ببینید: پرواز اولین تاکسی پرنده در نزدیکی پاریس! [+عکس]

تاکسی پرنده در پاریس ؛  “ولوکوپتر”(Volocopter) یک تاکسی پرنده است که در نزدیکی شهر پاریس همراه با یک سرنشین به پرواز در آمد.

تاکسی پرنده در پاریس

یک بالگرد برقی با پره‌های متعدد در روز پنجشنبه، اولین پرواز خود را در نزدیکی پاریس به انجام رساند. این تاکسی پرنده در حال آماده شدن برای انجام پروازهای تجاری از سال ۲۰۲۴ است.

بیشتر بخوانید:

پایان تلخ امپراتوری ؛ صرافی FTX رسما ورشکسته شد! [+عکس]

تاکسی پرنده در پاریس

بالگرد آزمایشی ولوکوپتر، که شبیه به یک هواپیمای بدون سرنشین بزرگ با هشت پره است.

تاکسی پرنده در پاریس
تاکسی پرنده ولوکوپتر

تاکسی پرنده ولوکوپتر

به گزارش منابع خبری:

بالگرد آزمایشی ولوکوپتر، همراه با یک مسافر، از فرودگاه پونتواز – کورمی(Pontoise-Cormeilles) خارج از پاریس به پرواز درآمد و در حالی که هواپیماهای دیگر در محدوده بودند، برای مدت کوتاهی در هوا پرسه زد.

درک هوک(Dirk Hoke) مدیر عامل شرکت آلمانی ولوکوپتر، می‌گوید که در ۱۸ ماه آینده، بالگردها برای دریافت مجوز پرواز آماده خواهند شد و او امیدوار است که تا سال ۲۰۲۴، زمانی که پاریس بازی‌های المپیک تابستانی را برگزار می‌کند، پروازهای تجاری کوتاه مدت آغاز شود.

در ادامه میتوانید عکس تاکسی پرنده را مشاهده کنید:

تاکسی پرنده در پاریس
عکس تاکسی پرنده

اداره هوانوردی فدرال، روز دوشنبه هفتم نوامبر، «معیارهای شایستگی پرواز» را برای JAS4-1 Joby، یک هواپیما با ظرفیت چهار سرنشین که برای بلند شدن به صورت عمودی مانند هلی‌کوپتر و سپس پرواز افقی مانند یک هواپیما طراحی شده است، فاش کرد. این اقدام که به عموم و صنعت هوانوردی ۳۰ روز فرصت می‌دهد تا نظر بدهند، مراحلی را مشخص می‌کند که جابی برای دریافت تاییدیه آژانس انجام می‌دهد.


اخبار بیشتر:

تاکسی پرنده فرانسه


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *