تاریخ انتشار بازی آنچارتد (Legacy of Thieves Collection) ؛ هر آنچه باید بدانید

Uncharted: Legacy of Thieves Collection چهارمین نسخه اول شخص سونی است که در دو سال گذشته به رایانه شخصی منتقل شده است. تاریخ انتشار بازی آنچارتد 18 اکتبر تخمین زده می‌شود.

افشای اطلاعات در فروشگاه Epic Games نشان داد که مجموعه مورد انتظار Uncharted: Legacy of Thieves قرار است در 18 اکتبر عرضه شود. این خبر از صفحه فروشگاه به سرعت حذف شد و سپس به حالت قبلی خود بازگردانده شد.

تاریخ انتشار بازی آنچارتد

زمان انتشار Uncharted Legacy of Thieves Collection

این در واقع دومین افشاگری است که به تاریخ انتشار بازی آنچارتد در 18 اکتبر اشاره می کند.

تاریخ انتشار بازی آنچارتد
تاریخ انتشار بازی آنچارتد, Uncharted: Legacy of Thieves Collection

همانطور که از دو سال مشاهده کردیم، تاریخ انتشار می تواند چند هفته قبل از عرضه بازی به عقب و جلو تغییر کند. حداقل عرضه یک نسخه تابستانی نسبتا مطمئن به نظر می رسد.

“The Uncharted: Legacy of Thieves Collection، نسخه بازسازی شده و بهینه سازی شده برای رایانه شخصی، در 18 اکتبر به فروشگاه Epic Games می رسد و اگر آن را پیش خرید کنید، یک گلایدر جدید فورتنایت به شکل هواپیمای دریایی سالی دریافت خواهید کرد”. برای گرفتن هواپیمای دریایی، به صورت دیجیتالی و مجازی، فقط باید مجموعه فوق‌العاده Uncharted: Legacy of Thieves را از فروشگاه Epic Games در تاریخ بیستم سپتامبر پیش‌خرید کنید. بلافاصله پس از پیش‌خرید، گلایدر را دریافت می‌کنید. یا می‌توانید صبر کنید. برای اینکه هواپیمای دریایی در 17 نوامبر به فروشگاه اقلام Fortnite برسد.”

تاریخ انتشار بازی آنچارتد
تاریخ انتشار بازی آنچارتد, Uncharted: Legacy of Thieves Collection

زمان انتشار بازی آنچارتد

مجموعه Uncharted: Legacy of Thieves که قبلاً انحصاری پلی‌استیشن بود، برای اولین بار در سپتامبر 2021 برای رایانه شخصی تأیید شد  و انتظار می‌رفت کمی بعد از نسخه پلی‌استیشن 5 که برای اوایل سال 2022 در نظر گرفته شده بود، عرضه شود. Uncharted 4: A Thief’s End و Uncharted: The Lost Legacy را جمع آوری می کند.

نسخه PS5 در 28 ژانویه عرضه شد اما تا کنون هیچ نشانه ای از نسخه PC وجود ندارد. این در واقع دومین تاریخ انتشار Uncharted: Legacy of Thieves PC است که از فروشگاه Epic Games مشاهده کرده ایم: تاریخ عرضه ژوئن در آپدیت آوریل بازی های آینده فروشگاه در سال 2022 ظاهر شد، اگرچه بدیهی است که چنین نبود. اتفاق بیفتد

این تاریخ جدید روی سنگ حک نشده است، اما محکم به نظر می رسد: صفحه Steam برای Uncharted: Legacy of Thieves Collection هنوز تاریخ انتشار را فقط 2022 فهرست می کند، اما به روز رسانی ژوئن که در SteamDB قابل مشاهده است، نشان می دهد که تاریخ انتشار 18 اکتبر تعیین شده است.

تاریخ انتشار بازی آنچارتد
تاریخ انتشار بازی آنچارتد, Uncharted: Legacy of Thieves Collection

نسخه PS5 در 28 ژانویه عرضه شد اما تا کنون هیچ نشانه ای از نسخه PC وجود نداشت. این در واقع دومین تاریخ انتشار Uncharted: Legacy of Thieves PC است که از فروشگاه Epic Games مشاهده کرده ایم.

تاریخ انتشار Uncharted: Legacy of Thieves Collection ممکن است توسط فروشگاه Epic Games فاش شده باشد. 10 سال پیش، برای یک بازی منتشر شده توسط پلی‌استیشن، راه خود را به رایانه‌های شخصی نمی‌دانستیم، اما سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که سونی تلاش‌های هماهنگی را برای آوردن بزرگترین عناوین خود به این پلتفرم انجام داده است. آخرین بازی پلی استیشن که برای رایانه شخصی عرضه شد Spider-Man Remastered بود و طرفداران می دانند که Uncharted: Legacy of Thieves Collection نیز در راه است.

تاریخ انتشار بازی آنچارتد
تاریخ انتشار بازی آنچارتد, Uncharted: Legacy of Thieves Collection

Uncharted: Legacy of Thieves Collection یک مجموعه بازسازی شده Uncharted 4: A Thief’s End و گسترش مستقل آن Uncharted: The Lost Legacy است که دارای گرافیک بهبود یافته و پیشرفت های مختلف دیگر است. Uncharted: Legacy of Thieves Collection اوایل سال جاری برای پلی استیشن 5 منتشر شد و در حالی که طرفداران همیشه می دانستند که نسخه رایانه شخصی در راه است، هرگز تاریخ دقیق آن را نمی دانستند. هنوز اعلام رسمی منتشر نشده است، اما فروشگاه Epic Games تاریخ احتمالی انتشار نسخه PC بازی را در 19 اکتبر به بیرون درز کرده است.

فروشگاه Epic Games لیست خود را برای Uncharted: Legacy of Thieves Collection امروز با تاریخ 18 اکتبر به روز کرد، اما از آن زمان توضیحات را به روز کرده است تا هرگونه ذکر تاریخ را حذف کند. علاوه بر افشای تاریخ انتشار مجموعه Uncharted: Legacy of Thieves برای رایانه شخصی، فروشگاه اپیک گیمز تبلیغات متقاطع بین Uncharted و Fortnite را نیز به بیرون درز کرده است. طبق توضیحاتی که از آن زمان اصلاح شده است، کسانی که مجموعه Uncharted: Legacy of Thieves را در فروشگاه اپیک گیمز پیش‌سفارش کنند، یک گلایدر Fortnite را که شبیه هواپیمای دریایی سالی است، در اختیار خواهند داشت. طبق اطلاعات فاش شده، گلایدر هواپیمای دریایی در تاریخ 17 نوامبر برای کسانی که پیش‌سفارش نمی‌کنند به فروشگاه اقلام Fortnite اضافه می‌شود.

تاریخ انتشار بازی آنچارتد
تاریخ انتشار بازی آنچارتد, Uncharted: Legacy of Thieves Collection

از آنجایی که اطلاعات از فروشگاه اپیک گیمز می‌آیند، به نظر می‌رسد اعتبار بیشتر این خبر از این واقعیت است که با تاریخ انتشاری که استیم چند ماه پیش برای بازی درز کرده بود مطابقت دارد. و حتی اگر 18 اکتبر تاریخ دقیق انتشار نسخه رایانه‌های شخصی Uncharted: Legacy of Thieves Collection نباشد، باید تصور کرد که هنوز به آن تاریخ نزدیک است. به هر حال، انتظار می‌رود نسخه رایانه‌های شخصی این مجموعه تا پایان سال عرضه شود و تنها چند ماه تا پایان سال 2022 باقی مانده است.

در همین حال، این فهرست فروشگاه Epic Games ممکن است به طور بالقوه شواهدی از شایعه شده PlayStation Showcase برای سپتامبر 2022 باشد. خودی های معتبر گفته اند که سونی قصد دارد در این ماه نمایشگاه PlayStation را میزبانی کند، اگرچه هنوز معرفی نشده است. اگر این اتفاق بیفتد، باید تصور کنید که تاریخ انتشار Uncharted: Legacy of Thieves Collection برای رایانه شخصی یکی از اعلامیه‌های برنامه‌ریزی‌شده برای این نمایش باشد، بنابراین شاید فروشگاه Epic Games از این موضوع استفاده کند. هر چه که باشد، طرفداران باید زودتر بفهمند.

یکی از توسعه‌دهندگان Naughty Dog فاش کرده است که Uncharted 4: A Thief’s End تقریباً از یکی از ناپسندترین ویژگی‌های The Legend of Zelda: Breath of the Wild استفاده می‌کرده است که می‌توانست گیم‌پلی بازی را کاملاً متحول کند. اگرچه برای بسیاری این بازی محبوب‌ترین بازی زلدا در تاریخ است، اما Breath of the Wild همچنان حاوی عناصر گیم‌پلی است که برخی از بازیکنان می‌توانند بدون آن‌ها کار کنند. اگرچه بسیار متفاوت است، اما هر دو سری BOTW و Uncharted عناوین ماجراجویی مورد تحسین منتقدان هستند و برخی از مکانیزم‌های مشابه را به اشتراک می‌گذارند.

تاریخ انتشار بازی آنچارتد
تاریخ انتشار بازی آنچارتد, Uncharted: Legacy of Thieves Collection

سری Uncharted به دنبال شکارچی گنج، نیتن دریک است که با همراهان مختلف در سراسر جهان سفر می کند. Uncharted 4 دریک را در حالی دنبال می‌کند که با برادرش برای یافتن آرمان‌شهر دزدان دریایی فرضی لیبرتالیا، آنها را به مکان‌هایی مانند اسکاتلند و ماداگاسکار می‌برد. Uncharted 4 عناصر جدیدی را به این سری معروف اضافه کرد، از جمله مکانیک‌های پیشرفته کوهنوردی و دنیایی تا حدودی باز که می‌توان آن را کاوش کرد. Legend of Zelda: Breath of the Wild همچنین دارای یک جهان باز است، اما نحوه عبور لینک از آن با نیتن دریک متفاوت است. برای انجام کارهایی مانند کوهنوردی، دوی سرعت یا مبارزه، لینک باید از استقامت استفاده کند. اگرچه نوار استقامت در BOTW قابل ارتقا است، محدودیت های محدود آن منبع ناامیدی برای بسیاری از بازیکنان بوده است.

در اخیراً Let’s Play در کانال یوتیوب Couch Soup (از طریق Eurogamer)، جاش شر از Naughty Dog فاش کرد که Uncharted 4: A Thief’s End تقریباً دارای یک نوار استقامتی است که بی شباهت به BOTW نیست. شر اظهار داشت که “نسخه کوتاه داستانی طولانی این است که ما همه این کارهای جالب را با یک نوار استقامتی انجام دادیم و سعی کردیم آن را چالش‌برانگیزتر کنیم.” با این حال، این عناصر استقامت در نهایت در نسخه نهایی بازی گنجانده نشدند، زیرا توسعه دهندگان احساس کردند که روی تجربه بازیکن تاثیر زیادی گذاشته و از گیم پلی کلی کاسته شده است.

تاریخ انتشار بازی آنچارتد
تاریخ انتشار بازی آنچارتد, Uncharted: Legacy of Thieves Collection

بسیاری از طرفداران Uncharted بدون شک از اینکه این ویژگی در نهایت به این فرنچایز راه پیدا نکرد، خیالشان راحت است. استقامت تقریباً همیشه یک عنصر ناامید کننده برای مدیریت در هر بازی ویدیویی است، به خصوص آنهایی که به شدت به اکتشافات مانند Breath of the Wild وابسته هستند. اگرچه دوام اسلحه به احتمال زیاد بزرگترین شکایت بازیکنان BOTW در مورد بازی است، اما نوار استقامت نیز چندان از آن عقب نیست. برای بسیاری از بازیکنان کهنه کار Uncharted، اضافه شدن ناگهانی یک مکانیک استقامت در چهارمین ورودی اصلی این سری می‌توانست غافلگیری فوق‌العاده ناخواسته باشد.

توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی همیشه در تلاش برای چالش‌برانگیزتر کردن بازی‌های خود، افزودنی‌های جدیدی را به بازی‌های خود امتحان می‌کنند، اما مهم است که انتظارات طرفداران در مورد این سری در نظر گرفته شود. اگر قرار است مکانیک‌های جدیدی اضافه شوند، باید به طور ارگانیک با مکانیک‌های موجود هماهنگ شوند و تصمیم Naughty Dog برای کنار گذاشتن استقامت سنج برای Uncharted 4: A Thief’s End احتمالاً برای بازیکنان مناسب بود. در مورد طرفداران زلدا، این امکان وجود دارد که برخی از ناامیدی آنها از استقامت BOTW در قسمت بعدی Legend of Zelda: Breath of the Wild کاهش یابد.

به لطف اکسپلویت گیم پلی Uncharted 4، یک مددر اخیراً متوجه شده است که چگونه شخصیت های به ظاهر شکست ناپذیری مانند Nadine، Rafe و Sam را بکشد. Uncharted 4: A Thief’s End که در سال 2016 منتشر شد، آخرین فصل داستان شکارچی گنج عاقلانه نیتان دریک است که او با برادر گمشده خود برای کشف گنج پنهان هنری اوری دوباره متحد شد. در طول مسیر، این دو دشمنان جدید زیادی به شکل مزدور نادین راس و تاجر فاسد راف آدلر پیدا می‌کنند که هر دوی آنها می‌خواهند گنج اوری را برای خود به دست آورند.

تاریخ انتشار بازی آنچارتد
تاریخ انتشار بازی آنچارتد, Uncharted: Legacy of Thieves Collection

نادین در نهایت تلاش راف برای یافتن گنج را رها می کند و به یک متحد بعید برای برادران دریک تبدیل می شود، حتی به عنوان یکی از قهرمانان اصلی اسپین آف 2017 Uncharted: The Lost Legacy – اما او همچنان با چند ناتان و سم درگیر می شود. بارها در طول اولین حضور خود در Uncharted 4. به همین ترتیب، در حالی که Rafe در ابتدا دریک ها را برای کمک به یافتن ثروت مدفون هنری آوری استخدام می کند، در نهایت ماهیت واقعی خود را آشکار می کند و رئیس نهایی Uncharted 4 می شود. داستان Uncharted 4 دارای لحظات زیادی است که در آن نیتن می‌توانست هر دوی این دشمنان را بکشد، اما داستان از آن‌ها می‌خواهد که از این رویارویی‌ها با ماجراجوی همیشه بدشانس در طول بازی‌هایی که بسیاری آن را یکی از بهترین بازی‌های سری Uncharted می‌دانند، جان سالم به در ببرند.

یک مددر کنجکاو و یوتیوبر با مدیریت AlteredView اخیراً به این فکر کرده است که اگر بازیکنان در لحظات خاصی در Uncharted 4: A Thief’s End شخصیت هایی مانند نادین، راف و سم را بکشند و سعی کنند با استفاده از زرادخانه اسلحه های نیتن دریک این کار را انجام دهند چه اتفاقی می افتد. . اولین مورد از این آزمایش‌ها در حین مبارزه مشتی بین نادین و سام انجام می‌شود، که در آن نشان داده می‌شود که ناتان در حال تیراندازی به اوست – و باعث یخ زدن بازی می‌شود، زیرا سم هنوز بیهوش روی زمین دراز می‌کشد. AlteredView سپس سعی می کند هر دو مبارز را با یک موشک انداز بکشد، که همچنین به قیمت عدم توانایی در پیشبرد کمپین موفق می شود. سپس AlteredView تمرکز خود را به رویارویی بعدی بین ناتان و راف در میان خرابه های شعله ور کشتی هنری اوری در طول اوج Uncharted 4 تغییر می دهد. ناتان مونولوگ شرورانه راف را با جریانی سریع از تیراندازی کوتاه می‌کند، که باعث می‌شود بازی دوباره تا ابتدای مبارزه بارگذاری شود. پس از آن، Altered View ماجرا را به فصل قبلی بازمی‌گرداند و ناتان را مجبور می‌کند با شلیک گلوله از پشت به متحد موقتش وارگاس خیانت کند – اگرچه این مانع از ادامه دادن خط‌های خود در مورد اینکه چگونه می‌خواهد از گنج بریده شود، رئیس فاسد زندان نیست. آنها در حال شکار هستند.

تاریخ انتشار بازی آنچارتد
تاریخ انتشار بازی آنچارتد, Uncharted: Legacy of Thieves Collection

بعد از The Lost Legacy بازی Uncharted جدیدی وجود نداشته است، بازیکنان به لطف فیلم لایو اکشن Uncharted به رهبری تام هالند و انتشار Uncharted: Legacy به دو ماجراجویی آخر سری در جستجوی گنج بازگشته اند. مجموعه Thieves مجموعه‌ای از بازسازی‌ها که هم Uncharted 4: A Thief’s End و هم Uncharted: The Lost Legacy را در ژانویه به پلی‌استیشن 5 بازگرداند. Legacy of Thieves همچنین بازی‌های Uncharted با اکتان بالا را برای اولین بار در این سری در اواخر امسال به رایانه‌های شخصی می‌آورد که بدون شک راه را برای مدهای خلاقانه و سوء استفاده‌های گیم‌پلی مانند مواردی که AlteredView نشان می‌دهد هموار می‌کند.
همانطور که نیتن دریک همیشه در میان خرابه‌های از دست رفته تمدن‌های گذشته گنج پنهانی را کشف می‌کند، به نظر می‌رسد طرفدارانی مانند AlteredView در حال یافتن ترفندها و اسرار کوچک سرگرم‌کننده در بازی‌های درخشان Uncharted هستند. هر چقدر هم که کشتن شخصیت‌هایی مانند نادین و راف توسط ناتان غافلگیرکننده باشد، اما قطعاً جالب است که ببینیم چه اتفاقی می‌افتد اگر بازیکنان تصمیم بگیرند راه‌حلی مستقیم‌تر برای برخی از درگیری‌هایی که قهرمان در جریان آخرین گنج‌یابی خود با آن مواجه می‌شود، اتخاذ کنند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار تاریخ انتشار بازی آنچارتد سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *