معرفی و نقد فیلم‌های اکران شده در جشنواره کن 2024

فیلم‌های جدید «فرانسیس فورد کاپولا»، «دیوید کراننبرگ» و «یورگوس لانتیموس»، تمامی آثاری هستند که جشنواره کن 2024 آن‌ها را به صورت رسمی اکران کرده است.

جشنواره کن امسال با چند عنوان داغ کار خود را از 14 مه 2024 (25 اردیبهشت 1403) آغاز کرد. این رویداد به عنوان رویای یک سینه‌دوست همه‌چیزخوار و مهم‌ترین رویداد تقویم بهاره جشنواره‌ها، با جدیدترین اثر کارگردان بزرگ مانند «کوئنتین دوپلو»، کار خود را آغاز نمود و روزانه چند فیلم بزرگ را اکران می‌کند.

در طول چند روز آینده، جشنواره فیلم کن 2024 همه چیز را از نیمه اول وسترن جدید «کوین کاستنر»، تا آثار مستقل «فرانسیس فورد کاپولا»، «دیوید کراننبرگ»، «یورگوس لانتیموس»، «پل شریدر»، «آندرا آرنولد»، «جیا ژانگ‌که»، «لئو کاراکس» و بسیاری دیگر به نمایش در خواهد آورد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


ما در این مقاله، نگاهی کلی به نقد و معرفی تمام فیلم‌های اکران شده در جشنواره کن 2024 را بررسی کرده‌ایم و به چند فیلمی که در طول برگزاری جشنواره فیلم کن امسال مشتاقانه منتظر دیدنشان هستیم، رسیده‌ایم.

معرفی تمام فیلم‌های اکران شده در جشنواره کن 2024

در ادامه لیست فیلم های کن امسال را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

جشنواره کن 2024
جشنواره کن 2024

در طی چند روز اخیر، فیلم‌های زیادی در این مراسم اکران می‌شوند. ما در این مطلب، نگاهی به 10 تا از مهم‌ترین فیلم های امسال جشنواره کن خواهیم انداخت و هرکدام را به صورت جداگانه به صورت روزانه بررسی می‌کنیم.

توجه داشته باشید که نقد و نمرات این لیست، به صورت روزان، و پس از پخش آثار جدید این جشنواره، آپدیت خواهند شد.

فوریوسا (Furiosa)

جشنواره کن 2024

  • کارگردان: جورج میلر
  • بازیگران: کریس همسورث، آنیا تیلور جوی، تام برک، نیکولاس هولت

فیلم Furiosa، پیش درآمدی بر فیلم تحسین شده مکس دیوانه: جاده خشم در سال 2015 است که با نمایش باشکوهی در خارج از بخش مسابقه در کن به نمایش درآمد؛ بنابراین جای تعجب نیست که «جرج میلر» دنباله و پیش درآمد آن را که داستان مبدأ امپراتور فیوریوسا، همرزم زن «مکس» را روایت می‌کند.

در این فیلم جشنواره کن امسال «آنیا تیلور جوی» جایگزین «شارلیز ترون» شد تا نسخه جوان‌تری از این زن ضدقهرمان را بازی کند. همچنین، در این سفر «کریس همسورث» در نقش «دیمنتوئس»، «تام برک» در نقش سرسخت‌ترین مبارز جاده‌ای شهر، حضور دارند. این فیلم، نخستین اثر اکران شده در جشنواره فیلم کن 2024 بود.

فیلم Mad Max : Furiosa : تاریخ اکران، بازیگران و داستان

نقد و نمرات فیلم Furiosa

در وب‌سایت جمع‌آوری نقد راتن تومیتوز، 88 درصد از 48 نقد منتقد مثبت بودند و این فیلم میانگین امتیاز 8.5/10 را به ثبت رساند. اجماع وب‌سایت چنین می‌گوید:

فوریوسا یک انحراف باشکوه دیگر در مسابقه بی‌نفس مغز متفکر «جورج میلر» است.

در وب‌سایت متاکریتیک نیز این فیلم میانگین امتیاز 82 از 100 را بر اساس 30 منتقد به دست آورد که نشان‌دهنده تحسین جهانی است.

«رابرت دنیلز» در نشریه RogerEbert چهار ستاره به این فیلم داد و آن را یکی از بهترین پیش درآمدهای ساخته شده تاکنون نامید. او خط داستانی، سکانس‌های اکشن و اجراها را ستود

«پیت هاموند» از ددلاین فیلم را دارای بهترین فیلمنامه دانست. منتقدان دیگر، بازیگری‌ها را تحسین کردند و یکی از آن‌ها، «آنیا تیلور جوی» را یک قهرمان اکشن بسیار متقاعد‌کننده خواند.

مگالوپولیس (Megalopolis)

جشنواره کن 2024
جشنواره کن 2024
  • کارگردان: فرانسیس فورد کاپولا
  • بازیگران: آدام درایور، شیا لباف، گریس واندروال، ناتالی امانوئل

مهم‌ترین فیلم کن امسال که شب گذشته منتشر شد و حواشی زیادی پشت آن بود، مانند فوریوسا نتوانست منتقدان را متقاعد کند و نمرات سینوسی عجیبی دریافت کرد. برای نزدیک به 40 سال، «فرانسیس فورد کاپولا» به دنبال داستانی در ارتباط با مفهوم آرمان‌شهرها، پیشگامان و ظهور و سقوط امپراتوری‌ها بوده است. حال، این کارگردان سرانجام نهنگ سفید خود را صید و رویایش را به واقعیت تبدیل کرده است.

اولین واکنش‌ها به فیلم حماسی «کاپولا» عجیب بوده، اما هیج فیلمی در جشنواره کن امسال به اندازه مگالوپولیس، داستان درگیری هنرمندان و سیاستمداران، ما را برای تماشا مشتاق نکرده است و این حقیقت که «کاپولا» این اثر متأخر خود را در همان جشنواره‌ای به نمایش درمی‌آورد که فیلم اینک آخرالزمان را به طور نیمه‌کاره برای اولین‌بار اکران کرد، حس یک دوره‌ی کامل را به ما می‌دهد. خوب یا بد، بدون شک مگالوپولیس فراموش‌نشدنی خواهد بود.

معرفی فیلم مگالوپلیس (Megalopolis)

نقد و نمرات فیلم Megalopolis

در وب‌سایت جمع‌آوری نقد راتن تومیتوز، 50 درصد از 22 منتقد، با میانگین امتیاز 4.7/10 به این فیلم رای دادند. در مجموع، نقد متاکریتیک این فیلم که دارای میانگین وزنی است، 65 از 100 بر اساس 14 را دریافت کرد که نشان‌دهنده بررسی‌های عموماً مطلوب محسوب می‌شود.

نمایش اولیه فیلم، منجر به واکنش‌هایی شد که تفرقه‌انگیز بود. «مایک فلمینگ جونیور» از ددلاین هالیوود که استقبال بیشتری نسبت به نمایش فیلم داشت، مدت زمان و جاه‌طلبی فیلم را ستود و نوشت:

مگالوپولیس دارای ایده‌هایی است که گذشته را با آینده در هم می‌آمیزد. با افسانه‌ای حماسی و بسیار بصری که به خوبی روی صفحه نمایش آی‌مکس اجرا شد، مگالوپولیس فیلم خوب و قابل قبول بود.

«جفری مک‌نب» از ایندیپندنت نوشت:

تمام آن موقعیت‌های گذشته که «کاپولا» از شیوه‌ی کسب‌وکار آن‌ها انتقاد کرده بود، فیلم را نخریدند.

بسیاری از روزنامه‌نگاران، نسبت به موفقیت فیلم ابراز شیفتگی و نگرانی کردند و آن را یک باکس آفیس بالقوه و شکست انتقادی خواندند.

انواع مهربانی‌ها (Kinds of Kindness)

جشنواره کن 2024
جشنواره کن 2024
  • کارگردان: یورگوس لانتیموس
  • بازیگران: اما استون، مارگارت کوالی، هانتر شفر، جسی پلمونس

پس از موفقیت فیلم بیچارگان (Poor Things) ساخته «یورگوس لانتیموس»، او تصمیم گرفت فیلم بعدی خود را درست یک سال بعد از آن منتشر کند. این اثر آنتولوژی، مجموعه‌ای از سه داستان مجزاست که بازیگران فوق‌العاده‌ای از جمله «اما استون»، «ویلم دفو»، «جسی پلمونز»، «مارگارت کوالی»، «هونگ چاو»، «جو الوین»، «هانتر شفر» و «مامادو آتی» در آن حضور دارند که بسیاری از آن‌ها در هر سه بخش نقش‌های متفاوتی بازی می‌کنند.

مهربانی همیشه در دنیای «لانتیموس» مفهومی نسبی داشته و پس از دیدن عنوان فیلم، باید منتظر بمانیم و ببینیم که او چگونه این عنصر را تفسیر می‌کند و به یکی از برندگان جشنواره کن امسال تبدیل می‌شود.

تیزر جدید فیلم Kinds of Kindness منتشر شد

نقد و نمرات فیلم Kinds of Kindness

در وب‌سایت گردآورنده نقد راتن تومیتوز، 95 درصد از 21 از این فیلم خوششان آمد و انواع مهربانی «لانتیموس» با میانگین امتیاز 7.5 از 10، به یکی از بهترین فیلم های کن 2024 تبدیل شد.

متاکریتیک نیز که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر اساس 11 نقد، امتیاز 78 از 100 را به فیلم اختصاص داده که نشان‌دهنده‌ی نقدهای به طور کلی مطلوب است.

«دیوید فیر»، منتقد رولینگ استون، در ستایش این اثر گفت:

این تمثیل کنایه‌آمیز که به غیر مستقیم پیش می‌رود، با کنجکاوی همراه و با کمدی، تغذیه می‌شود که آن را به بهترین شکل ممکن با آثار قبلی «لانتیموس» همسو می‌کند.

نشریه اسکرین اینترنشنال نیز درباره این فیلم نوشت:

این فیلم مجموعه‌ای عمیقا گیج‌کننده، ناراحت‌کننده و تاریک از داستان‌های به هم مرتبطِ کم‌رنگ است که موفق می‌شوند ناهماهنگ و عمیق باشد.

امیلیا پرز (Emilia Perez)

جشنواره کن 2024
جشنواره کن 2024
  • کارگردان: ژاک اودیار
  • بازیگران: سلنا گومز، زویی سالدانا، کارلا سوفیا گاسکون، ادگار رامیرز

فیلم جدید «ژاک اودیار» حسابی سر و صدا کرده است. او کارنامه‌ی درخشانی دارد و آثار، The Beat That My Heart Skipped و The Sisters Brothers را شامل می‌شوند. تنها چیزی که درباره‌ی این پروژه‌ی جدید می‌دانیم این است که داستان حول محور یک وکیل (با هنرنمایی زوئی سالدانیا) و یک رئیس کارتل مواد مخدر که آرزوی تبدیل شدن به زنی که همیشه آرزویش را داشته را در سر دارد، می‌چرخد.

همچنین این فیلم یک اثر موزیکال محسوب می‌شود و ما بی‌صبرانه منتظر دیدن آن هستیم.

نقد و نمرات فیلم Emilia Perez

پس از اکران فیلم Emilia Perez، اثر «ژاک اودیار» و بازی «سلنا گومز»، این اثر با 11 دقیقه تشویق ایستاده مواجه شد رکورد کن هفتاد و هفتم را شکست. کاربران IMDb به این فیلم نمره عالی 8.7 تز 10 را دادند.

روزنامه ورایتی درباره این فیلم نوشت:

مانند گل سرخی که در میان میدان مین می‌شکفد، وجود امیلیا پرز «ژاک اودیار»، برای جشنواره کن معجزه بود. این فیلم یک اپرای پاپ درباره یک دگردیسی غیرممکن و رستگاری شخصی که در یک جنایتکار بیدار می‌شود، است و موفق می‌شود عالی عمل کند.

اوه کانادا (Oh Canada)

جشنواره کن 2024

  • کارگردان: پل شریدر
  • بازیگران: جیکوب الوردی، ریشارد گیر، اوما ترومن، کریستن فروسث

در مورد کارگردانان زنده هالیوود، به سختی می‌توان کسی را پیدا کرد که تجدید حیاتی به اندازه «پل شریدر» در سنین بالا داشته باشد. از زمانی که فیلم اولین اصلاح‌شده (First Reformed) نشان داد که این کارگردان کهنه‌کار هالیوود، دوباره جانی تازه گرفته است. شریدر که حالا 77 سال دارد، درام‌های جسورانه و سازش‌ناپذیری درباره شخصیت‌های پیچیده‌ای ساخته که سعی در برون‌رفت از بحران‌های وجودی دارند.

حالا، «شریدر» سراغ یکی دیگر از آثار نویسنده فقید و برجسته، «راسل بنکس» می‌رود تا فیلم اوه کانادا را بنویسد. داستان فیلم درباره‌ی نویسنده‌ای به نام (ریچارد گی‌یر) است که تصمیم می‌گیرد با گذشته‌ی خود به‌عنوان یک آمریکایی که برای فرار از سربازی در جنگ ویتنام به شمال کانادا مهاجرت کرده، کنار بیاید. در این فیلم، «اوما تورمن»، «مایکل امپریولی» و «جیکوب الوردی»، بازیگر جوان و مطرح این روزهای سینمای هالیوود، همبازی او هستند.

نقد و نمرات فیلم Oh Canada

این فیلم پس از اکران، در وب‌سایت Rotten Tomatoes، بر اساس 5 نقد، 60% را دریافت کرد که میانگین امتیاز 4.3/10 است. «دیوید رونی» از هالیوود ریپورتر، درباره این فیلم نوشت:

اوه کانادا احساس می‌کند که هم ناچیز و هم سرسختانه است. به همین خاطر آن را دوست داشتم.

روزنامه گاردین نیز نوشت:

حضور «شریدر»، در این جشنواره فوق‌العاده است و ما خوشحالیم که فیلم او را دیدیم.

کارآموز (The Apprentice)

جشنواره کن 2024
جشنواره کن 2024
  • کارگردان: علی عباسی
  • بازیگران: سباستین استن، جرمی استرانگ، ماریا باکالووا، مارتین دونوان

آیا چیزی در مورد غول املاک شنیده‌اید که به ستاره تلویزیون و کشتی‌کچ تبدیل شد و سپس تصمیم گرفت وارد سیاست شود؟ «علی عباسی»، کارگردان ایرانی عنکبوت مقدس (Holy Spider)، حالا فیلم «دونالد جی. ترامپ» را ساخته و توانسته به مهم‌ترین فیلم جشنواره کن امسال تبدیل شود.

نقد و نمرات فیلم The Apprentice

در روز ششم جشنواره فیلم کن، این اثر منتشر شد و نمرات متوسطی نیز دریافت کرد. در متاکریتیک، فیلم میانگین وزنی 50 از 100 را دارد که بر اساس 8 نقد منتقد نشان دهنده نقدهای مختلط یا متوسط است.

منتقد ورایتی، در رابطه با این فیلم گفت:

فیلم «علی عباسی» وقتی که به ما آموزش‌های «روی کوهن» به «دونالد ترامپ» را نشان داد، جذاب بود؛ اما آیا این برای تبدیل شدن او به «ترامپی» که می‌شناسیم کافی است؟

«پیتر برادشاو» از گاردین نوشت:

فیلم جدید «علی عباسی»، «دونالد» جوان را به عنوان یک خودشیفته غیراخلاقی معرفی می‌کند، استعداد «جرمی استرانگ» را در این نقش هدر می‌دهد و شامل صحنه‌های وحشتناکی است که به سرعت پنهان می‌شود.

منتقد ورایتی نیز نوشت:

این «ترامپ» سیاسی در فیلم «علی عباسی»، جذاب نیست،

پارتنوپه (Parthenope)

جشنواره کن 2024
جشنواره کن 2024
  • کارگردان: پائولو سورنتینو
  • بازیگران: سلست دالا پورتا، گری اولدمن، لوئیزا رانیری، ایزابلا فراری

دانشجویان اسطوره‌شناسی یونان و طرفداران ادیسه‌های تاریخی، به سرعت متوجه خواهند شد که «پارتینوپه» نام یک اسطوره یونانی است که سعی کرد با آواز خواندن، قهرمان هومر را به کام مرگ بکشاند و خود نیز در گور آبی گرفتار شد.

فیلم جدید «پائولو سورنتینو»، شخصیتی را با همین نام افسانه‌ای به تصویر می‌کشد؛ اما به گفته خود کارگردان، او نه آژیرن است و نه افسانه. در عوض، او چیزی شبیه راهنمای تور در نامه عاشقانه سورنتینو به زادگاهش محسوب می‌شود؛ نامه‌ای که به احتمال زیاد حاوی ترکیبی از عناصر فراواقع‌گرایی، رمانتیسیسم پرشور و علاقه او به شکوه و تجملات سینمایی خواهد بود.

ممکن است عاشق یا متنفر کارهای او باشید، اما هرگز با فیلم‌هایش خسته نخواهید شد و فیلم جدید این فیلمساز برجسته ایتالیایی، می‌تواند رویدادی مهم به شمار برود.

نقد و نمرات فیلم Parthenope

در وبسایت Rotten Tomatoes، این فیلم امتیاز تأیید 15 درصدی را بر اساس ۱۳ نقد دریافت کرده است که میانگین امتیاز 4.4 از 10 را نشان می‌دهد. در وبسایت Metacritic نیز این فیلم بر اساس 9 نقد امتیاز میانگین وزنی 52 از 100 را کسب کرد که نشان‌دهنده‌ی نقدهای متفاوت یا متوسط است.

مجله نیویورک در رابطه با این فیلم گفت:

با ساختن فیلمی درباره یک فرد زیبا، سورنتینو به ما یادآوری می‌کند که در خاطراتمان، همگی زمانی زیبا بوده‌ایم.

روزنامه گاردین در نقد خود درباره این فیلم نوشت:

هرچند کارگردانی «سورنتینو» همیشه تا حدی گیرا و مهیج است، اما پارتنوپه صرفا با خودراضی‌گری تمام، روی پرده سینما رفت.

شایعات (Rumours)

جشنواره کن 2024
جشنواره کن 2024
  • کارگردان: گای مدین، گالن جانسون، ایوان جانسون
  • بازیگران: کیت بلانشت، آلیشیا ویکاندر، روی دوپویس، چارلز دنس

از لحظه‌ای که اولین تصویر از فیلم جدید «گای مدین» در اینترنت منتشر شد، می‌شد حدس زد که این فیلم حتی با استانداردهای این فیلمساز کانادایی کالت، به شدت عجیب و غریب خواهد بود.

خلاصه داستان، این فیلم، افسانه‌ای شبیه به رویا است که گروهی از رهبران جهان برای اجلاس سالانه‌ی G7 را گرد هم آورد. فیلم کن امسال ، با حضور «کیت بلانشت»، «آلیشیا ویکاندر»، «دنی منوشه»، «نیکی آموکا-بِرد» و «چارلز دنس»، زیباتر خواهد شد و این افراد، از جمله شخصیت‌هایی هستند که در این کابوس این اثر گیر افتاده‌اند.

نقد و نمرات فیلم Rumours

در وبسایت جمع‌آوری نقدها، راتن تومیتوز، این فیلم با کسب 80 درصد آرای مثبت از 5 نقد، و با میانگین امتیاز 4.5 از 10، مورد تأیید منتقدان قرار گرفته است. منتقد هالیوود ریپورتر در رابطه با این فیلم نوشت:

کل فیلم شبیه به یک نمایش کوتاه کمدی به نظر می‌رسد که تا زمانی که فیلمسازان و بازیگران آن را جمع‌بندی نمی‌کنند، به سختی سرپا می‌ماند. شبیه به بهترین آثار کمدی فانتزی، شایعات حاوی حقیقت تلخی هم است.

این من نیستم (It’s Not Me)

جشنواره کن 2024
جشنواره کن امسال
  • کارگردان: لئوس کاراکس
  • بازیگران: لئوس کاراکس، لیا سیدو، دنیس لاوانت

«لئوس کاراکس»، فیلمسازی محسوب می‌شود که به ساختن پرتره‌هایی از خودش و سپس نامگذاری آن به فیلم این من نیستم معروف است. به عبارت دیگر، «کاراکس»، این نابغه عجیب و غریب، سینمای فرانسه را متحول کرد.

نابغه حاکم بر دوران کودکی سینمای فرانسه، یک فیلم داستانی 40 دقیقه‌ای از داستان‌های تجربی تخیلی ساخته است. این اثر، یکی از بهترین فیلم های کن امسال محسوب می‌شود که از فکشور فرانسه است.

نقد و نمرات فیلم It’s Not Me

این فیلم فرانسوی، نمرات رسمی را در سایت راتن تومیتوز و متاکریتیک دریافت نکرد، اما کاربران به آن نمره 6.3 را در وب‌سایت IMDb داده‌اند.

کفن‌ها (The Shrouds)

جشنواره کن 2024
جشنواره کن 2024
  • کارگردان: دیوید کراننبرگ
  • بازیگران: گای پیرس، ساندرین هولت، لیا سیدوکس، وینسنت کسل

«دیوید کراننبرگ»، کارگردان نامدار سینمای وحشت، با فیلم جدید خود به نام کفن‌ها (The Shrouds) در بخش مسابقه جشنواره کن حضور خواهد یافت. این فیلم داستان مردی به نام «کارش» را دنبال می‌کند که پس از مرگ همسرش، دست به اختراعی عجیب و جنجال‌برانگیز به نام «گریوتک» می‌زند. «گریوتک» به بازماندگان امکان می‌دهد تا عزیزان از دست رفته خود را درون کفن‌هایشان به صورت زنده مشاهده کنند؛ اما این اختراع عجیب، داستانی پیچیده را رقم می‌زند.

تیزر رسمی فیلم The Shrouds منتشر شد

نقد و نمرات فیلم The Shrouds

در راتن تومیتوز، این فیلم بر اساس 19 نقد، با میانگین امتیاز 6/10، توانست 63% منتقدان را راضی کند. در متاکریتیک، فیلم بر اساس 13 نقد منتقد، میانگین وزنی امتیاز 54 از 100 را دارد که نشان‌دهنده نقدهای مختلط یا متوسط است.

منتقد Colliedr در رابطه با این فیلم گفت:

خیلی چیزها را می‌توان به طرز ناامیدکننده‌ای هم در فیلم و هم در زندگی پنهان کرد؛ اما اینجاست که مردم باید هر کاری که می‌توانند انجام دهند تا در برابر احساس غیرقابل تصور غم و اندوه تحمل کنند.

آنورا (Anora)

معرفی فیلم آنورا

  • کارگردان: شان بیکر
  • بازیگران: مارک ایدلشتاین، یوری بوریسوف، آیوی ولک، مایکی مدیسون

آنورا یک فیلم کمدی درام آمریکایی محصول سال 2024 است که توسط «شان بیکر» نوشته و کارگردانی شد. بازیگر نقش اول این فیلم، مایکی مدیسون (Mikey Madison) است که در نقش یک رقاص اگزوتیک ظاهر می‌شود. داستان فیلم، ماجرای عاشقانه‌ی پر فراز و نشیب او با پسر یک الیگارش (ثروتمند) روس را دنبال می‌کند.

نقد و نمرات فیلم Anora

در وب‌سایت جمع‌آوری نقد راتن تومیتوز، این فیلم موفق شد 96 درصد از 28 نقد منتقد را راضی کند و با میانگین امتیاز 8.7/10، به بهترین فیلم این جشنواره تبدیل شود. متاکریتیک که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر اساس 19 منتقد، امتیاز 89 از 100 را به فیلم اختصاص داد که نشان دهنده تحسین جهانی است.

مجله IGN در رابطه با این فیلم نوشت:

«شان بیکر» مستقیماً به احساس می‌پردازد و به دلیل فیلمسازی بی‌باکانه او، این بهترین فیلم حرفه‌ای است که تاکنون از او دیده‌ام.

سوالات متداول

برنده نخل طلایی جشنواره کن 2023 چه فیلمی بود؟

فیلم فرانسوی آناتومی یک سقوط، سال گذشته برنده نخل طلایی این جشنواره شد.

جشنواره فیلم کن 2024 از چه تاریخی تا چه تاریخی برگزار می‌شود؟

جشنواره کن 2024 از 14 تا 25 مه 2024 برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب فیلم‌های جشنواره کن 2024 چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *