محرومیت فرهاد مجیدی ؛ آیا علت صدور این رای از طرف کمیه اخلاق مشخص شد؟

طی آرای سنگینی که کمیته اخلاق صادر کرده است، برخی از مربیان و بازیکنان فوتبال محروم شده‌اند. محرومیت فرهاد مجیدی نیز به گوش رسیده است. همراه ما باشید.

رای فرهاد مجیدی به این صورت است که سرمربی تیم استقلال تهران، یعنی او، به پرداخت پانصد میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است. مجیدی از هرگونه فعالیت در حوزه فوتبال و شرکت در مسابقات و ورود به ورزشگاه منع شده است. فعالیت وی صرفا پس از اجرای حکم و با اخذ تاییدیه از کمیته اخلاق امکان‌پذیر خواهد بود.

محرومیت فرهاد مجیدی

آیا علت صدور این رای از طرف کمیه اخلاق مشخص شد؟

دلیل محرومیت مجیدی, واکنش پرسپولیس به حکم محرومیت فرهاد مجیدی
دلیل محرومیت مجیدی, واکنش پرسپولیس به حکم محرومیت فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی ابتدا باید جریمه در نظر گرفته شده از سوی کمیته اخلاق را، به حساب فدراسیون فوتبال واریز کند. این بخش از رای قابل تجدید نظر نیست. آن وقت سرمربی استقلال برای عدم تکرار خطای صورت گرفته، باید تعهد بدهد و در این صورت محرومیتش لغو خواهد شد.

در رای صادره از سوی کمیته اخلاق، به مدت زمان محرومیت فرهاد مجیدی اشاره نشده است. تنها به این نکته اشاره شده است که فعالیت وی پس از اجرای حکم، همان پرداخت جریمه ۵۰ میلیون تومانی، با کسب مجوز از سوی کمیته اخلاق بلامانع خواهد بود.


بیشتر بخوانید:


در پی انتشار این حکم، باشگاه استقلال بیانیه‌ای را در این خصوص به شرح زیر صادر کرد:

بعد از اعلام حکم کمیته اخلاق در خصوص فرهاد مجیدی سرمربی استقلال، شایعاتی در خصوص دلیل این رای مطرح شده که به این وسیله این شایعات رد می‌شود. دلیل رای صادره در خصوص آقای مجیدی، عدم پرداخت جریمه صادر شده، به دلیل اظهارات ایشان در خصوص (محمدجواد) آذری جهرمی وزیر وقت ارتباطات است.

دلیل محرومیت مجیدی, واکنش پرسپولیس به حکم محرومیت فرهاد مجیدی
دلیل محرومیت مجیدی, واکنش پرسپولیس به حکم محرومیت فرهاد مجیدی

رای‌های مشابه دیگری هم صادر شده است. به نظر می‌رسد ارکان قضایی فدراسیون فوتبال برای رسیدگی به تخلفات صورت گرفته مسیر جدیدی را در پیش گرفته‌اند. مبنا در نظر گرفتن جریمه‌های نقدی سنگین است، تا از این طریق جلوی تکرار خطاها گرفته شود. نکته جالب اینکه در هیچ یک از آرا صادره به نوع تخلف اشاره نشده است. اما معمولا کمیته اخلاق به پرونده‌هایی رسیدگی می‌کند، که در خارج از مستطیل سبز رخ داده است.


بیشتر بخوانید:


واکنش پرسپولیس به حکم محرومیت مجیدی

باشگاه پرسپولیس در واکنش به حکم فرهاد مجیدی اعلام کرد: “پس از انتشار آرای جدید کمیته اخلاق، برخی برخلاف واقع ادعا کردند که آقای فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال به علت شکایت باشگاه پرسپولیس به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال از هر نوع فعالیت ورزشی محروم شده است.

فرهاد مجیدی
فرهاد مجیدی

ایمان حسین‎‌پور شرفشاد معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت:

شکایت ما از آقای مجیدی با عنوان “توهین به هوادار پرسپولیس” طبق قوانین جاری فوتبال کشورمان در سازمان لیگ به ثبت رسیده بود و شکایات توسط سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به کمیته‌های مربوطه ارجاع می شود. ما شکایت خود را مستقیما در کمیته اخلاق ثبت نکرده بودیم و اصولا چنین امکانی نیز وجود ندارد. از طرفی، آرای منتشر شده توسط کمیته اخلاق نیز به ما ابلاغ نشده است.


بیشتر بخوانید:


وی در ادامه افزود: “رای صادره توسط کمیته اخلاق، به معنای محرومیت سرمربی استقلال از فعالیت ورزشی نیست، بلکه محکومیت وی به پرداخت جریمه نقدی است که اگر این مبلغ پرداخت شود، هیچ محرومیتی را در پی نخواهد داشت. وقتی بتوانیم آرای صادره را به درستی تفسیر کنیم، طبیعتا موضوعات کوچک را بزرگ جلوه نمی‌دهیم و در این‌صورت به دنبال مقصر جلوه دادن سایر باشگاه‌ها نیز نخواهیم بود.”

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای خبر محرومیت فرهاد مجیدی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *