ریال دیجیتال در راه است ؛ بانک مرکزی «ریال دیجیتال» منتشر می‌کند! [+جزئیات]

ریال دیجیتال ایران ؛ هرچند قرار بود استفاده از رمزریال در اقتصاد ایران افزایش پیدا کند اما این اتفاق هنوز رخ نداده است. در ادامه همراه فیگار بمانید.

ریال دیجیتال ایران

دوره آزمایشی معمولا یک دوره طولانی مدت هست تا ما اطمینان کامل حاصل کنیم از گرفتن بازخوردهایی که از مردم به دستمان میرسد.

بیشتر بخوانید:

ریال دیجیتال چیست ؛ پول جدید ایران شهریور رونمایی می‌شود +[عکس]

ریال دیجیتال ایران

  • ریال دیجیتال چیست
ریال دیجیتال ایران
ریال دیجیتال چیست, ریال دیجیتال بانک مرکزی

ریال دیجیتال بانک مرکزی

به گزارش منابع خبری:

بانک مرکزی اواسط سال گذشته اعلام کرد که می‌خواهد رمز ارز ملی بر پایه ریال راه‌اندازی کند تا با انتشار رمز ریال، افراد اسکناس ریال خود را تحویل بانک مرکزی ‌دهند و رمز ریال تحویل بگیرند.

در این زمینه، اولین انتشار رسمی ریال دیجیتال توسط هیئت نظارت بر اندوخته اسکناس و در راستای اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار در شهریور امسال انجام شد که در آن زمان، رمز ریال با رقم یک میلیارد تومان به تعداد محدودی از افراد در دو بانک ملی و ملت اجرایی شد.

در ادامه میتوانید عکس ریال دیجیتال را مشاهده کنید:

ریال دیجیتال ایران
ریال دیجیتال چیست, ریال دیجیتال بانک مرکزی

همچنین بر اساس تمهیدات اندیشیده شده به زودی با پیوستن بانک سوم به این پروژه، دوره اجرای پیش آزمایشی خاتمه یافته و با آغاز مرحله اجرای آزمایشی، دامنه استفاده، تعداد کاربران و مبلغ تخصیص یافته به این طرح نیز گسترش می‌یابد. شایان ذکر است ورود کلیه بانک‌های عامل به این پروژه تا پایان دوره آزمایشی از دیگر اهداف برنامه‌ریزی شده در اجرای آن می‌باشد.

بانک مرکزی درنظر دارد همزمان با اجرای دوره‌های پیش آزمایشی و آزمایشی، ضمن اخذ نظرات و پیشنهادات کارشناسان و خبرگان پولی و بانکی، امکان دسترسی عموم مردم به ریال دیجیتال را به صورت تدریجی فراهم کند.


اخبار بیشتر:

خرید ریال دیجیتال


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *