چرا سریال ویچر بد بود و نتوانست موفقیت بازی‌هایش را تکرار کند؟

تطبیق یک مجموعه از کتاب‌های فانتزی مانند The Witcher روی صفحه‌نمایش بسیار دشوار است و سریال ویچر ، یکی از مشخص‌ترین مثال‌هایی محسوب می‌شود که می‌توانیم درباره آن بزنیم.

سریال the witcher از شبکه نتفلیکس، در بیشتر زمینه‌ها موفقیت‌آمیز بود؛ اما کسانی که هیچگاه نتوانست کسانی که طرفدار دنیای بازی و کتاب‌های «آندری ساپوفسکی» هستند را راضی نگه دارد.

فارق از اینکه سریال ویچر چند فصل دارد ، فصل ابتدایی آن علیرغم استقبال متوسط ​​از منتقدان، مورد علاقه طرفداران قرار نگرفت و فصل دوم آن نیز موفق به کسب تمجید از هر دو گروه نشد. با توجه به نظر کاربران و هواداران این فرانچایز، فصل سوم نیز داستان ضعیفی را ارائه داد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


با وجود موفقیت‌های سریال the witcher ، تعداد زیادی از طرفداران کتاب احساس می‌کنند که این مجموعه اقتباس خوبی از فرنچایز نیست. با توجه به اخراج «هنری کویل» از فصل چهارم ویچر ، باید دید که سازندگان چه فکری به حال آینده این سریال با بازیگر جدید خواهند داشت.

مهم‌ترین دلایل بد بودن سریال ویچر

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

سریال ویچر
سریال ویچر

بسیاری از طرفداران، پذیرفته‌اند که سریال ویچر در نوع خود یک نمایش قوی است؛ اما عده زیادی هستند که فکر می‌کنند سریال نتفلیکس برخی از نکات اساسی را از کتاب و داستان‌سرایی کلی نادیده می‌گیرد. به گفته برخی از طرفداران این دنیا، نتیجه سریال Witcher یک مجموعه بسیار متفاوت است که فقط شباهت‌هایی به رمان دارد.

ماهیت سیری و رابطه گرالت با سرنوشت

سریال ویچر

موضوع اصلی در سریال The Witcher ، قدرت عنصر سرنوشت و میل به رهایی از آن است. نمایش نتفلیکس، به ویژه در خط داستانی «گرالت» و «سیری»، به این موضوع می‌پردازد؛ اما تفاوت‌های ظریفی وجود دارند که آشکارترین دخالت سرنوشت در روایت را نشان نمی‌دهد.

رابطه خانوادگی «سیری» و «گرالت»، مهم‌ترین عنصر از مجموعه کتاب‌های «ساپوفسکی» است که در سریال به ندرت آن را می‌بینیم. «گرالت» پس از اینکه در ابتدای داستان، با قانون غافلگیری مدعی «سیری» شد، چندین‌بار در طول زندگی‌اش به او برخورد کرد. در لحظه‌ای که او تقریباً با سرنوشت خود روبرو می‌شود، می‌پذیرد که نمی‌تواند از سرنوشت خود فرار کند. نمایش این موضوع را برای اولین‌بار در لحظه‌ای که آن‌ها همدیگر را ملاقات می‌کنند بسیار کمرنگ نشان می‌دهد.

شخصیت ضعیف و مثبت گرالت

سریال ویچر
سریال ویچر

سریال the witcher قسمت اول را با اقتباسی از داستان «شیطان کوچک‌تر» از نخستین جلد کتاب، یعنی آخرین آرزو (The Last Wish) آغاز کرد. در این قسمت، چیدمان کلی مجموعه یکسان است. «گرالت» به شهر بلاویکن، جایی که «رنفری» و «استرگوبور» با آن مبارزه می‌کنند، می‌آید. هر دو «گرالت» را ترغیب می‌کنند که با آن‌ها روبه‌رو شود و او را مقصر قتل عام بدانند.

در این سکانس، «گرالت» خشونت وحشیانه کمی به خرج می‌دهد و نمی‌تواند مانند کتاب پیش برود. گویا سریال the witcher بدون سانسور نیست و شبکه نتفلیکس برای دریافت بیشتر مخاطب، محدودیت‌هایی را نشان می‌دهد.

برجسته‌ترین ویژگی «گرالت»، علاوه بر فیزیک بدنی و مهارت‌های او در کشتن هیولاها، ذهن ساکتش است. کتاب‌های ویچر، تمام تلاش خود را می‌کنند تا «گرالت» را فردی درون‌گرا، فلسفی و روشن‌فکر نشان دهند. او با جادوگران و پادشاهان مناظره می‌کند و اغلب در مورد سرنوشت خود در زندگی می‌اندیشد؛ اما سریال، فقط سایه‌هایی از این عنصر را دارد. سریال ویچر از نتفلیکس، شخصیت «گرالت» را به عنوان یک فرد بسیار مغرور و اغلب با جلوه‌های کمدی به تصویر می‌کشد.

نادیده گرفتن داستان‌های اولیه ویچر

سریال ویچر

دو فصل ابتدایی The Witcher و به خصوص فصل اول، از مجموعه داستان‌های کوتاه The Last Wish و The Sword of Destiny گرفته شده بودند. این دو جلد از کتاب های ویچر ماجراجویی‌های اولیه «گرالت» را ارائه می‌دهند که بسیاری از آن‌ها به شدت از افسانه‌ها و فولکلور اروپایی استفاده می‌کنند.

داستان The Lesser Evil، یک روایت بسیار تاریک‌تر از سفید برفی است. A Grain of Truth نیز نگاهی وحشیانه‌تر به Beauty and the Beast دارد و A Little Sacrifice بازتاب The Little Mermaid محسوب می‌شود. سریال ویچر بیشتر این عناصر را در ماجراجویی‌های اولیه «گرالت» نادیده می‌گیرد و در نتیجه، بخش اصلی و زیبایی‌شناسی فرنچایز، از دست می‌رود.

دشمنان ضعیف

سریال ویچر
سریال ویچر

داستان‌های «اندرو ساپوفسکی» از همه طرف مملو از شخصیت‌های خاکستری است. سریال Witcher ، خاکستری بودن قهرمانان خود را حفظ می‌کند؛ اما اکثر دشمنان آن، ساده هستند. «ایک دنسل»، از یک شوالیه مغرور که وفادار به چنگ است و مانند یک قهرمان می‌جنگد، در سریال به یک شوخی مسخره تبدیل می‌شود که کاریزمای لازم برای شرور بودن در یک فرانچایز بزرگ را ندارد.

ماهیت نامعلوم رابطه عاشقانه گرالت و ینیفر

سریال ویچر

«گرالت» و «ینیفر»، دو زوج اصلی هم در نمایش و هم در کتاب‌ها هستند؛ اما سریال نسخه بسیار ساده‌تری از رابطه آن‌ها را ارائه می‌دهد. در کتاب های ویچر ، همه‌چیز به مراتب آشفته‌تر است. «گرالت» و «ینیفر» چندین‌بار در طول سالیان سال تلاش می‌کنند تا در یک رابطه قرار بگیرند، اما همیشه از هم می‌پاشد. در سریال، جدایی آن‌ها بیشتر به دلایل شرایط است. با توجه به تغییر بازیگر نقش «گرالت» در سریال ویچر فصل چهارم امیدواریم که روابط این دو نفر نیز تقویت شود.

معرفی اشتباه شخصیت‌های فرعی

سریال ویچر
سریال ویچر

سریال the witcher نتفلیکس، مدت‌ها پیش از روایت اصلی کتاب، شخصیت «ویلگفورتز» را معرفی می‌کند و رویکرد بسیار متفاوتی دارد. در سریال، شخصیت «ویلگفورتز» ابتدا به عنوان یک متحد و دوست معرفی می‌شود و این در حالی است که در کتاب، او شخصیتی شوم دارد و از همان ابتدا به ضربه زدن «گرالت» فکر می‌کند.

این دو شخصیت، بسیار متفاوت هستند. «ویلگفورتز» سریال The Witcher، شایسته و به مراتب خطاپذیرتر از نسخه کتاب خودش به نظر می‌رسد. زمانی که او در فصل چهار ویچر به عنوان یک شرور اصلی معرفی شود، می‌تواند یک پیچ‌و‌تاب موفقیت‌آمیز تبدیل داشته باشد. با توجه به این نکات، برخی از طرفداران می‌ترسند که این کار از نمایش چشمگیر شخصیت از کتاب های ویچر بکاهد.

سریال زمان بسیار کمتری را صرف معرفی دنیای خود می‌کند

سریال ویچر

کتاب‌های اولیه The Witcher، چندان سنگین نیستند. «آندری ساپوفسکی»، دو جلد از دنیای ویچر دارد که شامل داستان‌های کوتاه برای معرفی جهان و چند شخصیت می‌شود. زمانی که رمان‌ها سرعت طرح داستان را افزایش می‌دهند، مخاطب با دنیای این فرانچایز و بسیاری از مفاهیم آن آشنایی پیدا می‌کند.

نمایش نتفلیکس، رویکرد بسیار مستقیم‌تری نسبت به کتاب دارد. مکان‌ها، شخصیت‌ها و مفاهیم جدید، به‌جای اینکه از قبل ایجاد شوند، به محض روبرو شدن شخصیت‌ها برای مخاطب خواهند شد. برخی از این موارد، برای انطباق کتاب‌ها با داستان، بسیار ضروری هستند. با اینکه رمان‌ها هم جهان‌سازی آشکاری ندارند و نمی‌توانند به خوبی ذهن مخاطب را با این فرانچایز آشنا سازند، اما سریال نیز در این امر موفق نیست و حتی ضعیف‌تر هم عمل می‌کند.

ماهیت رابطه سیری و ینیفر

سریال ویچر
سریال ویچر

«گرالت»، یکی از مهم‌ترین افراد زندگی سیری محسوب می‌شود؛ اما او تنها والدین او نیست. «ینیفر» نیز با «سیری» رابطه مادری برقرار می‌کند و هر سه موفق می‌شوند خانواده‌ای غیر متعارف بسازند؛ اما این نمایش به «سیری» و «ینیفر» رابطه بسیار متفاوتی داده است.

در فصل دوم و سوم ویچر، خط داستانی «ینیفر» چرخش تاریک‌تری به خود می‌گیرد. او باید «سیری» را ربوده و او را قربانی «Voleth Meir» کند تا جادویش را به دست آورد. اگرچه ینیفر با این کار کنار نمی‌آید، اما بسیاری از طرفداران متوجه شده‌اند که پویایی آن‌ها به شدت تغییر می‌کند و ممکن است سازگاری با توصیف کتاب‌ها از رابطه‌شان غیرممکن باشد.

دوستی گرالت و جاسکیر

سریال ویچر

«هنری کویل» که تا پیش از ویچر فصل 4 نقش «گرالت ریویا» را بازی می‌کرد، به عنوان یکی از بهترین شخصیت‌پردازی‌ها محسوب می‌شود و تاکنون بسیار مورد توجه هم قرار گرفته است؛ اما سریال نتفلیکس، پویایی خود را با چندین شخصیت تغییر می‌دهد. یکی از قابل توجه‌ترین آن‌ها، «جاسکیر» است.

در کتاب های ویچر ، او یکی از بهترین دوستان «گرالت» محسوب می‌شود. حتی وقتی رابطه این دو نفر مقداری کم می‌شود، «گرالت» همیشه سعی دارد تا به او نشان دهد که ارزش زیادی برای او دارد؛ اما در سریال، آن‌ها یک رابطه معمولی و کمدی دارند که در آن «گرالت» طوری رفتار می‌کند که انگار به سختی می‌تواند با او کنار بیاید.

سوالات متداول

فصل چهارم ویچر در چه تاریخی پخش می‌شود؟

سریال ویچر فصل چهارم دارد و آن تا اواخر سال 2024 یا اوایل سال 2025 منتشر خواهد شد.

ویچر فصل 4 چه تفاوتی با دیگر فصل‌ها دارد؟

فصل چهار ویچر ، دیگر «هنری کویل» را به عنوان «گرالت» ندارد و بازیگر شخصیت اصلی آن تغییر کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب چرا سریال ویچر بد بود و نتوانست موفقیت بازی‌هایش را تکرار کند چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *