A Plague Tale: Requiem ؛ هدیه‌ای به دوستداران The Last of Us

 A Plague Tale: Requiem پا را فراتر از جهان بازی‌های امروزی گذاشته است. اگر از طرفداران بازی The Last of Us هستید با دیدن این بازی شگفت زده خواهید شد.

A Plague Tale: Requiem در اولین نگاه تاثیر خود را بر جای می گذارد و شما را شگفت زده می‌کند. تصاویری که از این بازی منتشر شده است گویای این است که شما با دنیایی بسیار فراتر از قسمت قبلی روبرو خواهید شد و گرافیک و گیم پلی این بازی شما را متحیر خواهد کرد.

A Plague Tale: Requiem

هدیه‌ای به دوستداران The Last of Us

A Plague Tale: Requiem خیره کننده به نظر می رسد. از علفزارهای پراکنده و گل‌های وحشی گرفته تا جنگل‌های انبوه و خرابه‌های با جزئیات پیچیده‌اش. استودیو Asobo قرار است بار دیگر دنیایی را ارائه دهد که برای گذراندن زمان و کاوش در آن هیجان‌زده خواهید بود.

A Plague Tale: Requiem
A Plague Tale: Requiem, بازی A Plague Tale: Requiem

Naughty Dogs همچنان به ارائه جایگزین های مناسب ادامه می دهد. داستان حول محور دو شخصیت است که برای زنده ماندن در سرزمینی غریب تلاش می کنند، دو برادر و خواهر آمیشیا و هوگو که مطمئناً یک ماجراجویی دلخراش خواهد بود. مخفی کاری در مرکز توجه بازی قرار می گیرد و بازی تمرکز را بر روی حرکت دقیق و در نظر گرفته شده و همچنین درگیری قاطع و فرصت طلبانه با دشمنان متجاوز متمرکز می کند. و سپس پازل‌هایی وجود دارند که ساختارشان ساده است، اما در دادن فضای کاففی به شما (و شخصیت‌های تحت فرمان شما) پس از افزایش تنش تا سطوح غیرقابل تحمل، کم مؤثر نیستند.

جایی که  Ellie در the last of us بقای خود را با حذف کردن دشمنان پرخاشگر در سال های جوانی طولانی تر می‌کند، هوگو می تواند در آن لحظاتی که واقعاً وجود دارد، فرمان کوتاهی بر انبوهی از موش ها داشته باشد و ضربه بزند و . . . بسیار خوب، پس شاید تفاوت های آشکاری نیز بین آنها وجود داشته باشد. در هر صورت، کوین چوتو، کارگردان بازی Requiem، وقتی بازیکنان این دو را با هم مقایسه می‌کنند، خوشحال می‌شود. “با A Plague Tale: Requiem، هدف ما ساخت یک بازی بزرگتر، یا طولانی تر نیست، بلکه بهبود کیفیت است. ما طرفداران بزرگ Naughty Dog هستیم و اگر بتوانیم به کیفیت آنها نزدیک شویم، بسیار خوشحال خواهیم شد. ”

یک جهان کلاسیک!

A Plague Tale: Requiem
A Plague Tale: Requiem, بازی A Plague Tale: Requiem

A Plague Tale Requiem یکی از موردانتظارترین بازی های جدید ما در سال 2022 است و قرار است در 13 اکتبر برای PC، PS5 و Xbox Series X منتشر شود. A Plague Tale: Requiem در زمانی که توانستم با آن سپری کنم تحت تاثیر قرار گرفت. . واضح است که Asobo هوشمندانه برای بهبود ضعیف‌ترین بخش‌های A Plague Tale: Innocence در سال ۲۰۱۹ کار می‌کند. کیفیت حرکت و مدیریت منابع را تشدید کرده است، مجموعه مهارت‌های آمیسیا و هوگو را گسترش داده و سطوح را برای تشویق بیشتر به تعامل تخیلی با محیط اطراف شما افزایش داده است. و نه اینکه بگوییم Requiem چقدر خوب به نظر می رسد و صدا می کند، اما به وضوح سرمایه گذاری قابل توجهی در همه چیز از ضبط حرکت گرفته تا فتوگرامتری انجام شده است – نتیجه یک تجربه معتبرتر است. اگر این نسخه ی نمایشی بازتابی واقعی از کیفیت Requiem به عنوان یک کل باشد، پس از یک ماه پس از انتشار در ماه اکتبر، در مورد این ماجراجویی صحبت خواهیم کرد.

کنجکاو بودم که آیا مقایسه با Naughty Dog Asobo را رتبه‌بندی می‌کند – فشار را بر روی یک محصول جاه‌طلبانه انباشته می‌کند و انتظارات غیرواقعی را برای جامعه‌ای ایجاد می‌کند که ناامید هستند تا بار دیگر هوگو و آمیشیا را به سمت امن هدایت کنند. Choteau می گوید: «می دانید، به خاطر The Last of Us است که ما Innocence را ساختیم. “ما هر بار که چیزی را منتشر می کنند فوق العاده تحت تأثیر قرار می گیریم – Naughty Dog یک نسل از همه جلوتر است. شما به چیزی مانند The Last of Us 2 نگاه می کنید و من نمی دانم که آیا کسی می تواند با آن رقابت کند یا خیر؛ دو سال بعد هنوز هم هست. بنابراین ما شرمنده این واقعیت نیستیم که آنها مرجع بزرگی برای ما هستند. ما به آنچه آنها انجام می دهند نگاه می کنیم – به نحوه عملکرد بازی های آن و آنچه می توانیم از آنها یاد بگیریم – برای کمک به ما در بهبود و بهبود Requiem را حتی بهتر کنید.”

دنباله‌ای برای A Plague Tale: Innocence

A Plague Tale: Requiem
A Plague Tale: Requiem, بازی A Plague Tale: Requiem

A Plague Tale: Requiem آماده است تا فصل بعدی را به یک ماجرای خانوادگی تبدیل کند. آمیشیا سرسخت بار دیگر تصمیم دارد از برادرش هوگو در برابر کلیسایی محافظت کند که به دنبال استفاده از توانایی او برای کنترل انبوه موش های شرور برای منافع شخصی خود است. اما در حالی که بازیکنان عمدتاً آمیسیا را در اولین بازی کنترل می‌کردند (دزدانه به اطراف می‌رفت و سنگ‌ها را برای حل معما می‌کوبید)، برادر کوچک‌تر او نقش بسیار فعال‌تری در دنباله بازی دارد.

زمان کوتاه من با A Plague Tale: Requiem در دو فصل وسط بازی سپری شد که شامل قطعاتی در تونل‌های غاردار پر از موش‌های صحرایی، یک سری کشتی‌های متروکه و یک منطقه بیابان‌مانند باز پوشیده از نگهبانان گشت‌زنی بود. Requiem به زودی به سکانس‌های مخفی کاری نزدیک تبدیل شد که استودیو Asobo توسعه‌دهنده آن را در بازی اول به طرز پیچیده‌ای ساخته بود. در این مورد، آنها در یک سری از ساختارهای مورد استفاده برای رنگ کردن پارچه ها باز می شوند. مواد شیمیایی مختلفی ساختم تا آتش روشن کنم، حواس‌پرتی ایجاد کنم، و حتی با ضربه زدن به پشت او با سنگ‌ها و پیچ‌های مملو از مواد منفجره، دشمن زره‌پوشی را سرنگون کنم. مطمئناً همه اینها با نقاط قوت Innocence مبتنی بر تنش و مخفی کاری مطابقت دارد – اما این بار، مخفی کاری حتی با حاشیه خطای نازک‌تری مهم‌تر شده است.

هوگو

A Plague Tale: Requiem
A Plague Tale: Requiem, بازی A Plague Tale: Requiem

بیشتر این دشواری از نقش فعال تر هوگو ناشی می شود، که اگرچه توانایی های جدیدی برای آزمایش ارائه می دهد، اما سطح دیگری از آسیب پذیری را به این دو اضافه می کند. هوگو می‌تواند به‌طور دقیق‌تر به گروه‌هایی از موش‌ها دستور دهد تا با هر سرباز دشمن – زره پوش یا بدون زره – که از مسیر آنها عبور می‌کند، سریع کار کنند. و برخلاف بازی اول، حس کنترل بیشتری بر گروه گروهی وجود دارد – می‌توانید در حالت اول شخص شیرجه بزنید و مستقیماً هدایت کنید که موش‌ها کجا می‌روند و چه کسانی را مصرف می‌کنند. اما در حالی که ممکن است در نگاه اول کنترل دقیق‌تر گروه ترکان و مغولان به نظر ناتوان به نظر برسد، یک نکته وجود دارد: اگر هوگو از قدرت فرمان موش برای مدت طولانی استفاده کند، ازدحام به دیوانگی می‌رود و در نتیجه یک بازی فوری به پایان می‌رسد.

هوگو همچنین می تواند از گروه برای احساس سربازان در مسیرهای پیش رو استفاده کند، با این توانایی که تا حدودی شبیه به پژواک است. این برای فضاهای محدود با دشمنان در هر گوشه ای عالی عمل می کند. به این ترتیب، هوگو هم دارایی قدرتمندتر و هم بزرگترین بدهی شماست. او به اندازه اشلی گراهام در Resident Evil 4 مزاحم نیست، زیرا نمی‌تواند توسط دشمنان کشته یا ربوده شود، و از نظر مکانیکی به اندازه الیزابت در BioShock Infinite بی‌اهمیت نیست – او جایی در این بین است.

آمیشیا

A Plague Tale: Requiem
A Plague Tale: Requiem, بازی The Last of Us

پیوند بین آمیشیا و هوگو، البته، به همان اندازه که یک خودپسندی روایی است، مکانیکی است. از آنجایی که فرماندهی گروه موش‌های صحرایی دارای چنین مبادله‌ای شدید است، من هرگز واقعاً این همه مالیات از هوگو نگرفتم. هشدارهای مداوم آمیشیا این تصمیم را ده برابر تقویت کرد و نگرانی در صدای او منعکس کننده تنش در قفسه سینه من بود. این لحظات فوری و واقعی هستند و به پیوند بین آمیشیا و برادر کوچکش افزوده شده است. در اینجا احساس نگرانی واقعی وجود دارد، که هوگو را بیش از یک شخصیت اسکورت با قدرت هایی برای آسان تر کردن سفر من ساخته است.

گفتگوی بین این دو هنوز جذاب است، و زمانی که شوالیه گریزل، آرنو به مهمانی می‌پیوندد، هوگو به کاهش تنش‌ها بین تازه وارد و آمیشیا که به‌طور قابل‌توجهی محافظت می‌شود، کمک می‌کند. او چیزی بیش از فراهم کردن وسیله ای برای رسیدن به هدف برای بازیکن انجام می دهد و به لحظات آرام تر بین ضربات ایستگاهی وحشتناک آرامش می بخشد. به طور کلی، هوگو همچنان نقش «شخصیت اسکورت» را بازی می‌کند، اما جدیت و تعامل او با خواهرش، همراه با حس هوس‌بازی‌اش نسبت به دنیای اطرافش، به او کمک می‌کند تا او را به عنوان یک محور روایی ارتقا دهد. حتی اگر دیالوگ‌ها گاهی اوقات کمی بی‌رحمانه باشد، رابطه آمیشیا و هوگو (و تلاش ناامیدانه آنها برای درمان هوگو از ارتباط او با گروه) باعث ایجاد یک خط میانی دوست‌داشتنی می‌شود.

حداقل، علیرغم خطرات ذاتی قدرت هایش، او را به همراهی ارزشمند تبدیل می کند. هوگو با ارتباط نزدیکی که هم با روایت مکانیکی و هم با فیلمنامه واقعی دارد، احساس می‌کند که با نیت طراحی شده است، برخلاف شخصیت‌هایی که نقش «یار» را به‌عنوان یک فکر بعدی پر کرده‌اند. جالب است که ببینیم آیا بازی می‌تواند در تاریخ 18 اکتبر (18 اکتبر) به پایان برسد یا خیر، و به طور بالقوه پیوند بین خواهر و برادر را که ضربان‌های روایی A Plague Tale: Innocence را به چنین برجسته‌ای تبدیل کرده است، بیشتر می‌کند و تقویت می‌کند. برای شروع

احساسی آشنا

A Plague Tale: Requiem
A Plague Tale: Requiem, بازی The Last of Us

داستان و شخصیت‌های A Plague Tale: Requiem دارای پتانسیل‌های زیادی هستند، اما گیم‌پلی آن تا به اینجا کمی ناقص به نظر می‌رسد. من کمی نگران مخفی بودن A Plague Tale: Requiem هستم، اما روایت و شخصیت پردازی آن هنوز پتانسیل های زیادی دارد.

من عاشق A Plague Tale: Innocence بودم. علیرغم گیم پلی ساده اش، به لطف کارگردانی هنری خارق العاده، اجراهای فوق العاده و داستان جذاب، در نهایت به یکی از بازی های مورد علاقه من در سال 2019 تبدیل شد. در حالی که من بسیار کنجکاو هستم که ببینم داستان در Requiem به کجا می‌رود، اما گیم‌پلی – خطاها و همه – کمی بیش از حد آشنا به نظر می‌رسد. بسیاری از این مسائل در سال 2019 به راحتی قابل چشم پوشی بود، زمانی که به نظر می رسید Asobo Studio بسیار بالاتر از وزن خود است. اما اکنون بخشش همین مسائل سخت تر است.

بازی Requiem اندکی پس از اولین بازی اتفاق می‌افتد و در قرن چهاردهم فرانسه و در زمان طاعون بوبونیک، در آغاز جنگ صد ساله، اتفاق می‌افتد. اگرچه هر دو بازی در یک تصویر واقع گرایانه از فرانسه هستند، داستان اغلب با عناصر ماوراء طبیعی گوتیک معاشقه می شود. این به راحتی یکی از جالب‌ترین چیزهای Innocence و Requiem است و چیزی که آن را از اکثر بازی‌های ماجراجویی سوم شخص متمایز می‌کند. دنیا به طرز شگفت انگیزی جزئیات دارد و همه چیز درخششی وحشتناک دارد.

به دور از ترس، بدون وحشت

A Plague Tale: Requiem
A Plague Tale: Requiem, بازی The Last of Us

مانند نسخه اصلی، شما در نقش آمیسیا، دختری جوان که وظیفه دارد برادر کوچکترش هوگو را در یک دنیای طاعون زده پر از موش ها و اشغال شده توسط سربازان متخاصم اسکورت کند، بازی می کنید. همراه با زنجیر مطمئن آمیشیا، Requiem یک کمان پولادی را معرفی می کند. همانطور که انتظار دارید، کمان پولادی بسیار کشنده تر از تسمه آمیسیا است، با این حال، پیچ و مهره برای آن دشوار است. این به این معنی است که، مانند Innocence، بیشتر برخوردها نیازمند رویکرد مخفیانه تری هستند. شما می توانید اشیا را برای جلب توجه دشمن پرتاب کنید، زیر فضاهای تنگ فشار دهید تا از دید پنهان شوید و حرکات دشمن را با یک حالت دید به نام Ratsense دنبال کنید. بله، Ratsense.

اولین برخوردهای دشمن در پیش نمایشی که بازی کردم عالی نبود. پس از اینکه آمیشیا از یک اردوگاه زائر کوچک و دوست‌داشتنی بیرون رانده می‌شود، به خرابه‌هایی برخورد می‌کند و سربازان به سرعت به او نزدیک می‌شوند. این چند نواحی اول تنگ و پر از بن بست هستند، که به دام افتادن آمیشیا بسیار آسان است. اگر آمیشیا توسط یک سرباز گیر بیفتد، او را روی زمین می زند، هوگو به او کمک می کند تا عقب برود و سرباز به راحتی یک ثانیه منتظر می ماند تا به شما فرصتی برای واکنش نشان دهد. از اینجا، آمیسیا می تواند سرباز را با یک شمارنده بیهوش کند، سرباز را با یک چاقوی یکبار مصرف بکشد یا بدود. اگر آمیشیا نتواند واکنش نشان دهد، نگهبان او را خواهد کشت.

داشتن گزینه های بیشتری در مبارزه نسبت به بازی قبلی خوب است، اما چند منطقه اول واقعاً از آنها پشتیبانی نمی کنند. راه‌های زیادی برای نزدیک شدن وجود نداشت و وقتی متوجه شدم و سعی کردم بدوم، نگهبانان در گوشه‌ای قرار می‌گرفتم. حتی اگر یک نگهبان را میکشیدم، معمولاً فضای کافی برای عبور از بقیه سربازها وجود نداشت. این بدان معنی بود که مخفی کاری خالص واقعا تنها گزینه من بود. من به سرعت متوجه شدم که اگر گرفتار شدم، بهترین کار این است که برخورد را دوباره شروع کنم.

من به بازی‌های مخفی کاری اهمیتی نمی‌دهم – در واقع من عاشق Metal Gear Solid هستم و یک طرفدار سرسخت Splinter Cell هستم – اما یواشکی بودن چیزی نیست که آن بازی‌ها را سرگرم‌کننده می‌کند. این روشی است که می‌توانید شبیه‌سازی را به صدا درآورید و به شما اجازه می‌دهد با روش‌های خلاقانه از دشمنان عبور کنید. در این برخوردهای اولیه، احساس می‌کردم بهترین شرط من این بود که گلدان‌ها را در سطل‌های زره‌ای که به‌خوبی قرار گرفته‌اند بیندازم تا توجه دشمن را جلب کنم. این رویکرد مبتنی بر حواس پرتی به مخفی کاری در بازی اول عالی نبود، و به نظر نمی رسد که در اینجا آنقدرها تکامل یافته باشد.

A Plague Tale Requiem یکی از موردانتظارترین بازی های سال 2022 است و قرار است در 13 اکتبر برای PC، PS5 و Xbox Series X منتشر شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار A Plague Tale: Requiem سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *