامل Arcade mode، simulation mode(edited)، multiplayer mode همچنین مسابقات قهرمانی Superstock و Supersport نیز در این بازی وجود دارد.

این بازی یکی از اولین بازی هایی است که حالت مسابقه اول شخص را ارائه می‌داد و مناسب برای علاقه مندان به این حالت دوربین است، این بازی در زمان انتشار در بین بازی های هم سبک خود بسیار طبیعی تر و قوی تر بود. تا امروز این بازی برای بسیاری از بازیکنان به عنوان یک بازی موتور سواری مورد علاقه باقی مانده است.

Traffic Rider

بهترین بازی های موتور سواری 2021 ؛ بازی موتور سواری برای اندروید

بازی Traffic Rider یکی دیگر از بازی های استودیوی SK Games می‌باشد که بعد از محبوبیت بازی جهانی Traffic Racer تولید و برای گوشی ها عرضه شد. سازندگان بازی از همان عناصر اصلی که پیش از این در Traffic Racer بهره برده بودند، در ساخت بازی Traffic Rider استفاده کردند. اگرچه سبک کلی این دو بازی در واقع یک چیز است اما تفاوت سبک گیم پلی و صد البته بهبود چشم گیر گرافیک، بازی Traffic Rider را یک سر و گردن بالاتر قرار داده است.

این یک بازی با بیش از 70 ماموریت حالت داستانی است و بیش از 25 موتور در بازی از جمله Hayabusas و Vespas به همراه گزینه های جالب شخصی سازی در این بازی وجود دارد. از لحاظ گرافیکی، این بازی تا حدی قابل قبول است اما با این حال می‌توانست بهتر باشد.

SuperBike TT

بهترین بازی های موتور سواری 2021
بهترین بازی های موتور سواری 2021 ؛ بازی موتور سواری برای کامپیوتر

بازی TT Superbikes Real Road Racing Championship یک عنوان ورزشی در سبک موتورسواری و مسابقات است که توسط شرکت Valcon Games در تاریخ April 29, 2005 برای PS2 به انتشار رسید. این بازی شامل چالش ها و مسابقات مختلف از جمله مسابقات خیابانی ، مسابقه در پیست های رالی و  مسابقه جاده ای موتور سیکلت که هر کدام خصوصیات منحصر به فرد خود را دارد که لذت خاصی در هر نوع از این مسابقه‌ها وجود دارد.

البته محبوبیت این نسخه علاوه بر طیف گرافیک آن گیم‌پلی ویژه آن است که هم اعتیاد آور است و هم ساعت ها شما را سرگرم می‌کند. ویژگی قابل توجه این بازی حالت دو نفره آن است که می‌توانید دو نفره به مسابقات بروید و دوستان خود را به چالش بکشید.


بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های آنلاین ایرانی

بهترین بازی های ماشینی


Racing Moto

بهترین بازی های موتور سواری 2021
بهترین بازی های موتور سواری 2021 ؛ بازی موتور سواری برای اندروید

‏‏بازی Racing Moto جزو جذاب ترین بازی های موتورسواری برای اندروید است که توسط Droidhen Casual ساخته شده است. در این بازی بازیکنان در نقش یک موتورسوار هستند و باید بتوانید با انجام سبقت های خطرناک در اتوبان امتیاز کسب کنند. کنترل بازی بسیار آسان است فقط کافیست صفحه را لمس کنید تا سرعت بگیرید. با کج کردن گوشی به طرفین هم می توانید به سمت چپ یا راست بروید.

Motorbike

بهترین بازی های موتور سواری 2021
بهترین بازی های موتور سواری 2021

بازی Motorbike یک بازی جذاب و عالی موتورسواری برای اندروید می‌باشد که بازیکنان با یک موتورسیکلت به انجام حرکات نمایشی و عبور از موانع دشوار می‌پردازند. کنترل بازی از طریق شتاب سنج گوشی صورت میگیرد که بر جذابیت بازی می‌افزاید.

در این بازی بازیکنان قادر خواهند بود که موتورسیکلت خود را به صورت دلخواه شخصی سازی کنند و رنگ و مدل آن به صلیقه خود تغییر دهید. بازیکنان در 4 منطقه ی مختلف در جهان مراحل بازی انجام می‌دهند. این بازی حدود 80 مرحل دارد و این امکان را به بازیکنان می‌دهد که برای بازی مراحل جدیدی را به صورت آنلاین ایجاد کنید.

SBK16

بهترین بازی های موتور سواری 2021
بهترین بازی های موتور سواری 2021 ؛ بازی موتور سواری برای کامپیوتر

بازی SBK16 بیست و نهمین دوره از رقابت های موتورسواری قهرمانی جهان می باشد که هر ساله برگزار می شوند و همچنین به عنوان معتبرترین رقابت های جهانی موتورسواری نیز شناخته می شوند. استودیوی ایتالیایی Digital Tales S.r.l طی چند سال اخیر و در هر سال، نسخه مخصوص مسابقات همان دوره را تولید و روانه بازار میکند.

در جولای 2016، استودیوی Digital Tales بازی SBK16 Official Mobile Game را برای گوشی ها عرضه کرد. در بازی SBK16 بازیکنان وارد مسابقات جهانی SBK خواهند شد و با ستارگان و قهرمانان واقعی راه یافته به این دوره از مسابقات مثل Jonathan Rea و دیگر رقبا در پیست های موتورسواری Grand Prix به رقابت می‌پردازند.

بازیکنان موتور خود را از بین مدل های معروف Aprilia, Kawasaki, Honda, Ducati, MV Agusta, BMW و یا Yamaha انتخاب کرده و وارد مسابقات می‌شوند. گرافیک عالی و طبیعی این بازی به همراه گیم پلی حرفه ای و چالش برانگیز  باعث شده تا این بازی جزو محبوب‌ترین ها در سبک خود شود.

FIM Speedway Grand Prix 15

بهترین بازی های موتور سواری 2021
بهترین بازی‌های موتور سواری 2021 ؛ بازی موتور سواری برای کامپیوتر

بازی FIM Speedway Grand Prix 15 یکی از بازی های سبک مسابقه ای, شبیه ساز و ورزشی است که توسط استودیو SoftPlanet طراحی و ساخته شده و به تازگی توسط شرکت سازنده برای پلتفرم کامپیوتر به بازار عرضه شده است. بازی جدید FIM Speedway Grand Prix 15 یکی از بهترین نسخه های تمام دوران است.

شما می‌توانید تمامی مهارت های خود را در میدان مسابقه برای به دست آوردن جام بزرگ فصل 2015 به نمایش بگذارید. Tai Woffinden, Nicki Pedersen, Jaroslaw Hampel, Chris Holder و بسیاری اشخاص دیگر, موتور سواران معروفی هستند که هر کدام توانایی و ویژگی های مخصوص به خود را دارند. قدرت, سرعت, مهارت و تمرکز بالا بر روی مسابقه می‌تواند بازیکن را برنده میدان کند.

در بخش انفرادی این بازی هرچه بازیکن بتواند بهتر عمل کند و امتیاز های بالاتری به دست آورد بازی این اجازه را به بازیکن می‌دهد تا در بخش شخصی سازی موتور خودشان را ارتقا داده و با باز شدن موسیقی های بیشتر از رقابت لذت ببرند. همچنین در بخش مولتی‌پلیر نیز می‌توانند با 4 نفر از دوستانشان نیز رقابت هیجان انگیزی را را تجربه کنند. یکی از نکات جالب این بازی این است که تمامی مسابقات توسط گزارشگری حرفه ای به نام نایجل پیرسون گزارش می‌شود.

Gravity Rider

بهترین بازی های موتور سواری 2021
بهترین بازی‌های موتور سواری 2021

بازی Gravity Rider Zero یک بازی بسیار جذاب و هیجان انگیز در سبک بازی های موتور سواری مسابقه‌ ای است که توسط استودیو Vivid Games S.A برای گوشی های اندروید منتشر شده است. Gravity Rider Zero برگرفته شده از بازی پیشین خود یعنی Gravity Rider است. از لحاظ گیم پلی این بازی بازیکن را وارد یک مسابقه موتور سواری در جهان های دیگر می کند، مکان هایی که در مسیر های مختلف آن با موانع و خطرات بسیاری رو به رو می‌شوند.

تمام مراحل با هم فرق دارند اما هدف اصلی بازیکنان در تمام مراحل این است که به نقطه پایان برسند. اصول کلی بازی به همین صورت است و تغییرات خاصی در مراحل بازی بازیکنان مشاهده نخواهند کرد. اما نکته ای که این بازی را نسبت به بازی های دیگر متمایز می‌سازد “بازگشت به اصل” است.

معمولاً وقتی یک بازی فرانچایز می‌شود، بازی جدید بر پایه بازی قبلی ساخته می شود. به عنوان مثال ویژگی های جدید اضافه می‌ شود، حالت های جدید اضافه می‌ شود، بهینه سازی های مختلف فنی صورت می گیرد و بسیاری موارد دیگر نیز قابل مثال زدن است.

این روند معمولاً در مورد تمام سبک ها و پلتفرم ها و یا هر مجموعه دیگری صادق است اما Gravity Rider Zero به این شکل نیست. سازندگان این بازی همه چیز را به اصول اولیه تقلیل داده اند و رویکردی ساده تر ارائه کرده اند. این بازی اکنون تنها یک حالت دارد و هر مرحله آن شامل ۳ استیج می‌باشد.


بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های جنگ جهانی در سال ۲۰۲۱ 

بهترین بازی های پولی استیم 2021


MX vs ATV Reflex

بهترین بازی های موتور سواری 2021
بهترین بازی‌های موتور سواری 2021 ؛ بازی موتور سواری برای کامپیوتر

بازی MX vs. ATV Reflex ساخته‌ی تیم Rainbow عنوانی‌ است در سبک شبیه‌ سازی مسابقات موتورکراس که در سال 2010 توسط THQ Nordic برای پلتفرم PC منتشر شد. در این عنوان بازیکنان در نقش یکی از موتور سواران حرفه‌ ای مسابقات موتورکراس قرار می‌گیرند.

هدف بازیکنان پیروزی در مسابقات بوده و برای رسیدن به این پیروزی باید در انواع مسابقات واقع در پیست‌ های اختصاصی شرکت کرده و با کنار زدن حریف های خود به مقام اول دست پیدا کنند. در این بازی بازیکنان به انواع موتورهای MX و ATV از جمله خودروهای تپه‌نوردی، کامیون‌های ورزشی و ماشین‌های UTV دسترسی دارند که می‌تونند اونا رو شخصی‌سازی و تقویت کنند.

Asphalt 8 Airborne – Bike mode

بهترین بازی های موتور سواری 2021
بهترین بازی‌های موتور سواری 2021 ؛ بازی موتور سواری برای اندروید

سری بازی های Asphalt را می توان از جمله محبوب ترین بازی ها برای پلتفورم گوشی دانست. محبوبیت این دسته از این بازی ها به قدری بالاست که حتی می‌توان آن ها را با بازی های پر طرفدار کنسول های بازی مقایسه کرد. قسمت هشتم از سری بازی های آسفالت یعنی Asphalt 8 Airborne را می‌توان یکی از بهترین قسمت ها از سری بازی های آسفالت دانست. گیم پلی بهبود یافته، افزایش جزئیات گرافیکی و محتوای کامل تر نسبت به قسمت های پیشین و اضافه شدن مسابقات موتورسواری از جمله پیشرفت های این قسمت می‌باشد.

Trials Fusion

بهترین بازی های موتور سواری 2021
بهترین بازی‌های موتور سواری 2021 ؛ بازی موتور سواری برای اندروید

بازی Trials Fusion به عنوان پنجمین نسخه از فرانچایز ورزشی Trials که توسط RedLynx و با همکاری دو تیم Ubisoft Shanghai و Ubisoft Kiev توسعه یافت است و در سال 2014 توسط شرکت Ubisoft برای پلتفرم کامپیوتر منتشر شد. این بازی در سبک مسابقاتی متر سواری مبتنی بر فیزیک هست و این محیط بازیه که شما رو به چالش می‌کشه. مسیرهای مختلفی برای مسابقات طراحی شدن که عبور ازشون ببسیار سخت است. اما با تکیه بر مهارت موتور سواری و تمرین بازیکنان می‌تونند این مسیرها رو با موفقیت پشت سر بگذارند.

motogp 15

بهترین بازی های موتور سواری 2021
بهترین بازی‌های موتور سواری 2021 ؛ بازی موتور سواری برای کامپیوتر

بازی MotoGP 15 Complete یک بازی جدیدی در سبک سری بازی‌های مسابقه‌ای موتور سواری می‌باشد که در سال 2015 توسط Milestone S.r.l ساخته و برای پلتفرم PC عرضه شده است. این بازی کامپیوتری، یک شبیه‌ سازی واقع‌ گرایانه از رقابت‌ های موتو جی‌ پی 2015 را به بازیکنان ارائه می‌کند که در آن، می‌توانند در 18 مسیر مختلف این رقابت‌ها حضور پیدا کرده و برای کسب جام قهرمانی در این مسابقات تلاش کنند.

بازی موتو جی‌ پی 15 با ارائه مجموعه‌ای از ویژگی‌های بصری بسیار زیبا و چشم‌ نواز، علاقه‌ مندان به این سبک از بازی را به خود جذب میکند. در هر یک از مسابقات این بازی، بهترین موتور سواران موجود از مسابقات حضور دارند و گیم‌‌پلی آن نیز مبتنی بر قوانین فیزیکی دنیای واقعی طراحی شده است.

در این بازی بازیکنان همچنین می‌توانند تیم منحصر به فرد خود را ایجاد کرده و با انتخاب موتور سیکلت دلخواه و شخصی سازی کردن آن، از تجربه نزدیک این رقابت‌ ها لذت ببرید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ های این بازی، هوش مصنوعی بسیار پیشرفته آن است و حریفان نیز به اندازه پلیرها برای کسب مقام قهرمانی تلاش می‌کنند. از سایر امکانات جالب توجه این بازی می‌توان به رقابت در انواع مسیرهای رسمی مسابقات موتو جی‌ پی در کشورهای مختلف اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نوشتار بهترین بازی های موتور سواری 2021 چیست؟ شما طرفدار کدام یک از بهترین بازی های موتور سواری 2021 ذکر شده در فهرست بالا هستید؟ چه بازی های دیگر وجود دارند که جزو بهترین بازی های موتور سواری 2021 هستند؟

نظرات خود را با ما در بخش نظرات سایت فیگار به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *