طالبان کودک ربوده‌شده در بلخ را به پدرش سپرد ؛ آزادی عبدالرئوف پس از دو سال + فیلم

طالبان کودک ربوده‌شده در بلخ را به پدرش سپرد ، عبدالرئووف در اواخر ماه اکتبر ۲۰۲۰ (مهر/میزان ۱۳۹۹) در ولایت بلخ ربوده شده بود.

کودک ۱۱ ساله بلخی به نام عبدالرئوف پس از یک سال‌ونیم آزاد شد. عبدالسلام حنفی، معاون دوم نخست وزیر طالبان، خبر رهایی او را در بلخ اعلام کرد. طالبان جزئیات بیشتری در مورد چگونگی آزادی و ربایندگان او ارائه نکرده است.

طالبان کودک ربوده‌شده در بلخ را به پدرش سپرد

آزادی عبدالرئوف پس از دو سال + فیلم

طالبان کودک ربوده‌شده در بلخ را به پدرش سپرد
طالبان کودک ربوده‌شده در بلخ را به پدرش سپرد

بیشتر بخوانید:

طالبان خبر رهایی این کودک را دو روز پس از انفجار خونین در مسجد شیعیان مزارشریف و درگیری در این شهر و حملات خونین اخیر گروه داعش، که ده‌ها کشته به‌جا گذاشت، نشر کرده است.

در آن زمان گفته شد که افراد مسلح که لباس نظامی به تن داشتند، او را در ناحیه چهارم مزار شریف از خودرو مکتب، مدرسه‌اش ربوده‌اند.

پدر عبدالرئوف در گفتگویی جزئیات بیشتری درباره رهایی پسرش ارایه کرد.

بیشتر بخوانید:

ربایندگان بارها ویدئوهایی از او را در زنجیر نشر می‌کردند که واکنش‌ها و عصبانیت گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی و در بلخ به دنبال داشت.

محمد نبی، پدر این کودک که از قوم ترکمن در بلخ است، دو ماه پس از اختطاف او گفته بود که آدم‌ربایان در بدل رهایی فرزندش از او یک و نیم میلیون دلار پول درخواست و حتی برای تهدید او بمب دستی به خانه‌اش پرتاب کردند.

ربودن این کودک از این جهت عجیب و متفاوت بود که پدرش شهروندی عادیست و ربایندگان حتما می‌دانستند که توانایی پرداخت پول هنگفت را ندارد.

نشر عکس و ویدیوهای او در غل‌و‌ زنجیر سبب نارضایتی‌های عمده در شمال کشور و به معمای امنیتی برای دولت اشرف غنی تبدیل شده بود.

بیشتر بخوانید:

آقای غنی حتی ضرب‌الاجلی برای مسئولان امنیتی برای آزادی عبدالرئوف تعیین کرد اما آنها موفق به رهایی او نشدند. آنها می‌گفتند که عبدالرئوف به مناطق خارج از کنترل دولت و در دست طالبان منتقل شده است.

معترضان به ناتوانی مسئولان در رهایی این کودک در ولایت بلخ بارها راه‌ها را بستند و دست به اعتراضات متعدد زدند.

طالبان پس از رسیدن به قدرت نسبت به دولت قبلی خبرهای بیشتری از رهایی افراد از چنگ گروگان‌گیران نشر می‌کند.با این همه مردم هنوز نگران خطر جدی ربوده شدن بدست افراد مسلح هستند.

بیشتر بخوانید:

فیلم آزادی عبدالرئوف کودک بلخی

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار طالبان کودک ربوده‌شده در بلخ را به پدرش سپرد سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *