مهدی آگاه پسته درگذشت ؛ مهدی آگاه یکی از چهره‌های شاخص اقتصاد استان کرمان بود

مهدی آگاه پسته درگذشت ، مهدی آگاه بزرگ مردی که ریشه در خاک داشت و آب و کشاورزی بزرگترین دغدغه او محسوب می شد شب گذشته از دنیا رفت.

مهدی آگاه بزرگ‌‌انسانی بود که از یک طرف دنیادیده و درس‌خوانده و مجهز به نگاه جهانی بود و از طرف دیگر ریشه در این خاک داشت و به شهر خود برگشت و محور اقدامات مهمی در توسعه صنعت پسته کرمان و فعالیت‌های اطراف بود. در ادامه با خبر درگذشت مهدی آگاه همراه فیگار بمانید.

مهدی آگاه پسته درگذشت

درگذشت مهدی آگاه پسته

مهدی آگاه پسته درگذشت
درگذشت مهدی آگاه پسته, مهدی آگاه درگذشت

مهدی آگاه درگذشت

مهدی آگاه از بنیانگذاران انجمن پسته ایران و یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان شاخص پسته ایران محسوب می شد. فعالیت اقتصادی آگاه البته به صنعت پسته محدود نبود؛ او یکی از صاحب نظران اقتصادی هم بود و در عرضه اقتصادی نیز صاحب نظر به حساب می آمد.

مهدی آگاه فرزند غلامرضا آگاه است؛ نام خودش و پدرش با پسته، ارزآورترین محصول کشاورزی ایران گره‌خورده است . غلامرضا آگاه پدرش اولین کسی بود که رفسنجانی‌ها را به تولید و کاشت پسته تشویق کرد. در جنگ جهانی دوم، مغز پسته را به نام «جیره غذایی»، به ارتش‌های متفقین و آلمان شناساند و در سفر نیل آرمسترانگ به ایران پسته ایران را به او هدیه داد.

آقای آگاه بدون شک انسانی آزادی‌خواه و بسیار آزاداندیش بود. همیشه او را در قامت معلمی مهربان و صبور می‌دیدم که مهم‌ترین مأموریت خویش را آموزش می‌دانست. شاگردان بسیاری تربیت کرد و دست‌های بسیاری را گرفت.

بیشتر بخوانید :

از همراهی شما تا انتهای نوشتار مهدی آگاه پسته درگذشت سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *