معرفی فیلم جوکر: جنون دو نفر (Joker: Folie à Deux) ؛ داستان، بازیگران و نمرات

برای درک درست از دنباله فیلم مشهور «تاد فلیپس»، به معرفی فیلم جوکر: جنون دو نفر پرداخته‌‌ایم. این اثر، موردانتظارترین فیلم سال 2024 خواهد بود.

فیلم جوکر: جنون دو نفر یک اثر هیجان‌انگیز، موزیکال و روانشناختی است که در کشور آمریکا ساخته شده و «تاد فیلیپس» وظیفه کارگردانی آن را بر عهده داشت. این اثر بر اساس فیلمنامه‌ای که توسط «تاد فیلیپس» و «اسکات سیلور» نوشته شده، به مراحل تولید رسید و توانست به اکران در سال 2024 برسد تا یکی از کاندید‌های اسکار 2025 باشد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


فیلمبرداری جوکر 2 در دسامبر سال 2022 آغاز شد و در آوریل سال 2023 به پایان رسید. برنامه‌ریزی شده تا این اثر در تاریخ 4 اکتبر 2024 (13 مهر 1403) در سینماها اکران شود. رده‌بندی سنی این فیلم جوکر 2 ، مانند فیلم اصلی آن است و به دلیل وجود خشونت، خون‌ریزی، رفتار نامتعارف، زبان و تصاویر جنسی، رده‌سنی R دارد.

معرفی فیلم جوکر: جنون دو نفر (Joker: Folie à Deux)

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

معرفی فیلم جوکر: جنون دو نفر
معرفی فیلم جوکر: جنون دو نفر

دنباله این فیلم، جوکر: جنون دو نفر نام دارد و به‌نظر می‌رسد که کم‌ترین میزان خشونت را خواهد داشت؛ اما روابط عاشقانه بیشتری را به تصویر خواهد کشید.

داستان فیلم جوکر: جنون دو نفر

معرفی فیلم جوکر: جنون دو نفر

«واکین فینیکس» در نقش آرتور فلک/جوکر، یک جنایتکار و بیمار روانی با شخصیتی الهام گرفته‌شده از یک دلقک که در قسمت ابتدایی یک نماد از حزب فقیر و یک استندآپ کمدین مشتاق بود را به تصویر می‌کشد.

داستان فیلم جوکر: جنون دو نفر هنوز به صورت رسمی به انتشار نرسیده است؛ اما با توجه به انتشار تریلر این اثر، انتظار می‌رود که دقیقاً داستان از همان جایی که جوکر 2019 پایان یافته بود، آغاز شود. در این قسمت، علاوه بر او، معشوقه‌اش، «هارلی کویین» نیز حضور دارد.

بیشتر بخوانید: فیلم جوکر 2 بالای 15 آهنگ به صورت بازخوانی دارد

تریلر فیلم جوکر 2

بازیگران فیلم Joker: Folie à Deux

معرفی فیلم جوکر: جنون دو نفر
معرفی فیلم جوکر: جنون دو نفر

«واکین فینیکس»، «زازی بیتز»، «لیدی گاگا»، «برندون گلسون»، «لی گیل»، «شارون واشنگتن»، «کاترین کینر»، «جیکوب لوفلند»، «استیو کوگان»، «کن لیونگ» و «هری لاوتیش»، از جمله بازیگران فیلم Joker: Folie à Deux هستند.

بیشتر بخوانید: ویدیوهایی از پشت صحنه فیلم Joker: Folie à Deux

واکین فینیکس در نقش آرتور فلک/جوکر

معرفی فیلم جوکر: جنون دو نفر

«واکین رافائل فینیکس»، متولد 28 اکتبر 1974، یک بازیگر آمریکایی است که به خاطر بازی در نقش شخصیت‌های تیره، نامتعارف و عجیب در فیلم‌ها، به ویژه درام‌های دوره‌ای خاص شناخته می‌شود. او جوایز مختلفی از جمله یک جایزه اسکار، یک جایزه فیلم آکادمی بریتانیا، یک جایزه گرمی و دو جایزه گلدن گلوب دریافت کرده است. در سال 2020، نیویورک تایمز او را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیگران قرن بیست و یکم معرفی کرد.

لیدی گاگا در نقش هارلی کویین

معرفی فیلم جوکر: جنون دو نفر
معرفی فیلم جوکر: جنون دو نفر

«لیدی گاگاونگ»، خواننده و بازیگر آمریکایی است. او به دلیل اختراع مجدد تصویر خود و نشان دادن تطبیق‌پذیری در سرگرمی مشهور است. گاگا اجرا را از نوجوانی با خوانندگی در شب‌های میکروفون‌باز و بازی در نمایش‌های مدرسه شروع کرد. او پیش از اینکه حرفه موسیقی را ترک کند، پروژه هنرهای مشترک 21 را مطالعه کرد. پس از فسخ قرارداد توسط Def Jam Recordings، گاگا به عنوان آهنگساز برای انتشارات موسیقی Sony/ATV مشغول به کار شد.

زازی بیتز در نقش سوفی دوماند

معرفی فیلم جوکر: جنون دو نفر

«زازی اولیویا بیتز»، یک هنرپیشه آلمانی-آمریکایی است که بیشتر به خاطر بازی در سریال کمدی و درام FX آتلانتا (2016-2022) شناخته می‌شود که برای آن نامزد دریافت جایزه Primetime Emmy برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن در یک سریال کمدی شد.

او در مجموعه گلچین نت‌فلیکس Easy (2016–2019) را بازی کرد و در حال حاضر صداپیشگی «امبر بنت» را در سریال انیمیشن ابرقهرمانی بزرگسالان Invincible (2021–اکنون) بر عهده دارد.

برندون گلسون در نقش آرخام

معرفی فیلم جوکر: جنون دو نفر

«برندون گلسون»، یکی از مهم‌ترین بازیگران هالیوودی است که جوایز مختلفی از جمله یک جایزه Primetime Emmy، دو جایزه فیلم مستقل بریتانیا و سه جایزه IFTA به همراه نامزدی جایزه اسکار، سه جایزه بفتا و پنج جایزه گلدن گلوب دریافت کرده است. در سال 2020، او در فهرست ایرلندی تایمز از بهترین بازیگران سینمای ایرلند در رتبه 18 قرار گرفت. او پدر «دومنال گلسون» و «برایان گلسون» است.

نقدها و نمرات فیلم جوکر 2

معرفی فیلم جوکر: جنون دو نفر
معرفی فیلم جوکر: جنون دو نفر

نمرات فیلم جوکر 2 هنوز منتشر نشده به محض انتشار در همین صفحه قرار می‌گیرد.

جمع بندی

معرفی فیلم جوکر: جنون دو نفر

هنوز جزئیات زیادی در مورد طرح فیلم جوکر 2 به طور رسمی تایید نشده، اما این اثر، یک فیلم سینمایی به عنوان یک درام با عناصری که در داخل و اطراف آسایشگاه آرخام است، توصیف می‌شود.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *