فوری: ورود آثار سینمایی سوئد به جشنواره‌های ایرانی ممنوع شد! +[جزئیات]

آثار سینمایی سوئد جشنواره ایران ؛ مقامات ایران ورود هرگونه آثار سینمایی کشور سوئد را به جشنواره های ایرانی به دلیل هتک حرمت به قرآن کریم ممنوع اعلام کردند.

رئیس سازمان سینمایی در واکنش به هتک حرمت به ساحت قران کریم در کشور سوئد خبر داد. وی گفت از این پس از حضور و  پذیرش محصولات کشور سوئد در جشنواره‌های مختلف ایران خودداری می‌شود. در ادامه مطلب با خبر جشنواه های ایرانی آثار سینمایی سوئد همراه ما بمانید.

آثار سینمایی سوئد جشنواره ایران

  • ممنوعیت ورود آثار سوئد به نمایشگاه ایران

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی با اشاره بر اینکه اسلام ستیزی و هجمه علیه اعتقادات مسلمانان رفتاری مشکوک از سوی برخی جریان‌های امنیتی و اندیشگی غربی است، گفت:

جریاناتی در غرب همواره، در صدد آن هستند با تحقیر، تخریب و ستیز با ارزش‌های سایر ادیان به ویژه اسلام، خوی استعماری خود را پشت نقاب «حق آزادی بیان» پنهان کنند.

غرب به جای گفتمان برای فهم بهتر اشتراکات دینی و نزدیکی ادیان الهی همواره راه تنور، تخریب، تهدید و انزوا، تخاصم و نفرت دینی را طی کرده است. راهبرد اشتباهی که با واکنش مسلمانان غیرتمند و آزادیخواهان کره زمین روبرو شده است.

آثار سینمایی سوئد جشنواره ایران
آثار سینمایی سوئد جشنواره ایران

هتک هرمت به قرآن در سوئد

خزاعی در ادامه افزود:

هتک حرمت به قرآن کریم یک اتفاق سیاسی نیست بلکه توهین آشکار به هر مسلمان در سراسر جهان است و شایسته است جامعه هنری و سینمایی‌ایران و جهان علیه این موضوع واکنش نشان دهند.

سازمان سینمایی ضمن محکوم کردن این گونه رفتارها تا تغییر رویکرد دولت سوئد از پذیرش محصولات این کشور در جشنواره‌های مختلف ایران خودداری خواهد کرد. هتک هرمت به قرآن کریم در کشور سوئد، قدامی ناپسند است که واکنش بسیاری از مردم، کشورها و مسئولان آن ها و حتی مجامع بین المللی را در پی داشته است و همه این اقدام را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *